janne_h Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Han sa att han skulle höra av sej när han hade fått tillbaka luren från Samsung. Får se vad som händer. Jag litar inte ett dugg på honom efter allt hans rundtugg. Bara en sån sak som att han kunde tänka sej att köpa luren till "ett visst pris" tyder ju på att det är en "kopieman". Så här i efterhand förstår jag inte hur Samsung kan veta att jag har laddat luren på fel sätt (även om jag nu har gjort det). Jag har inte nämnt något om detta. Vet du om Samsung har något seriöst ställe i Pattaya som man kan gå till när jag har fått tillbaka luren? Då är det väl bara att bestrida och påstå att du faktiskt laddat luren på rätt sätt. Då precis som du själv konstaterar att dom drar ett beslut utifrån info dom omöjligt kan besitta och är en ren spekulation från verkstaden. Själv så dog min Galaxy Note 2 för några veckor sedan när jag var i Thailand. Jag gick till Telenorbutiken när jag kom till Sverige. Och dom skickades in den på garantireparation. Dom bytte kretskortet i telefonen gratis på garanti. Inget snack där ö.h.t om hur den använts. Och i verkligheten är det så här. Och den ackrediterade Samsung verkstaden som med största sannolikhet bara jobbar på uppdrag från Samsung. Har ju ingen anledning att avslå ett garantifel om det inte är uppenbart att det är handhavandefel. Då kostnaden för reparationen om den täcks av garanti betalas av Samsung. Och verkstaden tjänar mer på att laga än att avslå garantibegäran. Dock om säljaren inte har rent mjöl i påsen. Då lär det ju vara svårt för honom att vända sig till Samsung ö.h.t. Mitt råd är att du kontaktar Samsung direkt i detta. Enligt vad jag kan hitta så ligger dom vid Sukhumvit. Samsung Customer Service - Pattaya Sukhumvit Road, Bang Lamung, Central Pattaya, Pattaya, 20150 026 893 232 "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Då är det väl bara att bestrida och påstå att du faktiskt laddat luren på rätt sätt. Då precis som du själv konstaterar att dom drar ett beslut utifrån info dom omöjligt kan besitta och är en ren spekulation från verkstaden. Själv så dog min Galaxy Note 2 för några veckor sedan när jag var i Thailand. Jag gick till Telenorbutiken när jag kom till Sverige. Och dom skickades in den på garantireparation. Dom bytte kretskortet i telefonen gratis på garanti. Inget snack där ö.h.t om hur den använts. Och i verkligheten är det så här. Och den ackrediterade Samsung verkstaden som med största sannolikhet bara jobbar på uppdrag från Samsung. Har ju ingen anledning att avslå ett garantifel om det inte är uppenbart att det är handhavandefel. Då kostnaden för reparationen om den täcks av garanti betalas av Samsung. Och verkstaden tjänar mer på att laga än att avslå garantibegäran. Dock om säljaren inte har rent mjöl i påsen. Då lär det ju vara svårt för honom att vända sig till Samsung ö.h.t. Mitt råd är att du kontaktar Samsung direkt i detta. Enligt vad jag kan hitta så ligger dom vid Sukhumvit. Samsung Customer Service - Pattaya Sukhumvit Road, Bang Lamung, Central Pattaya, Pattaya, 20150 026 893 232 Tack för ditt svar. Kan faktiskt vara värt ett försök - inte minst för att ge killen på Tukcom en knäpp på näsan och det ligger ju rätt i tiden, med tanke på länken i mitt inlägg #248. Väntar några dagar till och ser om han hör av sej som han lovat, att jag kan hämta luren. Kan ju då passa på att leverera ett snett leende när jag lägger kopia på länken framför näsan på honom med kommentaren "may be you got yourself a problem,sir. See you later". Jag tvivlar starkt på att han skickade luren till Bkk, som han sa. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Tack för ditt svar. Kan faktiskt vara värt ett försök - inte minst för att ge killen på Tukcom en knäpp på näsan och det ligger ju rätt i tiden, med tanke på länken i mitt inlägg #248. Väntar några dagar till och ser om han hör av sej som han lovat, att jag kan hämta luren. Kan ju då passa på att leverera ett snett leende när jag lägger kopia på länken framför näsan på honom med kommentaren "may be you got yourself a problem,sir. See you later". Jag tvivlar starkt på att han skickade luren till Bkk, som han sa. Dock är telefonnummret vad jag kan se ett Bangkok nummer. Så det kan ju vara en verkstad i Bangkok. Men med tanke på hur han agerat så är det nog stora frågetecken kring om den lämnats ö.h.t. Mitt stalltips är att han försöker behålla telefonen till 1 dag efter att garantin gått ut? Kräv att få tillbaka telefonen pronto oreparerad. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Dock är telefonnummret vad jag kan se ett Bangkok nummer. Så det kan ju vara en verkstad i Bangkok. Men med tanke på hur han agerat så är det nog stora frågetecken kring om den lämnats ö.h.t. Mitt stalltips är att han försöker behålla telefonen till 1 dag efter att garantin gått ut? Kräv att få tillbaka telefonen pronto oreparerad. Precis det gjorde jag när han ringde i måndags och meddelade Bangkoks svar. Jag har samma misstanke som du, att han försöker behålla den tills garantin har gått ut. Knallar dit i slutet på veckan. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Precis det gjorde jag när han ringde i måndags och meddelade Bangkoks svar. Jag har samma misstanke som du, att han försöker behålla den tills garantin har gått ut. Knallar dit i slutet på veckan. Gå dit redan i morgon. Skickar dom den på posten från Bangkok ska den ta max 2 dagar. Och annars lär dom ha leverans minst 1 dag per vecka som han känner till vilken dag det är. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 (ändrad) Gå dit redan i morgon. Skickar dom den på posten från Bangkok ska den ta max 2 dagar. Och annars lär dom ha leverans minst 1 dag per vecka som han känner till vilken dag det är. Sådär ja, då kan jag skriva sista kapitlet i denna telefonhistoria: Åkte till Tukcom och hämtade luren. Jo den fanns där men han hade inte ringt mej. Därifrån direkt till Samsung servicecenter på Sukkan. Berättade hela historien för tjejen i mottagningen där och överlämnade luren. Efter att ha konsulterat sina kollegor på andra sidan väggen kom hon tillbaka och meddelade att min telefon var tillverkad utanför Thailand - kanske en kopia. Jaha vad gör jag nu då, frågade jag. Åk ner till polisen och gör en anmälan, svarade hon. Ok, ner på Beachroad och in på snuthäcken. Blev vänligt och korrekt bemött både av thaipolisen och bisittande turistpolis. Drog min historia och fick svaret, att de kunde inte göra något om de inte hade ett skriftligt intyg från Samsung att telefonen ej var tillverkad av Samsung. Iväg till Samsung igen på Sukkan. En servicekille tog en närmare titt i innanmätet och satte sej vid datorn och fick, genom tillverkningsnumret, upp att telefonen var tillverkad i Hong Kong. Bra, tänkte jag, då måste ju world wide garanti gälla. Nja, så enkelt var det inte. Samsung har delat upp världen i olika zoner, Europa, USA, Asien etc och med olika garantikriterier för varje zon. Vad beträffar Asien, så är HK inte kopplad till Samsungs world wide garanti öht. Hur mycket ska ni ha för att laga luren? Svar: 5745 Baht. Nej tack! Ajö. Inget ont som inte har nåt gott med sej. Min 1500-Bahtslur har en batteritid på ca 5 dygn och jag slipper betala 800 Baht/mån för wi fi dataöverföring, som jag insett att jag inte har någon nytta av. Ändrades Juni 27, 2013 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Sådär ja, då kan jag skriva sista kapitlet i denna telefonhistoria: Åkte till Tukcom och hämtade luren. Jo den fanns där men han hade inte ringt mej. Därifrån direkt till Samsung servicecenter på Sukkan. Berättade hela historien för tjejen i mottagningen där och överlämnade luren. Efter att ha konsulterat sina kollegor på andra sidan väggen kom hon tillbaka och meddelade att min telefon var tillverkad utanför Thailand - kanske en kopia. Jaha vad gör jag nu då, frågade jag. Åk ner till polisen och gör en anmälan, svarade hon. Ok, ner på Beachroad och in på snuthäcken. Blev vänligt och korrekt bemött både av thaipolisen och bisittande turistpolis. Drog min historia och fick svaret, att de kunde inte göra något om de inte hade ett skriftligt intyg från Samsung att telefonen ej var tillverkad av Samsung. Iväg till Samsung igen på Sukkan. En servicekille tog en närmare titt i innanmätet och satte sej vid datorn och fick, genom tillverkningsnumret, upp att telefonen var tillverkad i Hong Kong. Bra, tänkte jag, då måste ju world wide garanti gälla. Nja, så enkelt var det inte. Samsung har delat upp världen i olika zoner, Europa, USA, Asien etc och med olika garantikriterier för varje zon. Vad beträffar Asien, så är HK inte kopplad till Samsungs world wide garanti öht. Hur mycket ska ni ha för att laga luren? Svar: 5745 Baht. Nej tack! Ajö. Inget ont som inte har nåt gott med sej. Min 1500-Bahtslur har en batteritid på ca 5 dygn och jag slipper betala 800 Baht/mån för wi fi dataöverföring, som jag insett att jag inte har någon nytta av. Vad betala du för luren när du köpte den ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Vad betala du för luren när du köpte den ? 21 000 THB Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 21 000 THB Ja tukcom handlaren har blåst dig kan man väl säga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Köpte en billig Nokia 1280 (900b) på Tuk Com. Såg en likadan i nån av affärerna på Central Festival för 720b! Trodde att Central skulle vara dyrare iom att det känns som ett "finare" ställe. Så ska jag köpa en dyrare telefon blir det på Central. Där har dom akturiserade återförsäljare. Mindre risk att bli tutad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Köpte en billig Nokia 1280 (900b) på Tuk Com. Såg en likadan i nån av affärerna på Central Festival för 720b! Trodde att Central skulle vara dyrare iom att det känns som ett "finare" ställe. Så ska jag köpa en dyrare telefon blir det på Central. Där har dom akturiserade återförsäljare. Mindre risk att bli tutad. Jag frågade på Samsung servicecenter var någonstans de rekommenderade att köpa mobiltelefon utan att riskera bli lurad och de svarade Central Festival, AIS, One2call, Dtac. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Ja tukcom handlaren har blåst dig kan man väl säga Jag tycker faktiskt att jag har blivit blåst av Samsung också, eller iaf förd bakom ljuset: När jag synar förpackningen till min lur noga, så står det på ett ställe "Made by Samsung". Då känner man sej ju trygg och tror att world wide garantin ska gälla. Jag förstår ju nu att de aktar sej för att skriva t ex "Made by Samsung in Hong Kong", eftersom garantin på Hong Kongproducerade mobiler inte gäller i Thailand. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 (ändrad) Jag tycker faktiskt att jag har blivit blåst av Samsung också, eller iaf förd bakom ljuset: När jag synar förpackningen till min lur noga, så står det på ett ställe "Made by Samsung". Då känner man sej ju trygg och tror att world wide garantin ska gälla. Jag förstår ju nu att de aktar sej för att skriva t ex "Made by Samsung in Hong Kong", eftersom garantin på Hong Kongproducerade mobiler inte gäller i Thailand. Är väl tukcom handlaren som köpt in dom billigt från Hongkong utan Samsungs vetskap och sålt dom för att göra en större vinst ,så tycker du ska fråga Samsung om du inte kan tvåla dit tukcom handlaren och när jag köper saker så frågar jag alltid efter hur garantin gäller och begär skriftligt på det Ändrades Juni 28, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Är väl tukcom handlaren som köpt in dom billigt från Hongkong utan Samsungs vetskap och sålt dom för att göra en större vinst ,så tycker du ska fråga Samsung om du inte kan tvåla dit tukcom handlaren och när jag köper saker så frågar jag alltid efter hur garantin gäller och begär skriftligt på det Du tycker alltså att jag, en farang, skall fråga en thailändare om hjälp att tvåla till en annan thailändare. Jag tror minsann att du har en kunskapslucka om hur det funkar i Thailand. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Jag tycker faktiskt att jag har blivit blåst av Samsung också, eller iaf förd bakom ljuset: När jag synar förpackningen till min lur noga, så står det på ett ställe "Made by Samsung". Då känner man sej ju trygg och tror att world wide garantin ska gälla. Jag förstår ju nu att de aktar sej för att skriva t ex "Made by Samsung in Hong Kong", eftersom garantin på Hong Kongproducerade mobiler inte gäller i Thailand. Nä du har inte blivit förd bakom ljuset av Samsung ,den mobilen du köpte ska inte säljas i Thailand ,så det är försäljaren på tukcom som blåst dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Nä du har inte blivit förd bakom ljuset av Samsung ,den mobilen du köpte ska inte säljas i Thailand ,så det är försäljaren på tukcom som blåst dig I så fall tycker jag att Samsung Thailand, med den vetskapen de nu fick, borde agera själva av ren självbevarelsedrift utan min påtryckning. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 I så fall tycker jag att Samsung Thailand, med den vetskapen de nu fick, borde agera själva av ren självbevarelsedrift utan min påtryckning. Njae hur var det nu med kunskapen ? Thai tvåla till en thai? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Njae hur var det nu med kunskapen ? Thai tvåla till en thai? Du är orubblig som en gammal AGA-spis, så jag lägger ner. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Du är orubblig som en gammal AGA-spis, så jag lägger ner. He he , Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Idag sålde Bowlerskan Samsungluren till en Tukcomskojare och fick 3500 Baht för skiten. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Hej Ica Maxi Uppsala anonserar ut idag söndag Samsung G S 5360 för 538 Sek Är det något att ha Priset är ju bra Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Hej Ica Maxi Uppsala anonserar ut idag söndag Samsung G S 5360 för 538 Sek Är det något att ha Priset är ju bra Offe Den är vad den kostar, billig. Den ligger väl på absoluta lägsta platsen bland android-telefoner. Extremt seg och inte mycket att ha som smartphone Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Billig Sammsung. http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SAMSUNG-GT-E1150---Telenor-500-kr,90952,389117,600889.html?langId=-16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 (ändrad) Billig Sammsung.http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SAMSUNG-GT-E1150---Telenor-500-kr,90952,389117,600889.html?langId=-16 Klart prisvärt om man t.ex vill ha en resetelefon eller en enkel extratelefon Undrar om den är operatörslåst till Telenor ? Ändrades Juli 21, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Juli 21, 2013 Dela Inlagd Juli 21, 2013 Klart prisvärt om man t.ex vill ha en resetelefon eller en enkel extratelefon Undrar om den är operatörslåst till Telenor ? De är inte låsta enligt mediamarkt. 500 spänn att ringa för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu