Kenneth4618 Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 Uppmuntra henne till att ta ett då. Vi har bott i stan sedan hon flyttade till Sverige, att flytta ut på landet är något vi kommit fram till på senaste tiden. Min fru har fått ett enormt självförtroende sedan hon skaffade ett Svenskt körkort för nästan fyra år sedan och en enorm frihet för både henne och mej nu när hon kan ta bilen när hon vill och åka vart hon vill. I stan går det fortare att åka moppe Vi flyttar till Thailand om några år och då får hon ta bilkörkort där för då bor vi på landet “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 I stan går det fortare att åka moppe Vi flyttar till Thailand om några år och då får hon ta bilkörkort där för då bor vi på landet Då är tipset helt klart att hon tar ett körkort i Sverige och LÄR sej att KÖRA bil i TRAFIK. Speciellt om du är mån om hennes väl o ve. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 I brist på annat ( med tanke på trådtiteln ) så gläds jag över att jag inte har problem med att andra gör andra val än jag själv här i livet. Vare sig det gäller boende, körkort, datorer, telefoner, flygbolag, mat, dryck osv Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 Då är tipset helt klart att hon tar ett körkort i Sverige och LÄR sej att KÖRA bil i TRAFIK. Speciellt om du är mån om hennes väl o ve. Varför kasta bort 20 till 30 tusen som ett körkort kostar idag “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 Varför kasta bort 20 till 30 tusen som ett körkort kostar idag Läs sista raden i det du citerade! "Speciellt om du är mån om hennes väl o ve" Körkortet( utbildningen) i Thailand är ett skämt, så om du inte tänker köpa en pansarvagn så kan din fru och dotter leva lite längre. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 Som sagt tjyven blev nog jävligt snopen när han klippt låset och brutit upp styrlåset om med ett smajl på läppen börjar dra moppen därifrån och hela cykelstället och fyra andra cyklar följer med. Bakhjullåstet var ett godkänt lås “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 fantastiskt vackert! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 23, 2015 Dela Inlagd Februari 23, 2015 Nonki svarade på mail idag och nya ICA-kortet kom förra veckan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 24, 2015 Dela Inlagd Februari 24, 2015 Nonki svarade på mail idag och nya ICA-kortet kom förra veckan. Glöm inte att öppna upp begränsningarna på Icakortet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 24, 2015 Dela Inlagd Februari 24, 2015 Glöm inte att öppna upp begränsningarna på Icakortet Fixade direkt Man är väl ingen amatörturist Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Februari 24, 2015 Dela Inlagd Februari 24, 2015 Jag glad för att efter 6 veckor i Thailand bara gått upp 1.6kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 24, 2015 Dela Inlagd Februari 24, 2015 Kalla tog GUUULD!!!!!!!!!! Grattis!!!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Februari 24, 2015 Dela Inlagd Februari 24, 2015 Idag är jag glad för Charlotte Kalla tog GULD och utklassade Norskorna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Då är tipset helt klart att hon tar ett körkort i Sverige och LÄR sej att KÖRA bil i TRAFIK. Speciellt om du är mån om hennes väl o ve. Det är bara att hålla med, brukar säga till frugan när hon gnäller på mig när jag gnäller på thailändarnas körsätt att det finns ingen thailändare som kör bättre än mig av de thailändare som tagit sitt körkort i Thailand. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Det är bara att hålla med, brukar säga till frugan när hon gnäller på mig när jag gnäller på thailändarnas körsätt att det finns ingen thailändare som kör bättre än mig av de thailändare som tagit sitt körkort i Thailand. Det finns säkert Thailändare som" kör lika bra" som du o jag, men dom har så jäkla svårt att förstå trafik, hastighetsdifferens och avstånd. De allra flesta lyfter inte ens på gasfoten eller handtaget när dom rimligtvis ser att det sker något ovanligt ett par hundra meter framför dom, full sula rätt in i en situation som kan bli allvarlig istället för att släppa av lite och kontrollera situationen. Där har det totalhavererat i Thaitrafiken! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Det finns säkert Thailändare som" kör lika bra" som du o jag, men dom har så jäkla svårt att förstå trafik, hastighetsdifferens och avstånd. De allra flesta lyfter inte ens på gasfoten eller handtaget när dom rimligtvis ser att det sker något ovanligt ett par hundra meter framför dom, full sula rätt in i en situation som kan bli allvarlig istället för att släppa av lite och kontrollera situationen. Där har det totalhavererat i Thaitrafiken! Nej aldrig. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Nej aldrig. Jo det gör det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 (ändrad) Jo det gör det Vem då? På tal om det så fick jag mina första böter igår, felparkering och glömt att sätta fast skattemärket, 200 Baht styck. Ändrades Februari 25, 2015 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Redan igår blev jag glad för barnbarnet William kom på besök. Ännu gladare blev Frugan när han tog min sovplats i sängen för lite farmor å barnbarnmys. Jag blev nedgraderad till en madrass på golvet /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Det finns säkert Thailändare som" kör lika bra" som du o jag, men dom har så jäkla svårt att förstå trafik, hastighetsdifferens och avstånd. De allra flesta lyfter inte ens på gasfoten eller handtaget när dom rimligtvis ser att det sker något ovanligt ett par hundra meter framför dom, full sula rätt in i en situation som kan bli allvarlig istället för att släppa av lite och kontrollera situationen. Där har det totalhavererat i Thaitrafiken! Då spelar det ingen roll även om man är lika superskicklig förare som jag är. För det är ju de andra som är farliga [emoji6] “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Det är bara att hålla med, brukar säga till frugan när hon gnäller på mig när jag gnäller på thailändarnas körsätt att det finns ingen thailändare som kör bättre än mig av de thailändare som tagit sitt körkort i Thailand. Körerfarenhet kan i den Thailändska trafiken vara skillnaden mellan att komma undan med blotta förskräckelsen eller inte...... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Idag är jag glad för... JOHAN OLSSON tar GULD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 (ändrad) Idag är jag glad för... JOHAN OLSSON tar GULD Och vilket lopp sen Ändrades Februari 25, 2015 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 25, 2015 Dela Inlagd Februari 25, 2015 Och vilket lopp sen Kanon kan bli en bra staffet om det blir MIX????? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu