Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

Idag e jag glad för att jag ska åka till bkk imorgon och träffa en mycket bra tjejkompis som jag inte sett på mååånga år. Hoppas på god mat, mycket sprit och många foton.. Sen ska jag börja mitt nya liv på gymmet :thumbsup:

Som sagt,allt har sin tid :thumbsup:

Måne

Dela på andra sajter

Vi Örebroare är ett tufft släkte så du får säkert träffa din bror igen(fast under trevligare förhållanden) :ok:

Tack Måne/Stefan Täby

Dela på andra sajter

Idag är jag ganska glad trots att min bror idag flyger till Kabul för 1 års tjänst där, jag har lite vibbar i magen när jag tänker på att jag kanske inte får se honom i livet pga av att riskerna i Kabul är något större än i Örebro. Oj det kanske var fel tråd.

Stefan Täby

Är det så pass bra lön eller varför åker man till sådana ställen och riskerar liv och lem, jag tycker det är idi*tiskt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Är det så pass bra lön eller varför åker man till sådana ställen och riskerar liv och lem, jag tycker det är idi*tiskt.

Nja jag tror inte det är pengarna som gör att min bror åker dit utan han kanske vill prova något annat än sitt ordinarie jobb , jag har själv gjort 3 FN-missioner så jag har viss förståelse för hans beslut.

Stefan Täby

Dela på andra sajter

Att jag kom ihåg att förbeställa biljetter till nya filmen "De fem legenderna" en tecknad julfilm som jag och lillgrabben ska se på lördag 11.30 på Heron City. Hade fått ordentligt med skäll om jag missat det :-).

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Idag är jag glad för att det är Fredag!

Långledigt!

Sista dagen på gamla jobbet!

Att vi vann bowlingkorpenmatchen igår med 2-16 mot våra främsta konkurrenter och jag slog min första felfria serie på lääänge!

Att jorden inte gått under (ännu iallafall)!

Idag ska man bara glida runt och säga hej då till alla på bygget, kanske ta en pilsner eller två, käka lite tårta.. :D

Dela på andra sajter

Att jag känner mig frisk i magen, jag nog lite klen i psyket då jag gnäller över lite rännskita, det finns säkert många som har värre krämpor/Stefan Täby

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Att jag känner mig frisk i magen, jag nog lite klen i psyket då jag gnäller över lite rännskita, det finns säkert många som har värre krämpor/Stefan Täby

Jag håller helt med dej, rännskita är fan inget kul!

Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att det är sista arbetsdagen innan 69 dagars ledighet, och att det nu bara är 10 dagar kvar innan avresa till Thailand.

/GSt

Dela på andra sajter

Nytt jobb och mest spelat flipper i "rekreaktionsrummet" denna vecka.

Gick hem vid lunch igår, något som var otänkbart på förra jobbet.

På måndag drar det igång på allvar, arbetsnarkoman som man är ser jag fram emot det.

Hoppas på att få hämta ut nya bilen nästa vecka, V60 eller 320.. Fortfarande inte bestämt mig, snacka om lyxproblem. :)

Bokade arbetsresor än så länge efter tre dagar på jobbet. Borlänge, London, Seoul. Älskar att resa!

Efter ha varit konsult med långt över 100% fakturerade timmar i nära tio år i bank/finans branchen så är detta en helt ny värld.

Så lycklig! :D

Ändrades av Wwax
Dela på andra sajter

Nytt jobb och mest spelat flipper i "rekreaktionsrummet" denna vecka.

Gick hem vid lunch igår, något som var otänkbart på förra jobbet.

På måndag drar det igång på allvar, arbetsnarkoman som man är ser jag fram emot det.

Hoppas på att få hämta ut nya bilen nästa vecka, V60 eller 320.. Fortfarande inte bestämt mig, snacka om lyxproblem. :)

Bokade arbetsresor än så länge efter tre dagar på jobbet. Borlänge, London, Seoul. Älskar att resa!

Efter ha varit konsult med långt över 100% fakturerade timmar i nära tio år i bank/finans branchen så är detta en helt ny värld.

Så lycklig! :D

En timme är väl en timme

Hur får man en timme att bli mer?

Har tydligen en hel del att lära.

Dela på andra sajter

En timme är väl en timme

40 timmar = 100% = en vecka.

Då har man varit duktig, fyllt sin kvot.

100% innebär en vanlig arbetsvecka allt över det är bonus för bossen, dock inte för den anställde om man inte kör eget.. 

Dela på andra sajter

Ofta räknas det ännu lägre än 40h per vecka för 100%

Man räknar bort tid för egen utbildning, interna möten, ledigheter och sjukdomstid också

100% debitering ligger oftast vid 80-85% av full arbetstid 40h/vecka

har själv legat på upp till 140% debiterbar tid när man dels kört 40h debiterbar tid per vecka och dels jobbat över kvällar/helger för servicefönster

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ofta räknas det ännu lägre än 40h per vecka för 100%

Man räknar bort tid för egen utbildning, interna möten, ledigheter och sjukdomstid också

100% debitering ligger oftast vid 80-85% av full arbetstid 40h/vecka

har själv legat på upp till 140% debiterbar tid när man dels kört 40h debiterbar tid per vecka och dels jobbat över kvällar/helger för servicefönster

Förutom dom två sista åren har debiteringen varit 100+ inklusive semestrar och noll sjukfrånvaro, enda utbildningen var Trasact SQL.. Hatar SQL till denna dag. :)

Ska bli så skönt att slippa timmhetsen.

Bättre villkor, bättre lön, längre semester och mer givande arbete och inte så vansinnigt pengadrivet.

Snart 40 och det lilla hår jag har kvar är grått. Ångrar inte en sekund, gillar att jobba. :) Problem finns för att lösas.

Dela på andra sajter

En timme är väl en timme

Timtjyv  :crazy:

Måne

Dela på andra sajter

En timme är väl en timme

Thaitime

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

jag e glad för jag väldigt snart åker till Thailand och bla ska träffa underbara människor jag mött på förra resan

Dela på andra sajter

jag e glad för jag väldigt snart åker till Thailand och bla ska träffa underbara människor jag mött på förra resan

och mig kanske?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...