Jump to content
IGNORED

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

Baa
9 hours ago, stjp8729 said:

Hej :)

Idag är jag glad för att jag har tre underbara döttrar och en son, som jag älskar.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Note. Sen är jag lite extra glad för att äldsta dottern håller på att MC-kort i Holland och sonen börjar Racing School för MC imorgon, dock är frugan inte lika glad :)

Blir mer space i följebilen i fortsättningen.😎

• Fint 1

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• måne

155

• andrejsdenruskige

107

• Kenneth4618

100

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB..      Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen.  Tredje å

Idag är det 25år sedan jag slutade med alkohol och andra sinnespåverkande medel. Det är jag mkt glad för. Det var inte lätt i början men nu är livet klart mkt trevligare att leva.  

Wat Phanan Choeng Ayutthaya floden heter Chao Phraya River. Flod taxi närmast i bild 5Bath för att åka över floden till andra sidan som man ser barn/folk som ska in i "centrum" och gå skola eller

Posted Images

Enis
On 2021-02-19 at 14:48, skrev Enis:

Att @Mankan och undertecknad får slösa på lite skattepengar

:big_smile:

Enis

https://www.dt.se/artikel/trafikverkets-anstallda-far-10-000-var-till-hemmakontoret-andra-projekt-drabbas-stora-pengar

9000 anställda * 10000 kr Hemarbetsbidrag + arbetsgivaravgift..... känns väl bra för er Svenska skattebetalare :big_smile:

Enis

• Ge karma 3
  • Buu 1
  • Snurrigt 1
  • Tråkigt 1
  • Haha 5

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Enis

.... bank-id är nere

en Swish-fri dag

🤣

enis

• Ojojoj 1
  • Fint 1
  • Haha 6

rolba
4 timmar sedan, skrev Enis:

.... bank-id är nere

en Swish-fri dag

🤣

enis

Tur att man tar kontanter så man inte blir utan.😉

• Ge karma 1
Esspe
10 timmar sedan, skrev Enis:

https://www.dt.se/artikel/trafikverkets-anstallda-far-10-000-var-till-hemmakontoret-andra-projekt-drabbas-stora-pengar

9000 anställda * 10000 kr Hemarbetsbidrag + arbetsgivaravgift..... känns väl bra för er Svenska skattebetalare :big_smile:

Enis

Va bra då har dom väl inga pengar över till den urbota dumma idé n med snabbtåg.

• Ge karma 2
  • Haha 2

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Nicholas

Nytt SSG ACCESS, kort.

Dags att åka till Göteborg och kolla läget i en viss fordonsfabrik där.

• Ojojoj 1
UglyFarang

Sambon ringde och vrålade: Jag har sålt den, jag har sålt den, då började jag undra om hon börjar bli senil för jag fick ungefär samma utrop i helgen då han hade fått sålt bilen men denna gången så var det den större farmen hon ägde i hemtrakterna, så nu slipper hon det problemet.

• Ge karma 5
  • Fint 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

MaiChai

Mitt nya visum är godkänt av Ministry of Foreign Affairs - hade jag anat att en sammanslagning av två olika företag skulle krångla till det något så enormt hade jag nog börjat processen tidigare...

468322646_Skarmavbild2021-03-05kl_10_23_57.thumb.png.c499163be4aeaf3303ed40eb554b7da2.png

Nu ska man bara få en shot av vaccinet så att Gates,Soros och de andra grabbarna kan hålla koll på en innan väskorna packas för nya äventyr.!

• Ge karma 8
  • Fint 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

UglyFarang
On 2021-02-23 at 17:51, skrev Enis:

Enis

Vad är det meningen att ni ska göra plats för hemma nu?

Jag har fått ungefär samma instruktioner med skillnaden: "försök att plocka ihop ett hyfsat paket till vettigt pris"

Min undran är ju, vad är ett vettigt paket och vad är ett hyfsat pris?

Jag ska ha skrivare, skärm, docka(*2), trådlöst tangentbord/mus och f-n vet vad, stol plockade jag den bästa jag hade på mitt kontor och beställde en ny...

Jag behöver dessutom bygga ut min Ivar för att få plats på skrivbordet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Mankan
On 2021-03-06 at 20:34, skrev UglyFarang:

Vad är det meningen att ni ska göra plats för hemma nu?

Jag har fått ungefär samma instruktioner med skillnaden: "försök att plocka ihop ett hyfsat paket till vettigt pris"

Min undran är ju, vad är ett vettigt paket och vad är ett hyfsat pris?

Jag ska ha skrivare, skärm, docka(*2), trådlöst tangentbord/mus och f-n vet vad, stol plockade jag den bästa jag hade på mitt kontor och beställde en ny...

Jag behöver dessutom bygga ut min Ivar för att få plats på skrivbordet.

Vi får bidrag för att skapa en ergonomisk arbetsplats i hemmet men det hade du väl redan förstått med tanke på din efterföljande text.

Vi kan tyvärr inte bara bära med stolar och annat från jobbet hur som helt. Vi fick dock sent omsider låna hem en stol. Jag har lämnat in kvitto på mitt höj och sänkbara skrivbord jag köpte i höstas som jag väl borde få räkna in. Jag tänkte väl också att jag ska beställa en till 27 tummare. Just nu har jag en 27 och en 24 tums skärm. Pengarna läggs på bruttolönen så i praktiken får man väl tillbaka ungefär hälften av det man pröjsat.

Edited by Mankan
  • Ge karma 1
  • Fint 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Enis
21 minuter sedan, skrev Mankan:

Vi får bidrag för att skapa en ergonomisk arbetsplats i hemmet men det hade du väl redan förstått med tanke på din efterföljande text.

Vi kan tyvärr inte bara bära med stolar och annat från jobbet hur som helt. Vi fick dock sent omsider låna hem en stol. Jag har lämnat in kvitto på mitt höj och sänkbara skrivbord jag köpte i höstas som jag väl borde få räkna in. Jag tänkte väl också att jag ska beställa en till 27 tummare. Just nu har jag en 27 och en 24 tums skärm. Pengarna läggs på bruttolönen så i praktiken får man väl tillbaka ungefär hälften av det man pröjsat.

Jag trodde du skulle skriva att VPN dog... så man fippla med något annat  :big_smile:

Enis

Mankan
2 minuter sedan, skrev Enis:

Jag trodde du skulle skriva att VPN dog... så man fippla med något annat  :big_smile:

Enis

Jaha de var inte bara hos mig då. Det var väl säkert någon IKT:are som fipplade med något olämpligt kan jag tänka. ;)

UglyFarang
45 minuter sedan, skrev Mankan:

Då verkar det inte direkt att vara någon gyllene deal, vi ska lämna in en lista med produkter och inköpsställen och anses det vara rimligt så får vi ok att handla hem.

Nu är all utrustning arbetsgivarens på pappret, kvittona ska in för utbetalning för de som inte har företagskort.

Mankan
10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Då verkar det inte direkt att vara någon gyllene deal, vi ska lämna in en lista med produkter och inköpsställen och anses det vara rimligt så får vi ok att handla hem.

Nu är all utrustning arbetsgivarens på pappret, kvittona ska in för utbetalning för de som inte har företagskort.

Nej gyllene dealar brukar väl inte direkt hagla över oss stadsanställda men detta var väl ändå förhåladevis positivt. Att göra som din arbetsgivare gör misstänker jag ligger i gråzonen på vad som är skattemässigt tillåtet och knappast aktuellt när det gäller Trafikverket.

Benriach
34 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag tycker att det är knepigt med hemmakontor. Jag får inte så mycket gjort. 

Kan det vara modermodemet som är trasigt? @Fantomen

B521661D-949E-47B1-B4F0-5286EC0A9B1E.jpeg

Tips från coachen: Uppdatera forumläsaren och framförallt tryck INTE på den gröna knapppen...

• Ge karma 1

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

UglyFarang
6 minuter sedan, skrev Mankan:

Nej gyllene dealar brukar väl inte direkt hagla över oss stadsanställda men detta var väl ändå förhåladevis positivt. Att göra som din arbetsgivare gör misstänker jag ligger i gråzonen på vad som är skattemässigt tillåtet och knappast aktuellt när det gäller Trafikverket.

Jag vet inte riktigt varför detta skulle ligga i en gråzon, för min arbetsgivare gick förra veckan ut med att vi skulle fortsätta med att jobba varannan vecka hemma/på jobbet minst april ut.

Nu har jag separat kontorsutrymme hemma pga gårdarnas hantering/ekonomi som kräver en del kontorsjobb.

Edited by UglyFarang

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Benriach:

Tips från coachen: Uppdatera forumläsaren och framförallt tryck INTE på den gröna knapppen...

Tack!

Nu flyter det på som aldrig förr. 

Tack för tipset. 
Var hittade du den lösningen? Är det T-R från www.rajdidaj.wtf som är inblandad?

• Fint 1
  • Haha 1
Fantomen
55 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag tycker att det är knepigt med hemmakontor. Jag får inte så mycket gjort. 

Kan det vara modermodemet som är trasigt? @Fantomen

B521661D-949E-47B1-B4F0-5286EC0A9B1E.jpeg

Ja förmodligen är det modermodemet som strular men det kan även vara så att den där värstingdatorn helt enkelt är för snabb för ditt 56.6-modem.
Men hör med Andreas för säkerhets skull.

modermodemet.jpg.1e9a6128f487bc11ca978b98fe94b96c.jpg

• Ge karma 3
  • Haha 1
andrejsdenruskige
14 minuter sedan, skrev Fantomen:

Ja förmodligen är det modermodemet som strular men det kan även vara så att den där värstingdatorn helt enkelt är för snabb för ditt 56.6-modem.
Men hör med Andreas för säkerhets skull.

modermodemet.jpg.1e9a6128f487bc11ca978b98fe94b96c.jpg

Ja, mycket har börja krångla sedan jag fick ISDN installerat. 
Det blir nog att kontakta herr Hedlund om jag inte får tag på T-R. 

• Haha 1