Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev M33:

1år utan snus idag! Efter 35år var det inte speciellt enkelt att sluta rakt av.

Jag tyckte det var lätt efter 30 år, jag började köpa nikotinfritt snus så varannan var nikotinfri. Det var inga problem alls upptäckte jag? så jag fortsatte men en dag glömde jag bort "vanliga" snuset när jag skulle ut och hugga ved med min kompis, när vi var klar vid 2-tiden upptäckte jag att jag inte fått i mig nikotin på hela dagen varpå jag vart väldigt sugen på "vanligt" snus.

Här tänkte jag efter och kom fram till att jag omöjligt kunde vara särskilt fysiskt beroende av nikotin utan det måste vara psykist, sa raskt sa jag till mig själv att nu tar vi en vecka utan nikotinsnus alls. Inga problem det heller, efter två månader lade jag av helt.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Jed:

Jag tyckte det var lätt efter 30 år, jag började köpa nikotinfritt snus så varannan var nikotinfri. Det var inga problem alls upptäckte jag? så jag fortsatte men en dag glömde jag bort "vanliga" snuset när jag skulle ut och hugga ved med min kompis, när vi var klar vid 2-tiden upptäckte jag att jag inte fått i mig nikotin på hela dagen varpå jag vart väldigt sugen på "vanligt" snus.

Här tänkte jag efter och kom fram till att jag omöjligt kunde vara särskilt fysiskt beroende av nikotin utan det måste vara psykist, sa raskt sa jag till mig själv att nu tar vi en vecka utan nikotinsnus alls. Inga problem det heller, efter två månader lade jag av helt.

Jag ville inte mellanlanda med något substitut. Har haft uppehåll tidigare utan större problem. Denna gången var det riktigt jobbigt. Dröjde nog 6 månader att sluta tänka på snus direkt efter maten. Känner fortfarande efter dosan i fickan ibland…

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev M33:

Jag ville inte mellanlanda med något substitut. Har haft uppehåll tidigare utan större problem. Denna gången var det riktigt jobbigt. Dröjde nog 6 månader att sluta tänka på snus direkt efter maten. Känner fortfarande efter dosan i fickan ibland…

Jag har inte heller haft problem med att lägga av (uppehåll). 
Jag blir som en liten ADHD-unge så då måste jag se till att ha tid att träna, eller annat skadligt. 
Tar jag det som en sport eller utmaning så är det inga problem egentligen. 
Nikotinberoendet sitter inte i så länge. Det är mest psykiskt beroende. 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har inte heller haft problem med att lägga av (uppehåll). 
Jag blir som en liten ADHD-unge så då måste jag se till att ha tid att träna, eller annat skadligt. 
Tar jag det som en sport eller utmaning så är det inga problem egentligen. 
Nikotinberoendet sitter inte i så länge. Det är mest psykiskt beroende. 

Lite yr i en vecka. Sedan enbart i skallen. Man saknar känslan av något under läppen. 

Min nya hobby är att äta tills jag sprängs, tror jag lyckas i år.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev M33:

Lite yr i en vecka. Sedan enbart i skallen. Man saknar känslan av något under läppen. 

Min nya hobby är att äta tills jag sprängs, tror jag lyckas i år.

Du menar att stolarna i C blir för små och F blir ett krav?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Du menar att stolarna i C blir för små och F blir ett krav?

Korrekt. Efter sommaren krävs privatjet.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2023-04-13 at 05:29, skrev M33:

1år utan snus idag! Efter 35år var det inte speciellt enkelt att sluta rakt av.

Jag är imponerad......🙏

Lustigt att du blev beroende av snuset direkt efter födseln, för inte är du väl äldre än 36?....:giggle: 💙

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag är imponerad......🙏

Lustigt att du blev beroende av snuset direkt efter födseln, för inte är du väl äldre än 36?....:giggle: 💙

Föddes med stabil pris general under läppen!

Dela på andra sajter

Vi dricker inte bara öl och spelar pool.

Vi samlar in en del till välgörenhet. Brukar bli några hundratusen per säsong. Tidigare gavs det bara ut inom Rawai men numera över hela ön pga att det blivit rätt mycket pengar. Senaste tillskottet av mottagare.

FB_IMG_1681546049603.jpg.94c7e861eb623bb0ce5bf8e003771b95.jpg

The RPL Committee returned to the SOS VILLAGE in Kho Keaw to deliver 15,003B worth of rice, water. Toiletries, medical goods, medicine and girl care which we promised before songkran. We also bought the swimming pools for the younger kids to enjoy Songkrang. They will send some photos after they have edited them. Thank you to everyone that helps donating to these worthy causes. 🙏

FB_IMG_1681546056953.jpg.f3bf548bca9fe35ccdbc27861dba4401.jpg

Dela på andra sajter

Läste nyss att

de höga dödssiffrorna i cancer, hjärt- och kärlsjukdomar och infektioner i världen kan snart vara ett minne blott.

Enligt flera läkemedelsbolag kan flera nya vacciner finnas på plats inom bara tio år.

Moderna har genomfört flera studier på olika typer av vaccin den senaste tiden och läkemedelsföretagets chefsläkare Paul Burton, är hoppfull att man kommer kunna presentera flera nya vaccintyper före decenniets slut, skriver The Guardian.

– Jag tror att vi kommer kunna erbjuda personligt anpassade vaccin mot cancer som kan angripa en rad olika tumörer – och vi kommer kunna erbjuda vaccinet till människor världen över. Det kommer rädda hundratusentals, om inte miljontals liv, säger Paul Burton.

Forskare har uppgett att uppemot 15 års forskning tjänades in på bara 12–18 månader under de intensiva pandemiåren. En av framgångarna tillskriver Burton upptäckten av mRNA-vaccinet.

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

Är så jävla glad för att fick internet att funka 4-5 gånger snabbare. Sitter  bara och mäter resultat på speedtest.net, säkert 50 ggr redan, 😆 

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Koh Changer
36 minuter sedan, skrev 65Selander:

Att de två som tog livet utav Tove fick livstid 

Ja, så jävla gött, var orolig att negressen skulle kunna komma undan lindrigare.

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Ja, så jävla gött, var orolig att negressen skulle kunna komma undan lindrigare.

Få se vad som händer efter överklagan.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
65Selander

Att chefen har fixat 2 ringar med ruggigt bra falukorv från Färila.

Björks och Delins.

20230509_084130.jpg

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev 65Selander:

Att chefen har fixat 2 ringar med ruggigt bra falukorv från Färila.

Björks och Delins.

20230509_084130.jpg

Glöm inte Långfilen.... den är snart ett minne blott

Enis.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

65Selander
22 minuter sedan, skrev Enis:

Enis.

Den var nog över 10 år sedan jag hade en sked i munnen med, däremot somrarna på andra sidan Torneträsk så åts det oftas långfil till frukost.

Dela på andra sajter

Att soule skainer og Gukku yeper (snart iaf.)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Enis:

Enis.

Har för mig att vi gjorde egen långfil på somrarna när vi hade tillgång till färsk mjölk. Var bara att lägga en tsk långfil i en djup tallrik och sedan fylla på med riktig mjölk. Låt stå i kylskåpet och det blir långfil, med ett millimeter tjockt täcke av grädde. Mums.

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev gorjos:

Har för mig att vi gjorde egen långfil på somrarna när vi hade tillgång till färsk mjölk. Var bara att lägga en tsk långfil i en djup tallrik och sedan fylla på med riktig mjölk. Låt stå i kylskåpet och det blir långfil, med ett millimeter tjockt täcke av grädde. Mums.

krossade pepparkakor eller knäckebröd i?

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Enis:

enis

Nej, vi hade inget i.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Kommer du ihåg hur länge det skulle stå? 

Coolt att hålla bakteriekulturen vid liv så där, slår surdegsbröd big time!

Är ju drygt 50 år sedan, men var nog bara 1 eller 2 dagar. Det viktiga var att det var naturlig, opastöriserad, mjölk.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Enis:

enis

Kanske missuppfattade att det var under tillverkningen. När vi åt så var det socker och kanel, på senare tid ingefära.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...