Mankan Inlagd Oktober 25, 2023 Dela Inlagd Oktober 25, 2023 4 timmar sedan, skrev Amigo: För att i o m Jimmys krav på lön minst 27 350 SEK för arbetsinvandrarna kommer gynna även andra anställda inom vård och omsorg. Varför skulle de som jobbar idag inom berörda yrken jobba för mindre lön? Tyvärr kommer det drabba löntagarna i form av höjda kommunalskatter i längden. Så vårdpersonal ska inte få högre löner för att det är skattefinansierat yrken? 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Oktober 26, 2023 Dela Inlagd Oktober 26, 2023 (ändrad) 13 timmar sedan, skrev Mankan: Så vårdpersonal ska inte få högre löner för att det är skattefinansierat yrken? Skulle inte tro Amigo är imot högre lön för vård eller annan skattefinnanserade löner. Men det finns tyvärr alltid folk som INTE vill betala skatt Annars är jag glad för jag slipper arbeta på 1 vecka Ändrades Oktober 26, 2023 av Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 26, 2023 Dela Inlagd Oktober 26, 2023 9 timmar sedan, skrev Dolemon: Skulle inte tro Amigo är imot högre lön för vård eller annan skattefinnanserade löner. Men det finns tyvärr alltid folk som INTE vill betala skatt Annars är jag glad för jag slipper arbeta på 1 vecka Ja det är lite svårt att veta vad ha egentlige är emot då. Förmodligen för att det är ett SD förslag. 5 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 28, 2023 Dela Inlagd Oktober 28, 2023 On 2023-10-25 at 15:19, skrev Amigo: För att i o m Jimmys krav på lön minst 27 350 SEK för arbetsinvandrarna kommer gynna även andra anställda inom vård och omsorg. Varför skulle de som jobbar idag inom berörda yrken jobba för mindre lön? Tyvärr kommer det drabba löntagarna i form av höjda kommunalskatter i längden. Det är synd att folk i vården inte kan jobba gratis så "löntagarna" får lägre skatt, jag menar att folk som jobbar gratis dom är ju givetvis inte löntagare så dom drabbas ju inte. Oklart om dom ens är människor, känslor får dom nog iallafall inte ha. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 29, 2023 Dela Inlagd Oktober 29, 2023 7 timmar sedan, skrev Nicholas: Det är synd att folk i vården inte kan jobba gratis så "löntagarna" får lägre skatt, jag menar att folk som jobbar gratis dom är ju givetvis inte löntagare så dom drabbas ju inte. Oklart om dom ens är människor, känslor får dom nog iallafall inte ha. Det är inget oklart i min inlägg, vissa skriver med sina låtsaskompisar som vi andra kan inte se eller läsa så det blir som det blir. Klart jag är glad för att facket har vaknat och kräver rättvisa för sina medlemmar. Saken är ju den att för de flesta som jobbar inom vården idag är ingångslönen runt 24.000 SEK/mån så varför skulle det bli två lönesättningar inom samma yrke, de som kommer utanför EU skulle få 27.360 kr och de som jobbar redan får nöja med 24.000 kr/mån. Stället sambon vikarierar har 8 st thailändare, och minst lika många andra nationaliteter på en gruppboende, det innebär en ökning av löner med ca 1 000 000 SEK per år bara på en enda boende. I sverige finns det 2 250 särskilda boenden, det vet jag inte hur personalen är på alla dem men man kan ju räkna med att lönkostnaden ökar i alla. Sen finansieras det med skatter, ökat kostnad = höjt skatt, inte svårare än så. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... John Khonken Inlagd Oktober 29, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 29, 2023 Amigo Förstår inte varför summan är satt som den är. Det är för att slippa importera kebabtekniker och städare från utlandet. Utan dom ca 700000som går utan arbete i Sverige ska HA arbetena. Att summan är som den är betyder också att vi gärna tar in kvalificerad arbetskraft. Allt för att göra Sverige bättre. Jag tror att det är slut med att arbetsföra människor kan tacka nej och bara leva på bidrag istället för att arbeta . Det är alltså slut med bidragspolitik. UTAN GÖR DIN PLIKT KRÄV DIN RÄTT 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Oktober 29, 2023 Dela Inlagd Oktober 29, 2023 Idag är jag glad lite i förskott över att Västerås SK i eftermiddag ska ta steget upp i allsvenskan. Skiter det sig idag så är det två omgångar kvar att vara glad igen på. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 29, 2023 Dela Inlagd Oktober 29, 2023 12 minuter sedan, skrev John Khonken: Förstår inte varför summan är satt som den är. Det är regeringen som har satt summan, 80% av medianlönen i Sverige. Det kommer säkert bli det nya försörjnings kravet också. Så du menar på allvar att arbetslösheten löses genom höjda kostnader för arbetsgivarna? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Oktober 29, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 29, 2023 Att importera arbetskraft som ska arbeta för 13 000kr i månaden är självklart ingen bra affär för skattebetalarna. De är inte så svårt att räkna ut att de också tids nog kommer att leva på bidrag. Det är över 700 tusen som idag lever på bidrag. Att sätta dom i arbete i stället för att importera nya bidragstagare är självklart bättre för varje skattebetalare. 16 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 29, 2023 Dela Inlagd Oktober 29, 2023 Amigo Ja det är mycket bra. Varför ska vi försörja folk som inte vill arbeta. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 29, 2023 Dela Inlagd Oktober 29, 2023 7 timmar sedan, skrev JohanR: Idag är jag glad lite i förskott över att Västerås SK i eftermiddag ska ta steget upp i allsvenskan. Skiter det sig idag så är det två omgångar kvar att vara glad igen på. Grattis och välkomna till Allsvenskan 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 Börjar lediga veckan med att spara lite Svenska dollar Köpte nya byxor på Dressmann -40% Delsumma: 499.00 SEK Rabatt: -199.60 SEK Bonuscheck: -50.00 SEK Frakt: 0.00 SEK Belopp reserverat av Klarna: 249.40 SEK Mvh.Den snåle Dolemon 4 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 (ändrad) Att frugan fick en rejäl löneförhöjning 🤑 Men gladast var hon 🙂 Ändrades November 13, 2023 av Kenneth4618 9 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 4 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Att frugan fick en rejäl löneförhöjning 🤑 Men gladast var hon 🙂 Fan, nu blir ni mångmiljonärer på en gång! (aj fan det var ni ju redan)😝 1 3 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 6 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Att frugan fick en rejäl löneförhöjning 🤑 Men gladast var hon 🙂 Driver hon inte eget eller år det du som tar pengarna och delar ut, Fråga 1 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Driver hon inte eget eller år det du som tar pengarna och delar ut, Fråga Noll koll och svamlar som vanligt. Kryp ner under din sten igen 3 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 2 minuter sedan, skrev apknug: Då var drevet igång. Igen....... Det är de säkert glada för! Hur negativa de än låter, skriver. Själv är jag glad för att det är varmt o soligt i Thailand slipper svenska vintern, och ölen är god! Så dök BTT`s wannabe upp som gubben i lådan inom ett par sekunder 😃 Hade de slut på Leo i 7/11 och var den mikrade nudesoppan god? Trevligt att du får byta ut parkbänken till 7/11 ibland 👍 4 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 53 minuter sedan, skrev apknug: Då var drevet igång. Igen....... Det är de säkert glada för! Hur negativa de än låter, skriver. Själv är jag glad för att det är varmt o soligt i Thailand slipper svenska vintern, och ölen är god! Ja sitt du där å bli myggbiten ba!😁😝 3 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 2 timmar sedan, skrev uptoyou: Var du med på svenskan i skolan överhuvudtaget? Du borde fan skämmas som du stavar. Skulle inte tro Boa52 var det, som han inte klarat av läsa Kenneth4618 tidigare inlägg 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 13, 2023 Dela Inlagd November 13, 2023 30 minuter sedan, skrev apknug: Det o Thailandet är inte för alla. Jag är i alla fall glad att jag sitter nära kylen..... Där ser man, lite kyla tål du nog ändå!😝 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... FF Inlagd November 16, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 16, 2023 Jag är glad för att min minsta dotter fick en tillsvidare anställning på en revisorns byro. FF 15 www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 17, 2023 Dela Inlagd November 17, 2023 Idag är jag glad för att det trots allt blir en jul hemma! 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 21, 2023 Dela Inlagd November 21, 2023 ... för att vi kanske kommer få se @Boa52 mycket mera här under åtminstone tre månader och förkovra oss i hans visdomsord.... 😆😆😆😆😆 /Enis 1 2 7 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd November 21, 2023 Dela Inlagd November 21, 2023 22 minuter sedan, skrev Enis: ... för att vi kanske kommer få se @Boa52 mycket mera här under åtminstone tre månader och förkovra oss i hans visdomsord.... 😆😆😆😆😆 /Enis Hahaa såg det nu...kapten bölja tog i rejält 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 21, 2023 Dela Inlagd November 21, 2023 Glad för att @Drivern var i Partille och hälsade på igår! Go gubbe, som har 4 månader i Thailand framför sig, jag är lite avundsjuk... MVH 8 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu