Naam jai Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Både AIK och Helsingborg har ju haft problem i europa i år just på grund av att de mött starkare och tyngre lag. Ex så spelade ju AIK ut napoli i första halvlek nere i neapel men förlorade ändå med 3-0 Och de flesta av målen de fått i röven har kommit på fasta situationer där fysiken helt enkelt inte räckt till KENT om det ändå bara hängt på fysiken.är ju kunnadet åxå...inget att orda om att det skiljer en division mellan svenska och dom flesta europaligor sen har ju både HIF å AIK gått halvskralt.. denna höst det blir tufft med 2 ligor...AIK´s kanonmatch mot PSV satt säkert i benen/huvudet mot syrianska ...näää i europa får vi glädjas varje gång vi kan snuva dom på en poäng...men vem vinner allsvenskan?? fan vet men hoppas hoppas Häcken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 men vem vinner allsvenskan?? fan vet men hoppas hoppas Häcken Mitt ursprungstips gäller ett tag till,kanske hela vägen! Elfsborg! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Mitt ursprungstips gäller ett tag till,kanske hela vägen! Elfsborg! Ja det blir upp till bevis...match ikväll mot Gävle låter enkelt, men blir väl nerver mer å mer nu . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Oktober 29, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Ja det blir upp till bevis...match ikväll mot Gävle låter enkelt, men blir väl nerver mer å mer nu . Fördel för de lagen som har befunit sig i ett vinnarläge vid flera tillfällen, stor risk att de mer ovana börjar darra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Gefle känns väl som om dom gjort sitt nu när dom fixat kontraktet.....nästan i alla fall för Gais verkar inte ens ha dödsryckningar som ÖSK i alla fall bidragit med! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenta i Bangkok Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Känns som att Malmö har den starkaste formen just nu så mitt tips är att dom tar hem guldet. Beroende på om det kan bli poäng mot AIK på råsunda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Oktober 29, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Gefle känns väl som om dom gjort sitt nu när dom fixat kontraktet.....nästan i alla fall för Gais verkar inte ens ha dödsryckningar som ÖSK i alla fall bidragit med! Avslappnat och skönt med andra ord i Gefletruppen, det passar bra mot ett pressat Borås! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Avslappnat och skönt med andra ord i Gefletruppen, det passar bra mot ett pressat Borås! Precis och dom har 3 raka bortasegrar...ja det blir intressant som fan nu i slutspurten.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Det fattas inte bara mänskliga muskler utan framför allt ekonomiska för att lyckas internationellt och det finns väl ingen arabisk oljemiljardär som skulle lägga ut några hundra millar på ett svenskt lag! Örgryte hade hjälp av en 'shejk' i mitten på 90-talet. http://hd.se/klippan/2007/08/12/shejk-blaaste-klippanlaekare-paa/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Oktober 29, 2012 Dela Inlagd Oktober 29, 2012 Örgryte hade hjälp av en 'shejk' i mitten på 90-talet. http://hd.se/klippan...panlaekare-paa/ Ja det var andra tider det.men dom kanske är på gång igen vann ju Div 1 alla fall och får debyn mot Gais nästa säsong...herrejävlar lika mycket upp å ner som i pattis heheee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 2, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2012 Det trodde jag inte att Malmö skulle sumpa bort hemma mot Örebro, nu får man hoppas att det gamla klassiska laget Åtvidaberg kan bjuda upp till dans mot Borås och att Malmö blir det sista laget som tar tre mot AIK på Råsunda! F-n F-n F-n som Tåström sjöng, straffmiss stolpskott etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Det trodde jag inte att Malmö skulle sumpa bort hemma mot Örebro, nu får man hoppas att det gamla klassiska laget Åtvidaberg kan bjuda upp till dans mot Borås och att Malmö blir det sista laget som tar tre mot AIK på Råsunda! F-n F-n F-n som Tåström sjöng, straffmiss stolpskott etc. Hoppas inte för mycket på Råsundaseger, det blir nog ett helvetiskt drag på läktarna,(åtminstonne hoppas jag det) och hur många ggr har IFF IFF spöat Gnaget där? Blir nog regnmetropolen Borås som får "sola" sig i år i alla fall! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenta i Bangkok Inlagd November 2, 2012 Dela Inlagd November 2, 2012 Hoppas inte för mycket på Råsundaseger, det blir nog ett helvetiskt drag på läktarna,(åtminstonne hoppas jag det) och hur många ggr har IFF IFF spöat Gnaget där? Blir nog regnmetropolen Borås som får "sola" sig i år i alla fall! Varför skulle det bli ett helvetiskt drag på läktarna? AIK är ju borta ur guldstriden nu. 15000 stelfrusna svenskar ger knappast ens ett hyfsat bra drag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 2, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2012 Hoppas inte för mycket på Råsundaseger, det blir nog ett helvetiskt drag på läktarna,(åtminstonne hoppas jag det) och hur många ggr har IFF IFF spöat Gnaget där? Blir nog regnmetropolen Borås som får "sola" sig i år i alla fall! Ja det lutar väl åt det men hoppet får hänga kvar några dagar till, det är inte omöjligt att Åtvd. skräller och sedan får det vara upp till Malmö att inte sumpa det igen om chansen dyker upp! Drag får vi hoppas att det blir trots att många Malmösupportrar säkert misströstar efter gårdagens flopp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 2, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2012 Varför skulle det bli ett helvetiskt drag på läktarna? AIK är ju borta ur guldstriden nu. 15000 stelfrusna svenskar ger knappast ens ett hyfsat bra drag Nu är det Olympia vi snackar om så det kommer säkert många fler än 15 000 åskådare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Blir några "nagelbitartimmar" i kväll för en del, vi som sumpat chansen får väl bjuda på lite dramatik istället och framför allt, se till att vinna den absolut sista allsvenska matchen på Nationalarenan Råsunda! Tack ditt gamla betongslott, du har berett mig och många många andra så oerhört många glädjestunde likväl besvikelsens bittra tårar, men det är just det som gör idrotten och dess boningar odödliga.just denna dag skulle jag vilja ha kraften att beama mig bort, eller kanska ska jag säga hem, till ett historiskt möte. Forza Gnaget! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Just nu är guldet i Borås,leder med 1-0 mot åtvid.AIK leder mot MFF med 1-0 och redan nerflyttningsklara bottenmötet piskar ÖSK skiten ur ett håglöst GAIS 3-0 i halvtid. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Grattis Elfsborg till SM-Guldet och stort Grattis till Häcken som förlorade guldet på snöret,dags nästa år? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Men om topplagen i Sverige lägger på några kilon och ökar längden på spelarna i lagen så kan de nog mäta sig även med de bättre lagen i europa Om det bara är längd och tyngd som gäller för att bli världspelare så finns denne i Bajen. Monday James är namnet, lägg det på minnet för han blommar nog ut nästa år... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Målfarlig är han i alla fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 4, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 4, 2012 Jaha som det kan gå, rånade på ett guld i går (Ldb) och dagens match mot AIK får man ju glömma snabbt men grattis till Elfsborg till guldet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 5, 2012 Dela Inlagd November 5, 2012 Jaha som det kan gå, rånade på ett guld i går (Ldb) och dagens match mot AIK får man ju glömma snabbt men grattis till Elfsborg till guldet! Va då rånade? Hela bollen ska vara inne !! Skönt att grötlagen inte fick några guld ,he he Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 5, 2012 Va då rånade? Hela bollen ska vara inne !! Skönt att grötlagen inte fick några guld ,he he Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Vad fanken har man en linjedomare till om man inte tror på deras beslut hon stod ju onekligen mycket bättre till än huvuddomaren och flaggade för mål! Att huvuddomaren sedan spenderar 4-5 min att övertala henne om att hon skulle ha fel låter helt tokigt. Domaren hade nog lite väl många gamla fotbollskompisar i Tyresö! Sedan förstår jag att många blir nöjda med att gulden inte hamnar hos "grötlagen" när dessa i stort sätt prenumererar på dem, lite fördelning ut i landet känns kanske skönt för en del! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd November 5, 2012 Dela Inlagd November 5, 2012 Jaha som det kan gå, rånade på ett guld i går (Ldb) och dagens match mot AIK får man ju glömma snabbt men grattis till Elfsborg till guldet! Det jämnar väl ut sig sade Norling efter derbyt... Däremot så rånades vi på vårt 2-0 mål borta mot AIK, David Accams mål var så så långt inne att alla såg det utom den fete linjemannen som inte hunnit till sin plats! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 24, 2013 Dela Inlagd Januari 24, 2013 Nu blir det nog ett jäkla hallå bland AIK:s anhängare. http://www.fotbolldirekt.se/2013/01/24/chockovergangen-bangura-klar-for-elfsborg/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu