Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

On 2017-04-22 at 17:58, skrev FF:

Jag har blivit Morfar igen, Ea har fått sin son idag 52cm 3200gr.

FF

Allt är bra med den lilla Jackie..

IMG_0665.thumb.JPG.1d21319fb3e2ad75402ff6dadd48defa.JPG

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Digitech har slutat tillverka serien RP 350 till 500 vilket har fått mig lite nervös eftersom det är dom enda enheterna som fungerar med min väns Richard Hunters munspels-Patch.
Fick tag i en sprillans ny Digitech RP 500 som jag kan ha i reserv.
Jag har tröttnat på att spela med "Tank pedalboard" så jäkla bekvämt att ha en multieffektpedal som låter bra för munspel bara att plugga in PA och tuta och köra.

DSC05759.thumb.JPG.91a0db4d86294c3a49c21c177e938cac.JPG

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

Digitech har slutat tillverka serien RP 350 till 500 vilket har fått mig lite nervös eftersom det är dom enda enheterna som fungerar med min väns Richard Hunters munspels-Patch.
Fick tag i en sprillans ny Digitech RP 500 som jag kan ha i reserv.
Jag har tröttnat på att spela med "Tank pedalboard" så jäkla bekvämt att ha en multieffektpedal som låter bra för munspel bara att plugga in PA och tuta och köra.
DSC05759.thumb.JPG.91a0db4d86294c3a49c21c177e938cac.JPG

Oj dom där är bra! Vad fick du ge?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ragson:

Oj dom där är bra! Vad fick du ge?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

1995:- ett kanon pris (Deluxe Music STHLM) men det är för att det är en utgående produkt.

Är den absolut bästa multieffektpedal för munspel med Richard Hunters munspels-patch.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Kenneth4618

Fyfan vad jag är glad idag :haha:

Nu har jag bara två veckor kvar att arbeta då jag fick ett erbjudande från jobbet att bli uppsagd pga arbetsbrist den 1:a juni (jag fyller 64 den 4:e)

Får en uppsägningstid på 8 månader med full lön utan arbetsplikt  samt ett AGB på 50 tusen. Har även mer än två månaders semester kvar.

Sedan kan man stämpla (för första gången) februari, mars, april, maj 2018 innan pensionen.

Nu är det inte arbetsbrist men företaget avsätter pengar varje år för att kunna ge äldre anställda med arbetsskador möjlighet att kunna sluta i förtid :great:

Nästan att man skulle köpa sig en flaska skumpa fast jag inte tycker om det :party:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Fyfan vad jag är glad idag :haha:
Nu har jag bara två veckor kvar att arbeta då jag fick ett erbjudande från jobbet att bli uppsagd pga arbetsbrist den 1:a juni (jag fyller 64 den 4:e)
Får en uppsägningstid på 8 månader med full lön utan arbetsplikt  samt ett AGB på 50 tusen. Har även mer än två månaders semester kvar.
Sedan kan man stämpla (för första gången) februari, mars, april, maj 2018 innan pensionen.

Nu är det inte arbetsbrist men företaget avsätter pengar varje år för att kunna ge äldre anställda med arbetsskador möjlighet att kunna sluta i förtid :great:

Nästan att man skulle köpa sig en flaska skumpa fast jag inte tycker om det :party:

Bara att planera flytten till Thailand då :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev svampen:

För att det inte snöar!

Men F'n känns som det är lapphandskar på gång

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Många saker som jag är glad över idag, ja, faktiskt de flesta dagar.

Några fåniga milstenar (milestones) som jag måste fixa, bara för att ha gjort det. Sådana där "Bara därför att" grejer.

-En milestone är att få över 500k poäng på Eurobonus kortet. Detta borde vara fixat i år. Blåste dock en del poäng förra året, annars hade jag klarat det. 1mille poäng lär aldrig hända, så jag skiter nog i att försöka. Dags att blåsa poäng snart.

-Lyckats dra ihop 1mille kontant på kontot, så nu har jag haft det och sedan skiter jag i om jag tömmer kontot totalt eller om det blir mer. Kommer aldrig att nå nästa mille, så jag bryr mig inte om det. En kul grej är det.

Nästa grej får väl bli att spara ihop till 6 månader semester på kontot, men hoppas att man någon gång under livet lyckas dra ihop till 1år betald semester. 

Dela på andra sajter

Jag äntligen fått tid till ortopeden, inte bra med höften efter operationen. DSC_0436.thumb.JPG.97745deec095562000512eb8766a6506.JPG

Dela på andra sajter

Fått ett nytt jobb på företaget, som jag verkligen trivs med,  + att jag fick bidragshöjning med 20%.

Hade gärna jobbat med det utan förhöjning av bidraget, slappt är det, men man tackar, och ha en trevlig helg..

DSCN0506.thumb.JPG.548e1ebd11e2f140383ab8dcecd29fcb.JPG

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Hade tänkt att jobba bara att extra denna sommar, idag blev jag erbjuden fast jobb.

Korkad som man är så tackade jag ja, så nu är det bestämt att jag jobbar så länge frugan orkar.

Men samtidigt så trivs jag stromtrivs jag med mitt nya jobb och det är riktigt bra betalt, i mina ögon

Så nu sparar jag mina pensionspengar för att använda i framtiden. (om det finns något kvar att leva för)

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Visst blir man jävligt glad [emoji39]bddc9d266bdbb461601a446de2eefaf9.jpg

Skickat från min Lenovo A6020a40 via Tapatalk

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Visst blir man jävligt glad emoji39.pngbddc9d266bdbb461601a446de2eefaf9.jpg

Tycker att dom gör det bra...

Ta bort fokuset från riktiga problem.....

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
23 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Visst blir man jävligt glad emoji39.pngbddc9d266bdbb461601a446de2eefaf9.jpg

Vilken tur.......

Hoppas denna världsnyhet kablas ut i hela världen så alla vet vad riktig journalistik handlar om......:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Bokat in familjen på en veckas snöbollskrig i Zell am see, blev med Thai.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att man fortfarande är attraktiv på marknaden. Tack Facebook för att du stärker mitt självförtroende :great:

Man får förfrågningar lite då och då och denna 28 åriga puma från Ikturskt är den senaste i raden.

19511273_786857511482750_2317300963454558291_n.jpg.f51dc0243e7415769e424ac2b2b3911f.jpg

Misstänker starkt att det är fordonet på min profibild de är ute efter

254080_104948049600268_3347674_n.jpg.539aafff1aab6e9e21d5f789e11eb303.jpg

Osså finns det folk som tycker FB är dåligt !!!!!!!!!!

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Idag är jag glad för att man fortfarande är attraktiv på marknaden. Tack Facebook för att du stärker mitt självförtroende :great:

Man får förfrågningar lite då och då och denna 28 åriga puma från Ikturskt är den senaste i raden.

19511273_786857511482750_2317300963454558291_n.jpg.f51dc0243e7415769e424ac2b2b3911f.jpg

Misstänker starkt att det är fordonet på min profibild de är ute efter

254080_104948049600268_3347674_n.jpg.539aafff1aab6e9e21d5f789e11eb303.jpg

Osså finns det folk som tycker FB är dåligt !!!!!!!!!!

Det kanske är en combo av fordonet och den glada uppsynen.

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Frugans chef, på ett multinationellt företag i Bangkok, fick för 3 veckor sedan reda på att hon funderade på att söka nytt jobb. Idag  blev hon befordrad till "Finance manager Thailand".  Detta innebar även ett grovt skutt uppåt i lön varvid hon frågar mig om jag vill bli hennes "house wife"  och stanna hemma och ta hand om kidsen :-)

Inte illa pinkat av en risbondedotter som ibland inte ens hade råd med fisksås till maten som liten tjej.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

Frugans chef, på ett multinationellt företag i Bangkok, fick för 3 veckor sedan reda på att hon funderade på att söka nytt jobb. Idag  blev hon befordrad till "Finance manager Thailand".  Detta innebar även ett grovt skutt uppåt i lön varvid hon frågar mig om jag vill bli hennes "house wife"  och stanna hemma och ta hand om kidsen :-)

Inte illa pinkat av en risbondedotter som ibland inte ens hade råd med fisksås till maten som liten tjej.

/ SatanG

Du skulle göra dig bra som hushållerska. I svart dress med vit förklädde :waaaht:

Å i sann 1950-tals anda skall du ta en lite sovstund på eftermiddagen så att du är fräsch och redo att tillfredsställa din husbonde när hon kommer hem :big_smile:

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev samet:

Du skulle göra dig bra som hushållerska. I svart dress med vit förklädde :waaaht:

Å i sann 1950-tals anda skall du ta en lite sovstund på eftermiddagen så att du är fräsch och redo att tillfredsställa din husbonde när hon kommer hem :big_smile:

Säg vad du egentligen menar, pockande svarta trosor och stay-ups :haha:

/ SatanG 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...