Stefan Inlagd Juni 26, 2022 Dela Inlagd Juni 26, 2022 På väg "hem" efter 2 sura år... There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juni 26, 2022 Dela Inlagd Juni 26, 2022 14 timmar sedan, skrev UglyFarang: Så är det säkert. Klart att det är. Du har väl hört om rotfyllning av visdomständer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 26, 2022 Dela Inlagd Juni 26, 2022 3 minuter sedan, skrev Alarik: Klart att det är. Du har väl hört om rotfyllning av visdomständer? En klassiker! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 26, 2022 Dela Inlagd Juni 26, 2022 5 timmar sedan, skrev Stefan: På väg "hem" efter 2 sura år... Äntligen.... There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 26, 2022 Dela Inlagd Juni 26, 2022 1 timme sedan, skrev Stefan: Äntligen.... Varför sura år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 26, 2022 Dela Inlagd Juni 26, 2022 För att jag gjorde det smarta valet för ett tag sedan att ta ledigt på måndag efter midsommarhelgen som planerades att spenderas hos Ploogen i Rättvik...🙏 Inget speciellt sug för att ta mig till jobbet i mon men nu slipper jag..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 12 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner: Varför sura år Utan dig min gamle sjöbuse är allt surt! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 1 timme sedan, skrev Stefan: Utan dig min gamle sjöbuse är allt surt! Ja så kan det va! Precis nyss, skrev Scandinaviancorner: Ja så kan det va! Jag trodde du var på väg åt andra hållet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 Idag är jag glad, beställde en liten DC/DC converter från Kina. Kostade inte många kronor. Den har nu idag levererats med "Early Bird" till min brevlåda. Flygfrakt från Kina, bil från Göteborg. Inte en enda krona i frakt, ingen förtullning, ingenting..... Så kan det fungera när inte Postnord är inblandat. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 4 timmar sedan, skrev biker: Idag är jag glad, beställde en liten DC/DC converter från Kina. Kostade inte många kronor. Den har nu idag levererats med "Early Bird" till min brevlåda. Flygfrakt från Kina, bil från Göteborg. Inte en enda krona i frakt, ingen förtullning, ingenting..... Så kan det fungera när inte Postnord är inblandat. mvh biker Säker på att Postnord inte sköter transporten i Sverige ? Har för mig dom har någon slags monopolsituation eftersom dom är ensamma om att vara anslutna till UPU-konventionen i Sverige Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 5 timmar sedan, skrev biker: Idag är jag glad, beställde en liten DC/DC converter från Kina. Kostade inte många kronor. Den har nu idag levererats med "Early Bird" till min brevlåda. Flygfrakt från Kina, bil från Göteborg. Inte en enda krona i frakt, ingen förtullning, ingenting..... Så kan det fungera när inte Postnord är inblandat. mvh biker 1 timme sedan, skrev Tallviking: Säker på att Postnord inte sköter transporten i Sverige ? Har för mig dom har någon slags monopolsituation eftersom dom är ensamma om att vara anslutna till UPU-konventionen i Sverige Postnord äger Tidningstjänst http://www.tab.se/tab/Omoss.aspx som sköter dist av morgontidningar, rikstidningar, vissa veckotidningar samt early bid paket i stora delar av Sverige /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 9 timmar sedan, skrev biker: Idag är jag glad, beställde en liten DC/DC converter från Kina. Kostade inte många kronor. Den har nu idag levererats med "Early Bird" till min brevlåda. Flygfrakt från Kina, bil från Göteborg. Inte en enda krona i frakt, ingen förtullning, ingenting..... Så kan det fungera när inte Postnord är inblandat. mvh biker Komunismen levererar 🤸♂️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 5 timmar sedan, skrev Tallviking: Säker på att Postnord inte sköter transporten i Sverige ? Har för mig dom har någon slags monopolsituation eftersom dom är ensamma om att vara anslutna till UPU-konventionen i Sverige Point Logistik levererade mitt lilla paket. Ägs av Gota Media AB. Vet inte vad du menar med att Postnord skulle ha monopol att leverera i Sverige? Jag får försändelser med Ups, Jetpak, Bring, mfl. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 4 timmar sedan, skrev Enis: Postnord äger Tidningstjänst http://www.tab.se/tab/Omoss.aspx som sköter dist av morgontidningar, rikstidningar, vissa veckotidningar samt early bid paket i stora delar av Sverige /Enis Jag är glad idag också, för mitt lilla kinapaket jag fick igår. Levererat till min brevlåda av Point Logistik. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 18 timmar sedan, skrev biker: Jag är glad idag också, för mitt lilla kinapaket jag fick igår. Levererat till min brevlåda av Point Logistik. mvh biker Så jag förstår helt klart... Är du glad för att paketet kom fram eller är du glad för att du tror att paketet inte hanterades av PostNord? Försöker bara få klargjort vad det är som skapar denna glädje. Själv är jag glad för jag nyss avslutat morgontialetten, men tveksam om PostNord är inblandad i den transporten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 2 timmar sedan, skrev samet: Så jag förstår helt klart... Är du glad för att paketet kom fram eller är du glad för att du tror att paketet inte hanterades av PostNord? Försöker bara få klargjort vad det är som skapar denna glädje. Själv är jag glad för jag nyss avslutat morgontialetten, men tveksam om PostNord är inblandad i den transporten. Jag borde nog skriva i ledsentråden istället efter avslutad morgontoalett.. när jag vände mig om för att spola märke jag att toaletten var blodröd Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 6 minuter sedan, skrev Enis: Jag borde nog skriva i ledsentråden istället efter avslutad morgontoalett.. när jag vände mig om för att spola märke jag att toaletten var blodröd Enis För mycket stark chili/kaffe/alkohol/stress/oro den senaste tiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 4 timmar sedan, skrev Enis: Jag borde nog skriva i ledsentråden istället efter avslutad morgontoalett.. när jag vände mig om för att spola märke jag att toaletten var blodröd Enis Du har inte ätit en massa rödbetor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 10 timmar sedan, skrev ThailandNovise: För mycket stark chili/kaffe/alkohol/stress/oro den senaste tiden? 5 timmar sedan, skrev Alarik: Du har inte ätit en massa rödbetor? Försöker rekapitulera de senaste dagarna och veckornas händelseförlopp men kan inte komma på något särskilt Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 10 timmar sedan, skrev Enis: Jag borde nog skriva i ledsentråden istället efter avslutad morgontoalett.. när jag vände mig om för att spola märke jag att toaletten var blodröd Enis Hemorrojder? Magsår brukar vara mer typ levrat blod. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 On 2022-07-01 at 09:04, skrev Enis: Jag borde nog skriva i ledsentråden istället efter avslutad morgontoalett.. när jag vände mig om för att spola märke jag att toaletten var blodröd Enis Aj då är det den veckan? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 On 2022-07-01 at 09:04, skrev Enis: Jag borde nog skriva i ledsentråden istället efter avslutad morgontoalett.. när jag vände mig om för att spola märke jag att toaletten var blodröd Enis On 2022-07-01 at 09:12, skrev ThailandNovise: För mycket stark chili/kaffe/alkohol/stress/oro den senaste tiden? 20 timmar sedan, skrev gorjos: Hemorrojder? Magsår brukar vara mer typ levrat blod. Kan finnas flera olika orsaker till detta men jag gissar på citat 2 eller 3 enligt ovan...... Det är uppenbart att du har levt i en kraftig stress- och orostid under flera månader nu (baserat på dina inlägg om din fru)..... Samtidigt är det väldigt vanligt med ytliga hemorrojder om man har ett jobb som innebär att man sitter mycket (vilket jag gissar att du har).. Har du inga symptom enligt nedan kan du nog plocka bort magsår från diagnosen: Du har ont i mitten av magens översta del, den så kallade maggropen. Du mår illa och kan kräkas. Du har ont i perioder, du kan till exempel ha ont några veckor och vara symtomfri däremellan. Du känner att symtomen ändras när du äter, de kan antingen lindras eller försämras. Du kan få ont i magen och smärtan kan upplevas som hungersugningar Du får plötsligt mycket ont i övre delen av magen, det kan kännas som hungersugningar. Smärtan kan bli värre av att du äter, men även lindras av mat eller dryck. Du får ont i magen på natten. Du mår illa eller kräks och maginnehållet ser ut som kaffesump eller innehåller blod. Du har svart bajs. Du går ner i vikt. Tarmcancer kan du förmodligen också ta bort från listan, då blodet är mixat med avföringen vanligen.... Tror på ytliga hemorrojder och går oftast över av sig själv men om det fortsätter, så rekommenderar jag ett besök hos farbror rövdoktorn.. Det är inte roligt men ack så nödvändigt ibland.......🙏 Speciellt om man är 50+ år gammal..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 20 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Kan finnas flera olika orsaker till detta men jag gissar på citat 2 eller 3 enligt ovan...... Det är uppenbart att du har levt i en kraftig stress- och orostid under flera månader nu (baserat på dina inlägg om din fru)..... Samtidigt är det väldigt vanligt med ytliga hemorrojder om man har ett jobb som innebär att man sitter mycket (vilket jag gissar att du har).. Har du inga symptom enligt nedan kan du nog plocka bort magsår från diagnosen: Du har ont i mitten av magens översta del, den så kallade maggropen. Du mår illa och kan kräkas. Du har ont i perioder, du kan till exempel ha ont några veckor och vara symtomfri däremellan. Du känner att symtomen ändras när du äter, de kan antingen lindras eller försämras. Du kan få ont i magen och smärtan kan upplevas som hungersugningar Du får plötsligt mycket ont i övre delen av magen, det kan kännas som hungersugningar. Smärtan kan bli värre av att du äter, men även lindras av mat eller dryck. Du får ont i magen på natten. Du mår illa eller kräks och maginnehållet ser ut som kaffesump eller innehåller blod. Du har svart bajs. Du går ner i vikt. Tarmcancer kan du förmodligen också ta bort från listan, då blodet är mixat med avföringen vanligen.... Tror på ytliga hemorrojder och går oftast över av sig själv men om det fortsätter, så rekommenderar jag ett besök hos farbror rövdoktorn.. Det är inte roligt men ack så nödvändigt ibland.......🙏 Speciellt om man är 50+ år gammal..... får köpa badring att sitta på 🙃 Tackar för analysen.... Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 2 timmar sedan, skrev Enis: får köpa badring att sitta på 🙃 Tackar för analysen.... Enis Du är alltid välkommen att ringa till "Doktor Jönsson"........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 6 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Kan finnas flera olika orsaker till detta men jag gissar på citat 2 eller 3 enligt ovan...... Det är uppenbart att du har levt i en kraftig stress- och orostid under flera månader nu (baserat på dina inlägg om din fru)..... Samtidigt är det väldigt vanligt med ytliga hemorrojder om man har ett jobb som innebär att man sitter mycket (vilket jag gissar att du har).. Har du inga symptom enligt nedan kan du nog plocka bort magsår från diagnosen: Du har ont i mitten av magens översta del, den så kallade maggropen. Du mår illa och kan kräkas. Du har ont i perioder, du kan till exempel ha ont några veckor och vara symtomfri däremellan. Du känner att symtomen ändras när du äter, de kan antingen lindras eller försämras. Du kan få ont i magen och smärtan kan upplevas som hungersugningar Du får plötsligt mycket ont i övre delen av magen, det kan kännas som hungersugningar. Smärtan kan bli värre av att du äter, men även lindras av mat eller dryck. Du får ont i magen på natten. Du mår illa eller kräks och maginnehållet ser ut som kaffesump eller innehåller blod. Du har svart bajs. Du går ner i vikt. Tarmcancer kan du förmodligen också ta bort från listan, då blodet är mixat med avföringen vanligen.... Tror på ytliga hemorrojder och går oftast över av sig själv men om det fortsätter, så rekommenderar jag ett besök hos farbror rövdoktorn.. Det är inte roligt men ack så nödvändigt ibland.......🙏 Speciellt om man är 50+ år gammal..... Fin analys. Att äta för mycket och för näringsfattig mat det blir som klister. Inte röra på sig. Sitta kallt eller för mycket. Sen stressa massor i onödan. Det är saker som brukar få det att blomma ut riktigt duktig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu