Benriach Inlagd November 19, 2022 Dela Inlagd November 19, 2022 Vad gäller taxi från flygplatsen så kan de vara jävligt luriga, men att hitta ATM är inte mycket svårare än att hitta en full engelsk frukost i Pattaya... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 19, 2022 Dela Inlagd November 19, 2022 Blåstaxi finns i hela världen. När jag var i Ho Chi Minh så hade jag läst på innan vilka bolag som var bra från Flygplatsen. Likt förbannat så plockade jag en som hade en taxameter som snurrade fortare än en centrifug. Skyller på jävla Qatar som fyllde mig med en jävla massa alkohol :-)) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 20, 2022 Dela Inlagd November 20, 2022 On 2022-11-19 at 20:08, skrev 65Selander: Blåstaxi finns i hela världen. När jag var i Ho Chi Minh så hade jag läst på innan vilka bolag som var bra från Flygplatsen. Likt förbannat så plockade jag en som hade en taxameter som snurrade fortare än en centrifug. Skyller på jävla Qatar som fyllde mig med en jävla massa alkohol :-)) Ja, du skulle åkt med finnarna istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 20, 2022 Dela Inlagd November 20, 2022 30 minuter sedan, skrev apknug: Ja de hade ett jäkla nät till SEA innan coronan. Mycket i Kina och Indien vill jag minnas. Men de hade även Ho Chi Minh alltså? De hade säkert grejat 90% av resan och sedan någon torrlagd codeshare på sista benet. Har du aldrig rest multistop? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 20, 2022 Dela Inlagd November 20, 2022 3 minuter sedan, skrev apknug: Jaha hitte på alltså. Ja det är kul också. Ironi är inte din grej va? Läs inläggen igen och se om det inte även finns ett par smilisar där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 26, 2022 Dela Inlagd November 26, 2022 On 2022-11-08 at 16:49, skrev Enis: Att det luktar stekt fläsk med löksås på toaletten.... ventilation baksug i från grannen För då blir man ju så djävla sugen på det Enis On 2022-11-08 at 16:59, skrev goli006: Bättre det än att det luktar 2:an 😄 On 2022-11-08 at 17:11, skrev andrejsdenruskige: Skaffa övertryck på dass så lär grannens sug på fläsk i löksås gå över. On 2022-11-08 at 17:34, skrev Enis: Japp skall få en fläkt /Enis för jag fått en fläkt enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 26, 2022 Dela Inlagd November 26, 2022 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Enis: för jag fått en fläkt enis Picasso på väggen i toan, en del är välbeställda 🤑 Ändrades November 26, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 30, 2022 Dela Inlagd November 30, 2022 On 2022-11-26 at 12:03, skrev Kenneth4618: Picasso på väggen i toan, en del är välbeställda 🤑 Det där är ingen Picasso utan en ulrica hydman vallien Picasson finns sqtan någonstans bland all denna bråte kanske bakom stegen och strykbrädan Jupp där var den. inte hittat placering för den ännu 🙃 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Fick epost från min brf. Dom ska höja hyran med 20% nästa år. Dock flyttade jag därifrån i september. Så det är min ex brf som höjer humöret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Oops, det lät ju lite annorlunda enl en medlem här på MPR att bo i bostadsrätt. Själv gissar jag, alltså g_i_s_s_a_r att våran hyra höjs ca 3.25% nästa år. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Vår hyresvärd begär 10% men de är oxå den mest skuldsatta kommunen i Sverige,politikerna i stan satsar hellre på prestigeprojekt än tänker på sina innevånare🥵 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Min hyra har ökat med ca 100kr på 15år.😉 Senaste elkostnad var 98kr👍 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Bor i allmännyttan men i idi*tstaden Gävle så bedrivs det som kommunalt bolag där det skall plockas ut 16 miljoner till moderbolaget Gävle Stadshus 7 procent vill de höja Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 13 minuter sedan, skrev uptoyou: 3.25% är väldigt lite så då ska du vara nöjd. Är väl inte mycket mer än den "normala" årshöjningen? Kom gärna ihåg att återkoppla vad höjningen blev, lite spännande mot vad man själv får för % i höjning? I Stockholm höjs hyrorna 3, 25% hos Balder https://www.hyresgastforeningen.se / Den första hyresöverenskommelsen klar i region Stockholm Sen var de tnån kristillägg på 110 SEK/mån så det hamnar nånstans runt 4,5 % totalt. Man ska ju ta hänsyn att våran el höjs 1. jan 2023 med 60% så själva hyran kommer inte höjas märkvärt mer än vanligt som har legat runt 2,5% per år. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 1 minut sedan, skrev Enis: Bor i allmännyttan men i idi*tstaden Gävle så bedrivs det som kommunalt bolag där det skall plockas ut 16 miljoner till moderbolaget Gävle Stadshus 7 procent vill de höja Enis Samma här,förra året plockade de ut 30 millar,BRT-bussar och ett enormt kulturhus(budgeterat till 257 m kostnad 945 m) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 1 timme sedan, skrev måne: Samma här,förra året plockade de ut 30 millar,BRT-bussar och ett enormt kulturhus(budgeterat till 257 m kostnad 945 m) Rösta på Örebropartiet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Bor i en liten fristående brf. där vi sköter allt själv som vaktmästare å städare,inga planer på hyreshöjning. Sist vi höjde hyran var 2018 då vi gjorde fönsterbyten då höjdes den med 5% Nu lägger vi om taket, få se om det behövs en hyreshöjning efter det. Det är inte inkomsten man blir rik på det är dom små utgjifterna Mvh. En glad Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Bor i bostadsrätt och hyran höjs med 2 % på en låg hyra så det ska nog funka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 29 minuter sedan, skrev Dolemon: Bor i en liten fristående brf. där vi sköter allt själv som vaktmästare å städare,inga planer på hyreshöjning. Sist vi höjde hyran var 2018 då vi gjorde fönsterbyten då höjdes den med 5% Nu lägger vi om taket, få se om det behövs en hyreshöjning efter det. Det är inte inkomsten man blir rik på det är dom små utgjifterna Mvh. En glad Dolemon Du som är lappskrivaren i föreningen? 🤣 "ÄR NI HELT TOMMA BAKOMPANNBENET SÅ DJÄVLA SVÅRT ÄR DET INTE ATT SOPSORTERA RING PÅ HOS MIG, ANNARS RINERG AG PÅ HOS ER SÅ SKLLA JAG VISA DENNA SVÅRA DJÄVLA KONST" / dOLEMON /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 7 minuter sedan, skrev apknug: BRF har ingen hyra för BR innehavaren. Det är en avgift. Tur att du klargjorde detta så man inte betalar fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 2 timmar sedan, skrev Enis: Bor i allmännyttan men i idi*tstaden Gävle så bedrivs det som kommunalt bolag där det skall plockas ut 16 miljoner till moderbolaget Gävle Stadshus 7 procent vill de höja Enis allmännytta är ett socaldemokratiskt ord. finns ingen som helst nytta för allmänheten, lägenheterna besitts antingen av folk med vassa armbågar eller medellösa individer. hälsningar ombildnings-kungen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 21 minuter sedan, skrev Enis: Du som är lappskrivaren i föreningen? 🤣 "ÄR NI HELT TOMMA BAKOMPANNBENET SÅ DJÄVLA SVÅRT ÄR DET INTE ATT SOPSORTERA RING PÅ HOS MIG, ANNARS RINERG AG PÅ HOS ER SÅ SKLLA JAG VISA DENNA SVÅRA DJÄVLA KONST" / dOLEMON /Enis Lite rätt har du jag halv lapp, pappa från Vilhelmina Mvh. Halv samen Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 2 timmar sedan, skrev Elmeri: Rösta på Örebropartiet... Det gör vi Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 4 timmar sedan, skrev Nicholas: allmännytta är ett socaldemokratiskt ord. finns ingen som helst nytta för allmänheten, lägenheterna besitts antingen av folk med vassa armbågar eller medellösa individer. hälsningar ombildnings-kungen. Ok, hälsningar från direktörsetagevåningen Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 9 timmar sedan, skrev Amigo: Oops, det lät ju lite annorlunda enl en medlem här på MPR att bo i bostadsrätt. Åfan! Vem var det och vad var det som var annorlunda? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu