andrejsdenruskige Inlagd Januari 22, 2017 Dela Inlagd Januari 22, 2017 3 timmar sedan, skrev erkki: Tja, De har jobbat i 4 år med en årsinkomst på 360000/år. Tyvärr anlände de i november för fyra år sedan och arbetsvisumet började gälla i juli så de hade tjänat 900 kronor för lite detta år. Vi drev det till Migrationsdomstolen, men eftersom Migrationsverket har rätt att utvisa dem så blev det så.. Sverige i ett nötskal... Erkki Sverige i ett nötskal. Helst ska dom tydligen bara kosta pengar, för bidrar man så riskerar man att åka ut med huvudet före. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 22, 2017 Dela Inlagd Januari 22, 2017 3 timmar sedan, skrev erkki: Tja, De har jobbat i 4 år med en årsinkomst på 360000/år. Tyvärr anlände de i november för fyra år sedan och arbetsvisumet började gälla i juli så de hade tjänat 900 kronor för lite detta år. Vi drev det till Migrationsdomstolen, men eftersom Migrationsverket har rätt att utvisa dem så blev det så.. Sverige i ett nötskal... Erkki 13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Sverige i ett nötskal. Helst ska dom tydligen bara kosta pengar, för bidrar man så riskerar man att åka ut med huvudet före. Som upplyst arbetsgivare så kände väl man till dessa krav och svensk byråkrati samt det fyrkantiga migrationsverket .... eller att de som kommer i från ett annat land inte gör det har jag full förståelse för. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Januari 23, 2017 Dela Inlagd Januari 23, 2017 13 timmar sedan, skrev Enis: Som upplyst arbetsgivare så kände väl man till dessa krav och svensk byråkrati samt det fyrkantiga migrationsverket .... eller att de som kommer i från ett annat land inte gör det har jag full förståelse för. /Enis Tja, Borde man gjort, tyvärr kände inte Migrationsverket själva till detta utan vi ringde och frågade om det var OK att de anlände några månader senare. Inga problem var svaret, bara de arbetar tiden de uppehåller sig i Sverige. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 23, 2017 Dela Inlagd Januari 23, 2017 Precis nyss, skrev erkki: Tja, Borde man gjort, tyvärr kände inte Migrationsverket själva till detta utan vi ringde och frågade om det var OK att de anlände några månader senare. Inga problem var svaret, bara de arbetar tiden de uppehåller sig i Sverige. Erkki Det skulle ni haft på pränt..... surt när man får felaktiga besked via telefonen, svårt att bevisa senare. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Besynnerlig Inlagd Februari 6, 2017 Dela Inlagd Februari 6, 2017 Idag är jag glad för att ha hittat hit till maipenrai.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Februari 6, 2017 Dela Inlagd Februari 6, 2017 48 minuter sedan, skrev Besynnerlig: Idag är jag glad för att ha hittat hit till maipenrai.se Välkommen hit. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 6, 2017 Dela Inlagd Februari 6, 2017 1 timme sedan, skrev Besynnerlig: Idag är jag glad för att ha hittat hit till maipenrai.se Hej på dig och hoppas du kommer att trivas /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Besynnerlig Inlagd Februari 6, 2017 Dela Inlagd Februari 6, 2017 32 minuter sedan, skrev Broskan: Välkommen hit. //Broskan 1 minut sedan, skrev Enis: Hej på dig och hoppas du kommer att trivas /Enis Tack, vad snälla ni är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Februari 6, 2017 Dela Inlagd Februari 6, 2017 Idag är jag mycket tacksam över den värme och omtanke som jag möttes av här på forumet igår. Det vände en tung och jobbig helg till att göra min dag. Jag somnade gott i går kväll och kände en lättnad inombords. Jag är verkligen glad och tacksam för detta . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Februari 6, 2017 Dela Inlagd Februari 6, 2017 idag är jag glad för att vågen inte visar mer uppgång än den gör efter 5 v med massa Supande och nattamat. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Februari 8, 2017 Dela Inlagd Februari 8, 2017 Idag ( 8 februari ) är det ÄGGHALVANS dag För att citera en känd matälskare här på MPR: "Fantastiskt gott!