Jump to content
IGNORERAD

Dagens Djur


Rebnel

Recommended Posts

Nån mer som sett ekorrar här?
Såg flera i Chain Mai våren 2011, sprang i el ledningar mitt i stan.

Gles hårig (Bushy)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    246

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    72

  • stefan5300

    46

Såg flera i Chain Mai våren 2011, sprang i el ledningar mitt i stan.

Gles hårig (Bushy)

Stämmer nog, grå i färgen och inte alls lika yvig svans som de rödbruna vi har i Sverige!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Var gott om Ekorrar i Jomtien när vi hyrde en lägenhet i View Talay 5 medans huset blev färdigbyggt. Bruna, vita och blandade, t.ex. brun med vit svans eller tvärsom.

post-5702-0-69221600-1352723384.jpg

En suddig vit Jomtienkurre.

Här i Ban Chang finns det stora mörkbruna och också de mindre med 'fartränder' på ryggen (Jordekorrar).

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kompis sedan 14 år, har förmodligen fått en hjärnblödning eller nåt, uppträder som blind, går runt i timtal efter väggarna hemma, trampar i maten osv.

Blir ett doktorbesök imorgon och få en spruta så han seglar vidare.

Fast jag är gammal jägare och har skjutit katter förr, skulle jag inte vilja skjuta min egen katt.

Det finns vissa jägare som anser att man skall skjuta sin egen jakthund när den blir gammal, förmodligen nån manlighetsritual eller gammal tradition eller skit.

Har övertalat släktingar som hade för vana att skjuta sina sina jakthundar på ålderns höst att istället betala några hundralappar för en spruta, och dom har faktiskt tackat mig efteråt, säger att det gick lungt och stilla tillväga.

post-3315-0-12104500-1353220267_thumb.jp

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer nog, grå i färgen och inte alls lika yvig svans som de rödbruna vi har i Sverige!

För 10-12 år sedan så var det en tjej som jobbade på en beach restaurang på Surin beach Phuket hon hade en tam ekorre, gråaktig päls.
Link to comment
Dela på andra sajter

släppte ut katten i söndagskväll på alltanen, sen dess har ingen sett honom, får väl hoppas att det gick fort när han lämnade in, via räv eller rovfågel eller vad det nu var, kanske ligger under nåt uthus eller så, vill inte hittan inuti nåt uthus med tanke på stanken som blir, inga fler katter säger frun.

Funderar på att släppa in ett par knippen möss i huset så kanske hon ändrar sig, är uppväxt med och alltid haft katt så det blir nog lite tomt i af.

post-3315-0-58867900-1353713234_thumb.jp

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

släppte ut katten i söndagskväll på alltanen, sen dess har ingen sett honom, får väl hoppas att det gick fort när han lämnade in, via räv eller rovfågel eller vad det nu var, kanske ligger under nåt uthus eller så, vill inte hittan inuti nåt uthus med tanke på stanken som blir, inga fler katter säger frun.

Funderar på att släppa in ett par knippen möss i huset så kanske hon ändrar sig, är uppväxt med och alltid haft katt så det blir nog lite tomt i af.

post-3315-0-58867900-1353713234_thumb.jp

mvh walle

Katt är nog det bästa husdjur man kan ha, i stort sätt självgående. Märks inte så mycket när det finns där men saknas mycket när det inte finns där, tycker jag som också är uppväxt med katter på landet

Hade denna katt i lägenheten i några år innan mor och far fick honom.

post-3132-0-56849200-1353735686_thumb.jp

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jupp. Har alltid haft katter och skulle ha svårt att leva utan katter i min närhet

Har 2 här hemma och 14 i Thailand

post-3404-0-77233400-1353738284_thumb.jp

post-3404-0-77058600-1353738345_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte illa 14 katter och vi har hälften så många hundar, tur att vi har egen risodling.

post-3132-0-58525800-1353739162_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katt är nog det bästa husdjur man kan ha, i stort sätt självgående. Märks inte så mycket när det finns där men saknas mycket när det inte finns där, tycker jag som också är uppväxt med katter på landet

Hade denna katt i lägenheten i några år innan mor och far fick honom.

post-3132-0-56849200-1353735686_thumb.jp

Hade en liknande för många år sen som jag förbarmade mig över, annars skulle den avlivas, böt dock bort den katten mot 2 fåglar som jag sen fick göra mig av med pga att den nu bortgågna katten visade alltför stort intresse för och stressade fåglarna till vanvett.

Råkade ta upp ämnet med ny katt nu på morgonen och det var inte aktuellt att skaffa ny.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det stod en flock fåglar vid vattnet till vänster om 2:an.

Efter sedvanligt tjattrande thailndskt konfererande kom dom fram till att den heter "Pak Hång" ,eller Häng eller nåt :D

Ser ut som en jättestor grå kajang. :D :D

Flocken bestod av 7 st. men några hade förstånd att ducka för falangens teeshot. :D

post-5641-0-75381600-1355217510.jpg

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kom hem idag hörde jag ett väldigt oljud från ödetomten bakom oss. Kliver ut i thaiköket kollar över muren... där står 3 killar 5-6 år och jävlas med en katt

som sitter fast i ett nät.. Blir .....så jag kliver ut runt tomten går till katten som verkligen snurrat in sig i nätet under pojkarnas terror.. Plockar loss kattstackarn

Släpper katten går hem... Just nu kom katten hit tittar på mig jamar lite stryker sig runt minna ben sen försvinner hon igen..

Link to comment
Dela på andra sajter

På vakt

post-3404-0-43208300-1355238438_thumb.jp

post-3404-0-93630000-1355238455_thumb.jp

Ja dom har alternativ eldställning verkar det som! :thumbsup::police:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att skaffa mig en hund. Denna ras verkar kul

post-3485-0-76366000-1356256979.gif

 

 

 

 

 

bonton.se

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...