MickeN Inlagd April 13, 2022 Dela Inlagd April 13, 2022 Idag är jag glad för att jag kom i kontakt med ett par som vill byta lägenhet. Jag sitter ensam i en trea och dom har en liten tvåa med två barn. Jag kommer att nästan halvera hyran. Stambyte ska göras i området, dom hade vattenskada för två år sen så allt är klart i den lägenheten. Det här måste firas med öl och en vit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 Jävla tyskar, blir gråtfärdig hur de beter sig. Och ja min engelska på fyllan är kass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 22, 2022 Dela Inlagd April 22, 2022 Och jag är så jäkla glad för att min läkare ringde nyss (jag vet, han jobbar lite konstiga tider) och talade om att han skickat en remiss till Sabbatsberg för magnetkamera på min ynkrygg!🙏❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd April 22, 2022 Dela Inlagd April 22, 2022 On 2021-03-17 at 21:57, skrev Stefan: Nu blir det ett lite känslosamt inlägg, men det har ett underbart slut, eller man kanske kan se det som en underbar början på något nytt! Kort prolog: Min dotter Malin flyttade från Sverige för studier för ca 13 år sedan, hon hamnade efter mycket om och men i Australien där hon studerade, tog sin doktors examen och professur. Hon träffade efter mer om och men, en riktigt trevlig australiensare. De får en lite pojke, Marius Ingemar, i februari 2019. Naturligtvis packade den nyblivne morfadern sin lilla ryggsäck och drog på barndop! Japp, de bor där! I december 2020 träffades vi i Ban Phe, jag hade visst råkat att köpa ett hus där som min dotter gärna ville se, de gillade dock stranden bättre! Just efter detta foto är taget berättade de att de ville flytta från Australien hem till Sverige, vet i fan om inte det vad den lyckligaste dagen i mitt liv, få hem min dotter och mitt barnbarn! Det vart en hektisk tid för undertecknad, visum skulle fixas, bostad, möbler, japp! allt! Man vad fan ska man ha en morfar till annars! Det började bra, men det lurade svarta moln. Bara veckor efter de landat i Sverige blev det tvärstopp! Det hör också till saken att Malin har väldigt starka band till sina mor/far-föräldrar trotts alla år utomlands, de har alltid haft nästan daglig kontakt över Skype, så banden har varit väldigt starka mellan dem. Ingenting blev som förväntat, mina föräldrar fick inte träffa sitt nya barnbarnsbarn som de längtat efter så mycket, istället satte de sig i karantän i över ett år! Slut prolog: Vi har alla lidit, mer eller mindre av denna besynnerliga tid. Mina föräldrar har för en tid sedan fått spruta nr 2 och enligt Farsans doktor skall detta möte nu vara helt OK! Möt Marius Ingemar, 2 år VS Ingemar 91 år! Marre5.mp4 7 MB · 0 downloads //S De fick en tid tillsammans, dock alldeles för kort. Min far gick bort för en månad sedan. //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd April 23, 2022 Dela Inlagd April 23, 2022 Först tänkte jag leta en ny tråd..... Men skitsamma. Ni som var med för 20 år sedan. Är ni fortfarande glade när ni får sätta dit den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 23, 2022 Dela Inlagd April 23, 2022 4 timmar sedan, skrev falukorven: Först tänkte jag leta en ny tråd..... Men skitsamma. Ni som var med för 20 år sedan. Är ni fortfarande glade när ni får sätta dit den? Jag som har varit med längre än så är glad när jag får och kan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khonkaen Inlagd April 23, 2022 Dela Inlagd April 23, 2022 10 timmar sedan, skrev falukorven: Först tänkte jag leta en ny tråd..... Men skitsamma. Ni som var med för 20 år sedan. Är ni fortfarande glade när ni får sätta dit den? Jag är glad varje dag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 24, 2022 Dela Inlagd April 24, 2022 On 2022-04-23 at 07:22, skrev falukorven: Först tänkte jag leta en ny tråd..... Men skitsamma. Ni som var med för 20 år sedan. Är ni fortfarande glade när ni får sätta dit den? En viss skillnad är det. Det blir inga bortamatcher nu för tiden. 😜 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 24, 2022 Dela Inlagd April 24, 2022 Idag är jag glad att jag fick på sommardäcken. Men samtidigt så gillar jag det där rivljudet som dubbdäck producerar. Vet någon om det finns sommardäck med dubb? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 24, 2022 Dela Inlagd April 24, 2022 Kortsemestern gick ihop sig! 💕😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Mina fördomar om danska namn stämmer. Har en dansk på gatan som jag hälsat på tidigare. Har inte vetat han heter, men alltid kallat honom Preben. Idag ville han ha datorhjälp med att logga in på banken, och visst hette han Preben😅 Jag var tvungen att bjuda honom på en öl bara för det🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 On 2022-04-23 at 12:10, skrev Fredman: Jag som har varit med längre än så är glad när jag får och kan! Här är det en ekonomisk fråga 😁👌 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 On 2022-04-24 at 20:05, skrev andrejsdenruskige: Idag är jag glad att jag fick på sommardäcken. Men samtidigt så gillar jag det där rivljudet som dubbdäck producerar. Vet någon om det finns sommardäck med dubb? Tokigt. men jag hade 450 tre kants dubb i varje däck på min rally cortina, köra med dom på asfalt var rena ishalkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 1 timme sedan, skrev Boa52: Tokigt. men jag hade 450 tre kants dubb i varje däck på min rally cortina, köra med dom på asfalt var rena ishalkan Det viktiga är inte om det är fäste eller ej. Det viktiga är att det är dubb. Klart det blir svinhalt med dubb, men man får offra sig ibland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 glad över nya kassan! Kassaterminal kortdragare samt skrivare!!! Allt i ett😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 Att vi lade 100000kr i handpenning på en restaurang i centrala Göteborg, där frugan vill köra "Fine dining". Säljaren hade startat strax innan Covid, men har andra företag som går bra. Första gången vi kollade den lokalen var i höstas och priset hade sjunkit till nästan hälften, en risktagning, men "alea iacta est", som Caesar sa... Kan gå hur som helst, men nu slipper jag iaf kolla på 3-4 restauranger varje vecka... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 11 minuter sedan, skrev Tommy: Att vi lade 100000kr i handpenning på en restaurang i centrala Göteborg, där frugan vill köra "Fine dining". Säljaren hade startat strax innan Covid, men har andra företag som går bra. Första gången vi kollade den lokalen var i höstas och priset hade sjunkit till nästan hälften, en risktagning, men "alea iacta est", som Caesar sa... Kan gå hur som helst, men nu slipper jag iaf kolla på 3-4 restauranger varje vecka... MVH Kul med satsningar som går bra!! Jag hatar fegisar och min devis är pengarna ska jobba..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 2 timmar sedan, skrev Risifrutti: Kul med satsningar som går bra!! Jag hatar fegisar och min devis är pengarna ska jobba..... Har du träffat min fru??? Hon säger samma... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 4, 2022 Dela Inlagd Maj 4, 2022 (ändrad) 19 minuter sedan, skrev apknug: Friskt vågat och förmodligen helt rätt. Nu har det vänt! Men, får man tag i bra thai kockar då? Hela branchen verkar skrika efter folk. Thailand och ett par från Gotland, tydligen... Och, JA det är vår plan. De 2 från Gotland har lovat sin arbetsgivare att stanna under sommaren, den från Thailand är granne till oss i BKK, och får troligen klartecken från MigV, vilken månad som helst, MigV har hittills begärt 3 kreditupplysningar om oss det senaste året, i detta fallet, de hittar inga problem, men väljer att söla. Hatar MV... MVH Ändrades Maj 4, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 ...jag hittat frugans förråd av dessa: För jäkla goda (lite peppriga) som drinktillbehör🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 ...det är fritt att checka in online igen och välja plats. Skönt att slippa "förhandla" vid disken🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 21, 2022 Dela Inlagd Maj 21, 2022 (ändrad) ...vi har fått ner ladugårdstaket på plats efter byte och höjning av väggarna! Det var lite svettigt i blåsten för en vecka sedan... Jag kan tillägga att det var exakt kl 18:18 det inträffade! Sambon och en samling Thai-damer har dragit igång serveringen nu så jag får hoppa i duschen så att jag kan medverka i ätandet och dryckenskapen... Ändrades Maj 21, 2022 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 21, 2022 Dela Inlagd Maj 21, 2022 Att frugan landar på tisdag! Disken klar🤔😲😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Maj 21, 2022 Dela Inlagd Maj 21, 2022 48 minuter sedan, skrev Issanbonde: Att frugan landar på tisdag! Disken klar🤔😲😁 Skall inte den vara i tråden "Småsaker jag irriterar mig på..." ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Maj 22, 2022 Dela Inlagd Maj 22, 2022 Min polares grabb målade för tyskarna igår Andra bilden är polaren och stolt far. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu