65Selander Inlagd Oktober 10, 2022 Dela Inlagd Oktober 10, 2022 1 minut sedan, skrev Tallviking: Jag lämnade MHS 94 efter avslutat MHS-AK Bättre förr med Arme, flyg å marinlinjen :-)) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 10, 2022 Dela Inlagd Oktober 10, 2022 Precis nyss, skrev 65Selander: Bättre förr med Arme, flyg å marinlinjen :-)) "Logistik i varje vik" var vårt måtto på Marinens UH-linje och KAS3-UH Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 11, 2022 Dela Inlagd Oktober 11, 2022 För att jag slapp ut i svampskogen. Och både fru och okänd persons bil klarade sig, min skrothög bryr jag mig inte om frugan skulle på sjukhuset, stannade vid entrén och gick in för att knappa in henne på kundterminalen då kommer hon insprungande bilen bilen Vette f@n vad som hänt, den hade kommit på rull svängt åt vänster och stannat typ en millimeter från en annan bild passagerardörr. frugan stressade in på läkarbesöket jag fick inte följa med in utan skulle stanna ute med bilen redo och motorn på högvarv för en kompis hade ringt om trattkantarelljakt så hem i ett gehuj och byta om och iväg med kompisen. så om hon röck i alla spakar hon hitta eller stämde sig framför bilen och fick stopp på den förtäljer inte historien slute gott allt gott enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 11, 2022 Dela Inlagd Oktober 11, 2022 11 minuter sedan, skrev Enis: För att jag slapp ut i svampskogen. Och både fru och okänd persons bil klarade sig, min skrothög bryr jag mig inte om frugan skulle på sjukhuset, stannade vid entrén och gick in för att knappa in henne på kundterminalen då kommer hon insprungande bilen bilen Vette f@n vad som hänt, den hade kommit på rull svängt åt vänster och stannat typ en millimeter från en annan bild passagerardörr. frugan stressade in på läkarbesöket jag fick inte följa med in utan skulle stanna ute med bilen redo och motorn på högvarv för en kompis hade ringt om trattkantarelljakt så hem i ett gehuj och byta om och iväg med kompisen. så om hon röck i alla spakar hon hitta eller stämde sig framför bilen och fick stopp på den förtäljer inte historien slute gott allt gott enis Boa light text Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Oktober 13, 2022 Dela Inlagd Oktober 13, 2022 Strålande har inte behövt blöjor än 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 16, 2022 Dela Inlagd Oktober 16, 2022 Jag är glad för att Ikea idag gjorde ett återköp av min Alefjäll kontorsstol som jag som jag köpte för ca: 11 månader sedan. Annars hade jag lagt ut den på blocket. Ett irriterande gnek var det i fjädrarna när man rörde sig. Hade redan införskaffat en Kinnarps plus 8 istället. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 17, 2022 Dela Inlagd Oktober 17, 2022 Förberedde mig för en drabbning med skattemyndigheten idag. Senaste äventyret var ju att de slarvade bort alla handlingar på frugan så vi fick lägga in en ny ansökan för hennes sista fyra siffror i personnumret. Nu när det efter 20 veckor löst sig var det dags att fixa ID-kort. Tider för ansökan skulle finnas inom närmaste veckorna och sen skulle det ta mellan 2 och 8 veckor till allt var klart. Naturligtvis hade migrationsverket gjort något galet på kortet för uppehållstillståndet så det skulle bli den långa väntetiden på 8 veckor. Var nära att en huvudsäkring skulle gå men jag behärskade mig och kopplade på charmen istället, damerna på skattemyndigheten är nog inte bortskmda med det. 😎 Hur som helst, 8 veckor blev till 15 minuter och när vi sen tackade och skulle gå ut så sa hon som fotat och hjälpt oss, lite viskande, det här fixar jag till nästa vecka. Så nu håller vi bara tummarna att det stämmer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 18, 2022 Dela Inlagd Oktober 18, 2022 3 timmar sedan, skrev rolba: Förberedde mig för en drabbning med skattemyndigheten idag. Senaste äventyret var ju att de slarvade bort alla handlingar på frugan så vi fick lägga in en ny ansökan för hennes sista fyra siffror i personnumret. Nu när det efter 20 veckor löst sig var det dags att fixa ID-kort. Tider för ansökan skulle finnas inom närmaste veckorna och sen skulle det ta mellan 2 och 8 veckor till allt var klart. Naturligtvis hade migrationsverket gjort något galet på kortet för uppehållstillståndet så det skulle bli den långa väntetiden på 8 veckor. Var nära att en huvudsäkring skulle gå men jag behärskade mig och kopplade på charmen istället, damerna på skattemyndigheten är nog inte bortskmda med det. 