Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

Glad för att jag köpt en biljett till frun idag så hon får lämna sitt varma Thailand för att komma hit och värma mig...

Orättvist att en annan inte kan vara i Thailand lika ofta som hon... Nä hon är allt värd att få vara i Thailand under vår vinter.

Det lilla livet :haha: va skulle man gör utan dem.

Dela på andra sajter

Jag är pensionär, har öl å brännvin himmavid så jau kan skicka in maj i dimmorna precis när fan jau vill  :dance1:

Dela på andra sajter

Att jag äntligen ska till jobbet imorrn efter två veckors sjukdom, redigt less att sitta hemma och uggla.

Dela på andra sajter

Idag är jag glad men gladast är nog frugan som blev anställd på stående fot vid dagens intervju på Furuviks Brygga/Axmar Brygga.

Tumma_On_Bild.jpg.7559ae6b5005a2dbd2f992

Inget anställningskontrakt på skrivet ännu så man skall ju inte ropa 100% hej....

Nu har hon ju ett litet dilemma att ta ställning till då hon igår också fick klart med säsongsanställningen på Furuviksparken.

/Enis 

DSC02037.jpg

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Idag är jag glad men gladast är nog frugan som blev anställd på stående fot vid dagens intervju på Furuviks Brygga/Axmar Brygga.

Tumma_On_Bild.jpg.7559ae6b5005a2dbd2f992fa9f430946.jpg

Inget anställningskontrakt på skrivet ännu så man skall ju inte ropa 100% hej....

Nu har hon ju ett litet dilemma att ta ställning till då hon igår också fick klart med säsongsanställningen på Furuviksparken.

/Enis 

DSC02037.jpg.9ec16a524203e5112ada7667f4562c2f.jpg

Har inte furuviksparken konkat?

Möjligen gav kommunen hjälp igen.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nicholas:

Har inte furuviksparken konkat?

Möjligen gav kommunen hjälp igen.

Svar Nej och Kommunen har inte givit någon hjälp igen.

Citat

Gävle kommun tog över Furuviksparken från 1983. Den var en förlustaffär när nye VD:n Tom Widorson i början av 2000-talet lyckades vända trenden. Kommunen sålde sedan 80 % av parken till honom och personalen år 2004. Resterande 20% köptes av Tågkompaniet. År 2010 förvärvades Furuviksparken av Parks & Resorts Scandinavia AB.

Tom Widorson fortsatte som VD efter försäljningen tills han avled i cancer 2013

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/vi-saknar-var-kapten-pa-skutan

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎02‎-‎20 at 09:33, skrev Kenneth4618:

Man får hoppas det är lättöl då

Ja,,,,eller nästan alkoholfri.....

Dela på andra sajter

Att det kom in lite pengar från försäkringsbolagen igen till Herr Paddas förtret ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Att det kom in lite pengar från försäkringsbolagen igen till Herr Paddas förtret ;)

Såg det susar i säven två eller tre gånger (för många år sedan) och Harrysson gör (gjorde) rollen så bra, så bra. Funkar både för gammal och ung.

Paddan.jpg.73e652bf712cbd453dff0acd5bb78

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Arnold Layne

Att min -91:ans 740 gled igenom besiktningen utan trubbel ännu en gång :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Jag är glad att Big C kommer till byn "Phimai" lagom till man blir pensionär, gångavstånd blir det också :)
Finns kanske fler på MPR i området som får nytta av det.

BigC-Phimai_thumb_jpg_3f01ef4e58c8de301a

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev Khonis:

Själv är jag glad över att jag imorgon åker till Thailands r*vhål :haha:

Med framstjärten?  :-*

Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att Kan och Biby varit 3 år i Sverige och att vi nu har skickat in ansökan om svenskt medborgarskap för dem.

Jag blev dock litet orolig för den långa behandlingstiden som angavs, samt att man måste skicka in pass och UT-kort i original.

Är det någon som vet om det är möjligt att få tillbaka passen och UT-korten om ansökan tar lång tid och vi vill åka till Thailand i sommar?

Om det är möjligt, innebär det då också att ansökan avbryts och vi måste ansöka igen när vi kommer tillbaka?

/Mikael

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Att dom inte såg mig 

IMAG0833.jpg

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Att jag och en polare är på nya Carnegie bryggeriet. Mycket trevligt ställe och god öl.1b00ac11a88e938457c0f908b2f9e969.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela på andra sajter

Idag är jag glad över att nu har vi ledigt i 5dagar, det blir en långtur med skotern norrut, vi räknar med ca 500km.

Jag tar med ved, vatten,mat och 100l(5st jeepdunkar) extra bensin på släden.

För övrigt har jag satellit telefon, skredsökare(lavinsökare), en isbjörnsbössa, en signalpistol och dubbla gps:er

Jag säger som Norrmännen här uppe, jag tror det blir en artig tur :)

ps. bilden är gammal, jag har en ny större kärra numera men Yamahan är samma

skotrarna.thumb.jpg.2980d1e0a492b23a4fd3

Dela på andra sajter

Yamaha??? Jamenvafaaan? Vill du inte komma hem igen? Yamaha...

Hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Odin:

Yamaha??? Jamenvafaaan? Vill du inte komma hem igen? Yamaha...

Hehe

Ja du som verkar veta om skotrar, har du något bättre alternativ? då fångstmännen som verkar här uppe kör samma skoter som mig så tror jag att jag litar mer på dem än dina ord ;-)

Har du ens varit häruppe? vet du förhållandena? om inte tycker jag du skall knipa igen din käft innan du börjar gnälla!

ps. efter att ha läst ditt nervärderande inlägg en gång till så vart jag än mer förbannad!!!!!

Vi åker inte runt i Dalarna och fis kör, vi kör i ödemarker där INGEN hjälp finns att tillgå mer än satellitelefon i nödfall.

Jag kan garantera att ingen kommer passera de marker vi gör i helgen inom en lååååång tid, går nått fel så dör vi troligtvis........

sen att läsa ditt skitsnack om att jag inte vill hem för att jag kör fel märke!!!! gå och lägg dig!!!!!!!

ps. satellittelefonen är ingen mobil som funkar överallt, klättrar du upp på ett berg så "kanske/troligen" du får kontakt här uppe i Arktis, men kraschar man typ skotern och bryter ett ben så är det inte så jäkla enkelt att klättra upp ett berg.........

här uppe finns ingen jävla fjällrädning, här får vi klara oss själva...........

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att jag fått årsrapporten och läst igenom den.

På mina 4år här uppe så har jag ökat omsättningen från 1-2milj till 8milj och från 3anställda till 1 anställd.

Det går åt rätt håll. jag sa redan när jag tog jobbet att 10m borde vi kunna ha där uppe, snart är vi där.......undrar lite på vad jag skall inspireras till nästa jobb...........

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

På mina 4år här uppe så har jag ökat omsättningen från 1-2milj till 8milj och från 3anställda till 1 anställd.

Det går åt rätt håll. jag sa redan när jag tog jobbet att 10m borde vi kunna ha där uppe, snart är vi där.......undrar lite på vad jag skall inspireras till nästa jobb...........

jag har fått erbjudande att jobba i Afganistan(jobb 4v/ledig 4v) men tackat nej, och så från Dubai, kanske kanske............

Dela på andra sajter

On 2016-03-22 at 04:35, skrev mikedo58:

Idag är jag glad för att Kan och Biby varit 3 år i Sverige och att vi nu har skickat in ansökan om svenskt medborgarskap för dem.

Jag blev dock litet orolig för den långa behandlingstiden som angavs, samt att man måste skicka in pass och UT-kort i original.

Är det någon som vet om det är möjligt att få tillbaka passen och UT-korten om ansökan tar lång tid och vi vill åka till Thailand i sommar?

Om det är möjligt, innebär det då också att ansökan avbryts och vi måste ansöka igen när vi kommer tillbaka?

/Mikael

Tidigare var det bara att begära tillbaka passen i väntan på handläggning och så borde det vara fortfarande.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Oj, måste ha varit ett gäng muppar där innan du kom.

Det går ju inte att leva på så låg omsättning och 3 anställda.

Har det varit skyddad verkstad tidigare eller en avdelning som har varit bortglömd?

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Oj, måste ha varit ett gäng muppar där innan du kom.

Det går ju inte att leva på så låg omsättning och 3 anställda.

Har det varit skyddad verkstad tidigare eller en avdelning som har varit bortglömd?

Ja det fanns en anledning till att de sände mig upp, idag har vi 100% av alla jobb här uppe och ett stort förtroende.......

Alla vill att jag skall vara kvar nu när jag skapat ordning, men det känns lite som att jag är för ung för att ta mig till ro........

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...