Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Thaksin firar Songkran i Laos och Kambodja


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailand har faktiskt mycket strikta lagar gällande förtal. Denna "namnlek" skulle med stor sannolikhet leda till en fällande dom.

"Standardstraffet " för förtal är 2 års fängelse. Men det är klart. Det blir knappast IL som döms utan SurinP3!

Ingen fara, rödskjortor straffas ju inte ändå så IL är safe.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/288286/red-activist-acquitted

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    40

  • Tallviking

    26

  • MaiChai

    20

  • Poffa

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men SurinP3 är ingen rödskjorta. Så han kan fällas!

Då är det ju bara att dra till Dubai...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ta gärna ett exempel !

Att DU beskyller diverse olika personer, partier och organisationer för än det ena och än det andra innebär ju faktiskt inte att dom FAKTISK begått de fel du beskyller dom för. Och tyvärr är det fallet väldigt ofta i det du beskyller alla möjliga för

Så du anser att det du anser omoraliskt skall andra ta avstånd från baserat på dina vrida åsikter om vad som är vad ??

Har du aldrig funderat på att vad som är rätt och fel är upp till varje betraktares egna åsikter, erfarenheter, omdömen, etc etc

Hej

Det var ganska många som svävade på målet om t.ex militärkuppen vid tiden för denna och ganska lång tid efteråt, just för att dom ogillade Thaksin och gillade Apishit och demokraterna, detta innebar att en del gick i försvarsställning alternativt inte tog ställning fullt ut emot den, självklart vet ju dessa människor att militärkupper är både olagliga, odemokratiska och ett rån mot landets väljare, men eftersom det gynnade deras parti och kunde sägas vara en kupp för en i deras ögon "god" sak så hamnade man i denna situation, men efter hand och kanske lite under galgen har väl dom flesta tagit avstånd ifrån kuppen även om vissa återfall förekommer.

Det är det samma med att bara röda partier upplöses och deras politiker bannas storskaligt, och när uppenbara bevis finns för att även Demokraterna skulle upplösas åtminstone två gånger så försvarar och bortförklarar samma personer detta uppenbara partiska fiffel där domstolen ena gången väntar så länge med att agera att tiden löper ut och andra gången gör dom ett tekniskt fel så att åtalet ogillas, dom vet naturligtvis att det inte är en slump att detta sker men dom väljer som vanligt att blunda för eller t.o.m att försvara domstolens brister eller att inte ta ställnin fullt ut mot detta uppenbara fiffel p.g.a att det är demokraterna som gynnas.

T.o.m när röda beskjuts tillsammans med reportrar, sköterskor, volontärer, kvinnor och barn och över 90 av dessa dog och 2000 skadades och organisationer som Amnesty och HRW protesterar så blundar vissa ånyo eller förklarar bort det hela med att dom drabbade är bråkmakare och terrorister, ingen vettig människa försvarar ju sånt här i normala fall, men i den här konflikten handlar det ju om demokraterna och idolen Apishit och då känns det som att allt är tillåtet.

Det finns hur många exempel på det här som helst, och det är konstigt att man inte precis som jag själv kan inse att man ibland begår misstag i sin iver och partiskhet när det gäller att blunda för eller inte ta ställning fullt ut när det handlar om den sida i konflikten som man själv har tagit ställning för.

Jag är partisk som alla vet och jag stöder dom röda därför att folket i mitt område gör det och tror sig tjäna på det, och jag rättfärdigar också detta stöd med att dessa regeringar har varit och är folkvalda och att deras väljarbas utgörs av gräsrötter i norr, nordost och Bangkoks slum, men trots att jag är så öppet partisk gillar jag inte och står inte för allt som Thaksin har gjort, men om han skulle ha avsatts så skulle det ha varit av väljarna själva, att det var PAD, kungliga rådgivarna och generalerna som gjorde det gör att jag inte accepterar

avsättningen eftersom militärkupper är olagliga och odemokratiska.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Massor av ord, som vanligt i floskelform.

Men inget som svar på den fråga du fick, som vanligt... :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Massor av ord, som vanligt i floskelform.

Men inget som svar på den fråga du fick, som vanligt... :whistle:

Hej

Dina frågor var dessa.

[size=5]Så du anser att det du anser omoraliskt skall andra ta avstånd från baserat på dina vrida åsikter om vad som är vad ??

Har du aldrig funderat på att vad som är rätt och fel är upp till varje betraktares egna åsikter, erfarenheter, omdömen, etc etc[/size]

[size=5][size=4]Vad som är rätt eller fel kan inte alltid bestämmas via en subjektiv uppfattning, det finns något som heter lagar och regler också speciellt i en demokrati, och visst man kan väl i princip försvara vad som helst med hänvisning till sina egna "egna åsikter och erfarenheter", men det är föga trovärdigt och än värre är det väl om man inte ens begriper att det man försvarar kanske är både omoraliskt, olagligt och odemokratiskt?[/size][/size]

[size=5][size=4]Mvh isan lover[/size][/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dina frågor var dessa.

[size=5]Så du anser att det du anser omoraliskt skall andra ta avstånd från baserat på dina vrida åsikter om vad som är vad ??

Har du aldrig funderat på att vad som är rätt och fel är upp till varje betraktares egna åsikter, erfarenheter, omdömen, etc etc[/size]

[size=5][size=4]Vad som är rätt eller fel kan inte alltid bestämmas via en subjektiv uppfattning, det finns något som heter lagar och regler också speciellt i en demokrati, och visst man kan väl i princip försvara vad som helst med hänvisning till sina egna "egna åsikter och erfarenheter", men det är föga trovärdigt och än värre är det väl om man inte ens begriper att det man försvarar kanske är både omoraliskt, olagligt och odemokratiskt?[/size][/size]

[size=5][size=4]Mvh isan lover[/size][/size]

Ytterligare ett gigantiskt självmål från din sida !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ytterligare ett gigantiskt självmål från din sida !!

Hej

Jag inser ju mina begränsnigar och brister på detta område, men du har uppenbarligen aldrig ens övervägt det för egen del?

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag inser ju mina begränsnigar och brister på detta område, men du har uppenbarligen aldrig ens övervägt det för egen del?

Mvh isan Lover

Varför envisas du i inlägg efter inlägg att påstå motsatsen till vad du nu skriver isåfall ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför envisas du i inlägg efter inlägg att påstå motsatsen till vad du nu skriver isåfall ?

Hej

Du har missat hela poängen, det är enligt mig omöjligt att stödja PT utan att på köpet få dras med vad Thaksin har ställt till med, precis lika omöjligt är det att stödja demokraterna och friskriva sig ifrån vad militär, kungliga rådgivare, domstolar, EC och PAD gör för demokraterna, dessa båda partier är i symbios med personer och grupper som inte alltid följer lagen och som ibland agerar både omoraliskt och odemokratiskt. och detta får man som sympatisör ibland skit för och det är det nog svårt att undgå eftersom det kan vara berättigat.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har missat hela poängen, det är enligt mig omöjligt att stödja PT utan att på köpet få dras med vad Thaksin har ställt till med, precis lika omöjligt är det att stödja demokraterna och friskriva sig ifrån vad militär, kungliga rådgivare, domstolar, EC och PAD gör för demokraterna, dessa båda partier är i symbios med personer och grupper som inte alltid följer lagen och som ibland agerar både omoraliskt och odemokratiskt. och detta får man som sympatisör ibland skit för och det är det nog svårt att undgå eftersom det kan vara berättigat.

Mvh Isan lover

Det är just det som ÄR poängen

Allt som du skriver är "enligt dig" och enbart detta. Det du aldrig kan verka förstå är att alla som kritiserar dig INTE delar ditt sätt att tolka allt svart/vitt, Rött/gult, Thaksin/Abhisit ...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Det var ganska många som svävade på målet om t.ex militärkuppen vid tiden för denna och ganska lång tid efteråt, just för att dom ogillade Thaksin och gillade Abhisit och demokraterna, detta innebar att en del gick i försvarsställning alternativt inte tog ställning fullt ut emot den, självklart vet ju dessa människor att militärkupper är både olagliga, odemokratiska och ett rån mot landets väljare, men eftersom det gynnade deras parti och kunde sägas vara en kupp för en i deras ögon "god" sak så hamnade man i denna situation, men efter hand och kanske lite under galgen har väl dom flesta tagit avstånd ifrån kuppen även om vissa återfall förekommer. Det är det samma med att bara röda partier upplöses och deras politiker bannas storskaligt, och när uppenbara bevis finns för att även Demokraterna skulle upplösas åtminstone två gånger så försvarar och bortförklarar samma personer detta uppenbara partiska fiffel där domstolen ena gången väntar så länge med att agera att tiden löper ut och andra gången gör dom ett tekniskt fel så att åtalet ogillas, dom vet naturligtvis att det inte är en slump att detta sker men dom väljer som vanligt att blunda för eller t.o.m att försvara domstolens brister eller att inte ta ställnin fullt ut mot detta uppenbara fiffel p.g.a att det är demokraterna som gynnas. T.o.m när röda beskjuts tillsammans med reportrar, sköterskor, volontärer, kvinnor och barn och över 90 av dessa dog och 2000 skadades och organisationer som Amnesty och HRW protesterar så blundar vissa ånyo eller förklarar bort det hela med att dom drabbade är bråkmakare och terrorister, ingen vettig människa försvarar ju sånt här i normala fall, men i den här konflikten handlar det ju om demokraterna och idolen Abhisit och då känns det som att allt är tillåtet. Det finns hur många exempel på det här som helst, och det är konstigt att man inte precis som jag själv kan inse att man ibland begår misstag i sin iver och partiskhet när det gäller att blunda för eller inte ta ställning fullt ut när det handlar om den sida i konflikten som man själv har tagit ställning för. Jag är partisk som alla vet och jag stöder dom röda därför att folket i mitt område gör det och tror sig tjäna på det, och jag rättfärdigar också detta stöd med att dessa regeringar har varit och är folkvalda och att deras väljarbas utgörs av gräsrötter i norr, nordost och Bangkoks slum, men trots att jag är så öppet partisk gillar jag inte och står inte för allt som Thaksin har gjort, men om han skulle ha avsatts så skulle det ha varit av väljarna själva, att det var PAD, kungliga rådgivarna och generalerna som gjorde det gör att jag inte accepterar avsättningen eftersom militärkupper är olagliga och odemokratiska. Mvh isan lover

Hej Du har missat hela poängen, det är enligt mig omöjligt att stödja PT utan att på köpet få dras med vad Thaksin har ställt till med, precis lika omöjligt är det att stödja demokraterna och friskriva sig ifrån vad militär, kungliga rådgivare, domstolar, EC och PAD gör för demokraterna, dessa båda partier är i symbios med personer och grupper som inte alltid följer lagen och som ibland agerar både omoraliskt och odemokratiskt. och detta får man som sympatisör ibland skit för och det är det nog svårt att undgå eftersom det kan vara berättigat. Mvh Isan lover

Nu börjar du till och med argumentera med dig själv... :crazy:

Alting kanske inte är lika enkelt som du vill göra gällande. Allra helst då du själv inte kan hålla isär begreppen om vad som gäller.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Du har missat hela poängen, det är enligt mig omöjligt att stödja PT utan att på köpet få dras med vad Thaksin har ställt till med, precis lika omöjligt är det att stödja demokraterna och friskriva sig ifrån vad militär, kungliga rådgivare, domstolar, EC och PAD gör för demokraterna, dessa båda partier är i symbios med personer och grupper som inte alltid följer lagen och som ibland agerar både omoraliskt och odemokratiskt. och detta får man som sympatisör ibland skit för och det är det nog svårt att undgå eftersom det kan vara berättigat.

Mvh Isan lover

Nej IL; DU missar hela poängen.

Det är just detta du missar; det är inte svart eller vitt i Thailand. Det finns en hel del militärer som stödjer PT (eftersom det är det nu regerande partiet och dom har störst möjlighet att få mutor den vägen)

Det är allmänt känt (kanske inte i din risby) att Thaksin flitigt umgås med kungliga, särskilt med kronprinsen. Kronprinsen är, som du vet, tronföljare och Thaksin har redan intecknat att få vara del i den kommande kakan där. Vad är det om inte att fraternisera med de kungliga? Alltså har PT också stöd av kungliga och dess rådgivare.

Det har visats ett otal gånger här hur PAD INTE är i symbios med Demokraterna eller PM Abhisit.

Om man inte kan hantera komplexa frågor så är det bättre att låta bli.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

... vad det gäller Laos så är det ju samma folk, med samma språk och kultur på båda sidor av Mekong floden och där ser nästan alla på Thailändsk TV och hör på Thailändsk radio och man har ett dagligt umgänge över gränsen med sina gamla landsmän, varav många fortfarande har släkt i Laos, här blir han definitivt välkommnad.

Mvh isan lover

Och välkomnad blev han. Av hela 2000 personer. :)

Ett stenkast från landets rödaste huvudnäste där alla älskar Thaksin och inte fler än 2000 sluter upp för att möta husguden? Märkligt.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/288479/thaksin-eyes-return-this-year

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är just det som ÄR poängen

Allt som du skriver är "enligt dig" och enbart detta. Det du aldrig kan verka förstå är att alla som kritiserar dig INTE delar ditt sätt att tolka allt svart/vitt, Rött/gult, Thaksin/Abhisit ...

Hej

Det handlar inte bara alls om vad jag och du tycker i denna fråga, ett helt land och dess innevånare är i princip delat i två läger som backas upp av sina respektive utanför parlamentet och av personer och grupper som folket inte har valt, att påstå att denna konflikt och dess parter enbart finns enligt mig är mycket märkligt.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det handlar inte bara alls om vad jag och du tycker i denna fråga, ett helt land och dess innevånare är i princip delat i två läger som backas upp av sina respektive utanför parlamentet och av personer och grupper som folket inte har valt, att påstå att denna konflikt och dess parter enbart finns enligt mig är mycket märkligt.

Mvh Isan lover

..och du maler bara på om dina TVÅ sidor utan att ta minsta notis om att detta är ett mångfasetterat problem med massor av grupperingar. Den största gruppen är nog dessutom dom som högaktligen är skittrötta på alla typer av politiker i Thailand just nu och bara vill leva sina liv i fred och slippa allt politiskt rävspel från alla inblandade parter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu börjar du till och med argumentera med dig själv... :crazy:

Alting kanske inte är lika enkelt som du vill göra gällande. Allra helst då du själv inte kan hålla isär begreppen om vad som gäller.

Mvh Janne

Hej

Själv tycker jag att jag har försökt bjuda in till en lite mer sansad och rättvis diskussion i ämnet, men det verkar inte vara något större intresse för det bland dom mest hårdnackade och enögda Abhisit fansen, det är fortfarande i princip bara Wille, Atom och Joints som ser att fel har begåtts på båda sidor, dom mest aktiva i dom politiska trådarna är i princip lika enögda som jag själv och då är det svårt att komma någonstans i en sån här diskussion.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

..och du maler bara på om dina TVÅ sidor utan att ta minsta notis om att detta är ett mångfasetterat problem med massor av grupperingar. Den största gruppen är nog dessutom dom som högaktligen är skittrötta på alla typer av politiker i Thailand just nu och bara vill leva sina liv i fred och slippa allt politiskt rävspel från alla inblandade parter

Hej

Att den största gruppen står utanför dessa båda politiska block tvivlar jag på, men skulle så vara fallet så är det ju synd att dom inte organiserar sig politiskt och startar ett politiskt alternativ till dom två som finns nu, som det nu är så är dessa människor helt osynliga inom politiken och i maktens korridorer och det är ju synd.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att den största gruppen står utanför dessa båda politiska block tvivlar jag på, men skulle så vara fallet så är det ju synd att dom inte organiserar sig politiskt och startar ett politiskt alternativ till dom två som finns nu, som det nu är så är dessa människor helt osynliga inom politiken och i maktens korridorer och det är ju synd.

Mvh isan Lover

Som vanligt läser du inte det man skriver

Jag skrev att de flesta är högaktligt skittrötta på politikerna i Thailand och bara vill leva sina liv ifred. Varför skulle dom då vilja starta ett eget politiskt parti ??

Just nu finns det ett flertal politiska falanger och partier utan tydlig polarisering

Hade läget varit som du påstår kunde det funnits en fungerande politisk debatt och en fungerande opposition. Just nu finns det bara ett parti och i övrigt nästan ingenting

Knappast en god grund för att bygga demokrati på...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/news/politics/288479/thaksin-eyes-return-this-year

2000 som lyssnade på honom i ett av de rödaste fästena i landet...hypen är kanske över?

Vad hände med de 40-50 tusen som olika red-shirt leaders lovade skulle möta upp?

Det var förmodligen inte så intressant när man inte fick betalt längre utan istället fick betala för att se och lyssna på den förrymde brottslingen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag att jag har försökt bjuda in till en lite mer sansad och rättvis diskussion i ämnet, men det verkar inte vara något större intresse för det bland dom mest hårdnackade och enögda Abhisit fansen, det är fortfarande i princip bara Wille, Atom och Joints som ser att fel har begåtts på båda sidor, dom mest aktiva i dom politiska trådarna är i princip lika enögda som jag själv och då är det svårt att komma någonstans i en sån här diskussion.

Mvh isan lover

Bara för att du gör avbön för att i meddelandet efter göra gällande att detta inte gäller som du skrev tidigare. Så kan du ju inte förvänta dig att alla andra ska ändra sig och helt plötsligt gå på din svart/vita linje.

Och chansen till försoning minskar ju radikalt när du pekar ut folk som enögda.

En bra början är väl att komma överens om vad som är ostridig fakta. Så man slipper förvanskning av sanningen för att få rätt.

Då skulle man nog komma en bra bit på vägen.

Och ur personlig synvinkel så är det mycket irriterande dom gånger när jag vill ha ett rakt Ja eller nej på en fråga från dig. Och du väljer att låtsas som min fråga aldrig ställts. Ur den synvinkeln upplever jag dig som föraktfull. Och detta förtar din så kallade fredstrevan med råge.

Sopa rent framför din egen dörr innan du begär att alla andra ska ändra ståndpunkt.

Mvh Janne

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag att jag har försökt bjuda in till en lite mer sansad och rättvis diskussion i ämnet, men det verkar inte vara något större intresse för det bland dom mest hårdnackade och enögda Abhisit fansen, det är fortfarande i princip bara Wille, Atom och Joints som ser att fel har begåtts på båda sidor, dom mest aktiva i dom politiska trådarna är i princip lika enögda som jag själv och då är det svårt att komma någonstans i en sån här diskussion.

Mvh isan lover

"Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?"

Här tror jag att du har svaret ;)solglasogon-way-o-red.image.149x149.jpg

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bara för att du gör avbön för att i meddelandet efter göra gällande att detta inte gäller som du skrev tidigare. Så kan du ju inte förvänta dig att alla andra ska ändra sig och helt plötsligt gå på din svart/vita linje.

Och chansen till försoning minskar ju radikalt när du pekar ut folk som enögda.

En bra början är väl att komma överens om vad som är ostridig fakta. Så man slipper förvanskning av sanningen för att få rätt.

Då skulle man nog komma en bra bit på vägen.

Och ur personlig synvinkel så är det mycket irriterande dom gånger när jag vill ha ett rakt Ja eller nej på en fråga från dig. Och du väljer att låtsas som min fråga aldrig ställts. Ur den synvinkeln upplever jag dig som föraktfull. Och detta förtar din så kallade fredstrevan med råge.

Sopa rent framför din egen dörr innan du begär att alla andra ska ändra ståndpunkt.

Mvh Janne

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

Hej

Jag begärde inte att någon enda människa skulle ändra sin syn på det som har skett dom sista 5-7 åren i Thailand, det var mest en dum förhoppning ifrån min sida att en sådan "inbjudan" ifrån min sida skulle kunna leda till att någon enda av dom mest extremt enögda meningsmotståndarna som jag har på forumet skulle kunna tänka sig att försöka se båda sidors agerande på ett lite neutralare sätt och med lite objektivare glasögon på precis som jag själv försökte göra, och på så sätt kunna föra en lite vettigare dialog med varandra, men jag borde ha kunnat räknat ut att det var ett helt meningslöst försök, för kunde folk göra just precis detta så skulle ju dom flesta konflikter i världen aldrig bli av eller åtminstone kunna avslutas både tidigare och lättare.

Det är ju lite tragiskt att många är så fast i sina djupa skyttegravar att det är helt omöjligt att föra en konstruktiv dialog, men MPR är inte unikt på något sätt, det speglar ju egentligen på ett mycket bra sätt hur låst läget även är i Thailand, och hur långt ifrån varandra man egentligen är, och det finns helt enkelt ingen som vill ta en utsträckt hand ifrån den andra sidan, pajkastningen lär väl fortsätta som vanligt länge till.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag begärde inte att någon enda människa skulle ändra sin syn på det som har skett dom sista 5-7 åren i Thailand, det var mest en dum förhoppning ifrån min sida att en sådan "inbjudan" ifrån min sida skulle kunna leda till att någon enda av dom mest extremt enögda meningsmotståndarna som jag har på forumet skulle kunna tänka sig att försöka se båda sidors agerande på ett lite neutralare sätt och med lite objektivare glasögon på precis som jag själv försökte göra, och på så sätt kunna föra en lite vettigare dialog med varandra, men jag borde ha kunnat räknat ut att det var ett helt meningslöst försök, för kunde folk göra just precis detta så skulle ju dom flesta konflikter i världen aldrig bli av eller åtminstone kunna avslutas både tidigare och lättare.

Det är ju lite tragiskt att många är så fast i sina djupa skyttegravar att det är helt omöjligt att föra en konstruktiv dialog, men MPR är inte unikt på något sätt, det speglar ju egentligen på ett mycket bra sätt hur låst läget även är i Thailand, och hur långt ifrån varandra man egentligen är, och det finns helt enkelt ingen som vill ta en utsträckt hand ifrån den andra sidan, pajkastningen lär väl fortsätta som vanligt länge till.

Mvh isan lover

Det som är ännu mera tragiskt är att du inte inser själv att du fortfarande ligger och pepprar motståndarna från din egen skyttegrav. Och sen beklagar dig över att dom inte stiger upp ur sin skyttegrav.

Det är ju knappast något försök till fred från din sida om du inte helhjärtat kan stå för att du försöker vara neutral.

En bra början är väl om du menar allvar? Att svara på frågan som jag ställde dig i #111 med ja eller nej. så kan var och en utröna hur ärlig du upplevs i det du skriver.

Men kan vi då ta det som ett faktum fr.o.m nu. Att du tar avstånd ifrån metoderna som Dr T legitimerade i WOD. att du ta tar avstånd från Dr T,s skatteplanering. Och att du tar avstånd från regeringsbeslut som gynnat i första hand Dr T,s egna affärer. Har jag uppfattat dig riktigt i detta?

Kan du inte svara på en så enkel fråga med ja eller nej. Så bevisar du att du fortsätter att debbatera lika oärligt som du gjort dom senaste åren.

Och här har du ju ett ypperligt tillfälle att visa om det du menar är sant eller ej?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...