ano Inlagd Juni 23, 2013 Dela Inlagd Juni 23, 2013 Trodde du visste mer om hur mobilmarknaden fungerande men ok... Nej, jag laddar inte hem någon beta, utan riktiga versioner. Till Skillnad från Apple så pressenterar Google sina OS när de är redo. Så man behöver inte vänta 6 månader eller mer under tiden som OSet betatestas eftersom det redan gjorts innan det presenterades. Och som jag sa är detta inget speciellt jag behöver ladda hem utan vanliga OTA uppateringar. Ang. iOS 7 så har mer än 90% är kopierats ifrån andra system, sen får du förtränga det hur mycket du vill. Nja, när vi fick den första betaversionen av Android 2007 var det så vansinnigt dåligt att det kändes som ett dåligt skämt. Kunde aldrig tänka mig att det skulle bli något, så jag tog bort SDK:t. Erkänner att jag hade fel, andra i företaget hade lite större förtroende för Googles satsning. Kan ju även vara pga att det programmeras i Java som jag kände en sån stark aversion, 2000-talets COBOL som Larry Wall dubbade det till Men ca två år senare hade de lyckats få ihop det någorlunda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 (ändrad) Betr. mitt inlägg #101. Återförsäljaren av min Galaxy S3 ringde och meddelade att de har fått följande svar från Samsung i Bkk: Luren har "dött" pga gnistbildning i luren. Gnistbildningen har uppstått på grund av handhavande fel vid uppladdning av batteriet. Vid uppladdning måste först kontakten från laddaren anslutas till telefonen innan laddaren ansluts till strömkällan (väggkontakten). Varken jag eller återförsäljare har blivit informerade om detta tidigare. De anser det uppenbart att laddaren har anslutits till vägguttaget innan den har anslutits till telefonen och därför gäller inte garantin på denna skada. Hela innanmätet måste bytas till en kostnad av 6000 Baht. Återförsäljare erbjuder sej i detta läge att byta ut innanmätet i telefonen till piratdelar och köpa tillbaks telefonen till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Alternativt att han stoppar i piratdelarna och jag får tillbaka en fungerande lur och till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Han visste ej heller hur länge luren håller med piratdelarna. Här är namnet på återförsäljaren: ICE Mobile & Service @ Pattaya Mobile 038-412799, 086-8355594 E-mail: iccy5042@hotmail.com TUKCOM Pattaya 1st Fr. Aldrig mer en lur från Samsung för min del! Ändrades Juni 24, 2013 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Betr. mitt inlägg #101. Återförsäljaren av min Galaxy S3 ringde och meddelade att de har fått följande svar från Samsung i Bkk: Luren har "dött" pga gnistbildning i luren. Gnistbildningen har uppstått på grund av handhavande fel vid uppladdning av batteriet. Vid uppladdning måste först kontakten från laddaren anslutas till telefonen innan laddaren ansluts till strömkällan (väggkontakten). Varken jag eller återförsäljare har blivit informerade om detta tidigare. De anser det uppenbart att laddaren har anslutits till vägguttaget innan den har anslutits till telefonen och därför gäller inte garantin på denna skada. Hela innanmätet måste bytas till en kostnad av 6000 Baht. Återförsäljare erbjuder sej i detta läge att byta ut innanmätet i telefonen till piratdelar och köpa tillbaks telefonen till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Alternativt att han stoppar i piratdelarna och jag får tillbaka en fungerande lur och till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Han visste ej heller hur länge luren håller med piratdelarna. Här är namnet på återförsäljaren: ICE Mobile & Service @ Pattaya Mobile 038-412799, 086-8355594 E-mail: iccy5042@hotmail.com TUKCOM Pattaya 1st Fr. Aldrig mer en lur från Samsung för min del! läs instruktionerna he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 (ändrad) läs instruktionerna he he Om nu detta är så jävla livsviktigt för luren, så borde det stå i fetstil och med VERSALER på första sidan i "instruktionsboken" som för övrigt finns att läsa under "hjälp" och varifrån man själv kan printa ut den. Inte ens återförsäljaren kände till detta - han har alltid gjort som jag. Jag har läst stora delar av manualen, men inte sett detta som tydligen är lite småhemligt. Åt helvete med Samsungs prylar!! Ändrades Juni 24, 2013 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Aldrig mer en lur från Samsung för min del! Det förstår jag, det är en dyr plastleksak....känns totalt kvalitetslös att hålla i, jämfört med många andra telefoner i samma prisklass...Samsung är övervärderat, överskattat crap Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Om nu detta är så jävla livsviktigt för luren, så borde det stå i fetstil och med VERSALER på första sidan i "instruktionsboken" som för övrigt finns att läsa under "hjälp" och varifrån man själv kan printa ut den. Inte ens återförsäljaren kände till detta - han har alltid gjort som jag. Jag har läst stora delar av manualen, men inte sett detta som tydligen är lite småhemligt. Åt helvete med Samsungs prylar!! Gör som en god vän till mig ,köp det bästa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Betr. mitt inlägg #101. Återförsäljaren av min Galaxy S3 ringde och meddelade att de har fått följande svar från Samsung i Bkk: Luren har "dött" pga gnistbildning i luren. Gnistbildningen har uppstått på grund av handhavande fel vid uppladdning av batteriet. Vid uppladdning måste först kontakten från laddaren anslutas till telefonen innan laddaren ansluts till strömkällan (väggkontakten). Varken jag eller återförsäljare har blivit informerade om detta tidigare. De anser det uppenbart att laddaren har anslutits till vägguttaget innan den har anslutits till telefonen och därför gäller inte garantin på denna skada. Hela innanmätet måste bytas till en kostnad av 6000 Baht. Återförsäljare erbjuder sej i detta läge att byta ut innanmätet i telefonen till piratdelar och köpa tillbaks telefonen till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Alternativt att han stoppar i piratdelarna och jag får tillbaka en fungerande lur och till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Han visste ej heller hur länge luren håller med piratdelarna. Här är namnet på återförsäljaren: ICE Mobile & Service @ Pattaya Mobile 038-412799, 086-8355594 E-mail: iccy5042@hotmail.com TUKCOM Pattaya 1st Fr. Aldrig mer en lur från Samsung för min del! Står ju klart och tydligt vad som gäller så ett tydligt handhavande fel ,kan man inte skylla på samsung Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Står ju klart och tydligt vad som gäller så ett tydligt handhavande fel ,kan man inte skylla på samsung Vilket krimskrams. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Gör som en god vän till mig ,köp det bästa Jag kan väl säga så här... Min uppfattning om ditt omdöme fick sej en törn, när jag såg att du kallade en Scania för tröska. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Vilket krimskrams. Nästan lika dåligt som apfån men inte riktigt så illa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 (ändrad) Jag kan väl säga så här... Min uppfattning om ditt omdöme fick sej en törn, när jag såg att du kallade en Scania för tröska. Har du kört Scania ,i så fall vad tycker du om växelspaken?? jo den påminner om gamla hästräfsor lägen är en meter långa Ändrades Juni 24, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Står ju klart och tydligt vad som gäller så ett tydligt handhavande fel ,kan man inte skylla på samsung Så tydligt tyckte jag inte att de uttryckt sej - att det var viktigt att göra kopplingarna i rätt ordning. I alla fall hade inte jag uppfattat det så. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Så tydligt tyckte jag inte att de uttryckt sej - att det var viktigt att göra kopplingarna i rätt ordning. I alla fall hade inte jag uppfattat det så. Eftersom inte garantin gäller om man inte gör det i rätt ordning så tycker då jag att det är viktigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Har du kört Scania ,i så fall vad tycker du om växelspaken?? jo den påminner om gamla hästräfsor lägen är en meter långa Överdriv gärna lite. Som leverantör till Scania har jag gått som "barn i huset" i flera år på samtliga deras produktionsenheter, så jag är väl bekant med deras höga produktkvalitet. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Hmm tror inte jag nånsin har laddat min telefon på "rätt" sätt, eller brukar folk stoppa in laddaren i telefonen och sedan leta upp elkontakten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Fantastiskt, jag har alltid ett antal laddare i väggen konstant, och bara pluggar i när det behövs. Detta fenomen borde ju gälla de flesta fabrikat.. Men det kanske bara är SS:s plastjunk som inte tål det? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Fantastiskt, jag har alltid ett antal laddare i väggen konstant, och bara pluggar i när det behövs. Detta fenomen borde ju gälla de flesta fabrikat.. Men det kanske bara är SS:s plastjunk som inte tål det? Man måste vara väldigt instängd och följa något mysko beteendemönster för att kunna äga en Samsung. En släng av autism hjälper nog. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Överdriv gärna lite. Som leverantör till Scania har jag gått som "barn i huset" i flera år på samtliga deras produktionsenheter, så jag är väl bekant med deras höga produktkvalitet. Nä då inget fel på kvaliten ,bara dom kunde ordna till komforten för oss som kör vore det bra kör ca 16-17000 mil om året i 37 år så vill påstå att jag har en viss erfarenhet om komfort vad gäller lastbilar och där vinner volvo mot Scania med hästlängder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Inte laddat den på rätt sätt? Stoppa i piratdelar? Bara jag som tycker det låter som en scam? Hade det varit jag hade jag kontaktat Samsung och fråga om detta är deras normala procedur under garantifall med deras telefoner?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Inte laddat den på rätt sätt? Stoppa i piratdelar? Bara jag som tycker det låter som en scam? Hade det varit jag hade jag kontaktat Samsung och fråga om detta är deras normala procedur under garantifall med deras telefoner?! Står ju faktiskt så i SS:s egna instruktioner, en ganska utstuderad scam isof. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Hmm tror inte jag nånsin har laddat min telefon på "rätt" sätt, eller brukar folk stoppa in laddaren i telefonen och sedan leta upp elkontakten. Mina laddare till olika prylar ligger alltid med kontakten i vägguttaget, vilket ju är det bekvämaste och därmed mest naturliga sättet i handhavandet och det borde ju Samsung begripa och därför trycka hårdare på detta. Jag har ju också fått veta att detta problem som bara fanns på de tidigare S3:orna är numera åtgärdade från fabrik på senare upplagor. Därmed kan man ju tycka att de har erkänt ett hårdvarufel och bytt skiten utan kostnad för kunden. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Står ju faktiskt så i SS:s egna instruktioner, en ganska utstuderad scam isof. Tror du att Samsung tillåter nån laga deras telefoner med icke originaldelar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Mina laddare till olika prylar ligger alltid med kontakten i vägguttaget, vilket ju är det bekvämaste och därmed mest naturliga sättet i handhavandet och det borde ju Samsung begripa och därför trycka hårdare på detta. Jag har ju också fått veta att detta problem som bara fanns på de tidigare S3:orna är numera åtgärdade från fabrik på senare upplagor. Därmed kan man ju tycka att de har erkänt ett hårdvarufel och bytt skiten utan kostnad för kunden. Vad köpte du luren ,du kanske har fått en kopia ,du borde kolla upp det med samsung direkt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 (ändrad) Tror du att Samsung tillåter nån laga deras telefoner med icke originaldelar? Nu var det instruktionen från SS som gällde laddning jag nämnde, inget om delar eller pirater. Och instruktionen är definitivt original, då den är från deras hemsida...och det var ju tydligen den instruktionen säljaren hänvisade till...har inget att göra med pirat, detta är helt OEM. Läs hela inläget, konversationen från Jive. Ändrades Juni 24, 2013 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 24, 2013 Dela Inlagd Juni 24, 2013 Vad köpte du luren ,du kanske har fått en kopia ,du borde kolla upp det med samsung direkt Jag har lärt min läxa och orkar inte rota i skiten mera. Nu kör jag med en liten vikbar sak för 1500 Baht och det funkar bra för mej. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu