Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

Oregistrerad

För att frugan och jag våldgästade ett par i helgen som vi ente sett på år och dagar.- Blev bjudna på thailändsk öl, vin och whisky, kaffe med tilltugg + breakfast...toppen att det finns sådana medmänniskor :D

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Så glad jag vet vart nånstans jag är (sisaket) för nu funkar GPSen helt plötsligt. Den har trilskats tidigare - men jag bytte sim-kort och vips så funkar det... varför ??? Ingen aning.

Ska köpa en madrass, bor  hemma hos henne istället för hotell så spar jag faktiskt en del på att köpa en madrass. Dom alternativ som fanns att tillgå i huset var modell 6cm tjocka och det funkar bara inte för mig. Inte ens med 2... Så det blir en tripp in till stan.

Men nu blir det lite mer spartanskt - varmvatten lovade faa (dottern) att värma upp om jag skall abnam i alla fall. thaidass ute är ju dessutom lite spartanskt - men vafan. Men en pannlampa och ett glatt humör löser sig det mesta.

Funderar på att skaffa hjälm, slagit skallen i allt möjlit lågt redan hemma hos henne. Så jag är glad att dom inte har en takfläkt i alla fall för då skulle jag ha riktigt ont i skallen nu. ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

Idag är jag jävligt glad och även lite stolt för att min bättre hälft klarade kunskapsprovet för körkortet idag. Hon har torskat 2ggr när hon gjort provet på Thai.Hon menar på att vissa av frågorna är helt obegripliga(ni vet så som det blir när man översätter swe/thai i google),så denna gång så prova hon och göra det på svenska. Och nu fixade hon provet på svenska och hon går på SFI.Jo jag är glad och stolt för att hon har kämpat så hårt och lyckades fixa det .

Dela på andra sajter

Var inne på "mina sidor" hos försäkringskassan och upptäckte att hade fått "löneförhöjning" med 95 SEK. Är glad i en minut då jag minns att hyran höjdes med 100 SEK så nu vet jag inte om jag fick en sänkning eller höjning. Men får nog vara glad att kom undan med en femma i förminskade medel.

Dela på andra sajter

Nu är det äntligen dags att få ett solskydd över altanen

IMG_1178.thumb.JPG.abe8028e43a87f1257f6a

En miss när huset byggdes att man glömde ett tak över altanen, vilket gjorde att den bara har kunnat användas på morgonen och kvällen. Nu hoppas jag att vi får ner värmen inne i huset oxå när taket är klart. Det ska bli ett isolerat plåttak som läggs på.

Kitung

Dela på andra sajter

Nu är det äntligen dags att få ett solskydd över altanen

IMG_1178.thumb.JPG.abe8028e43a87f1257f6aefef9c0bef7.JPG

En miss när huset byggdes att man glömde ett tak över altanen, vilket gjorde att den bara har kunnat användas på morgonen och kvällen. Nu hoppas jag att vi får ner värmen inne i huset oxå när taket är klart. Det ska bli ett isolerat plåttak som läggs på.

Kitung

Klokt att du drar ut det lite med tanke på stenbordet [emoji6]

Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att jag klarade provet så man inte fick yrkesförbud

DSC0916201.thumb.jpg.a36281f6fba42687805

nu kan man jobba i fem år till.........................men det tänker jag inte göra ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Är glad för att magnetröntgen visade att det inte är något problem med hjärta/huvudpulsåder.

Fick rejält blodtrycksfall och ojämn hjärtverksamhet för 2 veckor sen och även smärta i bröstet.

Trodde jag fick en infarkt men det var det inte som tur är.

Veteran

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Är glad för att vädret är fint, sjön spegelblank och att vi fick många humrar idag trots att det var lugnt, men strömmen var sydlig för första gången på länge och det verkar som om det räckte, nu väntar vi på den kuling alternativt storm som ska dra in ifrån sydväst på onsdag-torsdag då blir det fart på grejorna.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Är glad för att vädret är fint, sjön spegelblank och att vi fick många humrar idag trots att det var lugnt, men strömmen var sydlig för första gången på länge och det verkar som om det räckte, nu väntar vi på den kuling alternativt storm som ska dra in ifrån sydväst på onsdag-torsdag då blir det fart på grejorna.

Mvh isan lover

Lite drygt mer än husbehovsfiske detta för de flesta va?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lite drygt mer än husbehovsfiske detta för de flesta va?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Hej

Kanske det, hittills har det blivit närmare 100 st, men så har ju min släkt fiskat på samma platser i minst tre generationer också.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

för att i fredags blev frugan kontaktad via mejl

i måndags uppringd på telefonen

idag kallad på anställningsintervju

fick med sig arbetskläder hem direkt efter intervjun

visserligen bara timmar ett bemanningsföretag i hotell och restaurangbranschen

Men förhoppningsvis ger det lite X-tra i både plånboken och i erfarenhetsbanken 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Nu är altantaket klart, (sedan några dagar)

Helt klart tar det ner temperaturen inne i huset med 4-5 grader, blev faktiskt bättre och snyggare än vad jag hade tänkt mig, mycket glad

IMG_1181.thumb.JPG.0fa8ded0117b5c1b5a22e

Kitung

Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att lingonsylten som jag kokade igår blev så lyckad

IMG_1197small.thumb.jpg.a62d4588ccc7ba80

Jag köpte en påse frysta cranberrys på Makro, och kokade den efter ett recept på lingonsylt. Måste säga att jag har svårt att att känna skildnad på riktig lingonsylt, och denna falska. Man tager vad man haver säger Kajsa Varg. Så här blev resultatet

IMG_1202small.thumb.jpg.4a77eb53a23b987e

Kitung

Ändrades av Kitung
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Idag är jag glad att jag kom mig ut med helikoptern.

Fick några timmar med övertid igår och ska nog klara av att lira till mig 4h även idag.

Sedan reser min danska kollega hem och det underlättar allt.

Knepigare person än han är svår att finna

Dela på andra sajter

Idag är jag jävligt glad och även lite stolt för att min bättre hälft klarade kunskapsprovet för körkortet idag. Hon har torskat 2ggr när hon gjort provet på Thai.Hon menar på att vissa av frågorna är helt obegripliga(ni vet så som det blir när man översätter swe/thai i google),så denna gång så prova hon och göra det på svenska. Och nu fixade hon provet på svenska och hon går på SFI.Jo jag är glad och stolt för att hon har kämpat så hårt och lyckades fixa det .

Jag citerar mig själv för idag var det dags för uppkörning och nu har frugan körkort. Så idag är vi riktigt glada här i rödvittland :good:Nu har man en fyllechaffis :dribble:

Dela på andra sajter

Jag citerar mig själv för idag var det dags för uppkörning och nu har frugan körkort. Så idag är vi riktigt glada här i rödvittland :good:Nu har man en fyllechaffis :dribble:

Gratta henne till körkortet :haha:

Måne

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Idag är jag glad över att jag fick en extra löneförhöjning idag och det blev dubbelt mot det Metall gick ut med igår

Anledningen var att två sagt upp sig på jobbet för att prova lyckan på annat håll och chefen sa att de absolut inte fick tappa min kompetens

Ändå tillhör jag med flera begåvningsreserven enligt en viss gudomlighet här på forumet ;)

Det är bara att tacka och ta emot för det blir mera klirr i april

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...