Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok

Repe

Recommended Posts

Kenneth4618

Heja Boeing :14::14:

och Norwegian

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Thai har en del förändringar i år. Får se om prisibilden ändras ngt.

Troligtvis nya* maskiner till i höst, B777 till både Bangkok och Phuket från Arlanda.

Tror det blir 9 avgångar per vecka också. (daglig till BKK samt torsdag + söndag till HKT)

* Möjligt att det inte blir nya maskiner i dess rätta bemärkesle, men bör vara nyare än de gamla dassiga 747'orna som går idag.

Dela på andra sajter

Sätena såg inte speciellt bekväma ut för en 10-11 timmar resa...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Dela på andra sajter

2000 ToR Sthlm-N.Y.?

Det måste väl vara före skatt dom pratar om va?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Säterna ser ganska likadana ut som dom ett par år gamla säterna på Air Asias Airbus 340 plan som trafikerar sträckan London - Kuala Lumpur.

airasia-x-economy-seats-many2.jpg

Dessa är förvånansvärt bekväma. 14 timmar KUL - LHR utan några större men för livet. :wink: Skulle dock inte vilja vara över 185 lång eller jättebred om man ska flyga långt i dessa plan. Så jag tror inte det är någon större fara med sittkomforten i Norwegians plan heller.

Dela på andra sajter

2000 ToR Sthlm-N.Y.?

Det måste väl vara före skatt dom pratar om va?

Antagligen, sen tillkommer:

1 Incheckat bagage 700 SEK

1 Handbagage 150 SEK

1 Säte med stoppning 250 SEK

1 Måltid 150 SEK

4 Öl 200 SEK

2 Toalettbesök 40 SEK

2 Filmer genom IFE 120 SEk

Osv, osv...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Dom skriver att bränsleåtgången minskar med 8 ton på en flygning ARN - BKK och det blir ungefär 300 sv Kr per biljett så att priset skulle sjunka från dagens lågpris 6000 kr till

2000 kr verkar som en amsaga.

born41

Dela på andra sajter

Tänk på att Norweigen ska använda sig av låglönepersonal. Enligt uppgifter ska dom ha thaipersonal på långlinjerna.

Bajen_Kopia.png
Dela på andra sajter

Thai har en del förändringar i år. Får se om prisibilden ändras ngt.

Troligtvis nya* maskiner till i höst, B777 till både Bangkok och Phuket från Arlanda.

Tror det blir 9 avgångar per vecka också. (daglig till BKK samt torsdag + söndag till HKT)

* Möjligt att det inte blir nya maskiner i dess rätta bemärkesle, men bör vara nyare än de gamla dassiga 747'orna som går idag.

än så länge så har dom planerat att flyga 747, lite osäkert med Sto -Hkt om det blir 777 eller 747

som jag skrev i andra tråden så går dom ner på 5 avgångar/vecka mitten av maj -juni pga stolsbyten och nya skärmar osv

vad jag vet så blir det tors & lördag till hkt

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Dela på andra sajter

Tror du att frakten minskar på Thai?

Så att dom kan byta till B777?!

Det är mycket dyrare att sätta in ett fraktplan.

B747 är en laståsna

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Jag läste i blaskan att Norweigan sagt att dom ska köra 787 Dreamliner på Bkk och NY. inhyrda till att börja med sen deras egna, men om det blir så det får vi se. Sen fick jag info från Jordenresor att Thai ska ta sin Airbus 340 TG 911 som flyger nu, att trafikera STO-BKK senare i höst

Dela på andra sajter

Flygskatten till Bangkok är ca 3500 kr idag. Lägg till 2000 kr för biljetten så hamnar vi på samma nivå som dagens biljetter går att få tag på.

5500 kr från Stockholm.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Med risk för att göra detta till ännu en TG-tråd:

Till slutet av Oktober körs ARN/CPH med 747

CPH har störst chans att få "bättre" plan a la Frankfurt, gynnar dom som åker PE och BIZ.

Till o med nån speldosa kommer att dyka upp på CPH om man har (o)tur.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Jag har svårt att tänka mig att jag någonsin kommer hitta ett bättre pris till BKK från Arlanda än denna resa, vare sig Norwegian startar upp eller inte.

4704 kr, ToR ARN - BKK med ett stopp i Istanbul med Turkish Airlines och tiderna är bra, inga jättelånga väntetider.

Dela på andra sajter

Tror du att frakten minskar på Thai?

Så att dom kan byta till B777?!

Det är mycket dyrare att sätta in ett fraktplan.

B747 är en laståsna

Hälsar pigge01

Tycker det är fullbokat med frakt för jämnan på Thaien.

747an tar givetvis en del mer frakt, men inte så otroligt mycket mer. Och speciellt inte i förhållande till soppan den drar + övriga kostnader.

Passagerarmässigt tror jag inte det bli nån större skillnad, och det är ju de som ska pröjsa sträckorna. Så det finns nog mycket pengar att tjäna för dem om de uppdaterar.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...