Fantomen Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 14 minuter sedan, skrev Dolemon: Tyvärr så kan det skilja i temperatur https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/extrema-temperaturskillnader-i-idre "Att det både kan bli kallast och varmast i landet på nästan samma ställe beror på ett meteorologiskt fenomen som uppträder i fjällvärlden ibland." Ja här i Feskebyn har vi mig veterligen inga fjäll men nu har kvicksilvret i vår gamla termometer krupit ner till 19 isaan(de) grader och då är klockan bara 22.30. Det kryper förmodligen ner ett par grader till inatt. Totalt vansinne och Greta gör inte ett skit åt saken! 🤬 Dags att fundera på en flytt till varmare breddgrader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 6 timmar sedan, skrev ArneMorales: Kan inte stämma. Jag bor i Nang Rong, nära Korat, just nu klockan 21.30 har vi 19 grader. Men även här tar folk på sig varma kläder och sover med dubbla täcken och strumpor nu när vi bara har 22 grader inne på natten. 555 Jag använde bildtelefon ( Line) och såg på termometern att det var 15 grader inomhus. Byn ligger 10 km från Korat:s centrum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 2 timmar sedan, skrev born41: Jag använde bildtelefon ( Line) och såg på termometern att det var 15 grader inomhus. Byn ligger 10 km från Korat:s centrum. Då har du glömt kylskåpet öppet 555555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 Ja som rubriken lyder, idag är jag glad för att jag har suttit över hälften av karantän tiden. Enligt ett schema som jag gavs när jag kom hit skulle jag fått gå ut en stund igår. Men icke, det har tydligen ändrats då jag flög från Sverige som klassats som högst risk tillsammans med England, blir det utevistelse först efter andra testet, efter 12 dagar. Folk från andra länder fick vistas ute såg jag. Till det roliga hör att vi alla reste med samma flyg från Doha, så logiken haltar något men never mind. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 4 hours ago, born41 said: Jag använde bildtelefon ( Line) och såg på termometern att det var 15 grader inomhus. Byn ligger 10 km från Korat:s centrum. Jag bor lite mer än 10km därifrån men har några hyfsat höga kullar, byfolket kallar det berg, omkring vilket gör att kylan trängs ner när värmen stiger. Dagsnotering 13e jan kl 07,15 var 10 gr C. Gårdagens toppnotering 19gr C. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Baa: Jag bor lite mer än 10km därifrån men har några hyfsat höga kullar, byfolket kallar det berg, omkring vilket gör att kylan trängs ner när värmen stiger. Dagsnotering 13e jan kl 07,15 var 10 gr C. Gårdagens toppnotering 19gr C. Ja, ni långt där uppe i norra Isaan har lite kallare än vi här i Korat området i södra Isaan. Klockan 7 i morse hade vi 15 grader och nu vid lunchtid 24 grader. Till i eftermiddag 16.00 är prognosen 27 grader. Idag är jag glad för att jag bor i Thailand. Fick denna bild från Sverige igår. Ändrades Januari 13, 2021 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 (ändrad) Var nyss ute och tog några bilder i min trädgård. Tredje bilden är fruktträd, mango, som blommar nu, roseapple, och lime, längst till vänster Ändrades Januari 13, 2021 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 37 minutes ago, ArneMorales said: Var nyss ute och tog några bilder i min trädgård. Tredje bilden är fruktträd, mango, som blommar nu, roseapple, och lime, längst till vänster vackert. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 Fyndat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 15 timmar sedan, skrev Nicholas: Fyndat. Idag är jag väldigt glad för att du har fyndat. Äter du dom där med inlagd paprika och räfflade morotsskivor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 Äntligen klar med mitt stora tandjobb. Sånt gör mig glad. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 Nu ska jag gå hem och glädjas åt mitt paket som kom idag med ännu en tämligen onödig pryl. 👍👍👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 6 timmar sedan, skrev Rillex: Nu ska jag gå hem och glädjas åt mitt paket som kom idag med ännu en tämligen onödig pryl. 👍👍👍 A, men visa vad det är då och håll inte oss fotointresserade på halster.......🖕🖕❤️❤️ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 16, 2021 Dela Inlagd Januari 16, 2021 Idag är jag glad för att jag blivit plast morfar. Och allt har gått bra. Kommer troligtvis hem idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 16, 2021 Dela Inlagd Januari 16, 2021 12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: A, men visa vad det är då och håll inte oss fotointresserade på halster.......🖕🖕❤️❤️ 😏Det var en ”sling bag” eller bögslunga det passar ju mig. Där en kamera och lins får plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 16, 2021 Dela Inlagd Januari 16, 2021 Beställt nya Samsungen på 512GB och 16GB Ram, hoppade även på Upgrade programmet så man kan byta mobil utan kostnad edter 12mån (blir en del ändå nu i månaden för detta). så nu är semesterkassan dränerad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 16, 2021 Dela Inlagd Januari 16, 2021 11 minutes ago, 65Selander said: Beställt nya Samsungen på 512GB och 16GB Ram, hoppade även på Upgrade programmet så man kan byta mobil utan kostnad edter 12mån (blir en del ändå nu i månaden för detta). så nu är semesterkassan dränerad. Glömde att jag får detta för 99kr (de borde kunna bjuda på det) Lurarnas listpris är annars ca 2500. SmartTag är något att fästa mig själv när man är på fyllan 😉 https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/galaxy-smarttag-black-ei-t5300bbegeu/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 17, 2021 Dela Inlagd Januari 17, 2021 Jag får åka till jobbet i morgon!😀 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 17, 2021 Dela Inlagd Januari 17, 2021 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jag får åka till jobbet i morgon!😀 Även jag får göra det. Jag går till rummet bredvid vårat sovrum och slänger igång datorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 17, 2021 Dela Inlagd Januari 17, 2021 2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Även jag får göra det. Jag går till rummet bredvid vårat sovrum och slänger igång datorn. Ah, jag slipper sitta hemma, jag har inte heldagar med datorjobb i mina normala arbetsdagar. Jag håller på ganska mycket med att förändra produktions processer, testa nya material och produkter. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 17, 2021 Dela Inlagd Januari 17, 2021 58 minuter sedan, skrev UglyFarang: Ah, jag slipper sitta hemma, jag har inte heldagar med datorjobb i mina normala arbetsdagar. Jag håller på ganska mycket med att förändra produktions processer, testa nya material och produkter. Säkert intressant, fast jag föredrar att sitta hemma och tramsa oavsett. Visst kan det vara roligt att gå till sin arbetsplats, men det roliga varar typ i 15 minuter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 17, 2021 Dela Inlagd Januari 17, 2021 Jag är glad över att helgen snart är över. Tänk så meningslösa helgerna blivit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Januari 20, 2021 Dela Inlagd Januari 20, 2021 I dag är jag glad för att Trumpen inte är president längre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 21, 2021 Dela Inlagd Januari 21, 2021 Jag är glad att skiten i Amerika är över Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Januari 21, 2021 Dela Inlagd Januari 21, 2021 2 minuter sedan, skrev John Khonken: Jag är glad att skiten i Amerika är över Är det bara 1,5 år kvar av skiten i detta land, hoppas sosilismen går upp i rök vid nästa val Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu