Jump to content
IGNORERAD

Samsung Galaxy S3


Inaktiv Medlem

Recommended Posts

Guest wUThai
Nu var det instruktionen från SS som gällde laddning jag nämnde, inget om delar eller pirater.

 

Och instruktionen är definitivt original, då den är från deras hemsida...och det var ju tydligen den instruktionen säljaren hänvisade till...har inget att göra med pirat, detta är helt OEM. 

 

Jo, jag såg laddningsprocessen och anser att den är idi*tisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 284
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    29

  • Tallviking

    29

  • Swift 4X4

    25

  • Herr Chang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo, jag såg laddningsprocessen och anser att den är idi*tisk.

 

Frågan är hur många som följer den, i huvud taget på någon telefon?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tror du att Samsung tillåter nån laga deras telefoner med icke originaldelar?

Varför inte. Det är ju en kopia redan från fabrik.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu detta är så jävla livsviktigt för luren, så borde det stå i fetstil och med VERSALER på första sidan i "instruktionsboken" som för övrigt finns att läsa under "hjälp" och varifrån man själv kan printa ut den.

Inte ens återförsäljaren kände till detta - han har alltid gjort som jag.

Jag har läst stora delar av manualen, men inte sett detta som tydligen är lite småhemligt.

Åt helvete med Samsungs prylar!!

Okej, kollad i iPhone manualen där står det inget om att stoppa kabeln i telefonen först. Å andra sida är dom gjorda för att fungera...

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Okej, kollad i iPhone manualen där står det inget om att stoppa kabeln i telefonen först. Å andra sida är dom gjorda för att fungera...

 

Samma med htc

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Okej, kollad i iPhone manualen där står det inget om att stoppa kabeln i telefonen först. Å andra sida är dom gjorda för att fungera...

Ja, framförallt har det ju inte varit några batteriproblem med iphone 5. Behöver jag sätta upp en ironiskylt?! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu detta är så jävla livsviktigt för luren, så borde det stå i fetstil och med VERSALER på första sidan i "instruktionsboken" som för övrigt finns att läsa under "hjälp" och varifrån man själv kan printa ut den.

 

Inte ens återförsäljaren kände till detta - han har alltid gjort som jag.

 

Jag har läst stora delar av manualen, men inte sett detta som tydligen är lite småhemligt.

 

Åt helvete med Samsungs prylar!!

 

En sak som är intressant. Efter att dom påtalat detta. Har du då sett det själv skrivet i manualen?

Varför jag undrar är att dom har inte rätt att vägra garanti på grund av saker dom inte skrivit i manualen.

Och kan du ej hitta detta så bör du att få kräva att få papper på detta officiellt från Samsung.

I min värld låter det mera som ett påhitt från butiken?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Står ju klart och tydligt vad som gäller så ett tydligt handhavande fel ,kan man inte skylla på samsung

Står klart och tydligt i manualen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror aldrig Samsung i Sverige skulle agerat likadant. Detta känns nästan som det beror på det dåliga skyddet man har i Thailand när man handlar något.

För min del plockar jag aldrig ut min laddare från uttaget. Jag laddar mobilen varje natt.

 

Beträffande bruksanvisningen så står det inte någonstans att man måste plugga elkontakten sist. Det står ju bara att den lilla skall till mobilen och stora till uttaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja det står faktiskt så i manualen klart och tydligt i avsnittet efter hur man monterar sim-kort och batteri. Kanske bäst att man laddar på rätt sätt i fortsättning

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som är intressant. Efter att dom påtalat detta. Har du då sett det själv skrivet i manualen?

Varför jag undrar är att dom har inte rätt att vägra garanti på grund av saker dom inte skrivit i manualen.

Och kan du ej hitta detta så bör du att få kräva att få papper på detta officiellt från Samsung.

I min värld låter det mera som ett påhitt från butiken?

 

Det här skulle jag så klart ha läst på ordentligt tidigare, men jag tyckte att det där med att ladda batteri kunde jag sedan tidigare, så jag läste slarvigt och fortsatte till det som var helt nytt för mej (min första smartphone).

 

Charge the battery

 

1. Plug the small end of the travel adapter into the multifunction jack.

 

! Connecting the travel adapter improperly may cause serious damage to the device. Any

  damage caused by misuse is not covered by the warranty.

 

2. Plug the large end of the travel adapter into an electrical socket.

 

3. When the battery is fully charged, first unplug the travel adapter from the device, and then

    from the electrcal socket.

 

!  Do not remove the battery while the device is connected to the travel adapter. Doing so may

   damage the device.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Står klart och tydligt i manualen

 

Ska man nu tala om klart och tydligt. Så uppfattar jag det inte som någon annan info ur bilden du klippte in att man ska ansluta den lilla kontakten samt ansluta den till kontakten. Dock gör den texten ej gällande att det är av vikt vilken ordning man stoppar i den.

 

 

Söker man på manualen på nätet dock så är det tydligare. Vilket även stämmer överens med den skrivna manual som jag fick på min S3 för 1,5 år sedan tror jag det var?

 

››Ladda med en reseadapter

1 Anslut reseadapterns mindre kontakt till

multifunktionsuttaget.

Om reseadaptern ansluts på fel sätt kan allvarliga skador

uppstå på enheten. Skador som orsakas av felaktig

användning omfattas inte av garantin.

2 Anslut reseadapterns större kontakt till vägguttaget.

 

Dock kan jag förstå att dom flesta inklusive mig inte läser detta när man packar upp en ny telefon.

Och jag har aldrig gjort som det står, på någon telefon.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja det står faktiskt så i manualen klart och tydligt i avsnittet efter hur man monterar sim-kort och batteri. Kanske bäst att man laddar på rätt sätt i fortsättning

 

Gå tillbaks till iPhone och känn dig fri att ladda precis som du vill :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå tillbaks till iPhone och känn dig fri att ladda precis som du vill :crazy:

 

Som att bombbatterier skulle vara bättre? :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ska man nu tala om klart och tydligt. Så uppfattar jag det inte som någon annan info ur bilden du klippte in att man ska ansluta den lilla kontakten samt ansluta den till kontakten. Dock gör den texten ej gällande att det är av vikt vilken ordning man stoppar i den.

Söker man på manualen på nätet dock så är det tydligare. Vilket även stämmer överens med den skrivna manual som jag fick på min S3 för 1,5 år sedan tror jag det var?

››Ladda med en reseadapter

1 Anslut reseadapterns mindre kontakt till

multifunktionsuttaget.

Om reseadaptern ansluts på fel sätt kan allvarliga skador

uppstå på enheten. Skador som orsakas av felaktig

användning omfattas inte av garantin.

2 Anslut reseadapterns större kontakt till vägguttaget.

Dock kan jag förstå att dom flesta inklusive mig inte läser detta när man packar upp en ny telefon.

Och jag har aldrig gjort som det står, på någon telefon.

Står ju solklart på bilden jag lade in att gör man det inte i den ordningen gäller inte garantin
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Står ju solklart på bilden jag lade in att gör man det inte i den ordningen gäller inte garantin

 

Förstår inte varför man köper Samsung.

Vill man ha Android så finns ju HOX

Link to comment
Dela på andra sajter

Står ju solklart på bilden jag lade in att gör man det inte i den ordningen gäller inte garantin

 

Det finns inga tidsord som först, före, sedan eller liknande i texten.

Så den anger bara var man skall koppla sladdarna och inget annat.

Dvs. trycker du in elkontakten i telefonen och USBdelen i eluttaget, så ryker garantin.

Kan vara bra att veta för de som skulle vilja försöka :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det finns inga tidsord som först, före, sedan eller liknande i texten.

Så den anger bara var man skall koppla sladdarna och inget annat.

Dvs. trycker du in elkontakten i telefonen och USBdelen i eluttaget, så ryker garantin.

Kan vara bra att veta för de som skulle vilja försöka :)

Visst gör det klart och tydligt
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Förstår inte varför man köper Samsung.

Vill man ha Android så finns ju HOX

Ja jag hade ju tur där
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktiga män läser inte manualer och gråter inte ut på ett forum när skiten smälter.

Gå och köp dig en ny vetja, så slipper du lära dig nytt, vilket riktiga män inte heller är intresserade av.

 

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Gå tillbaks till iPhone och känn dig fri att ladda precis som du vill :crazy:

Då skulle man ju behöva bära med sig ett vägguttag med ström i då det krävs konstant laddning :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Då skulle man ju behöva bära med sig ett vägguttag med ström i då det krävs konstant laddning :giggle:

 

Hellre det än en massa reservdelar av piratmärke.

 

(Men, iPhone kräver väl inte så mycket laddning i jämförelse med andra lurar, eller?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre det än en massa reservdelar av piratmärke.

 

(Men, iPhone kräver väl inte så mycket laddning i jämförelse med andra lurar, eller?)

 

Självklart gör den inte det  -  det finns ju ingen anledning att starta upp den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...