Rogigoal Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Har aldrig flygit direkt nångång men säkert har flertalet här gjort det. Så till frågan,,då incheckat bagage inte går o få direkt till udon utan måste tas ut i bkk för att checkas in igen undrar jag om nån har erfarenhet av hur lång tid det tar?,, Vill ha så kort väntetid som möjligt,,landar med tg o planet till udon går 7,20,,hinner man??.. # 27 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Bagaget går hela vägen till Udon om du åker Thai Airways. Udon är en internationell flygplats. Byter du flygbolag i Bangkok, så kan det bli tight med tid. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rogigoal Inlagd April 21, 2012 Trådstartare Dela Inlagd April 21, 2012 Bagaget går hela vägen till Udon om du åker Thai Airways. Udon är en internationell flygplats. Byter du flygbolag i Bangkok, så kan det bli tight med tid. Leif Är med thai hela vägen,,men har fått info om att incheckad bagage inte går hela vägen till udon.. Så här står det t,ex på thais hemsida.. Måste väskorna tas ut i Bangkok, när jag flyger vidare inrikes i Thailand? Flyger du vidare till Chang Mai, Chiang Rai, Hat Yai, Phuket, Koh Samui eller Krabi kan väskorna checkas in till din slutdestination. För övriga destinationer måste du ta ut väskan i Bangkok. http://www.thaiairways.se/index.php/sv/res-med-thai/vanliga-fragor # 27 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cpo Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 När jag flugit Kastrup-Udon Thani så har jag behövt ta fram bagaget i BKK, gå genom tull etc. Flyget till Udon är ju inrikesflyg (inga tullare, passkontroller etc i Udon) så man får förflytta sig till det området. För mej ser den tiden du anger ut att bli alltför kort i vanliga fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Du kan försöka få bagaget prioriterat vid incheckningen här på Arlanda så det kommer snabbare på bandet. Om planet landar i normal tid, passkontrollen kan ta upp till en timma, gå genom tullen och vidare till incheckning till Udon så är det små marginaler men skall gå. Det är rätt långa avstånd i Bangkok mellan gaterna också. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Jag har åkt denna sträcka flera gånger, och åkt vidare 0720 till Udon. Bagaget går inte att checka in hela vägen utan måste hämtas ut i BKK för att sedan checkas in inrikes. Inga problem alls att hinna, vi brukar tom äta en bit innan vi går och checkar in till Udon planet. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Tar ca en timma att vara ute från flygplatsen. Sedan ska du vara en viss tid innan på inrikesflighten. Beror också på vilken säsong det är. Skriv gärna och berätta hur det gick. planet landar väl 05.00 eller. när vi har sommartid . Får familjen visa i tid ska vi göra samma tripp. Tänkte boka 09.30. Kanske dumt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Men..Thai flyger väl från Suvvan kl 09.20 eller har jag fel?..om det är så , då har du gott om tid..och så landar ni väl 05.50?... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Thai hade också för mig 09.20 skrev 09.30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rogigoal Inlagd April 21, 2012 Trådstartare Dela Inlagd April 21, 2012 Jag har åkt denna sträcka flera gånger, och åkt vidare 0720 till Udon. Bagaget går inte att checka in hela vägen utan måste hämtas ut i BKK för att sedan checkas in inrikes. Inga problem alls att hinna, vi brukar tom äta en bit innan vi går och checkar in till Udon planet. / Joe Låter bra,,thai från arlanda är i regel nästan alltid tidiga till suvan men kanske dumt o chansa,,hänt att ni missat nångång?isof blir man ombokad till senare flight eller får man köpa nya?.. Tar ca en timma att vara ute från flygplatsen. Sedan ska du vara en viss tid innan på inrikesflighten. Beror också på vilken säsong det är. Skriv gärna och berätta hur det gick. planet landar väl 05.00 eller. när vi har sommartid . Får familjen visa i tid ska vi göra samma tripp. Tänkte boka 09.30. Kanske dumt Du hinner nog resa före mig,,ska inte åka förren dec,,men fick ett bra pris o måste pröjsa snart. Men..Thai flyger väl från Suvvan kl 09.20 eller har jag fel?..om det är så , då har du gott om tid..och så landar ni väl 05.50?... Går det ett flyg 9,20?missat det,,där jag bokat fick jag svar om att nästa var 11,00,, # 27 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Tittar du på Thai Airways hemsida så står det 09.20.var dom har fått 11.00 från förstår jag inte.kanske ballongflyg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cpo Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 Hej igen, jag brukar flyga vidare 0920 från BKK. Men, jag flyger från Köpenhamn, Arlanda kanske kommer tidigare.Till 0920 inga problem alls utan lugnt även vid köer. Men, jag vet inte när Arlandaplanet brukar landa annat ä n att det brukar vara ganska lika i tiden.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 21, 2012 Dela Inlagd April 21, 2012 09.20 var det förra veckan. Airbus 330. TG 002 Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 22, 2012 Dela Inlagd April 22, 2012 Vi åker Thai ARN - BKK och BKK 9:20 till UTH och det brukar aldrig vara något problem med det, hinner också med en god och närande Tom Yam Kung var gång “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 22, 2012 Dela Inlagd April 22, 2012 Sen brukar väl Thai vara ganska bra på att kolla upp vilka som ska vidare, är man lite sen brukar det stå en rad med Thai Airways damer med namnen på skyltar utanför det ankommande planet för att se till så att man hinner med anslutningen. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.