Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

Idag är man glad för att det är fint väder och att man fick besök.

thumbnail_20180902_095913.thumb.jpg.c24818d5755aa7ab19384240e1926549.jpg

När det är så fint väder så blev det att testa om man kunde ta sig till Maxi och handla. Lyder Fritz råd att ha med dricka tur att jag tog vatten för det blev många stopp.

-5.thumb.jpg.d95e6a4e498f119335d1d8474ccf5514.jpg

Där framme ligger Maxi

-4.thumb.jpg.041925ee7096053bbac00af506e9e589.jpg

Rökpaus efter man handlat på Maxi.

_.thumb.jpg.6152133033387babc98076cb90d7e401.jpg

Bara att kämpa sig hem, tror du inte att tanten storhandlar och jag fick köra hem det.

-2.thumb.jpg.4014f4d9554aa64f39a8570e4477e958.jpg

Nu sitter man på balkongen igen med en kopp kaffe. Livet är gutt.

-1.jpg

-3.jpg

Nissehult_13

Dela på andra sajter

Idag är det ytterligare en dag kortare till pensionen då flyttflyget går söder ut för all framtid!  😍

Ändrades av Khun Doi

Tact is for those who are not witty enough to be sarcastic!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

För många saker........

Jag har helt enkelt mått jävligt bra idag.......

Å så ser jag fram emot vinterns konsertupplevelse.........

c2cccdf3e699924ba3090c7a1e7ae95d.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att frugan hade dessa med sig hem igår. 

IMG_20180909_112739.thumb.jpg.967370d459d2178dc6506534def86f18.jpg

Idag blir det årets första smöööörstekta kantareller 😋😋😋😋😋😋

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kenneth vi var ute igår också. Frugan var galen . Så mycket svamp. Inte mycket gulingar men massor av Karl Johan.Lite höst och lite trumpet.

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Idag är jag glad för att frugan hade dessa med sig hem igår. 

IMG_20180909_112739.thumb.jpg.967370d459d2178dc6506534def86f18.jpg

Idag blir det årets första smöööörstekta kantareller 😋😋😋😋😋😋

Perfekta i storlek, lite avis blir jag!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Idag blev jag glad när jag loggade in på svenska spel och såg resultatet från torsdagens spel   #
        3 Rätt
Min kupong
Total vinst: 27 309 kr
Aktuell utdelning
27 309,90 kr (40 st)
Odds
27 309,90
 Bomben 1

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tong jai:

Idag blev jag glad när jag loggade in på svenska spel och såg resultatet från torsdagens spel   #
        3 Rätt
Min kupong
Total vinst: 27 309 kr
Aktuell utdelning
27 309,90 kr (40 st)
Odds
27 309,90
 Bomben 1

Va kul för dig.......:thumbsup:

I mitt Lotto som jag kör med alla rader, båda dragningarna onsdag & lördag samt Lotto 1 & 2, så brukar det bli typ 22 kr ena gången å 41 kr (eller motsvarande) andra gången...........:giggle:

Totalt förnedrande när kassörskan på ICA MAXI säger när man rätta & förnyat: -"Ja, men det blev ju ett litet tröstpris iaf"...........:rotfl:

Man knyter näven i smyg i byxfickan och tänker tyst för sig själv (DRA ÅT HELVETE)..........:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Va kul för dig.......:thumbsup:

I mitt Lotto som jag kör med alla rader, båda dragningarna onsdag & lördag samt Lotto 1 & 2, så brukar det bli typ 22 kr ena gången å 41 kr (eller motsvarande) andra gången...........:giggle:

Totalt förnedrande när kassörskan på ICA MAXI säger när man rätta & förnyat: -"Ja, men det blev ju ett litet tröstpris iaf"...........:rotfl:

Man knyter näven i smyg i byxfickan och tänker tyst för sig själv (DRA ÅT HELVETE)..........:rotfl:

Bättre att gå över till online spel. 😎

Dela på andra sajter

Jag haren fin familj och goda vänner! Ligger just och masserar fötterna,på soi bus,, ungarna är ute och drar med moppen, känns väldigt tillfreds just nu, goda vänner var på besök iförrgår och igår,,VII hörs!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

Dela på andra sajter

Glad är bara förnamnet, det var nu ca 15 år sedan jag loggade in på maipenrai senast o h mitt konto fanns fortfarande kvar  🙂

Min resa från då till nu är som hämtat ur en saga och en thriller på samma gång😮 Bitar av ett fantastiskt liv i Sverige och Thailand med besök i thailändsk domstol, ”utblottad ekonomiskt” samt ständigt kär, för att till slut lyckas i livet och nå målet de flesta drömmer om 🍀🙂

Att göra rätt för och sig ge av sig själv och aldrig ge upp är nyckeln till min framgång, därför är jag glad idag och imorgon 😌

