ellim63 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 8 minuter sedan, skrev audirs2: Min manliga feber börjar släppa nu! Kryakram och handhjärta.. 😆😉🙏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Att mitt blodtryck har blivit bättre. 133/85 idag på vårdc. Nu blir det sprutt på gubben igen. 🤣 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 (ändrad) On 2022-08-30 at 02:27, skrev Kenneth4618: Köpte en motionscykel och trampade 1 mil om dagen innan operationen. Det hade tydligen gjort gott då det gick lätt att provgå efter op, tiill och med systrarna blev lite imponerade 🙂 Skönt med ett litet sjukhus då det blir lite mer familjärt, då det verkar vara gott om mycket trevlig personal. Om du undrar varför jag är vaken vid den här tiden så snarkar min rumkamrat en dam från Knivsta så grönjävligt 😁 Som jag skrev var det en upplevelse att opereras i klarvaket tillstånd när man hörde hur han sågade, borrade och bankade som en värsta snickare Själv operationen tog ca 30 minuter, det som tog tid var det som skulle fixas före och efter op. Enköpings Lasarett var ett trevlig ställe med underbar personal och det blir nog så när det inte är så jättestort. Operationsberättelse Bakre ingång. Delar fascia, utåtrotatorer och kapsel, luxerar ut och sågar caput. Resecerar ledkapseln och fräser successivt upp acetabulum 52 mm, slår in en Pinnacle som sitter fast och fixeras med centralskruv och neutral insats. Femur öppnas med boxmejsel i stigande storlek rasp. Efter calcarfräsning och test slår jag ner en KLA 10 som förses med +5/32 huvud, fin stabilitet. Blodstillar. Syr fascia och subkutis med Maxon loop. Portaler med V-Loc. Stejpels i huden. Allt gick bra och jag är både rörlig och smärtfri så nu satsar jag på Stockholm maraton nästa år. Så jäkla skönt att äntligen fått det gjort 😃 Ändrades Augusti 31, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 6 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Som jag skrev var det en upplevelse att opereras i klarvaket tillstånd när man hörde hur han sågade, borrade och bankade som en värsta snickare Själv operationen tog ca 30 minuter, det som tog tid var det som skulle fixas före och efter op. Enköpings Lasarett var ett trevlig ställe med underbar personal och det blir nog så när det inte är så jättestort. Operationsberättelse Bakre ingång. Delar fascia, utåtrotatorer och kapsel, luxerar ut och sågar caput. Resecerar ledkapseln och fräser successivt upp acetabulum 52 mm, slår in en Pinnacle som sitter fast och fixeras med centralskruv och neutral insats. Femur öppnas med boxmejsel i stigande storlek rasp. Efter calcarfräsning och test slår jag ner en KLA 10 som förses med +5/32 huvud, fin stabilitet. Blodstillar. Syr fascia och subkutis med Maxon loop. Portaler med V-Loc. Stejpels i huden. Allt gick bra och jag är både rörlig och smärtfri så nu satsar jag på Stockholm maraton nästa år. Så jäkla skönt att äntligen fått det gjort 😃 Gjorde motsvarande operation i slutet på förra året fast i knäleden, att sköta rehab är A o O Svullnaden i knäleden sitter i upp mot ett år och även nu trots att det har gått 8 månader sedan operationen så svullnar knäet ibland och rörligheten blir lidande. Men trots detta så är jag djäkligt nöjd med resultatet, börjar kännas riktigt bra, sugen på att testa på att ut och jogga lite även om det inte är läkarens topprekomendation, men de är rädda om proteserna som de har satt in så att de ska hålla så länge som möjligt och visst håller de för en liten löprunda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 11 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Som jag skrev var det en upplevelse att opereras i klarvaket tillstånd när man hörde hur han sågade, borrade och bankade som en värsta snickare Själv operationen tog ca 30 minuter, det som tog tid var det som skulle fixas före och efter op. Enköpings Lasarett var ett trevlig ställe med underbar personal och det blir nog så när det inte är så jättestort. Operationsberättelse Bakre ingång. Delar fascia, utåtrotatorer och kapsel, luxerar ut och sågar caput. Resecerar ledkapseln och fräser successivt upp acetabulum 52 mm, slår in en Pinnacle som sitter fast och fixeras med centralskruv och neutral insats. Femur öppnas med boxmejsel i stigande storlek rasp. Efter calcarfräsning och test slår jag ner en KLA 10 som förses med +5/32 huvud, fin stabilitet. Blodstillar. Syr fascia och subkutis med Maxon loop. Portaler med V-Loc. Stejpels i huden. Allt gick bra och jag är både rörlig och smärtfri så nu satsar jag på Stockholm maraton nästa år. Så jäkla skönt att äntligen fått det gjort 😃 Fan va go du é........🙏 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 9 timmar sedan, skrev conservator: Gjorde motsvarande operation i slutet på förra året fast i knäleden, att sköta rehab är A o O Svullnaden i knäleden sitter i upp mot ett år och även nu trots att det har gått 8 månader sedan operationen så svullnar knäet ibland och rörligheten blir lidande. Men trots detta så är jag djäkligt nöjd med resultatet, börjar kännas riktigt bra, sugen på att testa på att ut och jogga lite även om det inte är läkarens topprekomendation, men de är rädda om proteserna som de har satt in så att de ska hålla så länge som möjligt och visst håller de för en liten löprunda. Löprunda ser nog Franke till att du får 🤣 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norris55 Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 14 timmar sedan, skrev conservator: Gjorde motsvarande operation i slutet på förra året fast i knäleden, att sköta rehab är A o O Svullnaden i knäleden sitter i upp mot ett år och även nu trots att det har gått 8 månader sedan operationen så svullnar knäet ibland och rörligheten blir lidande. Men trots detta så är jag djäkligt nöjd med resultatet, börjar kännas riktigt bra, sugen på att testa på att ut och jogga lite även om det inte är läkarens topprekomendation, men de är rädda om proteserna som de har satt in så att de ska hålla så länge som möjligt och visst håller de för en liten löprunda. Gjorde min knä operation för 6 år sen, och träning är a och o om du vill slippa problem. Märker att på vintern, när det är kallt och man rör sig mindre, vill knät gärna svullna och blir stelt.... Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 13 timmar sedan, skrev måne: Löprunda ser nog Franke till att du får 🤣 Ja så är det men där hänger jag inte med i tempot inte Usain Bolt heller för den delen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 1, 2022 Dela Inlagd September 1, 2022 2 timmar sedan, skrev conservator: Ja så är det men där hänger jag inte med i tempot inte Usain Bolt heller för den delen! 2 timmar sedan, skrev conservator: Ja så är det men där hänger jag inte med i tempot inte Usain Bolt heller för den delen! Det är nog inte många som hänger med gräsrivarn 🤣 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 On 2022-08-31 at 07:51, skrev Kenneth4618: Allt gick bra och jag är både rörlig och smärtfri så nu satsar jag på Stockholm maraton nästa år. Så jäkla skönt att äntligen fått det gjort 😃 Grattis till att allt gick bra. Fasiken bara att du behövde vänta så länge på operation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 Stort grattis till Andreas Almgren som slog Anders Gärderuds fantastiska rekord från 1976! 😆🇸🇪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 3, 2022 Dela Inlagd September 3, 2022 On 2022-08-31 at 07:51, skrev Kenneth4618: Som jag skrev var det en upplevelse att opereras i klarvaket tillstånd när man hörde hur han sågade, borrade och bankade som en värsta snickare Själv operationen tog ca 30 minuter, det som tog tid var det som skulle fixas före och efter op. Enköpings Lasarett var ett trevlig ställe med underbar personal och det blir nog så när det inte är så jättestort. Operationsberättelse Bakre ingång. Delar fascia, utåtrotatorer och kapsel, luxerar ut och sågar caput. Resecerar ledkapseln och fräser successivt upp acetabulum 52 mm, slår in en Pinnacle som sitter fast och fixeras med centralskruv och neutral insats. Femur öppnas med boxmejsel i stigande storlek rasp. Efter calcarfräsning och test slår jag ner en KLA 10 som förses med +5/32 huvud, fin stabilitet. Blodstillar. Syr fascia och subkutis med Maxon loop. Portaler med V-Loc. Stejpels i huden. Allt gick bra och jag är både rörlig och smärtfri så nu satsar jag på Stockholm maraton nästa år. Så jäkla skönt att äntligen fått det gjort 😃 Behöver inga kryckor mer och tog bilen till affären och handlade utan några som helst problem. Jag som hade ställt in mig på kryckor och ingen bilkörning i 6 veckor som det stod infon man fick. Googlade ju en hel del på höftledsoperationer men det är nog olika för alla. Skulle köra full belastning och fri mobilisering med kryckor enligt läkaren men det funkar utan och glad för det är jag🙂 Hoppas det fortsätter så här. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 Att jag har gjort mitt val över sista resan på semestern, efter mina 3v på Dominikanska, ville plocka ut lite SAS poäng så det fick bli Bryssel. Ölets mecka. Landar 1805 och sover över på Arlanda, valde lång transit i Oslo så man kan supa sig snygg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 Att allsvenskan just nu går mycket bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 Att Moderaternas vilja att få stöd av Sverigedemokraterna efter valet tydligen varit samma sak som att skjuta sig själva i foten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 Jag misstänker att Kristersson hellre ser de Rödgröna som segrare i valet, än att segra med Sverigedemokraterna som största parti. Då blir han tvungen administrera all möjlig skit 🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 Precis nyss, skrev Batting: Jag misstänker att Kristersson hellre ser de Rödgröna som segrare i valet, än att segra med Sverigedemokraterna som största parti. Då blir han tvungen administrera all möjlig skit 🤣 Nooshi, Annie och Märta har cat fight vid varje möte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 Nästa Söndag kommer nog bli mycket underhållande 🍿 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 On 2022-08-31 at 07:51, skrev Kenneth4618: Som jag skrev var det en upplevelse att opereras i klarvaket tillstånd när man hörde hur han sågade, borrade och bankade som en värsta snickare Själv operationen tog ca 30 minuter, det som tog tid var det som skulle fixas före och efter op. Enköpings Lasarett var ett trevlig ställe med underbar personal och det blir nog så när det inte är så jättestort. Operationsberättelse Bakre ingång. Delar fascia, utåtrotatorer och kapsel, luxerar ut och sågar caput. Resecerar ledkapseln och fräser successivt upp acetabulum 52 mm, slår in en Pinnacle som sitter fast och fixeras med centralskruv och neutral insats. Femur öppnas med boxmejsel i stigande storlek rasp. Efter calcarfräsning och test slår jag ner en KLA 10 som förses med +5/32 huvud, fin stabilitet. Blodstillar. Syr fascia och subkutis med Maxon loop. Portaler med V-Loc. Stejpels i huden. Allt gick bra och jag är både rörlig och smärtfri så nu satsar jag på Stockholm maraton nästa år. Så jäkla skönt att äntligen fått det gjort 😃 Är det delar från Biltema? Frågar åt en kompis! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 1 minut sedan, skrev Batting: Nästa Söndag kommer nog bli mycket underhållande 🍿 Blir nog första gången som jag faktiskt kommer att kolla på valvakan,, Hoppas det inte blir en nedsläckning igen bara. Det vore trevligt med internationella valobservatörer på varje ”räkneställe” också. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 24 minuter sedan, skrev audirs2: Är det delar från Biltema? Frågar åt en kompis! Bukowskis “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 22 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Bukowskis Begagnat med antikvärde ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 20 minuter sedan, skrev Tallviking: Begagnat med antikvärde ? Fabergé “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 1 timme sedan, skrev ThailandNovise: Nooshi, Annie och Märta har cat fight vid varje möte. Du glömde Magdalena! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd September 4, 2022 Dela Inlagd September 4, 2022 11 minuter sedan, skrev Batting: Du glömde Magdalena! Maggan försöker få de andra att hålla sams. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu