Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev ellim63:

Och jag och frugan är glada för att favoritdottern är hemma igen efter en tripp till Skåne, ett riktigt snöoväder på vägen hem tydligen! 

DSC_0157.JPG

Och så hade hon med sig 2 kartor ekologiska ägg, kompisens föräldrar har 14000 höns....:ahh:

DSC_0159.JPG

Äggtoddy i snöstormen? 

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Äggtoddy i snöstormen? 

nu fick vi väl ett bevis på att hon kör så lugnt som hon säger, alla ägg hela! :thumbsup:

Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2016-11-17 at 07:26, skrev FF:

Bara en natt kvar att jobba, sen blir det en lång semester, läs (pensionär) hoppas jag..

DSCN0090.JPG

FF

Du har mina fullständiga lyckönskningar och gratulationer! :thumbsup:

Jag kan se i en bok min avlidna fader har sammanställt att jag har släkt i Keuro, kanske jag skall göra en resa och besöka gamla familjegravar. Något jag funderat över en tid och faktum är att det vore en spännande resa att kika över sina rötter och sin historia. Om man nu klara sig utan finsk tolk. Min gode fader lärde mig bara lösryckta fraser. Som exempelvis när jag arbetade på Finlandsbåtarna och blev kär i en finsk tös så lärde han mig säga " Du har vackra ögon och fint hår!" . Något som jag kan än idag - återstår att se om jag får användning för frasen.

:-)

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ellim63:

nu fick vi väl ett bevis på att hon kör så lugnt som hon säger, alla ägg hela! :thumbsup:

Tänkte mer i uterummet och bara spana in lappmöglet med en go toddy

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Glad för att jag klarade näsatan 2 timmar på makro i pattis eller vart sjutton jag nu är, men det var på gränsen till vad jag pallar med.

Shopping är inte min starka sida.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Oregistrerad
50 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Glad för att jag klarade näsatan 2 timmar på makro i pattis eller vart sjutton jag nu är, men det var på gränsen till vad jag pallar med.

Kul! Är du i Pattaya just nu? Vad köpte du?

Är du bosatt i LOS nu?

Dela på andra sajter

Oregistrerad
50 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Är du bosatt i LOS nu?

Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Är du bosatt i LOS nu?

Japp, eller jomtien. Packar dock för en liten utflykt till tjejens syster. Sen en tur till Isaan och hennes morsa.

lax (svindyrt), öl  och en massa gris. Tror det blev lite fisk och räkor åxå - vi lagar käket hemma flera gånger i veckan.

Nä, några månader/år får räcka.

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Vi fått tillbaka all utrustning som togs i beslag vid razzian på bridgeklubben, tog bara 11 månader juh. :)

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Mera glädjande nyheter! Jag och min svenske bridgepartner har tagit täten i en av årets största bridgetävlingar i området. Dessvärre är tävlingen inte över ännu utan i morgon har vi ett koppel på 29 Norska par som kommer att göra allt för att komma ikapp och förbi. Håll tummarna!!

Fritz..

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Mera glädjande nyheter! Jag och min svenske bridgepartner har tagit täten i en av årets största bridgetävlingar i området. Dessvärre är tävlingen inte över ännu utan i morgon har vi ett koppel på 29 Norska par som kommer att göra allt för att komma ikapp och förbi. Håll tummarna!!

Fritz..

Håller alla fingrar och tår

Måne

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Tack alla ni som höll tummarna. Vi höll ställningarna och vann tävlingen. :thumbsup:

Winners 001.JPG

Fritz..

Dela på andra sajter

Att jag fick ut alla pengar från minna konton nu när man ser clownen i väst. Svetsare här clown där trippel huva

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Fritz:

Tack alla ni som höll tummarna. Vi höll ställningarna och vann tävlingen. :thumbsup:

Winners 001.JPG

Fritz..

Grattis till Pattayas värsta gamblers:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Att grabben har passerat 20-årsstrecket och snart blivit vuxen(förhoppningsvis)om hälsan stå mig bi så kommer Thailand med stormsteg.Frugan är kvar och renoverar lite medans jag är hemma i Sverige och letar lägenhet i Pattaya med omnejd!!!!Förhoppningen är att få avsluta sitt pensionärsliv i värmen.

Måne

Dela på andra sajter

On 2017-01-21 at 09:02, skrev måne:

Att grabben har passerat 20-årsstrecket och snart blivit vuxen(förhoppningsvis)om hälsan stå mig bi så kommer Thailand med stormsteg.Frugan är kvar och renoverar lite medans jag är hemma i Sverige och letar lägenhet i Pattaya med omnejd!!!!Förhoppningen är att få avsluta sitt pensionärsliv i värmen.

Tja Sten,

Varför köpte du inte min lägenhet?

Nu är den såld.

Puss

Erkki

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev erkki:

Tja Sten,

Varför köpte du inte min lägenhet?

Nu är den såld.

Puss

Erkki

Jag har sökt dig sen december men du behagade inte svara :doubt:Både i Sverige och i Thailand,är vi osams?

Måne

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev måne:

Jag har sökt dig sen december men du behagade inte svara :doubt:Både i Sverige och i Thailand,är vi osams?

Tja Gubben,

Jag har ont om personal(fyra thaiare blev utvisade 20 november) och kör från 08.00-23.00 ända fram till april varje dag.

Har varit otroligt osocial, men jag ska bättra mig.

Planen är hårdkörning till juni, sen blir det halvtid i Thailand och du kommer att ledsna på mig..

ps. köp ett av husen i Jomtien så blir vi grannar...

puss

Erkki

Ändrades av erkki
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev erkki:

fyra thaiare blev utvisade 20 november

Varför det?

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev erkki:

Tja Gubben,

Jag har ont om personal(fyra thaiare blev utvisade 20 november) och kör från 08.00-23.00 ända fram till april varje dag.

Har varit otroligt osocial, men jag ska bättra mig.

Planen är hårdkörning till juni, sen blir det halvtid i Thailand och du kommer att ledsna på mig..

ps. köp ett av husen i Jomtien så blir vi grannar...

puss

Erkki

Oki

Måne

Dela på andra sajter

On Saturday, January 21, 2017 at 09:02, skrev måne:

Satan va härligt för dig,lycka till 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kenneth073:

Satan va härligt för dig,lycka till 

Planen är sådan,men vi får avvakta facit :haha:

Måne

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Varför det?

/Enis

Tja,

De har jobbat i 4 år med en årsinkomst på 360000/år.

Tyvärr anlände de i november för fyra år sedan och arbetsvisumet började gälla i juli så de hade tjänat 900 kronor för lite detta år.

Vi drev det till Migrationsdomstolen, men eftersom Migrationsverket har rätt att utvisa dem så blev det så..

Sverige i ett nötskal...

Erkki

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...