Vid tillfälle och rätta trådar delar jag g938D7E40-7662-49B9-B1F1-C93551BFF891.jpeg.b97ea649e770d3b6725417ae7ec9fe7d.jpegärna med mig med bitar av mina 30 år i Thailand  

Trevlig och glad vecka från luckyPär  😃

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Glad är bara förnamnet, det var nu ca 15 år sedan jag loggade in på maipenrai senast o h mitt konto fanns fortfarande kvar  [emoji846]

Min resa från då till nu är som hämtat ur en saga och en thriller på samma gång[emoji50] Bitar av ett fantastiskt liv i Sverige och Thailand med besök i thailändsk domstol, ”utblottad ekonomiskt” samt ständigt kär, för att till slut lyckas i livet och nå målet de flesta drömmer om [emoji256][emoji846]

Att göra rätt för och sig ge av sig själv och aldrig ge upp är nyckeln till min framgång, därför är jag glad idag och imorgon [emoji18]

Vid tillfälle och rätta trådar delar jag g938D7E40-7662-49B9-B1F1-C93551BFF891.jpeg.b97ea649e770d3b6725417ae7ec9fe7d.jpegärna med mig med bitar av mina 30 år i Thailand  

Trevlig och glad vecka från luckyPär  [emoji2]

Herregud. Det där lät spännande

Dags för en egen tråd?!?
Dela på andra sajter

Att jag bokat lunch till detta på Djuret den 19/10. Fast polaren hoppade av då han ska stänga landet. Vinpaketet tillkommer om man vill dricka vin till. Brukar ligga på samma peng.

Den Italienska Slaktarlunchen.

Den 19:e oktober är det dags för den första fredagslånglunchen för säsongen på Djuret. Namnet på den första unnoiselunchen för säsongen är Den Italienska Slaktarlunchen. Det blir med andra ord hängmörade kossor på både korsen och tvären där mycket är rått och resten nästan rått och liksom bara så där lagom och varsamt kysst av träkolsgrillen. Vi petar till lite lagom mängd svart tryffel, citron, Parmigiano-Reggiano, syrade grönsaker, Fagioli Toscano och andra saker som lirar värsta Paulo Rossi med kossan. Själen i den här lunchen är genuint italiensk men de hängmörade kossorna som landar i kvarteret har finaste svenska påbrå från Rafna i Ramsele. Givetvis laddar vi på med köttkompatibel, toskansk vinadel till denna premiärlunch och matspjälkande kaffe och grappa finns det naturligtvis i överflöd. Varmt välkommen på Den Italienska Slaktarlunchen som blir din för patetiska 395 pixinatos. 

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LuckyPär:

Glad är bara förnamnet, det var nu ca 15 år sedan jag loggade in på maipenrai senast o h mitt konto fanns fortfarande kvar  🙂

Min resa från då till nu är som hämtat ur en saga och en thriller på samma gång😮 Bitar av ett fantastiskt liv i Sverige och Thailand med besök i thailändsk domstol, ”utblottad ekonomiskt” samt ständigt kär, för att till slut lyckas i livet och nå målet de flesta drömmer om 🍀🙂

Att göra rätt för och sig ge av sig själv och aldrig ge upp är nyckeln till min framgång, därför är jag glad idag och imorgon 😌

MPR startade väl 2008 ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

MPR startade väl 2008 ?

tja ... thaitime vettu

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev LuckyPär:

Låter som vi kommer ha en mycket intressant tråd framför os i https://www.maipenrai.se/forum/forum/52-bild-och-reseberättelser/

Finns fortfarande liv och hopp för MPR...

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Idag är det 25år sedan jag slutade med alkohol och andra sinnespåverkande medel.

Det är jag mkt glad för.

Det var inte lätt i början men nu är livet klart mkt trevligare att leva.

Veteran

Dela på andra sajter

On 2018-10-04 at 09:08, skrev svampen:

Mina värden är alldeles utmärkta

Och har varit stabila länge 😊

IMG_20181003_084342.jpg

Dagens hälsokontroll utföll till full belåtenhet.

Leo och Changmedicinering verkar vara modellen.

IMG_20181005_105052.thumb.jpg.ae5c77ffd01ed5165ce6e8d258cab32c.jpg

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Dagens hälsokontroll utföll till full belåtenhet.

Leo och Changmedicinering verkar vara modellen.

IMG_20181005_105052.thumb.jpg.ae5c77ffd01ed5165ce6e8d258cab32c.jpg

Riggad

Måne

Dela på andra sajter

Min sängsom inte är helt tom,, Inte för att de skulle gjort så mkt, Hitta ten ny lokalstore som levererar dygnet runt, nu ska vi till stranden å slappa[emoji56][emoji12][emoji95]

Dela på andra sajter

7bd14739dc422f104663f9f2f5463a51.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...