Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

Har fått ett erbjudande från en Fransk firma(placering Dubai) det är därför jag funderar lite.

Några tips?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja det fanns en anledning till att de sände mig upp, idag har vi 100% av alla jobb här uppe och ett stort förtroende.......

Alla vill att jag skall vara kvar nu när jag skapat ordning, men det känns lite som att jag är för ung för att ta mig till ro........

När det är ordning så är det ju "mission complete".

Då är det nästan dags för något nytt om inte lönekuvertet säger något annat.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Har fått ett erbjudande från en Fransk firma(placering Dubai) det är därför jag funderar lite.

Några tips?

Ta med solkräm!

:)

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ja du som verkar veta om skotrar, har du något bättre alternativ? då fångstmännen som verkar här uppe kör samma skoter som mig så tror jag att jag litar mer på dem än dina ord ;-)

Har du ens varit häruppe? vet du förhållandena? om inte tycker jag du skall knipa igen din käft innan du börjar gnälla!

ps. efter att ha läst ditt nervärderande inlägg en gång till så vart jag än mer förbannad!!!!!

Vi åker inte runt i Dalarna och fis kör, vi kör i ödemarker där INGEN hjälp finns att tillgå mer än satellitelefon i nödfall.

Jag kan garantera att ingen kommer passera de marker vi gör i helgen inom en lååååång tid, går nått fel så dör vi troligtvis........

sen att läsa ditt skitsnack om att jag inte vill hem för att jag kör fel märke!!!! gå och lägg dig!!!!!!!

ps. satellittelefonen är ingen mobil som funkar överallt, klättrar du upp på ett berg så "kanske/troligen" du får kontakt här uppe i Arktis, men kraschar man typ skotern och bryter ett ben så är det inte så jäkla enkelt att klättra upp ett berg.........

här uppe finns ingen jävla fjällrädning, här får vi klara oss själva...........

Ojdå nu låter du som dom gamla älgjägarna i Dalarna -frun får du gärna ta, men snackar du skit om min hund så får du en smäll på käften..

Yamaha är väl bra men dom trivs inte i snön... Hehe

Näe jag har inte haft skoter på flera år, den sista jag hade var en Polaris 700 en touringmaskin som var väldigt behaglig.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

När det är ordning så är det ju "mission complete".

Då är det nästan dags för något nytt om inte lönekuvertet säger något annat.

Precis min tanke, jag har jobbat för 2st stora företag i mitt liv BPA/Bravida i Sverige och GK i Norge, så lönekuvertet har alltid varit lågt, men o andra sidan har allt varit stabilt och jag har fått gå alla utbildningar. Nu när man har ca 10år kvar så kan jag tänka mig att "mjölka" ut det som finns.

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Odin:

Ojdå nu låter du som dom gamla älgjägarna i Dalarna -frun får du gärna ta, men snackar du skit om min hund så får du en smäll på käften..

Yamaha är väl bra men dom trivs inte i snön... Hehe

Näe jag har inte haft skoter på flera år, den sista jag hade var en Polaris 700 en touringmaskin som var väldigt behaglig.

Ja det känns ju bra att man inte lagt livhanken i din famn, en gammal Polaris från -80talet var allt du hade att komma med.....gå och lägg dig igen........

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja det känns ju bra att man inte lagt livhanken i din famn, en gammal Polaris från -80talet var allt du hade att komma med.....gå och lägg dig igen........

11592d1263679785-four-basic-maintenance-

Det var typ en sån här jag hade sist. Och ja den är gammal nu, men ny då...

Lägga mej?? Vi som har ansvar får vackert knega på.

Virra inte bort dej med kvasten nu, använd GPS:en så du inte hamnar i fel Blåkulla...

Vi hörs i dimman ikväll...

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Odin:

11592d1263679785-four-basic-maintenance-

Det var typ en sån här jag hade sist. Och ja den är gammal nu, men ny då...

Lägga mej?? Vi som har ansvar får vackert knega på.

Virra inte bort dej med kvasten nu, använd GPS:en så du inte hamnar i fel Blåkulla...

Vi hörs i dimman ikväll...

Den där polarisen med direktinsprutning du lagt ut på bild kom ca 2007-08, så det kan ju inte vara så länge sedan...eller?

Dela på andra sajter

Guest wUThai
4 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Några tips?

Handduk runt huvudet och matchande sandaler till nattsärken. :)

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Den där polarisen med direktinsprutning du lagt ut på bild kom ca 2007-08, så det kan ju inte vara så länge sedan...eller?

Ska berätta om den skotern.

Jo jag fick den levererad sent på året så den hade bara gått 37 mil när jag ställde undan den på vårkanten.

Och på snöskoterns dag nån gång i September så snackade jag med lokala Polaris försäljaren om att byta in den till nästa årsmodell och en 800.

Skitbra sa han kom hit med den idag så säljer jag den direkt och beställer en ny 800 idag, sagt å gjort jag fick vad jag gett för 700 och åkte å hämtade den på direkten.

Och som du kanske vet så hade Polaris leveransproblem med 800cc och leveransen dröjde, runt jul så blev jag jävligt irriterad och började aktivt söka efter min betalda skoter som aldrig dök upp. På nåt jäkla sätt (via Norge tror jag) så lyckades jag få tag i det hemliga numret till generalagenten för Polaris.

Joodå Micke i Mora har legat på mej som fan över den här kälken och jag har lyckats köpa loss en från den Amerikanska marknaden för att få tyst på honom, och ja det är din skoter och den står i detta nu på en båt i Norge och kommer att levereras till Mora på Fredag.

Så med ett stort leende lastade jag på släpet på Fredagen och åkte in till Mora på förmiddagen, och på parkeringen står det en lastbil med ett personbilssläp bakom.

Micke var inte där men jag gick in i lokalen och såg mej omkring, då kommer det en kostymklädd herre fram till mej och frågar vad jag gör där? Joo jag ska hämta min skoter svarar jag, jaha säger kostymnissen vad är det för skoter då? 

Ja det är en ny 800cc som kom från Norge i morse å den är betald och klar, ok jag ska kolla säger han... Joodå det är den som står i kartongen längst fram på bilen, otur för dej kompis hade den stått kvar på golvet så hade jag kunnat se åt ett annat håll å låtit dej ta den. 

Det är så här nämligen jag kommer från GE capital och Micke har gjort konkurs och jag säkrar bara våra investeringar, jamen för faan jag är ju bara en privatperson som blir drabbad som fan - kolla här är kvittot på att allting är betalt. Sorry grabben du får ställa dej i kön av dom som har fordringar mot företaget.

Jag ringer Micke som fan men han svarar inte förrän jag hotade honom och hans familj ganska grovt (han var väl medveten om mitt dåvarande umgänge) så han ringer mej från USA och svamlar nåt om nån jäkla Skidoo som står i nån lada i Oxberg som jag kunde åka å hämta direkt.

Dra åt H-e Micke jag är din kompis du hade fan kunnat förvarna mej om vad som va på gång så hade jag kunnat åka till Norge å hämtat skiten själv, ja det är lätt att säga nu med facit i hand svarar han. Men Skidoon är allt jag kan göra nu, glöm det du är skyldig mej 150000 å dom kommer jag att få tbx av dej one way or another.

Jag skiter i alla jävla konkurslagar det här är en sak mellan dej och mej, jaja svarar han ge mej lite tid bara. Och ja jag fick tillbaka 130K av hans privata pengar under en ettårsperiod och i mindre valörer 10K då och 30K då.

Och när han pyntat 130K så frågade han -snälla jag har tagit så mycket från sånt som min familj behöver kan jag snälla slippa de resterande 20K annars går min fru ifrån mej... Och jag sa ja.

Och efter det tappade jag lusten för Snowmobiles...

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wUThai:
24 minuter sedan, skrev Odin:

Ska berätta om den skotern.

Jo jag fick den levererad sent på året så den hade bara gått 37 mil när jag ställde undan den på vårkanten.

Och på snöskoterns dag nån gång i September så snackade jag med lokala Polaris försäljaren om att byta in den till nästa årsmodell och en 800.

Skitbra sa han kom hit med den idag så säljer jag den direkt och beställer en ny 800 idag, sagt å gjort jag fick vad jag gett för 700 och åkte å hämtade den på direkten.

Och som du kanske vet så hade Polaris leveransproblem med 800cc och leveransen dröjde, runt jul så blev jag jävligt irriterad och började aktivt söka efter min betalda skoter som aldrig dök upp. På nåt jäkla sätt (via Norge tror jag) så lyckades jag få tag i det hemliga numret till generalagenten för Polaris.

Joodå Micke i Mora har legat på mej som fan över den här kälken och jag har lyckats köpa loss en från den Amerikanska marknaden för att få tyst på honom, och ja det är din skoter och den står i detta nu på en båt i Norge och kommer att levereras till Mora på Fredag.

Så med ett stort leende lastade jag på släpet på Fredagen och åkte in till Mora på förmiddagen, och på parkeringen står det en lastbil med ett personbilssläp bakom.

Micke var inte där men jag gick in i lokalen och såg mej omkring, då kommer det en kostymklädd herre fram till mej och frågar vad jag gör där? Joo jag ska hämta min skoter svarar jag, jaha säger kostymnissen vad är det för skoter då? 

Ja det är en ny 800cc som kom från Norge i morse å den är betald och klar, ok jag ska kolla säger han... Joodå det är den som står i kartongen längst fram på bilen, otur för dej kompis hade den stått kvar på golvet så hade jag kunnat se åt ett annat håll å låtit dej ta den. 

Det är så här nämligen jag kommer från GE capital och Micke har gjort konkurs och jag säkrar bara våra investeringar, jamen för faan jag är ju bara en privatperson som blir drabbad som fan - kolla här är kvittot på att allting är betalt. Sorry grabben du får ställa dej i kön av dom som har fordringar mot företaget.

Jag ringer Micke som fan men han svarar inte förrän jag hotade honom och hans familj ganska grovt (han var väl medveten om mitt dåvarande umgänge) så han ringer mej från USA och svamlar nåt om nån jäkla Skidoo som står i nån lada i Oxberg som jag kunde åka å hämta direkt.

Dra åt H-e Micke jag är din kompis du hade fan kunnat förvarna mej om vad som va på gång så hade jag kunnat åka till Norge å hämtat skiten själv, ja det är lätt att säga nu med facit i hand svarar han. Men Skidoon är allt jag kan göra nu, glöm det du är skyldig mej 150000 å dom kommer jag att få tbx av dej one way or another.

Jag skiter i alla jävla konkurslagar det här är en sak mellan dej och mej, jaja svarar han ge mej lite tid bara. Och ja jag fick tillbaka 130K av hans privata pengar under en ettårsperiod och i mindre valörer 10K då och 30K då.

Och när han pyntat 130K så frågade han -snälla jag har tagit så mycket från sånt som min familj behöver kan jag snälla slippa de resterande 20K annars går min fru ifrån mej... Och jag sa ja.

Och efter det tappade jag lusten för Snowmobiles...

Handduk runt huvudet och matchande sandaler till nattsärken. :)

jaha......

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Cavemannen:

jaha......

Nähä

Dela på andra sajter

Vi har lite billigare priser här uppe, en ny polaris 2016 -900 med lång släde kostar 112k, och då kan man säkert pruta med minst 10,000 i tillbehör + en högruta och då snackar vi 4-takt..........

Den där gamla 2-taktarn du har haft köper vi för 2k idag :D

Det blir en ny Yamaha Viper till nästa år om jag blir kvar

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vi har lite billigare priser här uppe, en ny polaris 2016 -900 med lång släde kostar 112k, och då kan man säkert pruta med minst 10,000 i tillbehör + en högruta och då snackar vi 4-takt..........

Den där gamla 2-taktarn du har haft köper vi för 2k idag :D

Ja en Opel Kapitän i mint Condition kostade ett par cowboystövlar i början på 80. Nu är den uppe i över 100000.

Det är livets gång, prova att sälja din Yamaha på Stureplan så får du se vad den är värd.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Odin:

Ja en Opel Kapitän i mint Condition kostade ett par cowboystövlar i början på 80. Nu är den uppe i över 100000.

Det är livets gång, prova att sälja din Yamaha på Stureplan så får du se vad den är värd.

Jag är glad om jag får 30 för den idag, på fast landet skulle jag få minst det dubbla, men men......

Dela på andra sajter

Valet av skoter verkar vara jävligt lokalbetingat, jag tror det var i Östersund som dom dömde ut min Polaris totalt, allt var skit utom Lynx.

En kompis från Piteå hade en ordväxling med en annan polare som körde Yamaha som följer:

Vet du hur man karkar (sätter fast) en Yamaha på släpet? Nääe -Man kastar upp två spadar snö å kör på den så sitter den fast, å ingen jävel får den därifrån.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Odin:

Valet av skoter verkar vara jävligt lokalbetingat, jag tror det var i Östersund som dom dömde ut min Polaris totalt, allt var skit utom Lynx.

En kompis från Piteå hade en ordväxling med en annan polare som körde Yamaha som följer:

Vet du hur man karkar (sätter fast) en Yamaha på släpet? Nääe -Man kastar upp två spadar snö å kör på den så sitter den fast, å ingen jävel får den därifrån.

Jag vet inte hur jag skall svara, då  jag har 2st Yamaha 1st skidoo och en styck Lynx . Lynxen ä roligast då den har +140hp och lång släde...........

Dela på andra sajter

Att det blir Sweden Rock igen. Det var två år sedan sist.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela på andra sajter

Att jag ska kanske ska bli ägare till en segelbåt igen... länge sedan jag seglade sist hade jag en stortriss och det va ca: 30 år sedan.

Spanar nu på en Maxi 68 skulle va skoj om det blev av, vad jag mins så va det en skön känsla när men va ut på havet bara vinden och vågornas brus :)

/matz

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev MickeN:

Det bara är tre dar kvar att jobba så kan jag börja fira påsk också.

Synd bara att Påsken är över då ;)

/matz

Dela på andra sajter

On 26 februari 2016 at 11:17, skrev Enis:

Idag är jag glad men gladast är nog frugan som blev anställd på stående fot vid dagens intervju på Furuviks Brygga/Axmar Brygga.

Tumma_On_Bild.jpg.7559ae6b5005a2dbd2f992

Inget anställningskontrakt på skrivet ännu så man skall ju inte ropa 100% hej....

Nu har hon ju ett litet dilemma att ta ställning till då hon igår också fick klart med säsongsanställningen på Furuviksparken.

/Enis 

DSC02037.jpg

På väg mot nya äventyr

image.thumb.jpeg.4ab2075602774beaec1b1ec

http://www.axmarbrygga.se ringde igår, vi kommer och hämtar upp dig på Statoil i morgon bitti 08.00

Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag är glad och tacksam för att jag är frisk och stark (nåja) och själv kan styra över det mesta i mitt liv. Hälsan har inte varit den bästa genom åren, men nu är den bättre än den någonsin varit i mitt vuxna liv, trots att jag har passerat 50. 

Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2016-03-22 at 21:09, skrev Cavemannen:

För övrigt har jag satellit telefon, skredsökare(lavinsökare), en isbjörnsbössa, en signalpistol och dubbla gps:er

Det var inte dåligt med utrustning. Vad är en sådan isbjörnsbössa? Är det ett kuljaktvapen...?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...