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 10, 2017 Dela Inlagd Februari 10, 2017 Idag är jag glad för att det äntligen är fredag. Ensam hemma, kylen, barskåpet och DVD hyllan är välfyllda. Har till och med städat. Vad kan gå fel? Tja, det skulle vara att jag blir sittande med er ikväll och gaggar då....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 10, 2017 Dela Inlagd Februari 10, 2017 Precis nyss, skrev Naam kaeng: Idag är jag glad för att det äntligen är fredag. Ensam hemma, kylen, barskåpet och DVD hyllan är välfyllda. Har till och med städat. Vad kan gå fel? Tja, det skulle vara att jag blir sittande med er ikväll och gaggar då....... Ut på lokal för bövelen /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 10, 2017 Dela Inlagd Februari 10, 2017 Precis nyss, skrev Enis: Ut på lokal för bövelen /Enis Nä, jag är en enstöring till eremit med dussintals sociala handikapp. Jag är el allergiker samt rädd för öppna ytor, och trånga lokaler. Dessutom äter jag inte sådant som lever eller har levt. Så vart fan skall jag ta vägen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Februari 10, 2017 Dela Inlagd Februari 10, 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 11, 2017 Dela Inlagd Februari 11, 2017 För att jag fick biljetter till !!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 11, 2017 Dela Inlagd Februari 11, 2017 1 timme sedan, skrev svampen: För att jag fick biljetter till !!!!! De lät riktigt bra på radion igår http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=103&grupp=18458 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 12, 2017 Dela Inlagd Februari 12, 2017 Fick frågan om jag kunde göra min avlösare en tjänst, börja jobba igen i slutet av April istället för slutet av Feb. JA för helvete, klart man ställer upp, har ändå för mycket semester att ta ut / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 12, 2017 Dela Inlagd Februari 12, 2017 26 minuter sedan, skrev SatanG: Fick frågan om jag kunde göra min avlösare en tjänst, börja jobba igen i slutet av April istället för slutet av Feb. JA för helvete, klart man ställer upp, har ändå för mycket semester att ta ut / SatanG Då blir det en lång törn i sommar istället? Vilken rotation har ni? 3 månader? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 12, 2017 Dela Inlagd Februari 12, 2017 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev samet: Då blir det en lång törn i sommar istället? Vilken rotation har ni? 3 månader? Nej det blir inget extra från min sida, första törnen ombord för min avlösare som har lite projekt att ordna med och därför anser jag gör en tjänst. Normala 10-veckorstörnen skjuts helt enkelt upp 2 månader. Kanske avlösaren vill tjäna extra, i vilket fall så sitter det gott som en fläskläpp / SatanG Ändrades Februari 12, 2017 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Februari 14, 2017 Dela Inlagd Februari 14, 2017 Idag är jag glad för att min underbara fru väckte mig med en kyss och önskade mig en bra Alla Hjärtans Dag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 17, 2017 Dela Inlagd Februari 17, 2017 Att jag har fått thailändskt körkort för bil. Så nu blir det öl och cigg.Skickat från min SM-G903F via Tapatalk Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 19, 2017 Dela Inlagd Februari 19, 2017 Blir glad över att titta i min snuskyl, drygt 100 dosor för tillfället "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 19, 2017 Dela Inlagd Februari 19, 2017 För att det är en myt att sjukvården i Thailand kostar skjortan. Ett panikbesök på Burirams privata sjukhus med lilltjejen, pga förmodad blindtarmsinflammation, avslutades med lugnande besked om "normala" magproblem, en påse mediciner och en nota på 491 baht. Allt detta efter ca 15 min (inklusive inskrivning). Så nu är lugnet återfunnet och biran framplockad igen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 24, 2017 Dela Inlagd Februari 24, 2017 Att jag köpt tredagars biljett till Sweden Rock . Time 8-10 juni utanför Sölvesborg.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu