Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag glad för att.. :)

Wwax

Recommended Posts

lyxlirare

Ja sicken stekare....

en annan får nöja sig med vattensoppa och mögligt bröd :slow:

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Ja sicken stekare....

en annan får nöja sig med vattensoppa och mögligt bröd :slow:

/Enis

Ja det kan du behöva efter alla delikatesser du vräker i dig dagligen 5555555

Dela på andra sajter

Ja det kan du behöva efter alla delikatesser du vräker i dig dagligen 5555555

snyft snyft... vill också tömma bar i kväll

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

snyft snyft... vill också tömma bar i kväll

/Enis

Ja det är väl var bara att komma

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Dela på andra sajter

Vilket lyxboende :thumbsup:

Påminner om första besöket hos svärmor för många år sedan

Tja, det är i alla fall stillsamt. Aldrig riktigt tyst och aldrig för mycket ljud (förutom tuppdjävlarna) så det känns lite som stugan i Sverige.

Kanske alla inte ser detta som nåt som semesteralternativ men efter en månad i Phnom Penh så är detta uppskattat av mig.

Glad kanske är fel ord, lugn, tillfreds, varvat ner kanske är bättre beskrivning. Och skall jag bara pinka så struntar jag i dasset helt och hållet - så det blir inte så många besök dit heller.

Men OK, det kanske bara är 4-stjärnigt boende. Dom har inte takbar - inte vad jag har hittat än men jag skulle nog kunna ta mig upp på taket från en av vattentunnorna utanför så jag är inte helt säker på klassen. ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

För att nu går mot ljusare tider och att årets adventskalender på TV är en riktig höjdare :thumbsup:

Men några anmälningar har den fått som brukligt är i landet Sverige.  Barn kan ju bli skadade :o Va fan har de inte sett Vilse i pannkakan ??????

Gillar Eriks kommentar till det hela

”Att vuxna utan humor engagerar sig är jättekomiskt” ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

The Beatles finns äntligen på Spotify. Det är ju en julklapp som heter duga. :yipi:

she loves u ye ye 55555

Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att Aftonblaskan äntligen börjat skriva sanningen och ingenting annat

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21989461.ab

:haha:

Aha, det är därför jag hör handsome man och darling come here överallt nu. Trodde det var solbrännan på ena armen (den som hänger utanför bar-räcket med en cigg för jag vet inte vad askkopp heter på Thai) som lockade qvinnorna till mig. ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

Aha, det är därför jag hör handsome man och darling come here överallt nu. Trodde det var solbrännan på ena armen (den som hänger utanför bar-räcket med en cigg för jag vet inte vad askkopp heter på Thai) som lockade qvinnorna till mig. ;)

tick ia buri

Dela på andra sajter

tick ia buri

Det där lär jag ju komma ihåg i typ 5 sekunder, läste det och sen väckte jag pepparkakan - och hade glömt det redan... Jag och thaispråket fungerar bara inte tillsammans. Det är fanemig omöjligt, men jag skall försöka koppla det till kanchanaburi så finns det hopp - eller så hamnar jag tillbaka på erawan och bron över floden kwai nästa gång jag försöker beställa en askkopp. ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

Kom just på att jag trivs i Jomtien - tyst är det inte men med rätt oväsen, vännen är på telefon (thaivis så man håller inte luren mot örat) och jag hör barnaskrik och nån tuppjävel. Trafiken utanför på 2nd road stör mig inte men dessa två ljud får mig att vakna upp oavsett vad som hänt.

Skall inte säga att jag hatar ungar men tuppdjävlarna... det är en annan femma. Men helt plötsligt så kommer jag bara på att jag trivs här.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Tillägnas Kitung mak mak.

Tuppen tänker vila sig i form till 3 snåret.

6ecb55ca9237835db5cffb6cc82b3dc7.jpg

Oj vad jag ogillar dom djuren på morgonkvisten eller natten.

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
kitungmakmak

Att jag är där jag är, -21grC hemma nu. Lite småkallt. Här är det nog bara +28-29 eller så har jag vant mig och det är över +30.

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Idag är jag glad för att jag träffat pastorn (fritte) och några till MPRare hos maitans, väldans trevligt. Att jag sen fick en pratstund med fritz i lite lugnare miljöer (ragson öste på i typ 100 dB) och lärde känna honom lite bättre gjorde inte dagen sämre heller.

Mycket trevlig herre - pastorn. Även om jag nu fått bakgrunden till den benämningen förklarad för mig så gillar jag faktiskt att MPR har en egen pastor.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Idag är jag glad för att jag träffat pastorn (fritte) och några till MPRare hos maitans, väldans trevligt. Att jag sen fick en pratstund med fritz i lite lugnare miljöer (ragson öste på i typ 100 dB) och lärde känna honom lite bättre gjorde inte dagen sämre heller.

Mycket trevlig herre - pastorn. Även om jag nu fått bakgrunden till den benämningen förklarad för mig så gillar jag faktiskt att MPR har en egen pastor.

Tror du föll för dialekten ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tror du föll för dialekten ;) 

Tja, han var nog från mina trakter - jag förstod vad han sa i alla fall. Träffade lite andra herrar tidigare och frågade varifrån i Danmark dom kom, då blev dom lite sura, skåningarna. ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...