Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen


gst

Recommended Posts

On 2021-02-23 at 05:00, skrev Swippe:

Lägg av nu, du vet mycket väl vad som avses när man skriver om droger, i synnerhet i denna tråden. Kim är dömd för dopingbrott i Sverige, finns ingen som skulle kalla det att han är dömd för att ha sålt droger. Ja du då uppenbarligen. 

 

Men om du själv skulle bli tagen när du kör bil bakfull så tror jag inte att du skulle bli speciellt nöjd om dina kollegor spred rykten att du blivit tagen av polisen för att du kört drogpåverkad? Tror inte du skulle godta deras förklaring att alkohol visst är en drog...

 

Har steroider skördat ganska många oskyldiga liv och det är alltså klart enligt de flesta? Nej det är inte det minsta klart för mig åtminstone, steroider dödar inte de som använder dom i nån större utsträckning och antal människor som dödas pga att nån annan brukar steroider är mig veterligen NOLL fall bevisade. Denne martin du hänvisar till var väl psykopat till att börja med och om jag inte minns fel så använde han både alkohol och narkotikaklassade substanser, åtminstone så brukar mördare som brukar steroider även vara fullproppade med annan skit. 

 

Så nej, det är inte steroider som gör folk till mördare. De bränner inga hjärnceller överhuvudtaget. Men är du idi*t innan du tar steroider så blir du inte mindre idi*t med steroider heller förstås.

 

Det är alkohol och narkotika som gör att mängder av oskyldiga liv går till spillo.

 

Så för att förklara det enkelt för dig, jo steroider är harmlösa snacks jämfört med andra droger. Faktum är att de inte ens finns med på listan över de 10 farligaste drogerna i världen:

 

https://www.listor.se/livsstil/varldens-farligaste-droger/

 

En ganska vanlig biverkning av testo är okontrollerade vredesutbrott.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Swippe:

Tack för förklaringen! Nu blev det ANINGEN lättare att förstå vad Enis syftade på! 😛  För övrigt så borde du se om du kan få Nebido utskrivet istället, då räcker det med 1 spruta typ var 10-12 vecka. Så slipper du kladdet med gelen, det är ju som du säkert vet inte så bra om nån annan kommer i kontakt med området du smörjt in med gel och då får du ju planera vissa aktiviteter med motsatta könet. 

 

Mvh Dr Swippe 😉 

Tar gelen på morgonen och musen på kvällen😉

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev LTD:

En ganska vanlig biverkning av testo är okontrollerade vredesutbrott.

Ja det är en ganska vanlig myt som upprepas av läkare som inte har nån koll och även polisen. De läkare som har koll vet att det inte stämmer överens med vetenskaplig fakta och även Dopingjouren som väl får anses som så antidoping det går att vara skriver på sin sida:

 

"I dagsläget finns inga vetenskapliga studier som bevisar att enbart AAS ger ökad aggressivitet. Det är också en myt att alla som missbrukar AAS blir aggressiva i sitt beteende. En diskussion som förs är att ett blandmissbruk av andra substanser som exempelvis narkotika finns med vid aggressivitet och våld"

 

Så det är snarare en väldigt ovanlig biverkning. Däremot så är det ganska naturligt om man ser en grov snubbe bli förbannad att ugå ifrån att det är preppen som ger han kort stubin, men förmodligen hade han kort stubin redan innan han tog steroider...

 

Är det nåt som ger vredesutbrott som vanlig biverkning så är det väl alkohol om något 😮 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visst är det konstigt att nästan alla wrestlingstjärnor har dött i förtid, det är väl bara Hogan som har överlevt.

Eller är bara att dom har haft otur med fel sort av steroider Oxhjärta var kommer det ifrån, är det något fel på kosthållningen?

 

      FF

 

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev FF:

Jag visst är det konstigt att nästan alla wrestlingstjärnor har dött i förtid, det är väl bara Hogan som har överlevt.

Eller är bara att dom har haft otur med fel sort av steroider Oxhjärta var kommer det ifrån, är det något fel på kosthållningen?

 

      FF

 

Vilka otroligt säkra vetenskapliga fakta du kommer med! :-) Tiotals miljoner människor världen över använder eller har använt anabola steroider, hur många av dom har dött av "oxhjärta"? 

 

Hur många wrestlingstjärnor har det funnits egentligen, hur många av dom har dött av "oxhjärta"? Du tror inte det finns vissa riskfakorer med att gå runt och väga 120-160 kg eller vad de nu vägde, sen lite kokain på det så får hjärtat jobba hårt. 😛 

 

Nu har jag dålig koll på wrestlingstjärnor men de flesta lever väl idag? Den kändaste av dom alla förutom Paul Hogan är väl "The Rock" som preppar som aldrig förr. Brock Lessnar tävlade i många år i UFC och han lever, Dave Baptista preppar också som fasiken, tror han kört lite mma-matcher efter wwe, Bill Goldberg lever. Ja faktum är de flesta kända lever nog fortfarande. Finns ju en lista här på de som dött, några i sjukdom, nån av självmord.

 

https://www.thesun.co.uk/sport/2413111/tragic-wwe-stars-who-died-suddenly-from-heart-conditions-after-careers-in-the-ring-ended/

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Swippe:

Vilka otroligt säkra vetenskapliga fakta du kommer med! :-) Tiotals miljoner människor världen över använder eller har använt anabola steroider, hur många av dom har dött av "oxhjärta"? 

 

Hur många wrestlingstjärnor har det funnits egentligen, hur många av dom har dött av "oxhjärta"? Du tror inte det finns vissa riskfakorer med att gå runt och väga 120-160 kg eller vad de nu vägde, sen lite kokain på det så får hjärtat jobba hårt. 😛 

 

Nu har jag dålig koll på wrestlingstjärnor men de flesta lever väl idag? Den kändaste av dom alla förutom Paul Hogan är väl "The Rock" som preppar som aldrig förr. Brock Lessnar tävlade i många år i UFC och han lever, Dave Baptista preppar också som fasiken, tror han kört lite mma-matcher efter wwe, Bill Goldberg lever. Ja faktum är de flesta kända lever nog fortfarande. Finns ju en lista här på de som dött, några i sjukdom, nån av självmord.

 

https://www.thesun.co.uk/sport/2413111/tragic-wwe-stars-who-died-suddenly-from-heart-conditions-after-careers-in-the-ring-ended/

Vilka vetenskapliga fakta kommer jag med? Ställde en fråga vad oxhjärta var för något.

Nu var mitt svar var dom som aktiva när han höll på i hans ålder, vad kommer ihåg så lever inga av dom i hans åldersgrupp.

 

  FF

 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev FF:

Vilka vetenskapliga fakta kommer jag med? Ställde en fråga vad oxhjärta var för något.

Nu var mitt svar var dom som aktiva när han höll på i hans ålder, vad kommer ihåg så lever inga av dom i hans åldersgrupp.

 

  FF

 

Ja nu skrev du ju inte att du menade de som var i Hogans ålder, de som var i hans ålder har nog levt ett hårt liv med både det ena och det andra. Flera gamla brottare har beskrivit att de drogs in i ett blandmissbruk med steroider, narkotika, alkohol och smärtstillande preparat för att dämpa ångest och smärta de dragit på sig genom alla skador de fått under sin aktiva karriär. Det finns en otroligt bra dokumentär om detta "Mark Kerr The Smashing Machine", har även sett massor med andra filmer med honom där han fastnat i ett missbruk. Sorgligt.

 

Steroider är ju inte hälsokost precis, det har biverkningar, varav en del väldigt allvarliga biverkningar. Förstorat hjärta ("Oxhjärta") är en av dom. Men riktigt så enkelt som att dra slutsatsen att steroider= förstorat hjärta= död= steroidernas fel, är det inte. För många elitidrottare får förstorat hjärta, även de som inte tar steroider. Man brukar säga att en astronaut har dubbelt så stort hjärta som en normalperson t ex eftersom hen är så vältränad. Hjärtat är ju en muskel som växer precis som alla andra muskler om man tränar det. Så även om man tror att det borde vara hälsosamt att träna hårt så kan det leda till hjärtproblem. Det har visat sig bland många gamla elitidrottare, alltså även bland de som inte tagit steroider.

 

Nu var det ju dock inte min mening att förminska riskerna med steroider heller som var anledningen till att jag gled in på detta ämne. Det var ju för att jag ansåg att det är fel att beskriva brotten Kim är dömd för i Sverige som "Droghandel" när han är dömd för dopingbrott. I synnerhet när man som Maichai jobbar som journalist och borde veta i vilket sammanhang man använder vissa ord och när man inte gör det. Om nån påstås ha blivit dömd för drogförsäljning så tolkar nog de flesta det som att man blivit dömd för narkotikaförsäljning. Kalla det för vad polisen och alla andra kallar det, dopingbrott.

 

Men när vi ändå gled in på ämnet steroider som kom vi ju även in på hur farliga de egentligen är. Och det är ju där jag hävdar att jämfört med narkotika, rökning och alkohol så är steroider den minst farliga drogen. Och det är jag ju inte ensam om att tycka eftersom på listan jag bifogade med de 10 farligaste drogerna i världen så finns både cigaretter och alkohol med, men INTE steroider.

 

Bästa är väl om man lever helt som en renlevnadsmänniska utan några droger överhuvudtaget. men det är lika självklart som att säga att man borde cykla till jobbet om man kan. De flesta tar nog bilen ändå... 😛 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja nu skrev du ju inte att du menade de som var i Hogans ålder, de som var i hans ålder har nog levt ett hårt liv med både det ena och det andra. Flera gamla brottare har beskrivit att de drogs in i ett blandmissbruk med steroider, narkotika, alkohol och smärtstillande preparat för att dämpa ångest och smärta de dragit på sig genom alla skador de fått under sin aktiva karriär. Det finns en otroligt bra dokumentär om detta "Mark Kerr The Smashing Machine", har även sett massor med andra filmer med honom där han fastnat i ett missbruk. Sorgligt.

 

Steroider är ju inte hälsokost precis, det har biverkningar, varav en del väldigt allvarliga biverkningar. Förstorat hjärta ("Oxhjärta") är en av dom. Men riktigt så enkelt som att dra slutsatsen att steroider= förstorat hjärta= död= steroidernas fel, är det inte. För många elitidrottare får förstorat hjärta, även de som inte tar steroider. Man brukar säga att en astronaut har dubbelt så stort hjärta som en normalperson t ex eftersom hen är så vältränad. Hjärtat är ju en muskel som växer precis som alla andra muskler om man tränar det. Så även om man tror att det borde vara hälsosamt att träna hårt så kan det leda till hjärtproblem. Det har visat sig bland många gamla elitidrottare, alltså även bland de som inte tagit steroider.

 

Nu var det ju dock inte min mening att förminska riskerna med steroider heller som var anledningen till att jag gled in på detta ämne. Det var ju för att jag ansåg att det är fel att beskriva brotten Kim är dömd för i Sverige som "Droghandel" när han är dömd för dopingbrott. I synnerhet när man som Maichai jobbar som journalist och borde veta i vilket sammanhang man använder vissa ord och när man inte gör det. Om nån påstås ha blivit dömd för drogförsäljning så tolkar nog de flesta det som att man blivit dömd för narkotikaförsäljning. Kalla det för vad polisen och alla andra kallar det, dopingbrott.

 

Men när vi ändå gled in på ämnet steroider som kom vi ju även in på hur farliga de egentligen är. Och det är ju där jag hävdar att jämfört med narkotika, rökning och alkohol så är steroider den minst farliga drogen. Och det är jag ju inte ensam om att tycka eftersom på listan jag bifogade med de 10 farligaste drogerna i världen så finns både cigaretter och alkohol med, men INTE steroider.

 

Bästa är väl om man lever helt som en renlevnadsmänniska utan några droger överhuvudtaget. men det är lika självklart som att säga att man borde cykla till jobbet om man kan. De flesta tar nog bilen ändå... 😛 

 

 

Jag viste vad jag skrev, alla droger går att bruka eller missbruka. Nu mera behöver behöver inte jag att cykeln till jobbet, är arbetsbefriad på heltid.

Sen finns så många personer som inte kan hantera var gränsen går. 

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Swippe:

Ja det är en ganska vanlig myt som upprepas av läkare som inte har nån koll och även polisen. De läkare som har koll vet att det inte stämmer överens med vetenskaplig fakta och även Dopingjouren som väl får anses som så antidoping det går att vara skriver på sin sida:

 

"I dagsläget finns inga vetenskapliga studier som bevisar att enbart AAS ger ökad aggressivitet. Det är också en myt att alla som missbrukar AAS blir aggressiva i sitt beteende. En diskussion som förs är att ett blandmissbruk av andra substanser som exempelvis narkotika finns med vid aggressivitet och våld"

 

Så det är snarare en väldigt ovanlig biverkning. Däremot så är det ganska naturligt om man ser en grov snubbe bli förbannad att ugå ifrån att det är preppen som ger han kort stubin, men förmodligen hade han kort stubin redan innan han tog steroider...

 

Är det nåt som ger vredesutbrott som vanlig biverkning så är det väl alkohol om något 😮 

Nu har jag ju inte hämtat den infon från läkare utan från bodybuilders som Vet... 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev LTD:

Nu har jag ju inte hämtat den infon från läkare utan från bodybuilders som Vet... 

Åhh fan, så Dopingjouren och de ledande läkarna på området har fel då? Ska vi lita på dina bodybuilder polare istället då tycker du? 😛 De behöver ju inte ha fel, inte det jag menar. Men de pratar ju utifrån SINA erfarenheter, de kanske blivit aggressiva när de preppat eller sett andra bli det. Men vetenskapen ljuger ju inte, man har inte lyckats konstatera att man blir mer aggressiv av steroider. Det är fakta, inte nån myt, inte nån hörsägen. 

 

Det är lite som att påstå att man blir aggressiv av ammoniak bara för att en del styrkelyftare sniffar det innan de ska maxa och se vrålar de högt! Tro mig, om du sniffar på det så kommer du inte få ett vansinnesutbrott och vråla, men om du ska bli extra taggad inför ett tungt lyft så kan det kanske ge en mental boost.

 

Sen finns det förvisso ett par steroider som är kända för att påverka psyket negativt, med dåligt humör som följd. Men de är förhållandevis nya och ganska ovanliga bland steroidbrukare. De vanligaste steroiderna där testosteron är den mest kända så klart gör inte att man blir mer arg än vad man är normalt. Rent vetenskapligt nu alltså, undantag finns, precis som med allt.

Ändrades av Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Swippe:

Är det nåt som ger vredesutbrott som vanlig biverkning så är det väl alkohol om något 😮 

Detta är nog väldigt individuellt, jag har mycket kort stubin normalt men när jag dricker så blir jag mycket lugn och snäll enligt mina vänner.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Detta är nog väldigt individuellt, jag har mycket kort stubin normalt men när jag dricker så blir jag mycket lugn och snäll enligt mina vänner.

Det är ju väldigt bra för dig i så fall, hade varit illa om det var tvärtom :-) Jag har en del bekanta som blir aggressiva idi*ter när de super, när de är nyktra så är de hur reko som helst. De vill man ju helst undvika att festa ihop med. Jag blir sällan arg och lite alkohol gör mig åtminstone inte lättare arg, men problemet är ju att det är ju naturligt att när man väl festar så träffas många olika personer på samma ställe och är det nån gång man riskerar att hamna i bråk så är det ju just när man festar. Så är det nog för det flesta. För jag tror inte de flesta slåss med grannen eller jobbarkompisarna eller nån som trängt sig före i ICA-kön 😛 De flesta hamnar förhoppningsvis inte i slagsmål överhuvudtaget, menar bara att när de väl gör det så är nog chansen hyffsat stor att det är alkohol iblandat bland slagskämparna 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-24 at 00:22, skrev clion:

Enis är ute och cyklar igen JAG går inte på steorider Däremot nåt liknande under läkar kontroll Och det heter testoseron som jag gåt på i snart 30år Såg ett reportage i GP för typ 30år sen om att de tagit fram testoseron för småväxta barn Jag anmällde mig och fick komma på undersökningar på Shalgrenska och de såg att min hypofys var svart på röngten därav min litenhet Nåväl min läkare sa att jag fick det Du blir inte längre men du kan få det så dit skelet inte blir skört vid 60 70 år och när jag var på den årliga kontrollen för 20 år sen då sa den kvinliga ha ha läkaren hur är dit sexliv frågade hon och då var jag i hop med joels mamma nja stammade jag (och det börjar ju sjunka efter 30år) Då sa hon vi har tagit fram en Gel med Testoseron som smörjas påmagen varje dag vill du prova den ? Ja tack sa jag och på den vägen är det Kanche därför man är som en kanin fasten jag fyller 72 i juli

Jag smörjer min Testosteron Gel på axlarna. Kanske skall jag prova på magen, lite närmare kuken eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

Tar inga anabola och det enda sexpack jag har står i kylskåpet. När jag druckit ur det så somnar jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Swippe:

Det är ju väldigt bra för dig i så fall, hade varit illa om det var tvärtom :-) Jag har en del bekanta som blir aggressiva idi*ter när de super, när de är nyktra så är de hur reko som helst. De vill man ju helst undvika att festa ihop med. Jag blir sällan arg och lite alkohol gör mig åtminstone inte lättare arg, men problemet är ju att det är ju naturligt att när man väl festar så träffas många olika personer på samma ställe och är det nån gång man riskerar att hamna i bråk så är det ju just när man festar. Så är det nog för det flesta. För jag tror inte de flesta slåss med grannen eller jobbarkompisarna eller nån som trängt sig före i ICA-kön 😛 De flesta hamnar förhoppningsvis inte i slagsmål överhuvudtaget, menar bara att när de väl gör det så är nog chansen hyffsat stor att det är alkohol iblandat bland slagskämparna 😛 

Hade jag haft det problemet så hade jag lagt ner allt vad alkohol heter.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Stallone har tryckt en del steroider i sina dagar, men annars så kan man inte se ut som han gör när man är 74 bast heller. Som han själv har sagt: “Testosterone to me is so important for a sense of well-being when you get older.” 😛  Men han har ju garanterat bra läkare som håller bra koll på hans hjärta och blodvärden osv. 

rockytest.jpg

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Swippe said:

Stallone har tryckt en del steroider i sina dagar, men annars så kan man inte se ut som han gör när man är 74 bast heller. Som han själv har sagt: “Testosterone to me is so important for a sense of well-being when you get older.” 😛  Men han har ju garanterat bra läkare som håller bra koll på hans hjärta och blodvärden osv. 

rockytest.jpg

Så har han ju talproblem också 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe, du som har koll. I vilka länder - alltså utvecklade länder - kan man kila in i det lokala snabbköpet/apoteket och köpa sig en burk ryssfemmor eller liknande utan frågor?

 

Ifall steroider är ofarliga borde de ju vara tillgängliga för vilken fjortis som helst med mindervärdeskomplex?

 

Jag vet nämligen inte några länder där du kan köpa dopingmedel rakt över disk.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev 65Selander:

Så har han ju talproblem också 😉

Ha ha ha, fast det har han väl haft så länge han varit känd typ? Han kanske går all in i rollen konstant att spela en gammal boxare som tagit mycket stryk mot huvudet??? 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Swippe:

Stallone har tryckt en del steroider i sina dagar, men annars så kan man inte se ut som han gör när man är 74 bast heller. Som han själv har sagt: “Testosterone to me is so important for a sense of well-being when you get older.” 😛  Men han har ju garanterat bra läkare som håller bra koll på hans hjärta och blodvärden osv. 

rockytest.jpg

Stallone såg bra ut ända tills han började pumpa in botox, då blev han bara plastig. Kroppen har han väl jobbat med sedan ungdomen.

 

Knappast någon quick fix. Håller med om att har du en bra läkare och sköter det så är det utom all fara.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

Swippe, du som har koll. I vilka länder - alltså utvecklade länder - kan man kila in i det lokala snabbköpet/apoteket och köpa sig en burk ryssfemmor eller liknande utan frågor?

 

Ifall steroider är ofarliga borde de ju vara tillgängliga för vilken fjortis som helst med mindervärdeskomplex?

 

Jag vet nämligen inte några länder där du kan köpa dopingmedel rakt över disk.

Det har jag dålig koll på, Spanien vet jag att många brukade handla på apoteken där men kanske blivit hårdare när de gick med i EU. 

 

Så fjortisarna köper nog sina grejer på nätet oavsett. Ja även alla andra som tar steroider köper nog via nätet. Det är ju nämligen så att i många länder så är det olagligt att sälja steroider men det är inte olagligt att köpa eller använda. England hade det så, Norge också, men tror det är ändrat nu.

 

Men om vi ska räkna USA som ett utvecklat land så finns det ju massor med "kliniker" där du får recept genom att fylla i ett formulär med frågor som tar max 10 min och ingen som frågar om du verkligen behöver detta. De vill ju bara tjäna pengar.

 

Thailand är ju inget utvecklat land kanske men där kan man köpa steroider rakt över disk utan frågor. Turkiet också, Mexico mm.

 

Fast steroider är ju inte ofarliga, det är det väl ingen som påstår? 😮 

 

De är betydligt mindre farliga än t ex cigaretter och narkotika, även alkohol. Men det betyder ju inte att den som trycker höga doser med steroider riskerar sin hälsa mindre än nån som tar ett glas vin till maten. 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Stallone såg bra ut ända tills han började pumpa in botox, då blev han bara plastig. Kroppen har han väl jobbat med sedan ungdomen.

 

Knappast någon quick fix. Håller med om att har du en bra läkare och sköter det så är det utom all fara.

Ja det är lite skräckblandad förtjusning att se den mannen. Han har ju en imponerade fysik helt klart, men som du säger så ser det inte så naturligt ut.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Swippe:

Ja det är lite skräckblandad förtjusning att se den mannen. Han har ju en imponerade fysik helt klart, men som du säger så ser det inte så naturligt ut.

Botex kan tyvärr stjälpa mer än det kan hjälpa i vissa fall om man inte drar i handbromsen. Finns många exempel på det när vackra äldre människor förvandlas till ödlor på några år.

 

Sorry, lite OT från Kim och droger som tråden handlar om..

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Swippe:

Det har jag dålig koll på, Spanien vet jag att många brukade handla på apoteken där men kanske blivit hårdare när de gick med i EU. 

 

Så fjortisarna köper nog sina grejer på nätet oavsett. Ja även alla andra som tar steroider köper nog via nätet. Det är ju nämligen så att i många länder så är det olagligt att sälja steroider men det är inte olagligt att köpa eller använda. England hade det så, Norge också, men tror det är ändrat nu.

 

Men om vi ska räkna USA som ett utvecklat land så finns det ju massor med "kliniker" där du får recept genom att fylla i ett formulär med frågor som tar max 10 min och ingen som frågar om du verkligen behöver detta. De vill ju bara tjäna pengar.

 

Thailand är ju inget utvecklat land kanske men där kan man köpa steroider rakt över disk utan frågor. Turkiet också, Mexico mm.

 

Fast steroider är ju inte ofarliga, det är det väl ingen som påstår? 😮 

 

De är betydligt mindre farliga än t ex cigaretter och narkotika, även alkohol. Men det betyder ju inte att den som trycker höga doser med steroider riskerar sin hälsa mindre än nån som tar ett glas vin till maten. 

 

 

Men enligt dig så verkar det vara i princip ofarligt att hälla i sig steroider i egen dosering, det som Kim dömdes för i sverige var ju knappt brottsligt enligt dig? - lite som att köpa en pava renat på bolaget. Klart en del blir ju alkisar och en del flippar ut och dödar folk...men det får man räkna med.

 

Steroider och även narkotika finns att få i Sverige för de som behöver detta - men på recept från en läkare.Men det är bättre enligt dig om man kan köpa det och dosera det själv på Systembolaget (?) kanske med en 18-års gräns?

 

Har en god vän till mig som ringde mig och undrade om jag kunde köpa med ett paket eller två av små blåa lyckopiller (Viagra) hem till honom. Anledningen var att hans svenske läkare inte ville skriva ut receptbelagd viagra till honom på grund av hans svaga hjärta.

 

'jag bad honom tänka lite på igen varför läkaren inte ville skriva ut viagran till honom, helt enkelt för att det var farligt för hans hälsa. 'Jag köpte inga piller till honom och sa till honom att jag vill inte vara en anledning till att ditt hjärta ger upp och du dör.

 

Bara för att en medicin/drog/stimulantia finns tillgänglig rakt över disk "utan frågor" är det inte lämpligt att hälla i sig dem efter egen vilja och dosering.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...