Jump to content
IGNORERAD

Samsung Galaxy S3


Inaktiv Medlem

Recommended Posts

Tack och Hej

Ytterligare off topic.

En farbror på jobbet skulle äntligen byta ut sin HTC touch pro2 som hade en batteritid på tre timmar (inget problem enligt honom :)), han fick en ny Iphone4.

Tappade den i golvet när han tog ur den från lådan och front glaset sprack, fick en skrattattack så jag grät.

Alla på jobbet har Iphone (enda "tillåtna"), om jag kommer ihåg ska jag fota alla med trasigt glas på Måndag. :)

Här borde du få minus karma för att du skrattar åt andras olyckor.

Hur rolig hade det varit för dig om andra skrattade åt dina olyckor och misslyckande?

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 284
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    29

  • Tallviking

    29

  • Swift 4X4

    25

  • Herr Chang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

OffTopic

Självklart skall man inte skratta åt andras olykor, men tyvärr så är det så att iPhone 4 är den sämst konskurerade telefonen på väldigt länge. Tror jag har sett en eller två personer sen den släpptes som vågar använda den utan gummikondom eller nått fult plastskal. Men vad vet jag, du kanske vågar ta fram din telefon ur fickan utan att först linda in den i 1-2 cm tjock gummikondom.

OffTopic

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Tack och Hej

Kan man köra iOS på en android? jag bara undrar då jag såg en iPhone som hade android installärad :ok:

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kan man köra iOS på en android? jag bara undrar då jag såg en iPhone som hade android installärad :ok:

Någon som vet?

Varför ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Varför ?

Jag bara undrar. kanske är det rolig att leka med gamla prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag bara undrar. kanske är det rolig att leka med gamla prylar.

OK

Normalt hör man folk som vill låsa upp sådant som är låst och reglerat. Inte ofta man hör någon som vill låsa in något som är öppet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung Galaxy S3: Världens bästa telefon - igen

http://www.idg.se/2.-telefon---igen

Hade den inte varit så smäckig hade jag köpt en direkt! :)

Habegäret pockar..

Har en 900X laptop så man undrar ju varför kan dom inte bygga telefoner med samma kvalitetskänsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bara undrar. kanske är det rolig att leka med gamla prylar.

Jag skulle inte bli förvånad om du kan det. Det bör finnas nån som har lyckats få in det. Problemet är bara att sådana versioner brukar fungera extremt dåligt, främst eftersom att de får skriva om alla drivrutiner samt att de som gör det brukar tröttna innan allt fungerar. Du får räkna med buggar så som att det inte går att ringa, eventuellt inte går att ladda telefonen, extremt dålig prestanda osv.

Men om du har nån telefon som ligger å skräpar, så kan det var ett roligt helg jobb :-)

En film på en som påstås ha gjort det.

[media=]

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Jag skulle inte bli förvånad om du kan det. Det bör finnas nån som har lyckats få in det. Problemet är bara att sådana versioner brukar fungera extremt dåligt, främst eftersom att de får skriva om alla drivrutiner samt att de som gör det brukar tröttna innan allt fungerar. Du får räkna med buggar så som att det inte går att ringa, eventuellt inte går att ladda telefonen, extremt dålig prestanda osv.

Men om du har nån telefon som ligger å skräpar, så kan det var ett roligt helg jobb :-)

En film på en som påstås ha gjort det.

[media=]

Tack det var just ett sådant svar som jag ville läsa. :14:

Ska söka mera info. Det blir kul. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Galaxy S3 kanske man ska införskaffa nu då... efter att man råkade köra sin S2 i tvättmaskinen. :13: Inte att rekommendera...

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung Galaxy S3: Världens bästa telefon - igen

Nja, en telefon kan väl bara bli bäst en gång, med tanke på utvecklingen o den i princip inte börjat levereras ännu?

Link to comment
Dela på andra sajter

S3 Får nog vänta ett tag för min del. Särskilt nu när min kära S2 hoppade igång efter att ha legat på tork efter en tur i tvättmaskinen. Var helt övertygad om att det var kört, men icke då :) Det enda strulet var att at det externa minneskortet tappade all info, men efter lite magic touch så lyckades jag återskapa allt som fanns på kortet, sedan var det bara att formatera om kortet, föra över all data igen och stoppa in det i telefonen och voilá så fungerade allt precis som innan tvättmaskinsäventyret :)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Kan man ladda ner thai språk till S3:an? Finns inte inlagt som det gör på Iphone bl.a.

Tacksam för svar

 

/Jukka

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken telefon som är bäst kan du ju fundera på efter att ha kolla in dom här 2

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man ladda ner thai språk till S3:an? Finns inte inlagt som det gör på Iphone bl.a.

Tacksam för svar

 

/Jukka

Det gick bra att installera svenska på en S3 vi köpte i Bangkok..

Alla menyer och keyboards är på svenska och det har funkat bra t.o.m. efter stora uppdateringar.

 

Kolla efter "locale select" på Play butik

 

Thailändska finns iaf i listan över valbara språk men jag vågar inte testa - då tvingas jag kanske

uppsöka frugan för att få tillbaka en telefon som jag kan använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Galaxy S3 kanske man ska införskaffa nu då... efter att man råkade köra sin S2 i tvättmaskinen. :13: Inte att rekommendera...

Tålde inte din android tvättmaskin. De ska ju klara allt.  :crazy:

Köp samsung note II eller g4 istället

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick bra att installera svenska på en S3 vi köpte i Bangkok..

Alla menyer och keyboards är på svenska och det har funkat bra t.o.m. efter stora uppdateringar.

 

Kolla efter "locale select" på Play butik

 

Thailändska finns iaf i listan över valbara språk men jag vågar inte testa - då tvingas jag kanske

uppsöka frugan för att få tillbaka en telefon som jag kan använda.

Det finns thai att välja i språk inställningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns thai att välja i språk inställningar.

Finns det även på telefoner inköpta i Sverige så är det ännu lättare,ja, men det fanns bara ett tiotal språk att välja mellan

på den vi köpte i Thailand och svenska var inte ett av dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken telefon som är bäst kan du ju fundera på efter att ha kolla in dom här 2

 

 

Tänk på att HTC One har ingen extra plats för microSD kort och det går ej att byta batteri utan att lämna den till service.

Du kan förfarande ha extra batteri och minnes kort på samsung

Hur ofta tittar man på tre video klipp samtidig samtidig som man gör massa andra saker?? Löjliga tester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att HTC One har ingen extra plats för microSD kort och det går ej att byta batteri utan att lämna den till service.

Du kan förfarande ha extra batteri och minnes kort på samsung

Hur ofta tittar man på tre video klipp samtidig samtidig som man gör massa andra saker?? Löjliga tester.

Tycker inte att dom är så löjliga, visar på hur mycket stabilare HTC är och det påverkar givetvis annat än att man kan köra många appar samtidigt.

Håller med dig om att det är korkat att det inte finns plats för minneskort till HTC men man får ju 25gb på Dropbox som lite kompensation.

Ang batteriet tycker jag inte att det spelar nån roll, min förra lur hade löst batteri men inte fn sprang jag omkring med ett extra i fickan för det och livslängden på batteriet är bra mycket längre än vad jag behåller luren iaf. Vilken lur som är bäst är en ren smaksak och personligen gillar jag HTC:n mer mycket pga att Sense är 100 gr bättre än Touchwiz och premiumkänslan med en lur i aluminium vs plast är överlägsen. Sen gillar jag att kameran är så grym när det är taskig belysning för själv tar jag ofta kort på kvällen när man är ut på stan och dom blir riktigt bra med HTC men sunkiga med S4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...