Jump to content
IGNORERAD

Samsung Galaxy S3

Inaktiv Medlem

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Man brukar inte behöva leta efter elkontakten, den bruka sitta i andra änden.

Jag skulle aldrig få för mej att först sätta laddaren i vägguttaget och sedan sätta kontakten i enheten som ska laddas just pga risken för att "gnista" sönder ingången.

Eftersom du har varit i Thailand så skulle jag tippat att du hade gjort tvärt om.

Riktigt trevligt när det fräser till i vägguttaget.

Då är det väl bättre att klippa "fulströmmen" utan att mobilen är inkopplad.

Dela på andra sajter

• Svar 284
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Jive

29

• Tallviking

29

• Swift 4X4

25

• Herr Chang

23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
Ibland kan man undra. Sitter man på tunnelbanan och kollar alla ungdomar med iPhone så verkar en väldigt stor del ha spruckna glas men använder dom ändå för dom har inte råd att reparera dom ständigt och jämt

Och på blocket och i tidningarna dräller det med annonser från företag som erbjuder sig att byta glas på iPhone. Kan ju inte vara utan anledning eller ?

Jag måste medge att jag har sett en och annan sprucken iPhone, men det är inte många.

Såg en totalkrossad Samsung/HTC eller vad det nu var, senast igår och har sett dom förr.

För min del så har det nog varit 50/50 angående iPhone och Androider. Men om man då räknar så kanske iPhone har 50% av skadorna och HTC eller Samsung har 25% var.

Själv har jag inte en skråma på mina telefoner och jag kör inte med sån där äcklig plast på skärmen heller. Finns ingenting värre än skärmskydd.

Dela på andra sajter

Läste om ett test nyss. Och du har rätt.

De 20.000 iPhones som testades, hade dryga 300 trasiga glas vad gäller 3GS och dryga 700 vad gäller iPhone 4.

Men iPhone 4 har glas på baksidan också, precis som du skriver. Så även ett sprucket bakstycke, räknas som sprucket glas.

Fast jag håller med dig i sak. 

Ett hållbart glas/plast är att föredra.

Fast å andra sidan har massor av företag världen över tjänat enorma pengar på att tillverka olika former av skydd till just iPhone 4/4s så lite positivt med det finns ju

http://www.geekwire.com/2012/5-reasons-nuts-case-iphone/

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Medger fel?

Ny telefon?

Öööööh - har du redan glömd eller förnekar du även antennproblemen.

Hur lång tid tog inte det Apple att erkänna det problemet?

Handlade det inte om att med tacksamhet motta eller få köpa eller ett fult gummiskal

för de som inte klarade av att följa sektledarens påbud om att hålla telefonen i rätt hand på rätt sätt?

Vad stod det i manualen om det?

"Håll telefonhelvetet i étt finger annars kan du ev inte ringa och det är i så fall inte Apples problem".

Det kanske var ett antennproblem, ja det var det nog.

Själv har jag aldrig upptäckt att jag skulle ha problem med mottagningen. Inte ens när jag försökte framtvinga problemet.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det gör dom säkert men långt ifrån lika lätt och lika ofta som på iPhone 4/4s. Därav mängden företag som gör reklam med att byta på just dessa. Göra reklam för att byta glas på T.ex en S3:a är liksom inte lika lönsamt.

Ingenting är lönsamt om man skriver om Samsung.

Oavsett vad man skriver om i tidningarna så får man inga klick om man inte bnandar in Apple/iPhone/iPad eller annat i rubriken.

Men visst, en iPhone är nog inte lika stryktålig som en S3:a, det tvivlar jag inte en sekund på.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja, du känns ju väldigt "objektiv" nu. Ungefär som när HC försvarar Apple vad dom än gör

http://intentious.com/2011/11/02/apple-sweeps-iphone-4s-broken-glass-under-the-mat/

http://gizmodo.com/5662159/iphone-4-cracked-glass-cases-almost-double-the-iphone-3gs

http://www.orlandosentinel.com/technology/blog/os-broken-iphone-6-billion-20120918,0,7972474.post

Apple valde att i iPhone4/4s sätta riktigt glas inte bara på framsidan men även på baksidan och dessutom ha glas ända ut i hörnen. Detta har ökat antalet trasiga glasskärmar på iPhone med mer än det dubbla mot t.ex iPhone 3s

Andra märken insåg att gorillaglas (en form av plast som ser ut som glas) är mycket lämpligare för telefoner är inte ovanligt att dom hanteras lite hårt eller tappas

Om Apple gjorde det för att vilja vara "lite extra fina" eller av annan anledning vet jag inte med det medför att dom är betydligt skörare än andra telefoner.

Vad menar du med "ända ut i hörnen"?

Jag har någon millimeter kvar till "ända ut".

Men det är klart. Glaset hade fått vara tunnare, eller...aluminiumramen hade fått vara bredare.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Vad är det för trams? Du skulle inte få för dig? Varför inte? I regel har man väl laddaren kvar i vägguttaget, och inte plockar man ut den bara för att det står i manualen att man måste göra det med undermåligt konstruerade produkter typ Samsung...

Herr Chang har talat.

Självklart så sitter laddaren alltid i uttaget men uttaget jag har till laddare har en strömbrytare som jag stänger för att minska brandrisken som trots allt finns när laddare ALLTID lämnas i uttagen med följden att jag slår på strömmen EFTER att laddaren har anslutits i den enhet som ska laddas!

Dela på andra sajter

På riktigt så tycker jag detta med att laddaren ska i telefonen innan den ska in i väggen slår precis alla rekord i dumhet.

Jösses, vilket ohyggligt mastodontfail.

Knappar kan sluta funka, glas kan spräckas och vi kan vara hur "inlåsta" som helst med Apple.

Men att vara tvungen att dra ut väggkontakten innan man laddar sin telefon... 

Bara det är skäl nog att aldrig köpa en Samsung. Snacka om stenålder. Hahaaa. 

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Eftersom du har varit i Thailand så skulle jag tippat att du hade gjort tvärt om.

Riktigt trevligt när det fräser till i vägguttaget.

Då är det väl bättre att klippa "fulströmmen" utan att mobilen är inkopplad.

Nu har jag vad jag kan minnas aldrig råkat ut för att det fräser i vägguttagen, men jag drar alltid ut laddaren när laddningen är färdig och sticker in den efter att jag kopplat den i mobilen eller datorn för den delen.

Dela på andra sajter

Har ni inte läst alla förmaningar om att dra ur laddarna ur väggen när ni inte använder dom ?

Dom drar en hel del ström även när dom inte är kopplade till telefonen och liknande.

Dela på andra sajter

Guest wUThai
Alla mobilmodeller kan väl ha lite barnsjukdomar i början.

Skillnaden är att Apple i den mån något sådant händer medger felet och ger kunden en ny mobil utan kostnad. Medan snålfisarna på Samsung gömmer sig bakom en otydligt formulerad manual.

Herr Chang har talat.

Jag tycker oavsett bolag som inte följer garantiavtalen eller gömma sig bakom nåt finstilt är ena jävla svin. Vilket Apple också är.. dom följer väl inte den tvååriga konsumentgarantin som ska följa med. Så du kan sluta med dina lögner HC.. var väl inte så längesen vi tjafsade om just hur odugliga apple är med garantin?

Dela på andra sajter

Har ni inte läst alla förmaningar om att dra ur laddarna ur väggen när ni inte använder dom ?

Dom drar en hel del ström även när dom inte är kopplade till telefonen och liknande.

Nä!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Guest wUThai
Papapapa. det gäller inte, det finns inte på Youtube så så det är inte sant.

Bara saker som finns på Youtube tas som bevis   :crazy:  :ironi::lol: :lol:

Om det är nån som ska hålla sig från telefontrådarna så är det du. För varje gång du skriver nåt så blir det bara fel. Var du lär dig om nånting kan man ju undra... då du alltid har fel. Ingen ironi f.ö.

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det är ju dock sant. Jag har en docka till min mobil vid sängen som jag laddar telefonen i varje natt.. den dra jag aldrig ur och kommer aldrig göra heller. :)

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Jag tycker oavsett bolag som inte följer garantiavtalen eller gömma sig bakom nåt finstilt är ena jävla svin. Vilket Apple också är.. dom följer väl inte den tvååriga konsumentgarantin som ska följa med. Så du kan sluta med dina lögner HC.. var väl inte så längesen vi tjafsade om just hur odugliga apple är med garantin?

Apple följer visst regeln om två års garanti i EU. Dessutom erbjuder man AppleCare som är en utökad garanti, och då kostar det mer. Vilket irriterat en del fjantiga konsumentverk i EU.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Bara att hålla med Tallviking, alla dessa dator och mobil laddare som sitter ipluggade hela dagarna drar en massa onödig el, inte så mycket för den enskilde konsumenten kanske...

I USA förbrukade el drivna konsument apparater i standby-läge   100miljarder Kilowattimmar för några år sedan... i genomsnitt 100$ per hushåll i USA.

"According to the US Department of Energy, the amount of energy used by products in standby mode is significant. The average US household spends $100 per year to power devices while they are off/in standby mode. Nationally, standby power accounts for more than 100 billion kilowatt hours of electricity consumption and more than $10 billion in annual energy costs"

Gäller förstås datorer, TV-apparater osv. Pluggar man ur sin apparater när man inte nvänder dem så är de också skyddade mot strömspikar som kan skada dem, tex vid blixtnedslag.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera en sådan här till dator där hemma med all kringutrustning

Den har en Master/Slav funktion och man lägger datorn på "master" och alla kringutrustningar som skärm, skrivare, laddare, dockningsstation, switch, skrivbordslampan etc etc som slavar

Det innebär att när ni sätter på datorn sätts allting annat anslutet som slav på och när ni stänger av datorn stängs allt annat runt om av

http://www.conrad.se/MASTER-SLAVE-GRENKONTAKT-MED-8UTTAG.htm?websale7=conrad-swe&pi=610815&Ctx={ver%2F7%2Fver}{st%2F3ec%2Fst}{cmd%2F0%2Fcmd}{m%2Fwebsale%2Fm}{s%2Fconrad-swe%2Fs}{l%2F01-aa%2Fl}{sf%2F%3Cs1%3Emaster+slav%3C%2Fs1%3E%2Fsf}{p1%2Ffec0c2baffb92631df51a9c8ba4b8d9f%2Fp1}{md5%2F4887432fc654ceba4969cc2afb1b6ad0%2Fmd5}

Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera en sådan här till dator där hemma med all kringutrustning

Den har en Master/Slav funktion och man lägger datorn på "master" och alla kringutrustningar som skärm, skrivare, laddare, dockningsstation, switch, skrivbordslampan etc etc som slavar

Det innebär att när ni sätter på datorn sätts allting annat anslutet som slav på och när ni stänger av datorn stängs allt annat runt om av

Åter ett lysande exempel på att tala är silver och tystnad är guld.

Dela på andra sajter

En S3 4g blev just beställd till tanten med halebop rubbet, 1200kr ner på den idag såg jag.

Förra abbet hade ju gått ut nu i juni så det blev ju lämpligt.

Felstavning...

Ändrades av scorpio63

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Åter ett lysande exempel på att tala är silver och tystnad är guld.

Grattis till silvret !! :14:

Dela på andra sajter

Grattis till silvret !! :14:

Å jag som hoppades på att du skulle vinna guldet nån gång :-)

Dela på andra sajter

Å jag som hoppades på att du skulle vinna guldet nån gång :-)

Dream on !!

Dela på andra sajter

Ja hörde av en kompis som bor där nere att dom var inte att lita på ,så du kanske har en kopia tycker du ska kontakta Samsung direkt

Han sa att han skulle höra av sej när han hade fått tillbaka luren från Samsung. Får se vad som händer.

Jag litar inte ett dugg på honom efter allt hans rundtugg.

Bara en sån sak som att han kunde tänka sej att köpa luren till "ett visst pris" tyder ju på att det är en "kopieman".

Så här i efterhand förstår jag inte hur Samsung kan veta att jag har laddat luren på fel sätt (även om jag nu har gjort det). Jag har inte nämnt något om detta.

Vet du om Samsung har något seriöst ställe i Pattaya som man kan gå till när jag har fått tillbaka luren?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...