😎 Hur som helst, 8 veckor blev till 15 minuter och när vi sen tackade och skulle gå ut så sa hon som fotat och hjälpt oss, lite viskande, det här fixar jag till nästa vecka. Så nu håller vi bara tummarna att det stämmer. Måste vara en drömsits att ha en sådan inbyggd charm.... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 18, 2022 Dela Inlagd Oktober 18, 2022 8 timmar sedan, skrev rolba: Förberedde mig för en drabbning med skattemyndigheten idag. Senaste äventyret var ju att de slarvade bort alla handlingar på frugan så vi fick lägga in en ny ansökan för hennes sista fyra siffror i personnumret. Nu när det efter 20 veckor löst sig var det dags att fixa ID-kort. Tider för ansökan skulle finnas inom närmaste veckorna och sen skulle det ta mellan 2 och 8 veckor till allt var klart. Naturligtvis hade migrationsverket gjort något galet på kortet för uppehållstillståndet så det skulle bli den långa väntetiden på 8 veckor. Var nära att en huvudsäkring skulle gå men jag behärskade mig och kopplade på charmen istället, damerna på skattemyndigheten är nog inte bortskmda med det. 😎 Hur som helst, 8 veckor blev till 15 minuter och när vi sen tackade och skulle gå ut så sa hon som fotat och hjälpt oss, lite viskande, det här fixar jag till nästa vecka. Så nu håller vi bara tummarna att det stämmer. Att vara trevlig och med ett leende kan man komma långt med, det har jag erfarenheter av. Nu finns de säkert en del som sätter morgonkaffet i vrångstrupen här 😃 Men de som träffat mig IRL vet att jag är ett stort charmtroll 🤣 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 Att väskjävlarna äntligen är på väg till hotellet. Aviator på Arlanda är kassa, går inte ringa å de svarar inte på mail. Pissfirman som tog emot väskorna i Bryssel gick heller inte ringa till. Båda hänvisar till att de inte kan ta emot samtalet just nu. Nu kan man iaf slappna av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 21, 2022 Dela Inlagd Oktober 21, 2022 Skatteverket skötte sig över förväntan. Idag kl 07.32 kom ett sms som meddelade att frugans ID-kort finns att hämta upp. Ansökte ca kl 15.30 i måndags. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Oktober 21, 2022 Dela Inlagd Oktober 21, 2022 Idag är jag glad över att dottern ville följa med o se en fotbollsmatch tidigt i våras. Det resulterade i att hon följde med en klasskompis på hennes fotbollsträning en vecka senare och vart fast,,, Denna tjej som inte har varit idrottsintresserad för 5öre, har varit med på varje träning och match sedan hon började i april. Igår blev det utdelning av diplom o medaljer. O att det blir förlust ibland är ju självklart inget kul.. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 21, 2022 Dela Inlagd Oktober 21, 2022 2 minuter sedan, skrev C-dude: Idag är jag glad över att dottern ville följa med o se en fotbollsmatch tidigt i våras. Det resulterade i att hon följde med en klasskompis på hennes fotbollsträning en vecka senare och vart fast,,, Denna tjej som inte har varit idrottsintresserad för 5öre, har varit med på varje träning och match sedan hon började i april. Igår blev det utdelning av diplom o medaljer. O att det blir förlust ibland är ju självklart inget kul.. C;D Gott, lagsport är jävligt kul samt man får träffa nya vänner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 22, 2022 Dela Inlagd Oktober 22, 2022 On 2022-10-20 at 13:24, skrev 65Selander: Att väskjävlarna äntligen är på väg till hotellet. Aviator på Arlanda är kassa, går inte ringa å de svarar inte på mail. Pissfirman som tog emot väskorna i Bryssel gick heller inte ringa till. Båda hänvisar till att de inte kan ta emot samtalet just nu. Nu kan man iaf slappna av. Hade en gubbe som häromdagen förlorade bagaget Tallinn-Köpenhamn, fan inte det lättaste att få tag i någon via mail eller telefon, både BalticAir och SAS hänvisar till en webblösning, med typ chatt etc att fylla i, men uppenbart de inte läser det, efter mycket om och men fick jag tag i en trevlig danskjävel, då löste det sig till slut, så får väskorna om ett par dagar. Helt jäkla värdelöst att ska vara så mycket krångel. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Oktober 22, 2022 Dela Inlagd Oktober 22, 2022 24 minuter sedan, skrev Soengsang: Hade en gubbe som häromdagen förlorade bagaget Tallinn-Köpenhamn, fan inte det lättaste att få tag i någon via mail eller telefon, både BalticAir och SAS hänvisar till en webblösning, med typ chatt etc att fylla i, men uppenbart de inte läser det, efter mycket om och men fick jag tag i en trevlig danskjävel, då löste det sig till slut, så får väskorna om ett par dagar. Helt jäkla värdelöst att ska vara så mycket krångel. Roligt uttryck "trevlig danskjävel" 😀 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Oktober 22, 2022 Dela Inlagd Oktober 22, 2022 46 minuter sedan, skrev Soengsang: Hade en gubbe som häromdagen förlorade bagaget Tallinn-Köpenhamn, fan inte det lättaste att få tag i någon via mail eller telefon, både BalticAir och SAS hänvisar till en webblösning, med typ chatt etc att fylla i, men uppenbart de inte läser det, efter mycket om och men fick jag tag i en trevlig danskjävel, då löste det sig till slut, så får väskorna om ett par dagar. Helt jäkla värdelöst att ska vara så mycket krångel. Krångel är bara förnamnet med dagens teknik som inte fungerar perfekt i alla led. Har gjort mycket affärer med dom större grossisterna och helt plötsligt så flyttade dom sin kundtjänst till Indien. Fick massa beställningar via olika Sverige kontor, men hade man frågor eller synpunkter på leveranstid så fick man bara ett standardsvar tillbaka att dom återkommer inom 24 timmar. Funkar inte så i arbetslivet, och det har dom märkt av då dom lokala butikerna blir nerringda istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Oktober 22, 2022 Dela Inlagd Oktober 22, 2022 I våras blev jag av med en väska mellan Schweiz och Landvetter. Det var bara att gå och anmäla det i luckan i ankomsthallen. Sedan åka hem och vänta. Tog två dagar så fick jag den levererad till dörren hemma. Inga problem. MVH Nutteman. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 22, 2022 Dela Inlagd Oktober 22, 2022 5 timmar sedan, skrev Risifrutti: Krångel är bara förnamnet med dagens teknik som inte fungerar perfekt i alla led. Har gjort mycket affärer med dom större grossisterna och helt plötsligt så flyttade dom sin kundtjänst till Indien. Fick massa beställningar via olika Sverige kontor, men hade man frågor eller synpunkter på leveranstid så fick man bara ett standardsvar tillbaka att dom återkommer inom 24 timmar. Funkar inte så i arbetslivet, och det har dom märkt av då dom lokala butikerna blir nerringda istället. Och Ica har börjat med en paketrobot där man hämtar själv och lämnar! Hur länge kommer detta att funka? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Oktober 23, 2022 Dela Inlagd Oktober 23, 2022 Jag hittade över 20k Thb vid mitt pass...😀 Som tydligen vart över efter sista resan som var Jan/Feb - 20... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Oktober 23, 2022 Dela Inlagd Oktober 23, 2022 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev apknug: En liten påminnelse om att det är hög tid att dra ner igen altså.... Jo det är klart. Ungefär vad kostade att boka sittplats på Thai i Jan 🤣😜 Ändrades Oktober 23, 2022 av Nineteen68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 6, 2022 Dela Inlagd November 6, 2022 Forskare vid University of New South Wales i Australien har funnit att måttlig ölkonsumtion bland personer över 60 år kan ha en skyddande effekt mot demens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 6, 2022 Dela Inlagd November 6, 2022 Priset på flygbiljetter med vettigt datum var nästan 1500:- billigare idag än vad de var igår! Fortsätter det på detta viset så är de gratis om en dryg vecka!" Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 8, 2022 Dela Inlagd November 8, 2022 de som köper elbil inte längre kommer att erhålla miljöbilsbonus på 70 000 kronor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 12, 2022 Dela Inlagd November 12, 2022 att jag nyss läste att forskarna fortfarande arbetar med att tillverka ett framtida sockerbaserat bilbränsle. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2022 Dela Inlagd November 12, 2022 9 minuter sedan, skrev Alarik: att jag nyss läste att forskarna fortfarande arbetar med att tillverka ett framtida sockerbaserat bilbränsle. Etanol? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu