Jump to content
IGNORERAD

Dagens Djur


Rebnel

Recommended Posts

Denna orm låg precis utanför baren i morse,   giftig sa Thaisarna

Denna kanske det är. Red-tailed Racer

 

 

 

Red-Tailed%20Racer.jpg

Förekomst: I hela Thailand

Beteende / revir: En orm art med hemvist i det thailändska låglandet och kuperade områden upp till 750 m över havet.

Denna orm är aktiv under dagen och bor vanligtvis i träd. De går att finna i de primär- skogarna, jordbruksmark, mangroveskogar och parkområden.
Om de känner sig hotade eller blir irriterade, flyttar de sin blå tunga sakta upp och ner. Gonyosoma oxycephalum äter gnagare, fåglar, fladdermöss och ödlor. 

Denna orm är ej giftig, men kan bitas

 

 

post-3132-0-03332500-1395461883.jpg

 

Alla ormar är livsfarliga enligt thailändarna.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    246

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    72

  • stefan5300

    46

Någon som vet vad det är for utväxt en av mina hundar har på underläppen/käken.

 

attachicon.gif003.JPG

attachicon.gif009.JPG

 

Jag vet faktiskt inte men skulle iaf ta den till veterinären innan det blir värre.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att ha besök av råttorna nu

ma8u8a8y.jpg

nube7e7y.jpg

eqy8utej.jpg

rymaga6u.jpg

y6y2y3a6.jpg

ypy7yruh.jpg

Ändrades av lamai64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit uppe i Loei i veckan, en snabbvisit för min del.

 

Som vanligt vandrar man runt och kollar in att saker o ting är OK med damens husbygge däruppe. Då såg jag att vi fått en inneboende redan. Denna lilla krabat satt och beundrade utsikten från takkanten:

 

post-3698-0-06705500-1395541469.jpg

 

Sorry för den blurriga bilden, jag fick dels zooma in på kameran och sen förstora bilden lite i datorn.

Jag har inget namn på gynnaren men min amerikanska kompis Ed säger att de är fula i munnen när de sjunger "Fuck-You - Fuck-You" hela tiden  :ahh:

 

Sen framåt natten vid 2-tiden ungefär så vaknar jag med ett ryck då denne gynnare (eller en kompis till den) smitit in i vårt sovrum, vi sover med fönstret öppet då vi inte har AC där. Denna nattkonsert återkom sedan med c:a en timmas mellanrum. Det lät som om vi hade honom bara en halv meter ifrån oss, men vi hittade inte honom, för så fort vi tände lampan så blev han tyst. På morgonen så började dissikeringen av rummet och vi hittade honom bakom garderoben där hade han tänkt bosätta sig. Men damens systersöner tillkallades som förpassade gynnaren ut i det fria igen. De är tydligen inte giftiga men ett bett gör rätt ont har jag förstått. Längden på den i sovrummet var lite drygt 30 cm så det var ingen unge iaf.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina favvojyckar..

 

post-4104-0-30790700-1395541908_thumb.jp

 

Longkan doftar gott..

 

post-4104-0-11651700-1395541956_thumb.jp

 

Kissen föredrar nåt helt annat..

 

post-4104-0-08711200-1395542155_thumb.jp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit uppe i Loei i veckan, en snabbvisit för min del.

 

Som vanligt vandrar man runt och kollar in att saker o ting är OK med damens husbygge däruppe. Då såg jag att vi fått en inneboende redan. Denna lilla krabat satt och beundrade utsikten från takkanten:

 

attachicon.gifÖdla.jpg

 

Sorry för den blurriga bilden, jag fick dels zooma in på kameran och sen förstora bilden lite i datorn.

Jag har inget namn på gynnaren men min amerikanska kompis Ed säger att de är fula i munnen när de sjunger "Fuck-You - Fuck-You" hela tiden  :ahh:

 

Sen framåt natten vid 2-tiden ungefär så vaknar jag med ett ryck då denne gynnare (eller en kompis till den) smitit in i vårt sovrum, vi sover med fönstret öppet då vi inte har AC där. Denna nattkonsert återkom sedan med c:a en timmas mellanrum. Det lät som om vi hade honom bara en halv meter ifrån oss, men vi hittade inte honom, för så fort vi tände lampan så blev han tyst. På morgonen så började dissikeringen av rummet och vi hittade honom bakom garderoben där hade han tänkt bosätta sig. Men damens systersöner tillkallades som förpassade gynnaren ut i det fria igen. De är tydligen inte giftiga men ett bett gör rätt ont har jag förstått. Längden på den i sovrummet var lite drygt 30 cm så det var ingen unge iaf.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

 

Tokay gecko.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Tokay_gecko

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Någon som vet vad det är for utväxt en av mina hundar har på underläppen/käken.

 

attachicon.gif003.JPG

attachicon.gif009.JPG

Utväxten forsvinner tydligen av sig självt.

post-3132-0-07130400-1396326085.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det, en sådan gynnare var det. "Painful bite" står det på WP, tur jag inte försökte slänga ut den själv då :giggle:

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Den där ska du va rädd om. Det betyder tur att ha en sån som springer kring på huset. Har haft en som har bott under takpannorna under många år och brukar sitta på husgaveln och gasta om natten, men så en natt hade den fått för sej att sitta på myggnätet till sovrums fönstret, och satte naturligtvis i gång med sin natt "konsert" en halv met från mitt huvud. Ett omedelbart beslut togs, den ska bäras bort här ifrån och släppas i grann byn. Efter några kvällars letande fick jag syn på det här en kväll när jycken skulle ut och gå sin vaktrunda. 

 

post-6273-0-42313800-1396865937.jpg

 

Tror nog att den kan få va kvar, har spreyat den med vatten några gånger så nu sitter han på gaveln igen.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där ska du va rädd om. Det betyder tur att ha en sån som springer kring på huset. Har haft en som har bott under takpannorna under många år och brukar sitta på husgaveln och gasta om natten, men så en natt hade den fått för sej att sitta på myggnätet till sovrums fönstret, och satte naturligtvis i gång med sin natt "konsert" en halv met från mitt huvud. Ett omedelbart beslut togs, den ska bäras bort här ifrån och släppas i grann byn. Efter några kvällars letande fick jag syn på det här en kväll när jycken skulle ut och gå sin vaktrunda. 

 

attachicon.gifDSC_0068.jpg

 

Tror nog att den kan få va kvar, har spreyat den med vatten några gånger så nu sitter han på gaveln igen.

 

Jo det har du rätt i Clas, men som du själv skriver så är det inte så trevligt att ha dem för nära sig när man sover pga deras "sång". Vi hade ju vår I sovrummet dessutom så den förpassades levande ut ur rummet.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

En fin vovve i blom affären!

post-4347-0-22668500-1397223946_thumb.jp

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

2 av mina hundar har ju nästan militärisk diciplin när dom sover på rad.

 

post-3132-0-04235000-1397263403_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar mina djur alltså, idag fick Gorocco en kudde när han sov hos mig i soffan på sodaverandan :thumbsup:.

 

post-3132-0-87645500-1397266051_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

idag fick Gorocco en kudde

 

Ock-ock-ock Stefan, du skämmer bort hundstackarn. Nu kommer resten av hundgänget att reta honom för det där :rotfl:

 

Mvh

BBJ

:y15:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ock-ock-ock Stefan, du skämmer bort hundstackarn. Nu kommer resten av hundgänget att reta honom för det där :rotfl:

 

Mvh

BBJ

:y15:

Jag får väl ge dom var sin skithusrulle då. :thumbsup:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Dagens Amstaff gillar endast jänkebilar! :thumbsup:

post-4347-0-14783100-1397996461_thumb.jp

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
conservator

Jag gillar mina djur alltså, idag fick Gorocco en kudde när han sov hos mig i soffan på sodaverandan :thumbsup:.

 

attachicon.gif003.JPG

Det var en av de bästa bilderna jag sett på länge, lite av gör det bästa av situationen!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Dagens Amstaff gillar endast jänkebilar! :thumbsup:

Fin hund med dålig smak ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...