måne Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Idag e jag glad för att jag ska åka till bkk imorgon och träffa en mycket bra tjejkompis som jag inte sett på mååånga år. Hoppas på god mat, mycket sprit och många foton.. Sen ska jag börja mitt nya liv på gymmet Som sagt,allt har sin tid Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Vi Örebroare är ett tufft släkte så du får säkert träffa din bror igen(fast under trevligare förhållanden) Tack Måne/Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Idag är jag ganska glad trots att min bror idag flyger till Kabul för 1 års tjänst där, jag har lite vibbar i magen när jag tänker på att jag kanske inte får se honom i livet pga av att riskerna i Kabul är något större än i Örebro. Oj det kanske var fel tråd. Stefan Täby Är det så pass bra lön eller varför åker man till sådana ställen och riskerar liv och lem, jag tycker det är idi*tiskt. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd November 27, 2012 Dela Inlagd November 27, 2012 Är det så pass bra lön eller varför åker man till sådana ställen och riskerar liv och lem, jag tycker det är idi*tiskt. Nja jag tror inte det är pengarna som gör att min bror åker dit utan han kanske vill prova något annat än sitt ordinarie jobb , jag har själv gjort 3 FN-missioner så jag har viss förståelse för hans beslut. Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 28, 2012 Dela Inlagd November 28, 2012 Att jag kom ihåg att förbeställa biljetter till nya filmen "De fem legenderna" en tecknad julfilm som jag och lillgrabben ska se på lördag 11.30 på Heron City. Hade fått ordentligt med skäll om jag missat det . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd December 21, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 21, 2012 Idag är jag glad för att det är Fredag! Långledigt! Sista dagen på gamla jobbet! Att vi vann bowlingkorpenmatchen igår med 2-16 mot våra främsta konkurrenter och jag slog min första felfria serie på lääänge! Att jorden inte gått under (ännu iallafall)! Idag ska man bara glida runt och säga hej då till alla på bygget, kanske ta en pilsner eller två, käka lite tårta.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Att jag känner mig frisk i magen, jag nog lite klen i psyket då jag gnäller över lite rännskita, det finns säkert många som har värre krämpor/Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Att jag känner mig frisk i magen, jag nog lite klen i psyket då jag gnäller över lite rännskita, det finns säkert många som har värre krämpor/Stefan Täby Jag håller helt med dej, rännskita är fan inget kul! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Jag håller helt med dej, rännskita är fan inget kul! Möjligtvis efteråt i brist på annat/Stefantaby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Idag är jag glad för att det är Fredag! Långledigt! Same same! Ikväll blir det en julöl.minst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Idag är jag glad för att det är sista arbetsdagen innan 69 dagars ledighet, och att det nu bara är 10 dagar kvar innan avresa till Thailand. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 28, 2012 Dela Inlagd December 28, 2012 Frugan kommer hem på nyårsaften. Börjar ladda nyårsraketen. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 5, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2013 (ändrad) Nytt jobb och mest spelat flipper i "rekreaktionsrummet" denna vecka. Gick hem vid lunch igår, något som var otänkbart på förra jobbet. På måndag drar det igång på allvar, arbetsnarkoman som man är ser jag fram emot det. Hoppas på att få hämta ut nya bilen nästa vecka, V60 eller 320.. Fortfarande inte bestämt mig, snacka om lyxproblem. Bokade arbetsresor än så länge efter tre dagar på jobbet. Borlänge, London, Seoul. Älskar att resa! Efter ha varit konsult med långt över 100% fakturerade timmar i nära tio år i bank/finans branchen så är detta en helt ny värld. Så lycklig! Ändrades Januari 5, 2013 av Wwax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 Nytt jobb och mest spelat flipper i "rekreaktionsrummet" denna vecka. Gick hem vid lunch igår, något som var otänkbart på förra jobbet. På måndag drar det igång på allvar, arbetsnarkoman som man är ser jag fram emot det. Hoppas på att få hämta ut nya bilen nästa vecka, V60 eller 320.. Fortfarande inte bestämt mig, snacka om lyxproblem. Bokade arbetsresor än så länge efter tre dagar på jobbet. Borlänge, London, Seoul. Älskar att resa! Efter ha varit konsult med långt över 100% fakturerade timmar i nära tio år i bank/finans branchen så är detta en helt ny värld. Så lycklig! En timme är väl en timme Hur får man en timme att bli mer? Har tydligen en hel del att lära. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 5, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2013 En timme är väl en timme Hur får man en timme att bli mer? Har tydligen en hel del att lära. 40 timmar = 100% = en vecka. Då har man varit duktig, fyllt sin kvot. 100% innebär en vanlig arbetsvecka allt över det är bonus för bossen, dock inte för den anställde om man inte kör eget.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 Ofta räknas det ännu lägre än 40h per vecka för 100% Man räknar bort tid för egen utbildning, interna möten, ledigheter och sjukdomstid också 100% debitering ligger oftast vid 80-85% av full arbetstid 40h/vecka har själv legat på upp till 140% debiterbar tid när man dels kört 40h debiterbar tid per vecka och dels jobbat över kvällar/helger för servicefönster Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 okey nu är jag med. Jag kör eget alla timmar som är fakturerbara är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 5, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2013 Ofta räknas det ännu lägre än 40h per vecka för 100% Man räknar bort tid för egen utbildning, interna möten, ledigheter och sjukdomstid också 100% debitering ligger oftast vid 80-85% av full arbetstid 40h/vecka har själv legat på upp till 140% debiterbar tid när man dels kört 40h debiterbar tid per vecka och dels jobbat över kvällar/helger för servicefönster Förutom dom två sista åren har debiteringen varit 100+ inklusive semestrar och noll sjukfrånvaro, enda utbildningen var Trasact SQL.. Hatar SQL till denna dag. Ska bli så skönt att slippa timmhetsen. Bättre villkor, bättre lön, längre semester och mer givande arbete och inte så vansinnigt pengadrivet. Snart 40 och det lilla hår jag har kvar är grått. Ångrar inte en sekund, gillar att jobba. Problem finns för att lösas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 En timme är väl en timme Hur får man en timme att bli mer? Har tydligen en hel del att lära. Timtjyv Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 En timme är väl en timme Hur får man en timme att bli mer? Har tydligen en hel del att lära. Thaitime "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 Thaitime Är det tid när man äter, vilar och festar? Sådär 28 timmar om dygnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pangalus Inlagd Januari 5, 2013 Dela Inlagd Januari 5, 2013 Detta är så här man ska jobba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Murre Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 Idag är jag glad för att vara tillbaka hemma i fiskebyn OT Inte helt fel att flyga First från LHN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 jag e glad för jag väldigt snart åker till Thailand och bla ska träffa underbara människor jag mött på förra resan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Januari 15, 2013 Dela Inlagd Januari 15, 2013 jag e glad för jag väldigt snart åker till Thailand och bla ska träffa underbara människor jag mött på förra resan och mig kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu