JohanR Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 2 timmar sedan, skrev Alarik: Du hade fan inte fått arbete som kommunikatör på Lidl. haha, nä det hade jag säkert inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 42 minuter sedan, skrev JohanR: haha, nä det hade jag säkert inte. Fiskhandlare sänkte priserna – dubblade omsättningen. Susanna Ivermo driver en fiskbutik i centrala Ljungskile. Foto: Sanna Ekstedt-Larsson/Sveriges Radio – Jag har sänkt priserna runt 10 procent. Jag har räknat på vad mitt företag klarar sig på. Jag kände att jag kom till en gräns där det inte längre går att försvara att varorna blivit så dyra. Jag känner likadant själv när jag handlar och vill inte att människor ska känna så när de kommer till mig, säger Susanna Ivermo. När SVT besökte butiken på onsdagen berättar Susanna att gårdagens omsättning var dubbelt så hög som en vanlig tisdag. – Så förhoppningsvis kanske vi kan sänka ännu mer till nästa vecka, och att fler kan hoppa på det här och våga testa, säger Susanna Ivermo. Det senaste året har priset på fisk och skaldjur ökat med 22 procent i hela Sverige, enligt Matpriskollen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 50 minuter sedan, skrev John Khonken: Vi får väl gratulera Lidl och vanliga konsumenter att oligopolet börjar brista. Smart av Lidl . Tar marknadsandelar från packet. Det är dom värda. Så börja handla där dom stöttar oss konsumenter. Lidl sänker priserna. Ica, Coop, Hemköp, Willys höjer priserna. Ganska självklart var vi som har möjlighet i första hand skall handla. Kan tyvärr bli svårt för dem som bor i glesbygd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 Ang. affärer så är min Hemby ICA (byn och hotellena) bland de dyrare. Nu kommer Coop till själva byn och skall bygga en, förhoppningsvis så kommer priserna att bli bättre. https://www.tidningenharjedalen.se/2023-02-28/klart-med-coop-till-vemdalen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 16 timmar sedan, skrev Nicholas: Att jag har haft samma mobil i snart 6år. Samsung note 8. Lite glädjande. Har en Nokia 3310 som, f-n vet hur gammal den är men fungerar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 Aldrig fel me röda priser Hä ä närmsta sossarna jag kommer 1/2 Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 23, 2023 Dela Inlagd Mars 23, 2023 3 timmar sedan, skrev John Khonken: Vi får väl gratulera Lidl och vanliga konsumenter att oligopolet börjar brista. Smart av Lidl . Tar marknadsandelar från packet. Det är dom värda. Så börja handla där dom stöttar oss konsumenter. Dom kopierar hur Kiwi gjorde i Norge Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 Lidls priskampanj kan vara en början på slutet för de skenande matpriserna. Det är ett tecken på att kostnaderna på livsmedel har dämpats, säger Nordeas chefsanalytiker Torbjörn Isaksson. – Det finns skäl till att matpriserna bör dämpas, sa Torbjörn Isaksson. Isaksson nämner fallande spannmålspriser på världsmarknaden, att globala livsmedelsindex inte bara har stannat upp, utan också faktiskt har gått ned. Oljepriset har sjunkit, elpriserna likaså. Dessutom stärktes kronan tydligt efter onsdagens amerikanska räntebesked, viktigt för importen av livsmedel. Med viss eftersläpning bör allt detta slå igenom på matpriserna i svenska butiker, enligt Isaksson. – Skulle vi till och med få se breda prissänkningar skulle det vara en stor sak. Då skulle inflationen påverkas tydligt. Matpriserna väger tungt i den breda inflationskorgen, ungefär 13 procent utgörs av mat, enligt Isaksson. Heja Lidl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 Att programmet Bäst i test försvinner från SVT !! Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 Glad för jag äntligen tog tag i det och gick å köpte mej ett par Lewis...haft 12 veckor på mej, hem snart så i grevens tid 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 1 timme sedan, skrev Fritz: Att programmet Bäst i test försvinner från SVT !! Snart så kan du ju varva programmet med massa reklam istället. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/KnajMe/bast-i-test-lamnar-svt-kanalen-forlorar-rattigheterna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 24, 2023 Dela Inlagd Mars 24, 2023 52 minuter sedan, skrev Naam jai: Glad för jag äntligen tog tag i det och gick å köpte mej ett par Lewis...haft 12 veckor på mej, hem snart så i grevens tid 😁 Helt rätt. Hade jag köpt ett par brallor för 12 veckor sedan hade jag inte kommit i dem idag. De ska va gött att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 25, 2023 Dela Inlagd Mars 25, 2023 On 2023-03-23 at 21:17, skrev uptoyou: Knappast, det finns nog inga butiker som är dyrare än Coops. Ryggigt dyra, handlar i stort sett aldrig där. Sånt är kooperativet. Det var under decennier alltid OK som höjde bensin/diesel först, och dom andra följde direkt efter OK som taktpinnen. Lindblå hette han på OK som alltid kommunicerade detta via statsradion så alla statare fick veta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 25, 2023 Dela Inlagd Mars 25, 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Mars 26, 2023 Dela Inlagd Mars 26, 2023 Luleå Hockey tvingade fram en sjunde och en avgörande match mot Växjö. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 26, 2023 Dela Inlagd Mars 26, 2023 On 2023-03-24 at 10:51, skrev rolba: Helt rätt. Hade jag köpt ett par brallor för 12 veckor sedan hade jag inte kommit i dem idag. De ska va gött att leva. Kanske dags för Enis att dra in supporten. 🙂🙃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Mars 29, 2023 Dela Inlagd Mars 29, 2023 Äntligen kondomer med pad kaprow smak. https://thethaiger.com/thai-life/Thailand-releases-pad-kaprow-flavoured-condoms F*ck Palestine! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 30, 2023 Dela Inlagd Mars 30, 2023 On 2023-03-29 at 07:46, skrev Dempa: Äntligen kondomer med pad kaprow smak. https://thethaiger.com/thai-life/Thailand-releases-pad-kaprow-flavoured-condoms Ja, vafan Kanske man kan ge sig in i kuksugarbranschen och tjäna några thb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 30, 2023 Dela Inlagd Mars 30, 2023 On 2023-03-29 at 07:46, skrev Dempa: Äntligen kondomer med pad kaprow smak. https://thethaiger.com/thai-life/Thailand-releases-pad-kaprow-flavoured-condoms 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Ja, vafan Kanske man kan ge sig in i kuksugarbranschen och tjäna några thb Undrar vilken smak som blir största hitten nua mo gung Gai pla enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 31, 2023 Dela Inlagd Mars 31, 2023 9 timmar sedan, skrev Enis: Undrar vilken smak som blir största hitten nua mo gung Gai pla enis Jag är ganska kräsen och gillar bara kyckling och gris. Så jag lär inte dra in obehindrat med stålar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 31, 2023 Dela Inlagd Mars 31, 2023 15 timmar sedan, skrev Enis: Undrar vilken smak som blir största hitten nua mo gung Gai pla enis Pla blir den mest verklighetstrogna smaken Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 11, 2023 Dela Inlagd April 11, 2023 Att det fanns 9 dagar garanti kvar när jag lämnade in min dator för koll/rep. Ibland har man lite tur. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 11, 2023 Dela Inlagd April 11, 2023 19 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Att det fanns 9 dagar garanti kvar när jag lämnade in min dator för koll/rep. Ibland har man lite tur. Lite som när frugan tog körkort. Klarade uppkörningen sedan åkte vi till Thailand en månad. Hon klarade teorin med 20 minuter tillgodo, på 2 månadersperiod en. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd April 13, 2023 Dela Inlagd April 13, 2023 1år utan snus idag! Efter 35år var det inte speciellt enkelt att sluta rakt av. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 13, 2023 Dela Inlagd April 13, 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu