Jump to content
IGNORERAD

Samsung Galaxy S3


Inaktiv Medlem

Recommended Posts

Trodde du visste mer om hur mobilmarknaden fungerande men ok...

Nej, jag laddar inte hem någon beta, utan riktiga versioner.

Till Skillnad från Apple så pressenterar Google sina OS när de är redo.

Så man behöver inte vänta 6 månader eller mer under tiden som OSet betatestas

eftersom det redan gjorts innan det presenterades.

Och som jag sa är detta inget speciellt jag behöver ladda hem utan vanliga OTA uppateringar.

Ang. iOS 7 så har mer än 90% är kopierats ifrån andra system, sen får du förtränga det hur mycket du vill.

 

Nja, när vi fick den första betaversionen av Android 2007 var det så vansinnigt dåligt att det kändes som ett dåligt skämt. Kunde aldrig tänka mig att det skulle bli något, så jag tog bort SDK:t. Erkänner att jag hade fel, andra i företaget hade lite större förtroende för Googles satsning. Kan ju även vara pga att det programmeras i Java som jag kände en sån stark aversion, 2000-talets COBOL som Larry Wall dubbade det till :)

Men ca två år senare hade de lyckats få ihop det någorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 284
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    29

  • Tallviking

    29

  • Swift 4X4

    25

  • Herr Chang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Betr. mitt inlägg #101.

 

Återförsäljaren av min Galaxy S3 ringde och meddelade att de har fått följande svar från Samsung i Bkk:

 

Luren har "dött" pga gnistbildning i luren. Gnistbildningen har uppstått på grund av handhavande fel vid uppladdning av batteriet.

Vid uppladdning måste först kontakten från laddaren anslutas till telefonen innan laddaren ansluts till strömkällan (väggkontakten). Varken jag eller återförsäljare har blivit informerade om detta tidigare.

 

De anser det uppenbart att laddaren har anslutits till vägguttaget innan den har anslutits till telefonen och därför gäller inte garantin på denna skada. Hela innanmätet måste bytas till en kostnad av 6000 Baht.

 

Återförsäljare erbjuder sej i detta läge att byta ut innanmätet i telefonen till piratdelar och köpa tillbaks telefonen till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Alternativt att han stoppar i piratdelarna och jag får tillbaka en fungerande lur och till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Han visste ej heller hur länge luren håller med piratdelarna.

 

Här är namnet på återförsäljaren:

 

ICE Mobile & Service @ Pattaya

Mobile 038-412799, 086-8355594

E-mail: iccy5042@hotmail.com

TUKCOM Pattaya 1st Fr.

 

 

Aldrig mer en lur från Samsung för min del!

 

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Betr. mitt inlägg #101.

 

Återförsäljaren av min Galaxy S3 ringde och meddelade att de har fått följande svar från Samsung i Bkk:

 

Luren har "dött" pga gnistbildning i luren. Gnistbildningen har uppstått på grund av handhavande fel vid uppladdning av batteriet.

Vid uppladdning måste först kontakten från laddaren anslutas till telefonen innan laddaren ansluts till strömkällan (väggkontakten). Varken jag eller återförsäljare har blivit informerade om detta tidigare.

 

De anser det uppenbart att laddaren har anslutits till vägguttaget innan den har anslutits till telefonen och därför gäller inte garantin på denna skada. Hela innanmätet måste bytas till en kostnad av 6000 Baht.

 

Återförsäljare erbjuder sej i detta läge att byta ut innanmätet i telefonen till piratdelar och köpa tillbaks telefonen till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Alternativt att han stoppar i piratdelarna och jag får tillbaka en fungerande lur och till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Han visste ej heller hur länge luren håller med piratdelarna.

 

Här är namnet på återförsäljaren:

 

ICE Mobile & Service @ Pattaya

Mobile 038-412799, 086-8355594

E-mail: iccy5042@hotmail.com

TUKCOM Pattaya 1st Fr.

 

 

Aldrig mer en lur från Samsung för min del!

läs instruktionerna he he

Link to comment
Dela på andra sajter

läs instruktionerna he he

 

Om nu detta är så jävla livsviktigt för luren, så borde det stå i fetstil och med VERSALER på första sidan i "instruktionsboken" som för övrigt finns att läsa under "hjälp" och varifrån man själv kan printa ut den.

 

Inte ens återförsäljaren kände till detta - han har alltid gjort som jag.

 

Jag har läst stora delar av manualen, men inte sett detta som tydligen är lite småhemligt.

 

Åt helvete med Samsungs prylar!!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

Aldrig mer en lur från Samsung för min del!

 

Det förstår jag, det är en dyr plastleksak....känns totalt kvalitetslös att hålla i, jämfört med många andra telefoner i samma prisklass...Samsung är övervärderat, överskattat crap ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Om nu detta är så jävla livsviktigt för luren, så borde det stå i fetstil och med VERSALER på första sidan i "instruktionsboken" som för övrigt finns att läsa under "hjälp" och varifrån man själv kan printa ut den.

 

Inte ens återförsäljaren kände till detta - han har alltid gjort som jag.

 

Jag har läst stora delar av manualen, men inte sett detta som tydligen är lite småhemligt.

 

Åt helvete med Samsungs prylar!!

 

Gör som en god vän till mig ,köp det bästa

post-5585-0-37482000-1372062567.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Betr. mitt inlägg #101.

 

Återförsäljaren av min Galaxy S3 ringde och meddelade att de har fått följande svar från Samsung i Bkk:

 

Luren har "dött" pga gnistbildning i luren. Gnistbildningen har uppstått på grund av handhavande fel vid uppladdning av batteriet.

Vid uppladdning måste först kontakten från laddaren anslutas till telefonen innan laddaren ansluts till strömkällan (väggkontakten). Varken jag eller återförsäljare har blivit informerade om detta tidigare.

 

De anser det uppenbart att laddaren har anslutits till vägguttaget innan den har anslutits till telefonen och därför gäller inte garantin på denna skada. Hela innanmätet måste bytas till en kostnad av 6000 Baht.

 

Återförsäljare erbjuder sej i detta läge att byta ut innanmätet i telefonen till piratdelar och köpa tillbaks telefonen till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Alternativt att han stoppar i piratdelarna och jag får tillbaka en fungerande lur och till ett pris som han just nu inte kunde meddela. Han visste ej heller hur länge luren håller med piratdelarna.

 

Här är namnet på återförsäljaren:

 

ICE Mobile & Service @ Pattaya

Mobile 038-412799, 086-8355594

E-mail: iccy5042@hotmail.com

TUKCOM Pattaya 1st Fr.

 

 

Aldrig mer en lur från Samsung för min del!

Står ju klart och tydligt vad som gäller så ett tydligt handhavande fel ,kan man inte skylla på samsung

post-5585-0-04873800-1372063101_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

Står ju klart och tydligt vad som gäller så ett tydligt handhavande fel ,kan man inte skylla på samsung

 

Vilket krimskrams. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som en god vän till mig ,köp det bästa

 

Jag kan väl säga så här...

 

Min uppfattning om ditt omdöme fick sej en törn, när jag såg att du kallade en Scania för tröska. ;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Vilket krimskrams. :D

 

Nästan lika dåligt som apfån men inte riktigt så illa

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jag kan väl säga så här...

 

Min uppfattning om ditt omdöme fick sej en törn, när jag såg att du kallade en Scania för tröska. ;)

 

Har du kört Scania ,i så fall vad tycker du om växelspaken?? jo  den påminner om gamla hästräfsor

lägen är en meter långa

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Står ju klart och tydligt vad som gäller så ett tydligt handhavande fel ,kan man inte skylla på samsung

 

Så tydligt tyckte jag inte att de uttryckt sej - att det var viktigt att göra kopplingarna i rätt ordning.

I alla fall hade inte jag uppfattat det så.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Så tydligt tyckte jag inte att de uttryckt sej - att det var viktigt att göra kopplingarna i rätt ordning.

I alla fall hade inte jag uppfattat det så.

 

Eftersom inte garantin gäller om man inte gör det i rätt ordning så tycker då jag att det är viktigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kört Scania ,i så fall vad tycker du om växelspaken?? jo  den påminner om gamla hästräfsor

lägen är en meter långa

Överdriv gärna lite.

 

Som leverantör till Scania har jag gått som "barn i huset" i flera år på samtliga deras produktionsenheter, så jag är väl bekant med deras höga produktkvalitet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm tror inte jag nånsin har laddat min telefon på "rätt" sätt, eller brukar folk stoppa in laddaren i telefonen och sedan leta upp elkontakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt, jag har alltid ett antal laddare i väggen konstant, och bara pluggar i när det behövs.

 

Detta fenomen borde ju gälla de flesta fabrikat..

 

Men det kanske bara är SS:s plastjunk som inte tål det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fantastiskt, jag har alltid ett antal laddare i väggen konstant, och bara pluggar i när det behövs.

Detta fenomen borde ju gälla de flesta fabrikat..

Men det kanske bara är SS:s plastjunk som inte tål det?

Man måste vara väldigt instängd och följa något mysko beteendemönster för att kunna äga en Samsung. En släng av autism hjälper nog.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Överdriv gärna lite.

 

Som leverantör till Scania har jag gått som "barn i huset" i flera år på samtliga deras produktionsenheter, så jag är väl bekant med deras höga produktkvalitet.

 

Nä då inget fel på kvaliten ,bara dom kunde ordna till komforten för oss som kör vore det bra

kör ca 16-17000 mil om året i 37 år så vill påstå att jag har en viss erfarenhet om komfort

vad gäller lastbilar och där vinner volvo mot Scania med hästlängder

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Inte laddat den på rätt sätt? Stoppa i piratdelar? Bara jag som tycker det låter som en scam? Hade det varit jag hade jag kontaktat Samsung och fråga om detta är deras normala procedur under garantifall med deras telefoner?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte laddat den på rätt sätt? Stoppa i piratdelar? Bara jag som tycker det låter som en scam? Hade det varit jag hade jag kontaktat Samsung och fråga om detta är deras normala procedur under garantifall med deras telefoner?!

 

Står ju faktiskt så i SS:s egna instruktioner, en ganska utstuderad scam isof.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm tror inte jag nånsin har laddat min telefon på "rätt" sätt, eller brukar folk stoppa in laddaren i telefonen och sedan leta upp elkontakten.

 

Mina laddare till olika prylar ligger alltid med kontakten i vägguttaget, vilket ju är det bekvämaste och därmed mest naturliga sättet i handhavandet och det borde ju Samsung begripa och därför trycka hårdare på detta. Jag har ju också fått veta att detta problem som bara fanns på de tidigare S3:orna är numera åtgärdade från fabrik på senare upplagor.

 

Därmed kan man ju tycka att de har erkänt ett hårdvarufel och bytt skiten utan kostnad för kunden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Står ju faktiskt så i SS:s egna instruktioner, en ganska utstuderad scam isof.

Tror du att Samsung tillåter nån laga deras telefoner med icke originaldelar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Mina laddare till olika prylar ligger alltid med kontakten i vägguttaget, vilket ju är det bekvämaste och därmed mest naturliga sättet i handhavandet och det borde ju Samsung begripa och därför trycka hårdare på detta. Jag har ju också fått veta att detta problem som bara fanns på de tidigare S3:orna är numera åtgärdade från fabrik på senare upplagor.

 

Därmed kan man ju tycka att de har erkänt ett hårdvarufel och bytt skiten utan kostnad för kunden.

 

Vad köpte du luren ,du kanske har fått en kopia ,du borde kolla upp det med samsung direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att Samsung tillåter nån laga deras telefoner med icke originaldelar?

 

Nu var det instruktionen från SS som gällde laddning jag nämnde, inget om delar eller pirater.

 

Och instruktionen är definitivt original, då den är från deras hemsida...och det var ju tydligen den instruktionen säljaren hänvisade till...har inget att göra med pirat, detta är helt OEM. 

 

Läs hela inläget, konversationen från Jive.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad köpte du luren ,du kanske har fått en kopia ,du borde kolla upp det med samsung direkt

 

Jag har lärt min läxa och orkar inte rota i skiten mera.

 

Nu kör jag med en liten vikbar sak för 1500 Baht och det funkar bra för mej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...