Jump to content
IGNORERAD

Samsung Galaxy S3

Inaktiv Medlem

Recommended Posts

Okej, kollad i iPhone manualen där står det inget om att stoppa kabeln i telefonen först. Å andra sida är dom gjorda för att fungera...

Det står i Nokias, Samsungs  Huaweis och HTCs manualer att kabel skall anslutas till telefonen sedan laddaren till eluttaget

Dela på andra sajter

• Svar 284
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Jive

29

• Tallviking

29

• Swift 4X4

25

• Herr Chang

23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hellre det än en massa reservdelar av piratmärke.

(Men, iPhone kräver väl inte så mycket laddning i jämförelse med andra lurar, eller?)

Nä ligger den bara och skräpar i nåt hörn så lär den inte behöva så mycket laddning. :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Samma med htc

Kolla igen det står klart att hur du ska ladda din enhet och dessutom så står det att du ska använda endast saker som fanns med i kartongen 

Ändrades av Swift 4X4
Dela på andra sajter

Nä ligger den bara och skräpar i nåt hörn så lär den inte behöva så mycket laddning. :crazy:

Härligt att se att Iphoneägare tvingas lomma tillbaka till skamvrån i varenda tråd.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Härligt att se att Iphoneägare tvingas lomma tillbaka till skamvrån i varenda tråd.

Kanske det.

Saken är den att iPhonen används och inte ligger och skräpar någonstans.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hmm tror inte jag nånsin har laddat min telefon på "rätt" sätt, eller brukar folk stoppa in laddaren i telefonen och sedan leta upp elkontakten.

Man brukar inte behöva leta efter elkontakten, den bruka sitta i andra änden.

Jag skulle aldrig få för mej att först sätta laddaren i vägguttaget och sedan sätta kontakten i enheten som ska laddas just pga risken för att "gnista" sönder ingången.

Dela på andra sajter

Man brukar inte behöva leta efter elkontakten, den bruka sitta i andra änden.

Jag skulle aldrig få för mej att först sätta laddaren i vägguttaget och sedan sätta kontakten i enheten som ska laddas just pga risken för att "gnista" sönder ingången.

Vad är det för trams? Du skulle inte få för dig? Varför inte? I regel har man väl laddaren kvar i vägguttaget, och inte plockar man ut den bara för att det står i manualen att man måste göra det med undermåligt konstruerade produkter typ Samsung...

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

Vad är det för trams? Du skulle inte få för dig? Varför inte? I regel har man väl laddaren kvar i vägguttaget, och inte plockar man ut den bara för att det står i manualen att man måste göra det med undermåligt konstruerade produkter typ Samsung...

Herr Chang har talat.

Nä tacka vet jag telefoner som smäller som bomber. Vad är då lite gnistbildning.

:D

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Inte förvånande att iPhoneägare har ett annat beteende.

De har ju inga val.

Dela på andra sajter

Inte förvånande att iPhoneägare har ett annat beteende.

De har ju inga val.

Vi har lika mycket val som någon annan, och vi väljer iPhone.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Alla mobilmodeller kan väl ha lite barnsjukdomar i början.

Skillnaden är att Apple i den mån något sådant händer medger felet och ger kunden en ny mobil utan kostnad. Medan snålfisarna på Samsung gömmer sig bakom en otydligt formulerad manual.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Alla mobilmodeller kan väl ha lite barnsjukdomar i början.

Skillnaden är att Apple i den mån något sådant händer medger felet och ger kunden en ny mobil utan kostnad. Medan snålfisarna på Samsung gömmer sig bakom en otydligt formulerad manual.

Herr Chang har talat.

Medger fel?

Ny telefon?

Öööööh - har du redan glömd eller förnekar du även antennproblemen.

Hur lång tid tog inte det Apple att erkänna det problemet?

Handlade det inte om att med tacksamhet motta eller få köpa eller ett fult gummiskal

för de som inte klarade av att följa sektledarens påbud om att hålla telefonen i rätt hand på rätt sätt?

Vad stod det i manualen om det?

"Håll telefonhelvetet i étt finger annars kan du ev inte ringa och det är i så fall inte Apples problem".

Dela på andra sajter

Hur mycket har Apple gjort för att kompensera alla glas som gått sönder vid minsta påverkan ?

Först nu i senare modeller har dom konstruerat om telefonen så inte glaset går ända ut i kanterna och spricker vid minsta stöt.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Hur mycket har Apple gjort för att kompensera alla glas som gått sönder vid minsta påverkan ?

Först nu i senare modeller har dom konstruerat om telefonen så inte glaset går ända ut i kanterna och spricker vid minsta stöt.

Menar du att vi som har iPhone är så aktsamma om våra telefoner?

Av de miljontals telefoner som Apple sålt, borde ju i princip alla ha spruckna skärmar om de vid minsta stöt går sönder, som du skriver.

Dela på andra sajter

Menar du att vi som har iPhone är så aktsamma om våra telefoner?

Av de miljontals telefoner som Apple sålt, borde ju i princip alla ha spruckna skärmar om de vid minsta stöt går sönder, som du skriver.

Ibland kan man undra. Sitter man på tunnelbanan och kollar alla ungdomar med iPhone så verkar en väldigt stor del ha spruckna glas men använder dom ändå för dom har inte råd att reparera dom ständigt och jämt

Och på blocket och i tidningarna dräller det med annonser från företag som erbjuder sig att byta glas på iPhone. Kan ju inte vara utan anledning eller ?

Ändrades av Tallviking

Dela på andra sajter

Ibland kan man undra. Sitter man på tunnelbanan och kollar alla ungdomar med iPhone så verkar en väldigt stor del ha spruckna glas men använder dom ändå för dom har inte råd att reparera dom ständigt och jämt

Och på blocket och i tidningarna dräller det med annonser från företag som erbjuder sig att byta glas på iPhone. Kan ju inte vara utan anledning eller ?

Jag åker ju inte tunnelbana, så det kan väl vara en anledning till varför jag inte ser spruckna iPhone-glas.

Jag säger inte att de inte spricker vid felaktigt användande. Utan bara att jag inte sett det själv.

Och att det finns företag som lagar trasiga skärmar, ser jag inte som ett tecken på att alla skärmar går sönder vid minsta stöt, utan att det finns företag som lagar spruckna skärmar.

Dela på andra sajter

Ärlig talat, går aldrig samsung skärmar sönder??

Vad gjorde samsung åt det?

Var lite objektiv i din kritik.

http://www.nordicservice.se/service/galaxy-s3-displaybyte/

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1113364

Dela på andra sajter

Det gör dom säkert men långt ifrån lika lätt och lika ofta som på iPhone 4/4s. Därav mängden företag som gör reklam med att byta på just dessa. Göra reklam för att byta glas på T.ex en S3:a är liksom inte lika lönsamt.

Dela på andra sajter

Medger fel?

Ny telefon?

Öööööh - har du redan glömd eller förnekar du även antennproblemen.

Hur lång tid tog inte det Apple att erkänna det problemet?

Handlade det inte om att med tacksamhet motta eller få köpa eller ett fult gummiskal

för de som inte klarade av att följa sektledarens påbud om att hålla telefonen i rätt hand på rätt sätt?

Vad stod det i manualen om det?

"Håll telefonhelvetet i étt finger annars kan du ev inte ringa och det är i så fall inte Apples problem".

Ja, hur så? Apple gjorde något åt problemet. Till skillnad från Samsung...

Jag menar, byta ut delarna mot piratkopior för THB 6000 är ju till stor hjälp, eller vad tycker du? Inte för att det förvånar mig, Samsung har ju lång erfarenhet av undermåliga kopior...

Ibland blir det fel, och då fixar Apple produkten utan kostnad för kunden.

http://www.apple.com/support/exchange_repair/

Kan du visa att Samsung gör motsvarande?

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

Ja, du känns ju väldigt "objektiv" nu. Ungefär som när HC försvarar Apple vad dom än gör

http://intentious.com/2011/11/02/apple-sweeps-iphone-4s-broken-glass-under-the-mat/

http://gizmodo.com/5662159/iphone-4-cracked-glass-cases-almost-double-the-iphone-3gs

http://www.orlandosentinel.com/technology/blog/os-broken-iphone-6-billion-20120918,0,7972474.post

Apple valde att i iPhone4/4s sätta riktigt glas inte bara på framsidan men även på baksidan och dessutom ha glas ända ut i hörnen. Detta har ökat antalet trasiga glasskärmar på iPhone med mer än det dubbla mot t.ex iPhone 3s

Andra märken insåg att gorillaglas (en form av plast som ser ut som glas) är mycket lämpligare för telefoner är inte ovanligt att dom hanteras lite hårt eller tappas

Om Apple gjorde det för att vilja vara "lite extra fina" eller av annan anledning vet jag inte med det medför att dom är betydligt skörare än andra telefoner.

Ändrades av Tallviking

Dela på andra sajter

Apple valde att i iPhone4/4s sätta riktigt glas inte bara på framsidan men även på baksidan och dessutom ha glas ända ut i hörnen. Detta har ökat antalet trasiga glasskärmar på iPhone med mer än det dubbla mot t.ex iPhone 3s

Läste om ett test nyss. Och du har rätt.

De 20.000 iPhones som testades, hade dryga 300 trasiga glas vad gäller 3GS och dryga 700 vad gäller iPhone 4.

Men iPhone 4 har glas på baksidan också, precis som du skriver. Så även ett sprucket bakstycke, räknas som sprucket glas.

Fast jag håller med dig i sak. 

Ett hållbart glas/plast är att föredra.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...