Oregistrerad Inlagd Juni 11, 2018 Dela Inlagd Juni 11, 2018 Idag är jag glad för att jag har beställt en till högtalare. Snart drunknar jag i dem. Boom boom! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Juni 29, 2018 Dela Inlagd Juni 29, 2018 Idag var jag inne på mitt konto hos Bangkok bank, fick se att de hade satt in 314,99 Baht i ränta på kontot. Det var en positiv överraskning.😁😁😁 Det behövs inte mycket för att man skall bli glad, sparar dom tills jag kommer ned igen då skall det bli fest.😁😎 Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Juni 29, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2018 Nu är det över sex år sen man startade tråden. Efter nästan tretton år på samma företag har man nu äntligen slitigt sig och börjat på nytt jobb, så här två veckor in känns det toppen! Grattis på fredagen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 29, 2018 Dela Inlagd Juni 29, 2018 Nu är det över sex år sen man startade tråden. [emoji4] Efter nästan tretton år på samma företag har man nu äntligen slitigt sig och börjat på nytt jobb, så här två veckor in känns det toppen! Grattis på fredagen!13år är mycket. Jag har själv 14år och känner att det åtminstone är 5år ”övertid”. Hade jag inte haft familjen att bekymra mig över så hade jag slutat på dagen och konsultlallat i några år och tagit pension. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 29, 2018 Dela Inlagd Juni 29, 2018 2 timmar sedan, skrev Wwax: Nu är det över sex år sen man startade tråden. Efter nästan tretton år på samma företag har man nu äntligen slitigt sig och börjat på nytt jobb, så här två veckor in känns det toppen! Grattis på fredagen! 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: 13år är mycket. Jag har själv 14år och känner att det åtminstone är 5år ”övertid”. Hade jag inte haft familjen att bekymra mig över så hade jag slutat på dagen och konsultlallat i några år och tagit pension. Februari 1995 började jag hos min ”nuvarande” arbetsgivare, kanske dags att ruska liv i kroppen och knoppen enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Juni 29, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2018 1 hour ago, andrejsdenruskige said: 13år är mycket. Jag har själv 14år och känner att det åtminstone är 5år ”övertid”. Hade jag inte haft familjen att bekymra mig över så hade jag slutat på dagen och konsultlallat i några år och tagit pension. Är helt förstummad hur det är att vara vanlig anställd, eget ansvar betyder plötsligt något... Bli inte konsult. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 29, 2018 Dela Inlagd Juni 29, 2018 34 minuter sedan, skrev Enis: Februari 1995 började jag hos min ”nuvarande” arbetsgivare, kanske dags att ruska liv i kroppen och knoppen enis Min kollega gick i pension förra veckan efter 38 år hos oss så du ligger långt efter ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 29, 2018 Dela Inlagd Juni 29, 2018 2 minuter sedan, skrev Tallviking: Min kollega gick i pension förra veckan efter 38 år hos oss så du ligger långt efter ! Haha, ja det lär man inte komma ikapp. på min arbetsplats har det funnits ett par kvar som hade ”livstids-anställning” dvs staten kunde inte entlediga dem annat än när de själva vilja bli pensionärer. enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 29, 2018 Dela Inlagd Juni 29, 2018 13 minuter sedan, skrev Enis: Haha, ja det lär man inte komma ikapp. på min arbetsplats har det funnits ett par kvar som hade ”livstids-anställning” dvs staten kunde inte entlediga dem annat än när de själva vilja bli pensionärer. enis Fanns många sådana i försvaret också förut men dom flesta är nog helt utdöda numera Fullmaktssystemet försvann 1982 i försvarsmakten Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 29, 2018 Dela Inlagd Juni 29, 2018 23 minuter sedan, skrev Tallviking: Min kollega gick i pension förra veckan efter 38 år hos oss så du ligger långt efter ! Vi har haft ett par stycken i produktionen som börjat direkt efter grundskolan och jobbat fram till pensionen. Härom året slutade en som jobbat i 50år, hoppas jag inte blir kvar så länge så länge för då har jag 40 år kvar här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 29, 2018 Dela Inlagd Juni 29, 2018 Är helt förstummad hur det är att vara vanlig anställd, eget ansvar betyder plötsligt något... Bli inte konsult. [emoji6] Kan ju tjäna 5ggr så mycket....typ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 2, 2018 Dela Inlagd Juli 2, 2018 Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB.. Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen. Tredje året sade mina vänner skulle bli det tuffaste året på utbildningen och varpå jag skämtande sa: ”Haha det kan inte bli så mycket tuffare än andra året”. Ack så fel jag hade. Vi har visserligen haft färre tentor jämfört med tidigare år men innehållet har varit desto mer mängdmässigt och ännu mer krävande. Dessutom med många timmar på djursjukhuset och några jourer utöver de vanliga föreläsningarna. Bara under de sista två tentaveckorna gick jag ner 4 kg av enbart stress och konstant illamående. Men nu är det äntligen över, jag var helt övertygad att jag skulle vara tvungen att åka tillbaka den här veckan för att göra omtentor så när jag fick mina resultat så kunde jag inte tro mina tårfyllda ögon. Jag klarade alla tentor i år igen. En kurs med nöd och näppe visserligen men jag är så otroligt tacksam att tillhöra den lilla skaran på 15% som klarade hela kursen och ännu färre som klarade alla kurser. Tack livet, familjen, vänner och min stackars kropp och hjärna för att ni låter mig fullfölja min dröm. Nu ser jag ljuset i tunneln och jag har nu avklarat 60% av utbildningen. Endast 1,5 år av teori kvar och sista halvåret med praktik och examensarbete. Jag längtar! ♥️ Nu väntar ytterligare två veckors semester innan jag börjar jobba på djurkliniken som jag får äran att återvända till även i år. Och sen avslutas sommaren på en hästklinik utanför stan för att lära mig mer om hältor och dylikt. Ska bli så kul! 😍 På fredag åker jag ner till mitt älskade Skåneland för 1,5 vecka med hästtävlingar, utflykter, vinkvällar med vänner och häng vid poolen ♥️ Jag hoppas att ni har en fin sommar och att vi hinner ses i sommar! Varma kramar från en lycklig veterinärstudent ♥️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Juli 2, 2018 Dela Inlagd Juli 2, 2018 1 minut sedan, skrev ellim63: Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB.. Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen. Tredje året sade mina vänner skulle bli det tuffaste året på utbildningen och varpå jag skämtande sa: ”Haha det kan inte bli så mycket tuffare än andra året”. Ack så fel jag hade. Vi har visserligen haft färre tentor jämfört med tidigare år men innehållet har varit desto mer mängdmässigt och ännu mer krävande. Dessutom med många timmar på djursjukhuset och några jourer utöver de vanliga föreläsningarna. Bara under de sista två tentaveckorna gick jag ner 4 kg av enbart stress och konstant illamående. Men nu är det äntligen över, jag var helt övertygad att jag skulle vara tvungen att åka tillbaka den här veckan för att göra omtentor så när jag fick mina resultat så kunde jag inte tro mina tårfyllda ögon. Jag klarade alla tentor i år igen. En kurs med nöd och näppe visserligen men jag är så otroligt tacksam att tillhöra den lilla skaran på 15% som klarade hela kursen och ännu färre som klarade alla kurser. Tack livet, familjen, vänner och min stackars kropp och hjärna för att ni låter mig fullfölja min dröm. Nu ser jag ljuset i tunneln och jag har nu avklarat 60% av utbildningen. Endast 1,5 år av teori kvar och sista halvåret med praktik och examensarbete. Jag längtar! ♥️ Nu väntar ytterligare två veckors semester innan jag börjar jobba på djurkliniken som jag får äran att återvända till även i år. Och sen avslutas sommaren på en hästklinik utanför stan för att lära mig mer om hältor och dylikt. Ska bli så kul! 😍 På fredag åker jag ner till mitt älskade Skåneland för 1,5 vecka med hästtävlingar, utflykter, vinkvällar med vänner och häng vid poolen ♥️ Jag hoppas att ni har en fin sommar och att vi hinner ses i sommar! Varma kramar från en lycklig veterinärstudent ♥️ Det inget skryt, hon är duktig.👍 Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 3, 2018 Dela Inlagd Juli 3, 2018 Finns bara en riktig glädjenyhet i dag No 13, never stop beleave... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 4, 2018 Dela Inlagd Juli 4, 2018 Glad för att jag skrev moppen på damen. Nu får hon böterna när grabbhalvan kör utan hjälm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 glad för att min thailändska börjar lossna. när jag lyssnar på tv så kan jag höra alla enskilda orden. även om jag inte vet vad dom flesta betyder så vet jag att detta är en milstolpe. dessutom när man hör enskilda ord då kan man upprepa dom och fråga frugan , vilket ökar på hastigheten enormt. Som att skaka en ketchup flaska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 3 timmar sedan, skrev Nicholas: glad för att min thailändska börjar lossna. när jag lyssnar på tv så kan jag höra alla enskilda orden. även om jag inte vet vad dom flesta betyder så vet jag att detta är en milstolpe. dessutom när man hör enskilda ord då kan man upprepa dom och fråga frugan , vilket ökar på hastigheten enormt. Som att skaka en ketchup flaska. Imponerande, önskar att jag var där du är nu enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 On 2018-07-03 at 01:32, skrev ellim63: Vill bara skryta lite över favoritdottern med hennes inlägg på FB.. Har snart varit hemma i Sverige i två veckor och börjar så sakteliga känna mig som en människa igen. Tredje året sade mina vänner skulle bli det tuffaste året på utbildningen och varpå jag skämtande sa: ”Haha det kan inte bli så mycket tuffare än andra året”. Ack så fel jag hade. Vi har visserligen haft färre tentor jämfört med tidigare år men innehållet har varit desto mer mängdmässigt och ännu mer krävande. Dessutom med många timmar på djursjukhuset och några jourer utöver de vanliga föreläsningarna. Bara under de sista två tentaveckorna gick jag ner 4 kg av enbart stress och konstant illamående. Men nu är det äntligen över, jag var helt övertygad att jag skulle vara tvungen att åka tillbaka den här veckan för att göra omtentor så när jag fick mina resultat så kunde jag inte tro mina tårfyllda ögon. Jag klarade alla tentor i år igen. En kurs med nöd och näppe visserligen men jag är så otroligt tacksam att tillhöra den lilla skaran på 15% som klarade hela kursen och ännu färre som klarade alla kurser. Tack livet, familjen, vänner och min stackars kropp och hjärna för att ni låter mig fullfölja min dröm. Nu ser jag ljuset i tunneln och jag har nu avklarat 60% av utbildningen. Endast 1,5 år av teori kvar och sista halvåret med praktik och examensarbete. Jag längtar! ♥️ Nu väntar ytterligare två veckors semester innan jag börjar jobba på djurkliniken som jag får äran att återvända till även i år. Och sen avslutas sommaren på en hästklinik utanför stan för att lära mig mer om hältor och dylikt. Ska bli så kul! 😍 På fredag åker jag ner till mitt älskade Skåneland för 1,5 vecka med hästtävlingar, utflykter, vinkvällar med vänner och häng vid poolen ♥️ Jag hoppas att ni har en fin sommar och att vi hinner ses i sommar! Varma kramar från en lycklig veterinärstudent ♥️ På vilket språk sker utbildningen? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 Here comes THE Rain ! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 Skicka molnen till Karlstad ,vill också ha lite regn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 12 minuter sedan, skrev svampen: Here comes THE Rain ! I dont think so... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 4 minuter sedan, skrev ellim63: I dont think so... Nä ett par stänk ! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 1 timme sedan, skrev Jive: På vilket språk sker utbildningen? Första 3 terminerna är utbildningen på engelska, obligatorisk spansk-undervisning för de internationella eleverna som tentas av. Sen är det spanska som gäller! Fast det pratade vi om när vi sågs på Calles senast, börjar du bli gammal.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 Precis nyss, skrev svampen: Nä ett par stänk ! Fast det ser jävligt mörkt ut här nu...Trevlig helg till dig o kantarellen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 13, 2018 Dela Inlagd Juli 13, 2018 16 minuter sedan, skrev ellim63: Fast det ser jävligt mörkt ut här nu...Trevlig helg till dig o kantarellen! Same hoppas behövs ! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu