Scandinaviancorner Inlagd Juni 25, 2016 Dela Inlagd Juni 25, 2016 3 minuter sedan, skrev ellim63: nu är hon hemma hos oss drygt 2 månader o ska praktisera som veterinärassistent! Hon kommer nog att lägga på sig några gram skulle jag tro.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 6, 2016 Dela Inlagd Juli 6, 2016 För nu har jag under 10 arbetsdagar till min pension, det börjar närma sig med stormsteg, Nja känns segt nu.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 6, 2016 Dela Inlagd Juli 6, 2016 34 minuter sedan, skrev FF: För nu har jag under 10 arbetsdagar till min pension, det börjar närma sig med stormsteg, Nja känns segt nu.. FF Känns segt????Det borde väl kännas underbart att gå på en ändlös ledighet. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 6, 2016 Dela Inlagd Juli 6, 2016 34 minuter sedan, skrev B747: Känns segt????Det borde väl kännas underbart att gå på en ändlös ledighet. 34 minuter sedan, skrev B747: Känns segt????Det borde väl kännas underbart att gå på en ändlös ledighet. Det existerar inte när man har barn och barnbarn,men tanken är god. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 6, 2016 Dela Inlagd Juli 6, 2016 1 minut sedan, skrev måne: Det existerar inte när man har barn och barnbarn,men tanken är god. Så det stämmer alltså att pensionärer har jobb dygnet runt?Viken tur att man har ett jobb då he he. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 On 2016-07-06 at 17:06, skrev B747: Känns segt????Det borde väl kännas underbart att gå på en ändlös ledighet. Har man jobbat i över 45 år, alltid haft en vardag en helg att se fram emot, sen helt plötsligt finns inte det.. Ha en kontakt med sina arbetskamrater varje dag, sen helt plötsligt ha ett fritt liv tar nog ett tag för mig.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 Bra väder först en sväng till Power sen hoj ! Sist en Mannrr ? Happy Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 8 minuter sedan, skrev svampen: Bra väder först en sväng till Power sen hoj ! Sist en Mannrr ? Happy Det går lättare att köra hojen om fäller upp sidostödet men annars har ju HD ett bra sidostöd eftersom man får använda det istället för att åka med dom.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 Jag är fan inte glad alls idag... Frugan vägrar att åka till en vän som bjudit in oss till sitt hem, vid en strand, för att hon är rädd för att vår dotter skall skämma ut oss... Va faan, de känner oss och vet att Jasmine är som hon är. Som lök på Laxen, fick vi idag reda på att vi måste ta oss till Thailands konsulat, eller Ambassad så fort som möjligt, för att fixa några papper åt frugans äldsta dotter... Hon skall byta namn, och skaffa nytt pass inför en resa till Japan, hon behöver visst ett intyg från sin mamma att hon får lov att lämna Thailand för resan också... Inga problem! Vi drar till konsulatet i morgon, sa jag... Men det visar sej att Konsulatet har semester stängt i en månad... Får vackert köra till Stockholm på Måndag, för att få några papper stämplade, fax eller brev funkar ej... OK, men då kan vi ju passa på att fixa ett nytt pass åt frugan!? NIIX!!! Då måste man boka det i förväg, och närmaste möjliga tid, som är ledigt är om en månad, i Augusti... Börjar bli riktigt trött på Thai, i största allmänhet. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 1 timme sedan, skrev FF: Har man jobbat i över 45 år, alltid haft en vardag en helg att se fram emot, sen helt plötsligt finns inte det.. Ha en kontakt med sina arbetskamrater varje dag, sen helt plötsligt ha ett fritt liv tar nog ett tag för mig.. FF väldigt bra skrivet tycker jag...tror det är bra att ha nåt att göra som är schemalagt även när man blir pensionär....har haft ett gäng nära vänner som dött ganska nära efter pensioneringen, många har levt för sitt jobb o när pensionen kommer så har dom slutat leva.........jag tror definitivt inte att det gäller dig, (även om det blir en stor förändring) eftersom du verkar vara en väldigt aktiv människa o älskar att ha dina nära o kära omkring dig o gillar att ta tag i nya saker.........Lycka till med ditt nya (fria) liv! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 55 minuter sedan, skrev ellim63: väldigt bra skrivet tycker jag...tror det är bra att ha nåt att göra som är schemalagt även när man blir pensionär....har haft ett gäng nära vänner som dött ganska nära efter pensioneringen, många har levt för sitt jobb o när pensionen kommer så har dom slutat leva.........jag tror definitivt inte att det gäller dig, (även om det blir en stor förändring) eftersom du verkar vara en väldigt aktiv människa o älskar att ha dina nära o kära omkring dig o gillar att ta tag i nya saker.........Lycka till med ditt nya (fria) liv! Arbetet får aldrig bli anledningen till att leva. Många som borde skaffa sig nåt vid sidan om och inte identifiera sig med sitt yrke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 10 minuter sedan, skrev Khonis: Arbetet får aldrig bli anledningen till att leva. Många som borde skaffa sig nåt vid sidan om och inte identifiera sig med sitt yrke. Helt rätt...men kanske lite lättare att skriva än att efterleva.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juli 7, 2016 Dela Inlagd Juli 7, 2016 1 minut sedan, skrev ellim63: Helt rätt...men kanske lite lättare att skriva än att efterleva.. Kanske det men allt hänger ju på individen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 12 timmar sedan, skrev FF: Har man jobbat i över 45 år, alltid haft en vardag en helg att se fram emot, sen helt plötsligt finns inte det.. Ha en kontakt med sina arbetskamrater varje dag, sen helt plötsligt ha ett fritt liv tar nog ett tag för mig.. FF Om du vill kan du komma till oss och praktisera ett tag! Så kan jag ta ledigt... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 On 2016-07-06 at 16:31, skrev FF: För nu har jag under 10 arbetsdagar till min pension, det börjar närma sig med stormsteg, Nja känns segt nu.. FF On 2016-07-06 at 17:06, skrev B747: Känns segt????Det borde väl kännas underbart att gå på en ändlös ledighet. 18 timmar sedan, skrev ellim63: väldigt bra skrivet tycker jag...tror det är bra att ha nåt att göra som är schemalagt även när man blir pensionär....har haft ett gäng nära vänner som dött ganska nära efter pensioneringen, många har levt för sitt jobb o när pensionen kommer så har dom slutat leva.........jag tror definitivt inte att det gäller dig, (även om det blir en stor förändring) eftersom du verkar vara en väldigt aktiv människa o älskar att ha dina nära o kära omkring dig o gillar att ta tag i nya saker.........Lycka till med ditt nya (fria) liv! Mitt störst problem i dagsläget att jag inte har ett hem att bo i.. Jag bor i en arbetsplats på dagarna, på eftermiddagen när jag kommer hem så det gangsta lugnt.. Nu är jag ledig på fredagar med fullt betalt, o det är frugans jobbigast dag många barn ca 10 st.. Än så länge funkar det med att renovera Eas hus, men det kommer att slut med det också.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 Har man jobbat i över 45 år, alltid haft en vardag en helg att se fram emot, sen helt plötsligt finns inte det.. Ha en kontakt med sina arbetskamrater varje dag, sen helt plötsligt ha ett fritt liv tar nog ett tag för mig.. FF Har nu varit pensionär i en vecka (efter fyra veckors semester, helt underbart att inte ha något jobb att tänka på. Konstigt, men underbart ? Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 Ja jag har funderat på det här att bli statligt anställd ibland fast det är långt dit än, skulle nog sakna det sociala med jobba kompisar att slänga käft med. Skulle nog åxo sakna jobbet för jag behöver något att göra för att må bra det märker man ju när man långsemester i Thailand blir lite tråkigt att bara sitta å inget göra. Men det löser sig nog när det blir dax för den tiden ska nog hitta på något att fördriva tiden med, kanske stenbords expert mmm eller golf ja vem vet vi får väl se. Skål på er och vi ses vid stenbordet till vintern den ska i alla fall bli skönt att slippa när man går ur tjänst. /matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 10 minuter sedan, skrev matz: Ja jag har funderat på det här att bli statligt anställd ibland fast det är långt dit än, skulle nog sakna det sociala med jobba kompisar att slänga käft med. Skulle nog åxo sakna jobbet för jag behöver något att göra för att må bra det märker man ju när man långsemester i Thailand blir lite tråkigt att bara sitta å inget göra. Men det löser sig nog när det blir dax för den tiden ska nog hitta på något att fördriva tiden med, kanske stenbords expert mmm eller golf ja vem vet vi får väl se. Skål på er och vi ses vid stenbordet till vintern den ska i alla fall bli skönt att slippa när man går ur tjänst. /matz Ganska lätt att hitta nåt att göra i Thai, thats up yo you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 (ändrad) 30 minuter sedan, skrev Boa52: Ganska lätt att hitta nåt att göra i Thai, thats up yo you Ja det är alltid upp till en själv vem har sagt något annat? /matz Ändrades Juli 8, 2016 av matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 8, 2016 Dela Inlagd Juli 8, 2016 7 timmar sedan, skrev FF: Mitt störst problem i dagsläget att jag inte har ett hem att bo i.. Jag bor i en arbetsplats på dagarna, på eftermiddagen när jag kommer hem så det gangsta lugnt.. Nu är jag ledig på fredagar med fullt betalt, o det är frugans jobbigast dag många barn ca 10 st.. Än så länge funkar det med att renovera Eas hus, men det kommer att slut med det också.. FF 7 timmar sedan, skrev gst: Har nu varit pensionär i en vecka (efter fyra veckors semester, helt underbart att inte ha något jobb att tänka på. Konstigt, men underbart ? Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Efter en del tjat och löften om ett tjockt lönekuvert så avbröt jag min pension ett par månader. Men tiden nu i Sverige går ju fortare och så är det jäkligt kul att bygga krogar så jag hade nästan kunnat göra det gratis. Vila får man väl göra i graven. Men om drygt en månad är ordningen återställd igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 http://www.di.se/artiklar/2016/7/13/ny-fjalltopp-over-2000-meter-hittad/ Viktigt att veta, landet e så högt så! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 53 minuter sedan, skrev audirs2: http://www.di.se/artiklar/2016/7/13/ny-fjalltopp-over-2000-meter-hittad/ Viktigt att veta, landet e så högt så! Inte samma som maldiverna, högsta punkt 2,5 möh. https://sv.wikipedia.org/wiki/Maldiverna Smälter det lite glaciäris så försvinner nästan allt. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 15, 2016 Dela Inlagd Juli 15, 2016 Jag är väldigt glad för att ignorera tråd-funktionen kom tillbaka för en del trådar är extremt udda och har inte ett skit med Thailand att göra. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 15, 2016 Dela Inlagd Juli 15, 2016 33 minuter sedan, skrev Tallviking: Jag är väldigt glad för att ignorera tråd-funktionen kom tillbaka för en del trådar är extremt udda och har inte ett skit med Thailand att göra. Som din tråd från Italien då “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 15, 2016 Dela Inlagd Juli 15, 2016 4 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Som din tråd från Italien då Den handlar i alla fall om en thailändares resa ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu