Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Thaksin firar Songkran i Laos och Kambodja


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

NoBuzz for president :ok: om han nu inte gör som han säger om grytorna :crazy:

Tydligen inte bara Yingluck som har svårt med länders statsskick :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    40

  • Tallviking

    26

  • MaiChai

    20

  • Poffa

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tydligen inte bara Yingluck som har svårt med länders statsskick :)

Det var ju det jag försökte få ändring på :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen inte bara Yingluck som har svårt med länders statsskick :)

Du får skaffa lite bättre koll på de olika diktaturerna i ditt närområde, tror jag.

I kungliga demokratiska folkrepubliken Vittinge 1.12:20 så tituleras jag Ers president statsmajonäsminister.

I alla fall i det ena rummet på övervåningen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får skaffa lite bättre koll på de olika diktaturerna i ditt närområde, tror jag.

I kungliga demokratiska folkrepubliken Vittinge 1.12:20 så tituleras jag Ers president statsmajonäsminister.

I alla fall i det ena rummet på övervåningen.

Vårt inte du erbjuden posten som utvikningsminister?. I bimbo.s regering.

Mvh Janne

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vårt inte du erbjuden posten som utvikningsminister?. I bimbo.s regering.

Mvh Janne

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

Nää.. jag försökte köpa mig posten. Men det gick inte. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Roligt att du reagerar på något jag skriver. Kan det vara för att du hittat något som passar med dina floskler? :)

Vad tycker du som fackgubbe om att Thaksin och PT inte vill införa välfärdspolitik i Thailand?

Det tror jag absolut inte stämmer, mycket av både TRT, PPP och PT,s politik har ju just gått ut på att förbättra älfärden och gynna dom sämst ställda, vilket har gått hem hos väljarna.

Vad tycker du om att PTs politik inte fått något vidare gehör under de 10 år som gått sedan Thaksin valdes in? (Lika många väljer honom nu, som då)

Jag tror att PT är ganska nöjda med den stora andel av väljarna dom har, och att stödet nu är ungefär lika stort som det var för 10 år sedan är väl ett bra facit med tanke på hur dom har smutskastats och hanterats medialt fter kuppen, och trots att inflytelserika traditionella och rojalistiska grupper mer eller mindre har försökt förgöra partiet via beställningsjobb i domstolar och EC.

Vad tycker du om att det var Thaksins regeringar som höjde militärbudgetarna i särklass mest, av de civila regeringarna, under de senaste 10 åren. Och Abhisit som sänkte?

Detta tror jag är direkt felaktigt, det var ju enorma höjningar under Apishits tid och om jag inte minns fel så kunde man läsa i pressen att han satsade mycket mer än Thaksin på militären, det fanns väl en tråd på forumet om detta när det var aktuellt.

Vad tycker du om att landets fattigaste provinser, belägna i norra Thailand, röstar på demokraterna?

Jag tycker att det är helt logiskt och sunt att det finns både personer och platser som av olika anledningar väljer andra vägar politiskt, och så ska det ju vara i en demokrati, fast själv kan man ju ibland ha svårt att förstå hur folk tänker när dom röstar, men valet är och ska vara fritt.

Får vi se lite av din nyvunna vilja att "få till en mer balanserad och objektivare diskussion där jag medgav lite egna brister för att erbjuda andra en chans att tänka över sina och på så sätt inbjuda till ett bättre klimat" :)

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är Thaksin nu Laos eller Kambodja

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Han hälsar på sin polare i Kambodja.

Han verkar inte vara så populär i grannlandet om man ser på säkerhetspådraget.

Det thailändska folket förväntas också att vara med och betala för säkerheten av den landsflyktiga hjälten

http://www.thaivisa.com/forum/topic/547633-cambodia-deploys-huge-security-for-thaksin-rally/

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror som sagt att denna skyttegravs taktik som har tillämpas i många år nu både i Thailand och på detta forum inte är någon lösning, vi kommer ingenstans och det gör dom inte i Thailand heller, enda vägen framåt för både dom och oss är nog att både PT och Demokraterna samt deras anhängare ser över sitt eget agerande och sina egna ställningstagande och försöker se lite av sina egna brister istället för att bara peka på andras, och båda sidor har ju faktiskt "icke-valda medhjälpare".

Men det är ju som bekant betydligt lättare att fortsätta förneka och kasta skit på andra än att rannsaka sig själv lite, det är ju inte så ofta det bara är ens fel att två träter och så är det nog även i detta fallet både i Thailand och på forumet.

Mvh Isan Lover

Så många år som medlemmar försök få dig att förstå att det krävs två för att dansa tango, och nu

äntligen har polletten börjat att trilla ner.

Eller??

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du som fackgubbe om att Thaksin och PT inte vill införa välfärdspolitik i Thailand?

Det tror jag absolut inte stämmer, mycket av både TRT, PPP och PT,s politik har ju just gått ut på att förbättra älfärden och gynna dom sämst ställda, vilket har gått hem hos väljarna.

Det var inte bara sannolikt, utan tvärtom rätt väntat, att du inte skulle tro att det stämmer.

Dessvärre så stämmer vad du tror, precis som vanligt, rätt illa med verkligheten.

Prime Minister Thaksin Shina-watra last night insisted he would never allow Thailand to become a welfare state

Ousted prime minister Thaksin Shinawatra yesterday criticised the Abhisit government's policy of making the country a welfare state

Vad tycker du om att PTs politik inte fått något vidare gehör under de 10 år som gått sedan Thaksin valdes in? (Lika många väljer honom nu, som då)

Jag tror att PT är ganska nöjda med den stora andel av väljarna dom har, och att stödet nu är ungefär lika stort som det var för 10 år sedan är väl ett bra facit med tanke på hur dom har smutskastats och hanterats medialt fter kuppen, och trots att inflytelserika traditionella och rojalistiska grupper mer eller mindre har försökt förgöra partiet via beställningsjobb i domstolar och EC.

Vilken skräll at du skulle tycka så. Men det är ok. Hans politik har inte lett till fler röster under den tid han haft på sig att bevisa sig själv. Alltså har troligen inte hans politik så mycket med valresultaten att göra. Däremot så har hans vallöften säkert det, eftersom han redan vid det första valet lovade alla guld och gröna skogar.

Vad tycker du om att det var Thaksins regeringar som höjde militärbudgetarna i särklass mest, av de civila regeringarna, under de senaste 10 åren. Och Abhisit som sänkte?

Detta tror jag är direkt felaktigt, det var ju enorma höjningar under Apishits tid och om jag inte minns fel så kunde man läsa i pressen att han satsade mycket mer än Thaksin på militären, det fanns väl en tråd på forumet om detta när det var aktuellt.

Mvh Isan Lover

De gånger detta varit uppe i forumet har du konstigt nog försvunnit och helt tystnat, trots att jag t.o.m svarade på dina inlägg.

Men du har väl förträngt detta så här är siffrorna igen över militärbudgetens förändring under de olika regeringarna.

24fd3b6.jpg

Som du ser, igen, så stämmer det du tror, igen, väldigt dåligt med verkligheten.

Faktum är att det inte stämmer alls, utan är precis tvärt om.

Thaksinisterna höjde budgetarna betydligt mycket mer än Abhisit. Och den ende som sänkte budgeten, var Abhisit.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Så många år som medlemmar försök få dig att förstå att det krävs två för att dansa tango, och nu

äntligen har polletten börjat att trilla ner.

Eller??

Jag röstar på "eller". :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade ju en.. :)

Vad tycker du om att landets fattigaste provinser, belägna i norra Thailand, röstar på demokraterna?

Jag tycker att det är helt logiskt och sunt att det finns både personer och platser som av olika anledningar väljer andra vägar politiskt, och så ska det ju vara i en demokrati, fast själv kan man ju ibland ha svårt att förstå hur folk tänker när dom röstar, men valet är och ska vara fritt.

Vad bra. Det tycker jag med. Och jag tar detta erkännande som att du äntligen accepterar att fattigdom och partival inte går hand i hand i Thailand.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Han hälsar på sin polare i Kambodja.

Han verkar inte vara så populär i grannlandet om man ser på säkerhetspådraget.

Det thailändska folket förväntas också att vara med och betala för säkerheten av den landsflyktiga hjälten

http://www.thaivisa.-thaksin-rally/

Hej

Det är inte Kambodjanerna man oroar sig för, det finns rykten om att hans politiska motståndare i Thailand har planerat ett mordförsök på Thaksin.

Detta låter ju inte helt otroligt, han har ju många fiender som hyser ett sånt agg mot honom att det i princip kan kallas hat, och att dessa politiska fiender är beredda att ta till våld och döda och skada andra för att behålla och komma till makten såg vi ju inte minst vid massakrerna i Bangkok där 94 dog och 2000 blev skadeskjutna.

Så man gör nog klokt i att ta såna här rykten på allvar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inte Kambodjanerna man oroar sig för, det finns rykten om att hans politiska motståndare i Thailand har planerat ett mordförsök på Thaksin.

Detta låter ju inte helt otroligt, han har ju många fiender som hyser ett sånt agg mot honom att det i princip kan kallas hat, och att dessa politiska fiender är beredda att ta till våld och döda och skada andra för att behålla och komma till makten såg vi ju inte minst vid massakrerna i Bangkok där 94 dog och 2000 blev skadeskjutna.

Så man gör nog klokt i att ta såna här rykten på allvar.

Mvh Isan Lover

Jo det syntes tydligt i Bangkok hur "politiska fiender" kan agera

Inte minst "använda våld för att komma till makten" ..

Thai Prime Minister Abhisit Car Attacked by Protesters

Tuesday, April 7, 2009 at 6:14 pm

thai-prime-minister-abhisit-car-attacked-by-protesters.jpgBangkok: Protesters attacked a car carrying Prime MinisterAbhisit Vejjajiva Tuesday, shattering windows but leaving the Thai leader unhurt.

The attack escalated tensions a day before a massive anti-government rally that Abhisit said has sparked concerns of“civil war” in Thailand.

The attack marked the first outbreak of violence in Thailand’s latest round of political turmoil.

Some of the vehicle’s windows were smashed when about two dozen protesters converged on Abhisit’s motorcade as it left a hotel in Pattaya, about 90 miles (150 kilometers) south of Bangkok, said government spokesman Isara Suntornwat. Abhisit told reporters after returning to Bangkok, “I did not panic. I can still work normally. Anti-government protesters have called for tens of thousands of supporters nationwide to rally Wednesday in Bangkok.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Missade ju en.. :)

Vad bra. Det tycker jag med. Och jag tar detta erkännande som att du äntligen accepterar att fattigdom och partival inte går hand i hand i Thailand.

Hej

På riksplanet är det ju mer övergripande beslut som allas rätt till sjukvård, infrastruktursatsningar, industriparkssatsningar, pensionsnivåer, lägsta löner o.s.v som tas och här har ju partivalet stor betydelse, och man bör väl som i dom flesta andra demokratier granska partiernas bud och välja det som man tycker verkar vara bäst.

Och om man ser till tiden för TRT,s bildande så har enligt mig och tydligen också väljarna deras löften varit attraktivast, jag tror att deras löften om satsningar också utanför Bangkok området på vägar och järnvägar, och inte minst satsningar på skolor och sjukvård har nog lockat, kampanjer mot droghandeln är också populära, och när man nu går vidare med IT satsningen i skolan, Industriparkssatsningar i Khon Kaen, höjda minimilöner, tidigarelagda järnvägssatsningar i Isaan o.s.v så lär dom nog ännu en gång belönas av väljarna.

Populistiskt säger en del, men politikers uppdrag är väl att om möjligt ge folket vad dom vill ha.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

På riksplanet är det ju mer övergripande beslut som allas rätt till sjukvård, infrastruktursatsningar, industriparkssatsningar, pensionsnivåer, lägsta löner o.s.v som tas och här har ju partivalet stor betydelse, och man bör väl som i dom flesta andra demokratier granska partiernas bud och välja det som man tycker verkar vara bäst.

Och om man ser till tiden för TRT,s bildande så har enligt mig och tydligen också väljarna deras löften varit attraktivast, jag tror att deras löften om satsningar också utanför Bangkok området på vägar och järnvägar, och inte minst satsningar på skolor och sjukvård har nog lockat, kampanjer mot droghandeln är också populära, och när man nu går vidare med IT satsningen i skolan, Industriparkssatsningar i Khon Kaen, höjda minimilöner, tidigarelagda järnvägssatsningar i Isaan o.s.v så lär dom nog ännu en gång belönas av väljarna.

Populistiskt säger en del, men politikers uppdrag är väl att om möjligt ge folket vad dom vill ha.

Mvh Isan Lover

Jag trodde i min enfald att politikers jobb är att ge HELA LANDETS BEFOLKNING det dom vill ha och inte bara den region vars väljare man bygger sin makt på...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo det syntes tydligt i Bangkok hur "politiska fiender" kan agera

Inte minst "använda våld för att komma till makten" ..

Thai Prime Minister Abhisit Car Attacked by Protesters

Tuesday, April 7, 2009 at 6:14 pm

thai-prime-minister-abhisit-car-attacked-by-protesters.jpgBangkok: Protesters attacked a car carrying Prime MinisterAbhisit Vejjajiva Tuesday, shattering windows but leaving the Thai leader unhurt.

The attack escalated tensions a day before a massive anti-government rally that Abhisit said has sparked concerns of“civil war” in Thailand.

The attack marked the first outbreak of violence in Thailand’s latest round of political turmoil.

Some of the vehicle’s windows were smashed when about two dozen protesters converged on Abhisit’s motorcade as it left a hotel in Pattaya, about 90 miles (150 kilometers) south of Bangkok, said government spokesman Isara Suntornwat. Abhisit told reporters after returning to Bangkok, “I did not panic. I can still work normally. Anti-government protesters have called for tens of thousands of supporters nationwide to rally Wednesday in Bangkok.

Hej

Ja Abhisit har också fiender fast dom utgörs inte av generaler, rojalister eller kungliga rådgivare utan av hans egen befolkning på gräsrotsnivå och det är en stor skillnad, Thaksin kan umgås med folket på gatan helt avspänt men hatas av etablissimanget och kuppmakarna, för Abhisit är det tvärtom eftersom han inte kan vistas ute bland dom vanliga människorna utan att riskera sitt liv men är välkommen hos och älskad av etablissimanget.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag trodde i min enfald att politikers jobb är att ge HELA LANDETS BEFOLKNING det dom vill ha och inte bara den region vars väljare man bygger sin makt på...

Hej

Det hade nog befolkningen i norr, nordost och Bangkoks slum också hoppats på dom senaste 100 åren, men dom upptäcktes inte och ingen brydde sig om dom innan TRT bildades.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja Abhisit har också fiender fast dom utgörs inte av generaler, rojalister eller kungliga rådgivare utan av hans egen befolkning på gräsrotsnivå och det är en stor skillnad, Thaksin kan umgås med folket på gatan helt avspänt men hatas av etablissimanget och kuppmakarna, för Abhisit är det tvärtom eftersom han inte kan vistas ute bland dom vanliga människorna utan att riskera sitt liv men är välkommen hos och älskad av etablissimanget.

Mvh Isan Lover

Kallar du en militant mobb av röda aktivister för "vanligt folk på stan" ?

Skulle vilja se Thaksin "umgås med folket på gatan helt avspänt" i de södra provinserna...

Skall du aldrig någonsin inse att allt man kan säga om politiker i Thailand kan man applicera precis lika bra på de olika sidorna, både negativt och positivt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det bra med infrastruktursatsninger

IL "tidigarelagda järnvägssatsningar i Isaan"

Thaksin i går.

"He also said that the government was implementing many projects . high-speed rail routes.

http://www.nationmultimedia.com/politics/Thaksin-vows-to-be-back-for-birthday-30179942.html

Men sen har vi visst verkligheten också.

Prime Minister Yingluck Shinawatra’s government for now has derailed a plan to construct high-speed railways linking Thailand to Asean countries and China, agreed in principle by the previous government,

http://www.nationmultimedia.com/business/Sino-Thai-high-speed-rail-link-put-on-hold-for-now-30176665.html

Kan dessutom påpekas att den nu stoppade järnvägen dessutom ingick i den digra listan valfläsk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det hade nog befolkningen i norr, nordost och Bangkoks slum också hoppats på dom senaste 100 åren, men dom upptäcktes inte och ingen brydde sig om dom innan TRT bildades.

Mvh Isan Lover

Har inte de fattiga i söder samma förutsättningar till att hoppas på utveckling som de fattiga i norr ?

Anser du det ok med en regering som bara satsar i de delar av landet som deras väljare finns ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Prime Minister Yingluck Shinawatra’s government for now has derailed a plan to construct high-speed railways linking Thailand to Asean countries and China, agreed in principle by the previous government,

http://www.nationmul...w-30176665.html

Från artikeln:

"According to a source, the Chinese recently sent a draft memorandum of understanding on their investment in the scheme to the Thai government after the Abhisit Vejjajiva government sent their draft to Beijing."

Jaha... och jag som trodde att tåglinjen var PTs påfund. Så har det ju låtit på ILs floskler. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kallar du en militant mobb av röda aktivister för "vanligt folk på stan" ?

Skulle vilja se Thaksin "umgås med folket på gatan helt avspänt" i de södra provinserna...

Skall du aldrig någonsin inse att allt man kan säga om politiker i Thailand kan man applicera precis lika bra på de olika sidorna, både negativt och positivt

Hej

Det var nog inte exakt dessa små områdena i söder jag tänkte på utan i princip större delen av Thailand och då allt norr om Bangkok, men du har väl en liten poäng i att även Thaksin inte är välkommen överallt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

På riksplanet är det ju mer övergripande beslut som allas rätt till sjukvård, infrastruktursatsningar, industriparkssatsningar, pensionsnivåer, lägsta löner o.s.v som tas och här har ju partivalet stor betydelse, och man bör väl som i dom flesta andra demokratier granska partiernas bud och välja det som man tycker verkar vara bäst.

Och om man ser till tiden för TRT,s bildande så har enligt mig och tydligen också väljarna deras löften varit attraktivast, jag tror att deras löften om satsningar också utanför Bangkok området på vägar och järnvägar, och inte minst satsningar på skolor och sjukvård har nog lockat, kampanjer mot droghandeln är också populära, och när man nu går vidare med IT satsningen i skolan, Industriparkssatsningar i Khon Kaen, höjda minimilöner, tidigarelagda järnvägssatsningar i Isaan o.s.v så lär dom nog ännu en gång belönas av väljarna.

Populistiskt säger en del, men politikers uppdrag är väl att om möjligt ge folket vad dom vill ha.

Mvh Isan Lover

Du glömde att svara på de föregående punkterna i debatten.

Eftersom du vill "få till en mer balanserad och objektivare diskussion där jag medgav lite egna brister" så utgår jag ifrån att du medger felaktigheten i tron att Thaksin vill införa ett välfärdssamhelle och felaktigheten i din tidigare tro om militärbudgetarna.

Kan vi utgå från det och komma vidare i debatten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...