Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Det ovesäntliga är inte om man inte kan oförståndigt säga att det inte är helt fel det du inte hävdar. Eller menar du motsatsen?

???

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev B747:

???

Negationer i massor kan vara lite mariga att förstå var vad jag försökte säga men M33 tog det kanske lite fel.

ทีรัก

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Negationer i massor kan vara lite mariga att förstå var vad jag försökte säga men M33 tog det kanske lite fel.

Förstår precis,  tror även att du förstod vad jag menade.

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev M33:

Förstår precis,  tror även att du förstod vad jag menade.

Att jag skall sluta skriva på MPR. Tja, det är flera som verkar tycka så.

ทีรัก

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Att jag skall sluta skriva på MPR. Tja, det är flera som verkar tycka så.

Jag skulle inte sakna ditt svamlande.

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev M33:

Jag skulle inte sakna ditt svamlande.

30 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Nu blev jag ledsen.

Nu tycker jag att vi kramar varandra här på MPR! :wai:

Dela på andra sajter

.......att jag inte mår sämre än vad jag borde göra idag.

Med tanke på att undertecknat fyllo ramlade i säng kl. 04:40 i morse, kraftigt överförfriskad efter en rejäl holmgång på stan, så borde jag mått som ett svin men det gjorde jag inte.

Trött givetvis men glad efter en fantastiskt rolig kväll/natt.......

IMG_0618.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Fick mitt Incom letter igår så nu är det bara att åka till immigration lämplig dag.

Glad både igår och idag.

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Guest Isan Lover

Hej

I dag är jag glad för att det blev klart med min nuvarande arbetsgivare att jag bara behöver jobba 6 månader per år, vi kom överens om en tjänst på 50%, nu har jag varit igång närmare 8 månader i sträck och jag hinner inte med allt jag behöver göra hemma.

Men jobbar jag 6 månader, kan jag vara 3 månader i Thailand och ändå ha 3 månader över att fixa vidare på det som behövs hemma, fiska, hugga ved, renovera lite och umgås med grannarna.

Men det är roligt att jobba lite igen, bra arbetskamrater och vi har faktiskt ganska kul tillsammans.

I morgon är det After Work med gänget ifrån jobbet.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

I dag är jag glad för att det blev klart med min nuvarande arbetsgivare att jag bara behöver jobba 6 månader per år, vi kom överens om en tjänst på 50%, nu har jag varit igång närmare 8 månader i sträck och jag hinner inte med allt jag behöver göra hemma.

Men jobbar jag 6 månader, kan jag vara 3 månader i Thailand och ändå ha 3 månader över att fixa vidare på det som behövs hemma, fiska, hugga ved, renovera lite och umgås med grannarna.

Men det är roligt att jobba lite igen, bra arbetskamrater och vi har faktiskt ganska kul tillsammans.

I morgon är det After Work med gänget ifrån jobbet.

Mvh isan lover

Låter kanon, grattis till en bra lösning!

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 2016-11-17 at 23:01, skrev frason:

Låter kanon, grattis till en bra lösning!

Hej

Ja detta ser lovande ut, jag provade ju att vara hemma helt i 2.5 år och det var också väldigt bra, hann med mycket och själva huset blev det mycket gjort på, jag hann även bygga två sovrum och ett litet kök ute i ladugården, drog in kommunalt Vatten och Avlopp i 4 fastigheter, skaffade en sjöbod till, köpte en grannfastighet ihop med en granne, där styckade vinsedan av en tomt och sålde o.s.v.

Rent ekonomiskt hade jag utan vidare klarat mig utan att jobba igen, men frugan tycker att jag är för ung att sluta jobba och hon ville gärna att jag skulle köra på ett tag till fast då inte på heltid, tror att detta blir en bra lösning, nu ska jag förhoppningsvis få tid till allt, jag ska jobba fram till jul sen blir det Thailand ovh sedan börjar jag jobba i april igen.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Dela på andra sajter

För att migrationsverket ringde o ville fråga o kolla lite om vårt förhållande, så verkar bli ett beslut nu i veckan . Men samtalet började lite off , Såg ett 010 nummer  o trodde det var en försäljare, så svarade ni kan f=an inte ringa en söndag o sälja något . O när hon svarade nej jag ringer från migrationsverket och vill ställa några frågor , ja ja fick ursäkta mig lite .

Kan väl tillägga att tjejen var på intervju i början i maj. Men inte sett något beslut ännu på migs hemsida men datorn går varm i morgon.

Dela på andra sajter

Jag ska bli Morfar igen, om allt går som ska, så kommer det en liten pojke 24/4.

Namnet är redan bestämt, Jackie Santi Johannes Simula.

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev FF:

Jag ska bli Morfar igen, om allt går som ska, så kommer det en liten pojke 24/4.

Namnet är redan bestämt, Jackie Santi Johannes Simula.

FF

Nu är du snart ikapp mig som har blivit morfar för 5:e gången,GRATTIS

Måne

Dela på andra sajter

Frugan köpte ett pussel för 20 kr, lade ut det på Tradera.

Vinsten blev helt okey, såldes för 920kr bra med extra kosing till Jul.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Peolito:

Att jag ska på julölsprovning med julmat.
0a0a13695f33335cd0381f4215d963df.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Stor Taxi herrn åker med! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Mönstrar av idag, avlösaren kom nyss ombord. Behöver inte jobba på 10-11 veckor.

Ev. en visit i Köpenhamn eller Gdansk för kurs i Feb.

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

• 5 veckor senare...

Fick svar på 2016 års provtagning och njurar, blodfetter, kolesterol och långtidssocker  har utmärkta värden och blodtrycket var 120/80

Liket lever :haha:

Nu väntar jag bara svar på röntgen av höftleden som brukar göra ont som f-n ibland  :doubt:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Fick svar på 2016 års provtagning och njurar, blodfetter, kolesterol och långtidssocker  har utmärkta värden och blodtrycket var 120/80

Liket lever :haha:

Nu väntar jag bara svar på röntgen av höftleden som brukar göra ont som f-n ibland  :doubt:

Inte lika glad idag då röntgen visar uttalad artros och en remiss är skickad till ortopeden på akademiska sjukhuset :(

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Och jag och frugan är glada för att favoritdottern är hemma igen efter en tripp till Skåne, ett riktigt snöoväder på vägen hem tydligen! 

DSC_0157.JPG

Och så hade hon med sig 2 kartor ekologiska ägg, kompisens föräldrar har 14000 höns....:ahh:

DSC_0159.JPG

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...