borje222 Inlagd December 3, 2015 Dela Inlagd December 3, 2015 Läste idag att pensionärerna är de som betalar högst skatt Visst är det tragiskt, men glöm inte bort att 40- talisterna förskingrade sin intjänade pension, gjorde om systemet,( som redan var underfinansierat då det klubbades...), och lät kommande generationer betala för kalaset.... Nu betalar vi 60- talister för "köttberget", och ska förvänta oss att nästa generation ska försörja oss... Naturligtvis sprack det på lågt födelsetal... Som tur är har vi hittat nya inkomstmöjligheter, då gratis utbildad arbetskraft anländer i massor för att säkerställa vår pension.... ( Och tänka sig, jag som var orolig ett tag... ) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd December 3, 2015 Dela Inlagd December 3, 2015 Att det närmar sig sista helgen i kalla mörka Sverige på ett bra tag!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dalton Inlagd December 3, 2015 Dela Inlagd December 3, 2015 Clirre har varit med förr serru.....Joru, där är en karl att ta lärdom av Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 3, 2015 Dela Inlagd December 3, 2015 Synd att han själv inte lär av sina misstag Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shovel78 Inlagd December 4, 2015 Dela Inlagd December 4, 2015 För att mitt 1 års Non-Immigrant B visum är snart klart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 4, 2015 Dela Inlagd December 4, 2015 Visst är det tragiskt, men glöm inte bort att 40- talisterna förskingrade sin intjänade pension, gjorde om systemet,( som redan var underfinansierat då det klubbades...), och lät kommande generationer betala för kalaset.... Nu betalar vi 60- talister för "köttberget", och ska förvänta oss att nästa generation ska försörja oss... Naturligtvis sprack det på lågt födelsetal... Som tur är har vi hittat nya inkomstmöjligheter, då gratis utbildad arbetskraft anländer i massor för att säkerställa vår pension.... ( Och tänka sig, jag som var orolig ett tag... ) Mvh. borje222 Du e så....https://youtu.be/dX1nKSh2QGk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kitung Inlagd December 5, 2015 Dela Inlagd December 5, 2015 Jag provade att göra Risgrynsgröt som en förövning inför julens Ris a la Malta, och den blev ...... användbar Vi letade på olika ställen efter rundkornigt ris, och hittade till slut det på Makro i Khon Kaen som lösvikt i en stor tunna Rice Barley stod det, och det enda Barley som jag känner till är det som Sting sjunger om i Fields of Gold https://youtu.be/PeKE2Z-9HVM?list=PL4EA4DF2B2926EDC8 Men jag provade ett svenskt recept, där gröten skulle koka i 40 minuter, och då var inte denna thailänska variant klar. I med lite mera mjölk, och så fick gröten sjuda i ytterligare 20 minuter. Ändå är kornen fortfarande lite hårda, men klart ätbara, kanon! Kitung Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 6, 2015 Dela Inlagd December 6, 2015 För att jag lyckades läsa mitt första ord på thailändska. จอง Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 8, 2015 Dela Inlagd December 8, 2015 Scorade 10/10 på provet nyss, tja gruset i bägaren är ett prov och en tenta (den 11/12) och jag ligger efter som fan. Men just nu känns det härligt. Skall belöna mig med en SMS i solen och sen är det tillbaka till den här j*la datorn och börja plugga igen. Semester att studera på distans... glöm det! Ingen lärare utan bara datorn och ev nån bok och sen får man göra allt jobb själv. Visst kan jag fråga läraren om nåt och få svar dan efter - men inte var det samma som när man satt på lektioner. Men, tjoho för mig ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd December 8, 2015 Dela Inlagd December 8, 2015 det enda Barley som jag känner till är det som Sting sjunger om i Fields of Gold Antingen dricker du aldrig öl, eller har inte läst innehållsförteckningen på flaskan/burken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Fick 13 :- tillbaka på skatten så nu kan jag stanna ett tag till i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Idag (eller blir det imorgon) får jag åka på resort. Skall skriva tentan och då vill jag ha 100% säkert internet. Men AC och varmvattnedusch lockar ju åxå. Lite satellit-tv kanhända och slippa sova i samma rum som resten av familjen en natt.En riktig toa är ju åxå ett plus även om jag har kommit underfund med hur det hålet i golvet skall användas nu så är det inte så jättetrevligt. Ner kommer jag alltid men upp är en annan femma. Skita sittandes på huk är inte min grej bara.Så nu blir det en dag i lyx och flärd, jäkligt trevligt. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Idag (eller blir det imorgon) får jag åka på resort. Skall skriva tentan och då vill jag ha 100% säkert internet. Men AC och varmvattnedusch lockar ju åxå. Lite satellit-tv kanhända och slippa sova i samma rum som resten av familjen en natt.En riktig toa är ju åxå ett plus även om jag har kommit underfund med hur det hålet i golvet skall användas nu så är det inte så jättetrevligt. Ner kommer jag alltid men upp är en annan femma. Skita sittandes på huk är inte min grej bara.Så nu blir det en dag i lyx och flärd, jäkligt trevligt. Varför i h-e utsätter sig en man i (som det verkar) sina sinnens fulla bruk för ett sådant typ av leverne? Skita som en hund e inte riktigt min grej, lite högre krav har jag på tillvaron. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Varför i h-e utsätter sig en man i (som det verkar) sina sinnens fulla bruk för ett sådant typ av leverne? Skita som en hund e inte riktigt min grej, lite högre krav har jag på tillvaron.Lite fel tråd för dej, i dag är jag glad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Varför i h-e utsätter sig en man i (som det verkar) sina sinnens fulla bruk för ett sådant typ av leverne? Skita som en hund e inte riktigt min grej, lite högre krav har jag på tillvaron.Finns mer som tilltalar mig här än på ett hotellrum i pattis/jomtien ändå så jag får ta det onda med det goda. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Finns mer som tilltalar mig här än på ett hotellrum i pattis/jomtien ändå så jag får ta det onda med det goda. Ja ja men hål i golvet?? Det finns säkerligen nån typ av toalett i närheten, kan du inte hyra in dej? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Lite fel tråd för dej, i dag är jag gladSynd. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Ja ja men hål i golvet?? Det finns säkerligen nån typ av toalett i närheten, kan du inte hyra in dej? Det är en sån porslinsring med markerade placeringar av fötterna så det är ett riktigt dass. Men det ser ut som ett hål i golvet. Balansen är dock ganska viktig speciellt när man skall torka... tja nu finns det inte papper utan vatten och en skopa. Har hållit på att drutta ikull ett par gånger redan men man lär sig. Klarar mama på typ 82 bast av det så tänker jag inte backa i alla fall. Fast hon har ju tränat lite mer än jag. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Det är en sån porslinsring med markerade placeringar av fötterna så det är ett riktigt dass. Men det ser ut som ett hål i golvet. Balansen är dock ganska viktig speciellt när man skall torka... tja nu finns det inte papper utan vatten och en skopa. Har hållit på att drutta ikull ett par gånger redan men man lär sig. Klarar mama på typ 82 bast av det så tänker jag inte backa i alla fall. Fast hon har ju tränat lite mer än jag. Vi ville köpa och montera en falang toa hos svärmor, å ca 85 år hon vägrade, ville inte ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Vi ville köpa och montera en falang toa hos svärmor, å ca 85 år hon vägrade, ville inte haSamma här, jag skulle glatt betala för en toastol utan vattenbehållare men nähä. "Det skulle inte fungera" var svaret från äldsta brodern. Exakt vad som inte skulle funka fick jag dock aldrig reda på. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Samma här, jag skulle glatt betala för en toastol utan vattenbehållare men nähä. "Det skulle inte fungera" var svaret från äldsta brodern. Exakt vad som inte skulle funka fick jag dock aldrig reda på. Det blir för högt för dom kanske "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 10, 2015 Dela Inlagd December 10, 2015 Det blir för högt för dom kanske Stämmer dom får inte ut skiten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 11, 2015 Dela Inlagd December 11, 2015 Det blir för högt för dom kanske [emoji6] Ja. Risk för fallskador när gamlingen tappar balansen. Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 11, 2015 Dela Inlagd December 11, 2015 För att jag gjorde illa mig på jobbet och inte på fritiden (eller på svartjobbet) “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 11, 2015 Dela Inlagd December 11, 2015 Idag är jag glad för att jag får fritt julbord på kneget. Imorgon lär jag skriva Idag är jag inte glad för att jag åt ihjäl mig igår, då jag helt saknar karaktär och sunt förnuft. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu