Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

Negativt covidtest idag. Det är positivt.

Nu ska jag bara göra vinter i huset.

Får nästan lite resfeber. Har nog aldrig hänt förr.

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Att jag drar till Thailand idag. Med nuvarande utveckling i Europa är det inte otroligt att Sverige blir rödlistat inom kort igen🐸

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
24 minuter sedan, skrev frogfish:

Att jag drar till Thailand idag. Med nuvarande utveckling i Europa är det inte otroligt att Sverige blir rödlistat inom kort igen🐸

Precis!

Skynda dig över innan dörrarna stängs igen. 

Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev 65Selander:

Fick löneökning med 3600kr :-)

Av bryggerierna i Europa och resorten i dominikanska republiken

🤪

enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Hörru nu får du ta och lugna dig, det är ju för fan hela 3 veckor tills jag ska åka 🤬. Här ska det minsan inte blir någon rödlistning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Att Cementa får fortsätta bryt på Gotland 👍

Vad är det för fel på "folk" (Tveksamt man kan kalla dom det) som vill göra hela landet till nationalpark utan djurhållning🤬

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev goli006:

Vad är det för fel på "folk" (Tveksamt man kan kalla dom det) som vill göra hela landet till nationalpark utan djurhållning

Det är bara titta på "Gold rush" på Discovery eller vilken kanal den nu kommer!

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mankan:

Hörru nu får du ta och lugna dig, det är ju för fan hela 3 veckor tills jag ska åka 🤬. Här ska det minsan inte blir någon rödlistning.

Lycka till med det....😁

Dela på andra sajter

Thaiare!

En ensam tant brukar hänga hos oss, mest för att kolla på farangen tror jag😁

Men hon är allt annat än lat. Just nu sitter hon och rensar vitlök (skitjobb). Och det enda hon vill ha är sällskap🐸

20211126_105818.thumb.jpg.3a7903d1bf097fec14cf4748fa951187.jpg

Dela på andra sajter

Att jag ska äta grosshandlarlunch lunch på Djuret idag. Med en Maipenrai medlem och två till Ove GT och Benke vindunk. Alla har vi thai kärringar och behöver koppla av lite :-)

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Peolito:

Att jag ska äta grosshandlarlunch lunch på Djuret idag. Med en Maipenrai medlem och två till Ove GT och Benke vindunk. Alla har vi thai kärringar och behöver koppla av lite :-)

Här snackar vi måltid :-)

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Nu blev det en plats ledig. Kommer du :-)

Vore skoj men jag får passa 😂, skall på julbord i morgon vid 1230. Gäller att vara hungrig då 

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev 65Selander:

Vore skoj men jag får passa 😂, skall på julbord i morgon vid 1230. Gäller att vara hungrig då 

Pallar du inte två frostnätter längre :-) 

Dela på andra sajter

Glad för att vara hemma igen.

Nu när jag är hemma kan jag inte släppa en flashback jag fick i Gävle.

Jag tyckte att jag kände igen mig sedan man var ute och festade sent på dygnet i Gävle när man var ung. 

Det fanns en institution på 70-talet som man skulle undvika enligt vissa gävlebor (ej medlemmar i mpr kan tänka). 

Tog ett kort på en miljö jag tyckte verkade bekant när jag gick förbi för någon dag sedan. De har ju målat om och fräschat till fasaden sedan 70-talet. 

På 70-talet var fasaden blå lite mörkare kulör av blå.

Ni som var med på den tiden vilket ställe tänker jag på och var det placerat där bilden är tagen?

Nu blev bilden upponer, fast det gör det hela mer autentiskt. Man var oftast lite mer upp än ner när man besökte det här stället.

bg.thumb.jpg.19e1b190c5470631b67ccc6cc24ab6eb.jpg

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev rolba:

Måhända var det där @Enis träffade sin fru?

Fast om snacket gick att man skulle undvika stället vet jag ej.

Vi hade många trevliga nätter efter våra besök. De som sa man skulle undvika stället måste varit lite kyrkliga av sig. 

Kan tänka mig att du har många flashbacks därifrån. När stängde dom ner Blå Grottan? 

Jobbade några år på Sandvik under första hälften av 70-talet sedan har jag aldrig besökt Gävle förrän några ggr nu de senaste åren. 

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vi hade många trevliga nätter efter våra besök. De som sa man skulle undvika stället måste varit lite kyrkliga av sig. 

Kan tänka mig att du har många flashbacks därifrån. När stängde dom ner Blå Grottan? 

Jobbade några år på Sandvik under första hälften av 70-talet sedan har jag aldrig besökt Gävle förrän några ggr nu de senaste åren. 

Konkade väl i slutet utav -90 talet

Dela på andra sajter

Jag hittade en gammal dammig (på utsidan) flarra Jimpa😉. Hade tydligen köpt den sist. Så nu blir det bourbon ikväll.

(Måste ju fira covidtestet oxå)🐸

20211126_190352.thumb.jpg.68592fee7e1f08aea538c08b7a53b776.jpg

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag hade en partylägenhet två kvarter därifrån typ 78-86. Förfest och efterfest två-tre gånger i veckan. För att inte tala om efterfesterna med krogpersonalen. Fan vilken kondis man hade.

Minns inte när de vek in kepsen. Hade flyttat ut på landet då.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev rolba:

Jag hade en partylägenhet två kvarter därifrån typ 78-86. Förfest och efterfest två-tre gånger i veckan. För att inte tala om efterfesterna med krogpersonalen. Fan vilken kondis man hade.

Minns inte när de vek in kepsen. Hade flyttat ut på landet då.

Börje Salming levde bus där.

"Minns du även krogen Blå grottan?
– Ha, ha, ha. Därifrån har jag många minnen. Gävle-tiden var rolig. Då var det mycket tjejer och kröka. Vi var fyra-fem singlar i laget och när vi kom hem med bussen sa vi att vi måste hoppa av inte långt därifrån för att åka hem och plugga, men Tommy Sandlin förstod att vi gick till Blå grottan. Man kunde se hur det rök ur öronen på honom. Ett år, när vi vunnit SM-guld, skulle vi ha segerfesten där. Jag blev inte insläppt eftersom det var reserverat. ”Jag är med dem”, sa jag, men vakten ville inte tro mig. När han gick fram till Tommy Sandlin och fick veta att jag var en av spelarna sa han: ”Han, som är här varenda kväll?” Det har jag fått äta upp många gånger."  😂

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...