Jump to content
IGNORERAD

Shinawatras på väg att undkomma skatt i miljardklass.


noBuzz

Recommended Posts

Hej

Att man själv avstår att rösta i frågor som man anses jävig i är ett normalt förfarande i olika grupper, föreningar, styrelser och inte minst i riksdagar eller parlament, och detta är väl normalt det som krävs för att misstanke om jäv inte ska kunna hävdas, man överlåter åt andra att bestämma i ärenden som man själv som individ har intressen, detta tycker jag är ett bra och effektivt sätt att förhindra att man agerar i egen sak eller ens kan bli misstänkt för det.

Mvh Isan Lover

Skrev du inte nyss att han inte ägde aktierna själv och därigenom kan ju inte jäv uppstå om det bara är hans städerska och trädgårdsmästare som gynnas ! :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    16

  • Tallviking

    15

  • MaiChai

    15

  • janne_h

    12

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Skrev du inte nyss att han inte ägde aktierna själv och därigenom kan ju inte jäv uppstå om det bara är hans städerska och trädgårdsmästare som gynnas ! :crazy:

Hej

Bara det faktum att fru och barn ägde aktier är skäl nog för att inte deltaga i en sån omröstning just för att slippa att misstänkas för jäv.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att stor del av församlingen röstade i en fråga där man var högst medveten om att detta berörde premiärministerns privata ekonomi. Därav så gick man runt frågan genom att Dr T ej röstade menar du. Detta för att han anses jävig. Du anser då inte att dom andra ledamöterna i hans parti. Som av en händelse råkade vara i majoritet just då. Anses jäviga när dom röstade igenom en lag som gynnade deras chef sittand PM?

Har du nån basal kunskap om hur demokrati fungerar?

Carl Bildt går ut ur kammaren medans riksdagen röstar igenom ett beslut av stöd till svenska oljebolag som verkar i Etiopien. Det skulle vara på samma nivå som det du just förespråkade som ett vedertaget sätt att bedriva demokrati på. :sFduh: Man tar sig för pannan när man läser vad du skriver.

Mvh Janne

Hej

Att man själv avstår att rösta i frågor som man anses jävig i är ett normalt förfarande i olika grupper, föreningar, styrelser och inte minst i riksdagar eller parlament, och detta är väl normalt det som krävs för att misstanke om jäv inte ska kunna hävdas, man överlåter åt andra att bestämma i ärenden som man själv som individ har intressen, detta tycker jag är ett bra och effektivt sätt att förhindra att man agerar i egen sak eller ens kan bli misstänkt för det.

Mvh Isan Lover

Då ska jag tala om något nytt för dig. Det kanske kommer som en blixt från en klar himmel i din värld? :crazy: Om man i svensk tysk brittisk eller finsk norsk dansk fransk (Undantaget som bekräftar regeln för detta i europa är väl italien) riksdag skulle genomföra beslut som i första hand handlar om att ändra lagen så att sittande PM/statsminister/president ska enskilt gynnas av det beslut man tar ekonomiskt. Då räcker det knappast med att den som gynnas ej är med och beslutar. I en normal demokrati skulle detta klassas som bestickning vilket till och med är förbjudet i Thailand. Detta trots att Dr T gärna praktiserar detta med matlådor till domare o dyl.

Och den som ska betala det som Dr T,s partimedlemmar beslutar om är folket genom skattsedeln.

Var det inte en fransk Eu tjänstekvinna som fick gå för att hennes man var anställd av henne?

Man gör sin chef en tjänst och får nånting tillbaka för detta. Helt klart fall av bestickning.

Som någon skrev. Du börjar nu t.o.m göra parodi på parodin IL.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bara det faktum att fru och barn ägde aktier är skäl nog för att inte deltaga i en sån omröstning just för att slippa att misstänkas för jäv.

Mvh Isan Lover

I vilken omröstningen var det som Thaksin inte deltog?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Alla beslut tagna i högsta sovjet röstades fram. Och alla var folkvalda. Därmed var alla beslut tagna i högsta sovjet ok och försvarbara.

Folket ville verkligen massmördas under Stalin. Annars så hade man ju röstat bort honom.

Och eftersom han inte röstades bort, och högsta sovjet forsatte att välja honom, så måste ju massmord, fattigdom och förföljelser ha varit vad folk gillade och ville ha.

Självklart så måste man ju ge folket vad de vill ha. Fram för mer folkfrihet! :crazy:

Hej

Det är bara ett problem med detta resonemang och det är att Högsta Sovjet inte betraktades som ett demokratiskt folkvalt parlament, eftersom Sovjet inte var en demokrati utan en diktatur där ingen opposition tilläts ställa upp i valen, och Sovjets val var földaktligen inte godkända av omvärlden.

I Thailand har man massor av partier att välja på och dom val som har hållits på både nittio och tvåtusentalet har varit godkända av omvärlden, så här är det helt en helt annorlunda situation än i Sovjet.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

..man överlåter åt andra att bestämma i ärenden som man själv som individ har intressen, detta tycker jag är ett bra och effektivt sätt att förhindra att man agerar i egen sak eller ens kan bli misstänkt för det.

Det tycker den store demokraten Thaksin också. Därför skickar han självklart fram syrran för att ta alla beslut åt honom.

Genom att göra så kan ju ingen misstänka honom för att agera i egenintresse. Ta da... jättebra! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bara det faktum att fru och barn ägde aktier är skäl nog för att inte deltaga i en sån omröstning just för att slippa att misstänkas för jäv.

Mvh Isan Lover

Hade det varit OK för Thaksin att rösta om det bara var trådgårdsmästaren och hushållerskan som ägde aktierna i bolaget ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är bara ett problem med detta resonemang och det är att Högsta Sovjet inte betraktades som ett demokratiskt folkvalt parlament, eftersom Sovjet inte var en demokrati utan en diktatur där ingen opposition tilläts ställa upp i valen, och Sovjets val var földaktligen inte godkända av omvärlden.

I Thailand har man massor av partier att välja på och dom val som har hållits på både nittio och tvåtusentalet har varit godkända av omvärlden, så här är det helt en helt annorlunda situation än i Sovjet.

Mvh isan Lover

Nej... det finns ganska så många fler problem med mitt (ditt) resonemang.

Skalan från diktatur till demokrati är ganska flyktig och det är inte alltid som det är lätt att veta vad som är vad.

Men det finns några kännetecken som man kan ta fasta på om man vill bedömma om ett land i själva verket är diktatoriskt eller inte.

T.ex följande:

1. Oppositionspartier tilläts inte, eller struntas i, vid allmänna val. (Man bryr sig alltså inte om att ge folk möjlighet att välja andra alternativ. )

Diktator Thaksin sket fullständigt i att det inte fanns en opposition i hans snabbpåhittade nyval i februari 2006 utan genomförde valet ändå.

Domstolarna ogiltigförklarade sedan valen med motiveringen att de inte var demokratiska och världen tog en lättnades suck att inte Thailand valde vägen mot en enpartistat.

2. De som styr centraliserar alla makt kring sig själv och sina närmaste.

Tja, finns det någon kvar på denna jord som inte tycker att Thaksin gör detta?

3. De som styr gör sig omättligt rika genom sitt maktmissbruk.

Jaha. Det här gjorde väl inte Thaksin va? :)

4. De som styr visar ett löpande förakt för lagar och regler.

Inte heller synonymt med mannen som flyr straff, delar ut mutor till domare, låter myndigheter utomrättsligt mörda tusentals människor eller allt annat han gjort.

Vad du behöver förstå IL, är att allt inte handlar om tillvägagångssätt vid val, när man ska avgöra om ett land kan anses vara en folkrepresenterad demokrati eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hade det varit OK för Thaksin att rösta om det bara var trådgårdsmästaren och hushållerskan som ägde aktierna i bolaget ?

Hej

Svaret är självklart ja, det är inte olagligt för trädgårdsmästare och hushållerskor att äga aktier även om en del säkert skulle vilja ha det så.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Svaret är självklart ja, det är inte olagligt för trädgårdsmästare och hushållerskor att äga aktier även om en del säkert skulle vilja ha det så.

Mvh Isan Lover

Om han skriver över stora belopp på trägårdsmästaren. Ska inte dessa beskattas som alla annan inkomst av trägårdsmästaren?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker bara wow när jag läser den här tråden.

Tror aldrig jag har läst någon så helhjärtat försvara maktmissbruk, korruption och utsugning av folk som jag har gjort i den här tråden.

IL jag hoppas att du förstår att du sitter och försvar hela eliten i Thailand, men jag antar att du tycker det är positivt att de står över lagen och kan göra vad de vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Svaret är självklart ja, det är inte olagligt för trädgårdsmästare och hushållerskor att äga aktier även om en del säkert skulle vilja ha det så.

Mvh Isan Lover

Att Thaksin bara några dagar innan skrev över aktierna på trädgårdmästaren och hushållerskan är inget man behöver ta hänsyn till tycker du ? :whistle:

Skall man ifrågasätta vem som är den egentliga ägaren av aktierna kanske

Vem tror du får dra nytta på förtjänsterna av aktierna ? Thaksin eller trädgårdsmästaren/hushållerskan ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

IL; det här går från att vara löjligt till patetiskt. Du försvarar en kvalificerad brottsling som stjäl pengar från Thailand med de mest fantastiska argument.

Fanatisk har fått en ny nivå.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hur är dessa beslut fattade, av honom själv? eller av andra? eller av parlamentet?

Har han själv fattat beslut som PM och dessa inte är demokratiskt förankradeoch som gynnar honom själv så borde man ha riktat in sig på dessa och inte på att påstå att beslut som parlamentet fattar på laglig väg skulle vara olagliga.

Mvh Isan Lover

Spelar det någon roll? Både Thaksin och parlamentet var ju demokratiskt valda av folket!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

IL, en folkets man som djupt föraktar alla orättvisor som de enkla människorna utsätts för.

IL, som aldrig missar en chans att påpeka hur den kinesiskättade överklassen utnyttjar sin makt för att lura och suga ut de svaga.

Tänk ändå hur förödande för någons självbild den giftiga kombinationen av fanatism och rädslan att förlora ansiktet kan vara. Här har IL lagt flera timmar om dagen i flera år och ofta under kraftigt bombardemang försökt odla myten om sig själv som lika delar Nelson Mandela och Aung San Suu Kyi och sedan på två dagar faller allt ihop och kvar står en något yngre men lika förljugen version av Robert Mugabe. Allt prat om demokrati och att stå på de fattigas sida var, som många redan anat, bara tomt snack för att dölja en dyrkan av makt och rikedom.

Jag har ibland hållit med IL och tyckt att vissa går för hårt åt honom men när han sida upp och sida ner försvarar flagranta fall av ekonomisk brottslighet och maktmissbruk, bara för att de gjordes av någon som IL dyrkar, då har han för alltid förbrukat allt förtroendekapital. Jag tycker helt uppriktigt att det är trist för IL har en massa poänger som många inte ser men vem orkar leta efter poänger i allt hattande mellan extrem nyliberalism och konservatism i ena inlägget och direkt marxistis-lenisistiska påståenden i nästa, allt efter vad Thaksin och PT har hittat på senast?

ILs försvar och renande hyllande utav Sydostasiens överlägset mest korrupta ledare under 2000-talet påminner om lejonungen i en bok som dotter Atom läste för mig igår. I berättelsen går en liten lejonunge runt och beklagar sig för savannens alla djur att ett gäng stora flodhästungar är dumma och knuffas. Till slut kommer lejonungen till ett zebraföl och beklagar sig och då säger zebran, fritt översatt "här kommer du och gnäller om flodhästar som knuffas, din mamma åt upp min mamma igårnatt". Lejonungen tittar förvånat på zebrafölet och säger "det är vad lejon gör".

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråd är både underhållande och skrämmande på samma gång, hur någon som kallar sig de fattigas vän och alltid står på den svages sida, fackligt aktiv och allt, inte ens kan eller vill se alla dessa solklara fall av maktmissbruk och korruption för ett det är hans politiska idol som ligger bakom dem.

Men IL har ju rätt i en sak, hade inte Thaksin avsatts så hade ju inte dessa fall kunnat undersökas då han under sin tid som PM såg till att så inte skedde genom att sätta i lojala människor till just Shinawatra klanen på viktiga poster, hota och utvisa journalister som undersökte hans affärer och föröka avskaffa de kontrollmekanismer som allal demokratier har för att inte de folkvalda ska löpa amok när de berusats av makten.

Men som tur var så avsattes han och de flesta av hans skumraskaffärer kunde sedan utredas.

Det IL måste inse är att det är fortfarande ett brott som begåtts även om ingen kan, får eller vill utreda det.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

IL, en folkets man som djupt föraktar alla orättvisor som de enkla människorna utsätts för.

IL, som aldrig missar en chans att påpeka hur den kinesiskättade överklassen utnyttjar sin makt för att lura och suga ut de svaga.

Tänk ändå hur förödande för någons självbild den giftiga kombinationen av fanatism och rädslan att förlora ansiktet kan vara. Här har IL lagt flera timmar om dagen i flera år och ofta under kraftigt bombardemang försökt odla myten om sig själv som lika delar Nelson Mandela och Aung San Suu Kyi och sedan på två dagar faller allt ihop och kvar står en något yngre men lika förljugen version av Robert Mugabe. Allt prat om demokrati och att stå på de fattigas sida var, som många redan anat, bara tomt snack för att dölja en dyrkan av makt och rikedom.

Jag har ibland hållit med IL och tyckt att vissa går för hårt åt honom men när han sida upp och sida ner försvarar flagranta fall av ekonomisk brottslighet och maktmissbruk, bara för att de gjordes av någon som IL dyrkar, då har han för alltid förbrukat allt förtroendekapital. Jag tycker helt uppriktigt att det är trist för IL har en massa poänger som många inte ser men vem orkar leta efter poänger i allt hattande mellan extrem nyliberalism och konservatism i ena inlägget och direkt marxistis-lenisistiska påståenden i nästa, allt efter vad Thaksin och PT har hittat på senast?

ILs försvar och renande hyllande utav Sydostasiens överlägset mest korrupta ledare under 2000-talet påminner om lejonungen i en bok som dotter Atom läste för mig igår. I berättelsen går en liten lejonunge runt och beklagar sig för savannens alla djur att ett gäng stora flodhästungar är dumma och knuffas. Till slut kommer lejonungen till ett zebraföl och beklagar sig och då säger zebran, fritt översatt "här kommer du och gnäller om flodhästar som knuffas, din mamma åt upp min mamma igårnatt". Lejonungen tittar förvånat på zebrafölet och säger "det är vad lejon gör".

Hej Atom!

Som vanligt ett välskrivet inlägg från dej, men uppriktigt.

Är det ändå inte ganska girigt att plocka de här billiga poängen som IL och några få andra oförtröttligen bjuder på?!

Jag har en önskan och förhoppning att det går att hitta något annat incitament för era öppna politiska diskussioner, än att försöka ta kål på det resistenta IL-viruset, för trots allt så vill iaf inte jag missa de intressanta kunskaperna om Thailand och thailändsk politik, som du m fl ju faktiskt besitter.

Det blir bara så onödigt tröttsamt att läsa inläggen med IL i fokus i 99% av inläggen.

Jag ser fram emot nya välskrivna och informativa inlägg som inte innehåller bokstavskombinationen IL. :)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom!

Som vanligt ett välskrivet inlägg från dej, men uppriktigt.

Är det ändå inte ganska girigt att plocka de här billiga poängen som IL och några få andra oförtröttligen bjuder på?!

Jag har en önskan och förhoppning att det går att hitta något annat incitament för era öppna politiska diskussioner, än att försöka ta kål på det resistenta IL-viruset, för trots allt så vill iaf inte jag missa de intressanta kunskaperna om Thailand och thailändsk politik, som du m fl ju faktiskt besitter.

Det blir bara så onödigt tröttsamt att läsa inläggen med IL i fokus i 99% av inläggen.

Jag ser fram emot nya välskrivna och informativa inlägg som inte innehåller bokstaskombinationen IL. :)

Hej Jive,

Jag håller med, jag borde vara större än att kommentera hans inlägg, men i praktiken vet jag inte riktigt hur det skulle gå till.

Thailändsk politik handlar till 90% om för och emot Thaksin.

På forumet är 90% emot Thaksin.

Isan Lover står för 90% av alla inlägg från de som är för Thaksin.

Isan Lover skriver om Thaksin i 90% av sina inlägg.

Jag har skrivit det många gånger förr, jag skulle vilja ha en politisk diskussion utan att fastna i de här gamla skyttegravarna men det är inte lätt, även när mina in-laws och thailändska bekannta lite försiktigt försöker närma sig thailändsk politik i sina diskussioner händer samma sak; de fastnar i en diskussion om huruvida Thaksin var/är bra eller inte. De har i alla fått nått ett stadie som jag skulle vara oerhört tacksam om Isan Lover också kunde nå, för då kan man iallafall flytta fram diskussionerna till att handla om politik, och det är att även de som verkligen gillar/gillade Thaksins politik håller med om att han var en skurk som inte ska få återvända till Thailand utan att ta sitt straff, däremot ser många gärna att han fortsätter att styra Thailands politk från Dubai.

Om Isan Lover kunde hålla med om att Thaksin är en skurk så kommer jag aldrig håna Isan Lover för att han tycker om Thaksins politik, däremot kommer jag säkert argumentera emot, men det är väl själva vitsen med en diskussion.

Märk väl, jag använde inte bokstavskombinationen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej Atom!

Som vanligt ett välskrivet inlägg från dej, men uppriktigt.

Är det ändå inte ganska girigt att plocka de här billiga poängen som IL och några få andra oförtröttligen bjuder på?!

Jag har en önskan och förhoppning att det går att hitta något annat incitament för era öppna politiska diskussioner, än att försöka ta kål på det resistenta IL-viruset, för trots allt så vill iaf inte jag missa de intressanta kunskaperna om Thailand och thailändsk politik, som du m fl ju faktiskt besitter.

Det blir bara så onödigt tröttsamt att läsa inläggen med IL i fokus i 99% av inläggen.

Jag ser fram emot nya välskrivna och informativa inlägg som inte innehåller bokstavskombinationen IL. :)

Hej Jive

Bokstavskombinationen är livsviktig för att hålla diskussionerna vid liv. Se bara hur Nightlife nästan helt dött utan sin bokstavskombination :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jive,

Jag håller med, jag borde vara större än att kommentera hans inlägg, men i praktiken vet jag inte riktigt hur det skulle gå till.

Thailändsk politik handlar till 90% om för och emot Thaksin.

På forumet är 90% emot Thaksin.

Isan Lover står för 90% av alla inlägg från de som är för Thaksin.

Isan Lover skriver om Thaksin i 90% av sina inlägg.

Jag har skrivit det många gånger förr, jag skulle vilja ha en politisk diskussion utan att fastna i de här gamla skyttegravarna men det är inte lätt, även när mina in-laws och thailändska bekannta lite försiktigt försöker närma sig thailändsk politik i sina diskussioner händer samma sak; de fastnar i en diskussion om huruvida Thaksin var/är bra eller inte. De har i alla fått nått ett stadie som jag skulle vara oerhört tacksam om Isan Lover också kunde nå, för då kan man iallafall flytta fram diskussionerna till att handla om politik, och det är att även de som verkligen gillar/gillade Thaksins politik håller med om att han var en skurk som inte ska få återvända till Thailand utan att ta sitt straff, däremot ser många gärna att han fortsätter att styra Thailands politk från Dubai.

Om Isan Lover kunde hålla med om att Thaksin är en skurk så kommer jag aldrig håna Isan Lover för att han tycker om Thaksins politik, däremot kommer jag säkert argumentera emot, men det är väl själva vitsen med en diskussion.

Märk väl, jag använde inte bokstavskombinationen :)

Tack för ditt svar!

"It takes two for tango" så nu hoppas jag att IL :) sköter sin del, så vi kan få en "renare" och ändå mera intressant debatt att följa.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jive,

Jag håller med, jag borde vara större än att kommentera hans inlägg, men i praktiken vet jag inte riktigt hur det skulle gå t[size=5]il[/size]l.

Tha[size=5]il[/size]ändsk politik handlar t[size=5]il[/size]l 90% om för och emot Thaksin.

På forumet är 90% emot Thaksin.

Isan Lover står för 90% av alla inlägg från de som är för Thaksin.

Isan Lover skriver om Thaksin i 90% av sina inlägg.

Jag har skrivit det många gånger förr, jag skulle v[size=5]il[/size]ja ha en politisk diskussion utan att fastna i de här gamla skyttegravarna men det är inte lätt, även när mina in-laws och tha[size=5]il[/size]ändska bekannta lite försiktigt försöker närma sig tha[size=5]il[/size]ändsk politik i sina diskussioner händer samma sak; de fastnar i en diskussion om huruvida Thaksin var/är bra eller inte. De har i alla fått nått ett stadie som jag skulle vara oerhört tacksam om Isan Lover också kunde nå, för då kan man iallafall flytta fram diskussionerna t[size=5]il[/size]l att handla om politik, och det är att även de som verkligen g[size=5]il[/size]lar/g[size=5]il[/size]lade Thaksins politik håller med om att han var en skurk som inte ska få återvända t[size=5]il[/size]l Thailand utan att ta sitt straff, däremot ser många gärna att han fortsätter att styra Thailands politk från Dubai.

Om Isan Lover kunde hålla med om att Thaksin är en skurk så kommer jag aldrig håna Isan Lover för att han tycker om Thaksins politik, däremot kommer jag säkert argumentera emot, men det är väl själva vitsen med en diskussion.

Märk väl, jag använde inte bokstavskombinationen :)

Nej nej.. klart att du inte gjorde... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej.. klart att du inte gjorde... :)

Nä, det skulle ju se konstigt ut om han körde med versaler inne i orden. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det skulle ju se konstigt ut om han körde med versaler inne i orden. :)

A Håller H med, J det V ser R bättre G ut C att Ö köra F med S versaler P utanför R orden. M

Link to comment
Dela på andra sajter

A Håller H med, J det V ser R bättre G ut C att Ö köra F med S versaler P utanför R orden. M

Nu fick jag ont i hövvet, men får väl se det som positivt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om han skriver över stora belopp på trägårdsmästaren. Ska inte dessa beskattas som alla annan inkomst av trägårdsmästaren?

Hej

Självklart ska den som är registrerad som ägare betala ev. skatter, oftast är det väl skatt på vinsten det handlar om t.ex utdelning, om Thailand har en gåvoskatt ska även denna betalas.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...