Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen

gst

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Nej, jag kan inte berätta varför DEA snodde kimpa.  Jag vet att han var en "stor" fisk i byn,  men det fanns nog en riktigt bra anledning till det.

Vi kvartz pundare berördes inte av det här, utan det gick högre upp. Visste hela tiden att Mr X nöjde sig inte med smulorna, utan han ville ha hela kakan.

Ok ok, f*n du gör mig inte mindre nyfiken på denna soppan precis. Du verkar ju också vara en intressant person, kan tänka mig att du har en del historier att berätta om 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Det bästa vore nog att Kim själv kom in här och skrev vad som hände,och om han inte vill det så är det bättre att tråden bara låses så är det slut på snack hit och dit.

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Swippe:

Ok ok, f*n du gör mig inte mindre nyfiken på denna soppan precis. Du verkar ju också vara en intressant person, kan tänka mig att du har en del historier att berätta om 😛 

En bira eller två på Papagayo hade varit trevligt. Du verkar trots allt fatta läget i denna soppa..

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev jlh66:

Det bästa vore nog att Kim själv kom in här och skrev vad som hände,och om han inte vill det så är det bättre att tråden bara låses så är det slut på snack hit och dit.

Du kan ju alltid ignorera tråden om den stör dig. Det finns en röd knapp långt upp till höger.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Guest jlh66
8 minuter sedan, skrev Mankan:

Du kan ju alltid ignorera tråden om den stör dig. Det finns en röd knapp långt upp till höger.

Jo det vet jag att jag kan. Men jag kan även skriva precis vad jag tycker om allt detta.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev jlh66:

Jo det vet jag att jag kan. Men jag kan även skriva precis vad jag tycker om allt detta.

Gör de då istället för att be om att få tråden låst.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Swippe:

För att vara journalist som träffat Kim och gjort en intervju med honom så måste jag ju säga att du har ett grymt dåligt minne... Nu minns jag dock inte om detta tagits upp i de intervjuer du gjort men jag tar för givet att man som journalist är lite påläst om personen man ska intervjua? 😮 Kommer självklart inte länka till dessa intervjuer eftersom jag respekterar din rätt att vara anonym här på forumet.

Han säger ju att det var polisen som planterat dit 53 gram meth, att han aldrig tillverkat nåt meth överhuvudtaget. Vilket dock låter konstigt i mina öron för hur skulle han veta att labbet funkade om han inte hade testat att producera meth? Men det är hans förklaring hur som helst.

Det är förbjudet att inneha en hembrännare i Sverige ja, det var dock under en kort period för inte så många år sen när man gjorde en lagändring faktist lagligt att inneha en hembrännare i Sverige men man fick inte använda den. Det var lagligt mellan 1 jan 1995 fram till 1 Nov 1996. Även delar till en hembränningsapparat är olagligt att inneha och då är det givetvis olagligt att tillverka delar till en hembrännare också.

Att sälja böcker där man förklarar i detalj hur man bygger en hembrännare är dock lagligt. Precis som det är helt lagligt i Sverige att sälja en bok som i detalj beskriver hur man bygger ett methlab. Kanske vore nåt för Kim, att skriva en bok? 😉

Man kan nog säga att även om det är olagligt att bygga ett methlab i Thailand så tror jag inte man får livstidsfängelse för det om det inte går att bevisa att man faktist använt det. Om det var så att snuten planterat dit meth i syfte att sätta dit honom så förstår jag att han bölar över straffet. Det är ju trots allt en del hundar begravna i fallet så Kims förklaring att snuten planterat dit droger är faktist inte lika osannolik som man först kan tro. Han fick ju faktist hjälp att bygga labbet men den personen är spårlöst försvunnen sen tillslaget mot Kim, var ju uppenbart att den personen gett polisen all info de behövde för att veta exakt när de skulle slå till. Så nog kan det ha varit den personen eller polisen som planterat dit drogerna man hittade. Vem vet.

Nu har du växlat mig med någon annan, jag har aldrig träffat Kim IRL eller gjort någon intervju med honom, har dock studerat hans "rap sheet" och avkunnade domar i både Sverige och Thailand. Jag har begärt intervju med Kim men blivit nekad av Kim och/eller hans representanter. I Thailand och Sverige.

Som du säger, hur ska han bevisa att hans "produkt" fungerar om han inte tillverkar ett smakprov?

Men sen är han ju tillbaka som Don Quijote, brottsprovokation är lagligt i Thailand och han trampade rakt i fällan. I sverige hade han klarat sig men nu snickrade han ihop methlabbet i Thailand. Inte i Sundsvall.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Risifrutti:

En bira eller två på Papagayo hade varit trevligt. Du verkar trots allt fatta läget i denna soppa..

Det hade varit jäkligt trevligt 🍻 :-) 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev MaiChai:

Nu har du växlat mig med någon annan, jag har aldrig träffat Kim IRL eller gjort någon intervju med honom, har dock studerat hans "rap sheet" och avkunnade domar i både Sverige och Thailand. Jag har begärt intervju med Kim men blivit nekad av Kim och/eller hans representanter. I Thailand och Sverige.

Som du säger, hur ska han bevisa att hans "produkt" fungerar om han inte tillverkar ett smakprov?

Men sen är han ju tillbaka som Don Quijote, brottsprovokation är lagligt i Thailand och han trampade rakt i fällan. I sverige hade han klarat sig men nu snickrade han ihop methlabbet i Thailand. Inte i Sundsvall.

Aha, då får du ursäkta mig, då tog jag fel på person :-) 

Men även om du anser att han är skyldig och att han förtjänade sitt straff osv. Om vi bortser från den biten, håller du inte med om att det är en massa oklarheter vi aldrig fått svar på i fallet. Ja att det är ett ganska intressant fall helt enkelt. Att Kim är som han är och slåss mot allt och alla bidrar ju bara till att det blir mer intressant. Kim svamlar om tvålfabriker som ingen tror på så klart, men hur var det med medhjälparen och hur mycket var Amerikanska myndigheter inblandade och varför och kanske även Svenska myndigheter var med på ett hörn. Det får väl anses klarlagt att han hade en medhjälpare (Svensk) som försvann spårlöst och förmodligen var anlitad av myndigheter för att hjälpa till att sätta dit honom. Därför jag inte dömer ut allt Kim säger som lögn.

Dela på andra sajter

ThailandNovise
21 minuter sedan, skrev Swippe:

Det får väl anses klarlagt att han hade en medhjälpare (Svensk) som försvann spårlöst och förmodligen var anlitad av myndigheter för att hjälpa till att sätta dit honom.

Hmmm. Frutti. Hmmm. Näe......

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

Men även om du anser att han är skyldig och att han förtjänade sitt straff osv. Om vi bortser från den biten, håller du inte med om att det är en massa oklarheter vi aldrig fått svar på i fallet. Ja att det är ett ganska intressant fall helt enkelt. Att Kim är som han är och slåss mot allt och alla bidrar ju bara till att det blir mer intressant. Kim svamlar om tvålfabriker som ingen tror på så klart, men hur var det med medhjälparen och hur mycket var Amerikanska myndigheter inblandade och varför och kanske även Svenska myndigheter var med på ett hörn. Det får väl anses klarlagt att han hade en medhjälpare (Svensk) som försvann spårlöst och förmodligen var anlitad av myndigheter för att hjälpa till att sätta dit honom. Därför jag inte dömer ut allt Kim säger som lögn.

Du kanske tänker på Källman, har gjorde någon / några intervjuer med Kim.

Tror även att @dtbkk varit med.

Dela på andra sajter

Kim har alltid varit en entreprenör eller som yngre fixare.

Ganska självklart att allt inte varit rent korrekt lagligt - om sanningen ska fram knappt något eller inget.

För honom är det bästa att tiga, göra en pudel och komma igen är omöjligt.

Rota i det förgångna gynnar ingen och minst Kim.

Det spårade tidigt ur för Kim, det ena gav det andra men till slut hann verkligheten ifatt honom. 

Dela på andra sajter

Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

On 2022-06-26 at 12:43, skrev Swippe:

Ja jag håller med dig. Jag påstår inte att han är en "fin" person för det har jag ingen aning om. Jag tycker väl bara att han inte är ett "avskum" (mångas beskrivning) för det han gjort. Såna ord använder jag hellre på t ex pedofiler.

Sen blir det kanske lite fel att jämföra däcktillverkare med drogproducenter eftersom ingen kan fastna i ett "däckmissbruk" men det är många som fastnar i ett drogmissbruk, eller spelmissbruk osv. Och dessa producenter tjänar pengar på andras elände, oavsett om de producerar det lagligt eller olagligt.

Säg inte det, när jag körde dragracing på 70 och 80 talet så var jag fan beroende av däck och röken från detta!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev audirs2:

Säg inte det, när jag körde dragracing på 70 och 80 talet så var jag fan beroende av däck och röken från detta!

Och nu är det svetsröken, det är okej för mig men locka inte in våra ungdomar i den skiten...🤣😉

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev ellim63:

Och nu är det svetsröken, det är okej för mig men locka inte in våra ungdomar i den skiten...🤣😉

Aäh, ta morot eller nått! :lipa: Hopas din rygg är bättre!!! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tror han kommer som hemlig gäst på nästa träff, då får de nyfikna ställa frågor 😉

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev M33:

Du kanske tänker på Källman, har gjorde någon / några intervjuer med Kim.

Tror även att @dtbkk varit med.

Saknar hans sida #Bara i Bankan

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev ellim63:

Han skrev väl inte svetsröken, läs på, försök inte hitta på saker håll dej till morotsstuvning

som du serverar i varje tråd, Mat alltså har du inga andra intressen än MAT det borde du ha

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Boa52:

Han skrev väl inte svetsröken, läs på, försök inte hitta på saker håll dej till morotsstuvning

som du serverar i varje tråd, Mat alltså har du inga andra intressen än MAT det borde du ha

idi*t!

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Tror han kommer som hemlig gäst på nästa träff, då får de nyfikna ställa frågor 😉

Släng er i väggen era gamla stenbordsexperter😀

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Swippe:

Visst är det intressant och visst finns det oklarheter men att thailändsk polis agerar på tips från exempelvis DEA är inte olagligt, inte heller att anlita en farang - svensken - för att medverka i brottsprovokationen efter vad jag fått fram.

Det var dock Kim själv som begick brottet - ingen annan.

Att spela oskyldig kortet med tanke på hans eget rap-sheet och att han de facto var på rymmen från ett väntande fängelsestraff talar ju inte precis till hans fördel.

Hade kanske funkat om han varit en förstagångsförbrytare som av misstag snickrade ihop ett meth labb...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Många teorier har det varit så naturligtvis har jag min egen. 

Att Kim byggde labbet för att visa Thailändare hur man bygger ett labb är väl som att lära bagaren att baka bullar.

Med tanke på att Thailand är ett av världens största tillverkare och transitländer av narkotika så behöver dom

inte den informationen av honom.

Istället tror jag att det är med narkotikaförsäljning som det är med klockförsäljning och potensmedelförsäljning

i Pattaya. En man (inte samma) styr försäljningen och betalar rätt polisman för tillståndet.

När Kim startar ett eget labb för tillverkning är det nästan som en julklapp för den som "äger" försäljningen i

Pattaya. Han kontaktar "sin" polis för att stoppa bygget.

Polisen kan då kontakta alla internationella narkotikaspanare i Pattayaområdet för att visa sin goda vilja

att samarbeta. Sen behöver dom bara sitta och vänta tills labbet är klart och Kim har tillverkat tillräckligt för

att det ska vara ordentligt straffbart.

Efteråt är nästan alla nöjda för lag och ordning har segrat. Det är bara Kim Eriksson som inte är lika nöjd.

MVH

Nutteman

Dela på andra sajter

On 2022-06-26 at 10:16, skrev UglyFarang:

Min avsky för dessa as grundar sej till stor del i att flera av mina barndomskamrater började med att röka på lite för att senare gå över till tyngre grejer och gå ner sej totalt och till sist dö.

Förstår du inte skillnaden på lagliga och olagliga droger?

Om du med lagliga droger blandar in medicin så anser jag att man tyvärr släpar efter med att kolla vilka övriga mediciner en patient tar och utsätter folk för en kombo som är farlig, i Sverige så har man blivit bättre på detta men inte tillräckligt bra.

Nej, jag tycker inte att det skulle vara ok med meth om det blir lagligt.

Min inställning till cannabis gäller oavsett vart den används.

I vilket land har cannabis blivit lagligt?

Jag kan tillägga att alkohol hade knappast blivit lagligt i större delen av västvärlden om den hade uppfunnits idag och tyvärr så är det en stor mängd människor som inte klarar av att nyttja detta med förstånd.

I Holland har det varit lagligt väldigt länge, och är det fortfarande.

I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater.

Kom just hem från Thailand, för några timmar sedan faktiskt, och där är det lagligt, igen, efter många år av förbud, ca 40 år om jag inte missminner mig.

Du kan köpa Cannabis i olika former helt öppet i stora köpcentrum, klart öppnare än pirat-DVD för 15 år sedan, bara välj och betala.

En planta i kruka såldes för 300 THB i Hua Hin, på 7-11 kan man köpa "Vitaminvatten" med tillsats av cannabis för 19 THB för en halvliter och det vattnet görs det reklam för i TV.

Frugan testade en halvliters flaska, och rapporterade att det fungerade.

Tror jag har lite bilder i luren!

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev apknug:

Du måste berätta om detta på grannforumet! Det finns många en där som vägrar tro det är sant.

Jag är portad där (om du menar kycklingens lilla hobbyforum), för att jag skrev för lite trams, men hon läser ju här, och får gärna kopiera mina inlägg.

Hon känner mig hyfsat väl irl.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...