Jump to content
IGNORERAD

När dom inser att Sverige inte är ett paradis (reaktion)


niclas

Recommended Posts

Enda krav jag har på bosättningsland är att jag får köpa och dricka mina pilsner när det passar mig...

Då är Thailand och Sverige uteslutet. :crazy:

Systembolaget har sina tider och Seven och en del andra butiker hindrar en att köpa öl alla tider på dygnet i Thailand. :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • katten9liv

    5

  • jan53

    5

  • Birger

    5

  • niclas

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då är Thailand och Sverige uteslutet. :crazy:

Systembolaget har sina tider och Seven och en del andra butiker hindrar en att köpa öl alla tider på dygnet i Thailand. :wink:

Gynnar inte 7 eller Big C för mina inköp.. Mini markets struntar i gällande thailändsk alkoholpolitik... Enda gången det kan var svårt att handla är på kunges födelsedag... :king:

edit,, köper man två flak pilsner,,,kan man handla även under de stängda timmarna i Thailand. i alla fall fram till 2400. Vet inte vad som gäller därefter.

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Gynnar inte 7 eller Big C för mina inköp.. Mini markets struntar i gällande thailändsk alkoholpolitik... Enda gången det kan var svårt att handla är på kunges födelsedag... :king:

edit,, köper man två flak pilsner,,,kan man handla även under de stängda timmarna i Thailand. i alla fall fram till 2400. Vet inte vad som gäller därefter.

Men med det resonemanget så kan man ju köpa alkohol dygnet runt och tom. få det hemkört även i Sverige. Finns massor med vita skåpbilar som pendlar till Tyskland och säljer 24-7. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Guest Siam-Nilsson

Ett gäng Muslimska gubbar accepterade inte kors i bönerum på svenskt sjukhus. :ahh:

Man tar sig för pannan - har dessa herrar ingen taktkänsla alls när de klampar runt i Sverige och ställer krav.

Fattar de inte att de har kommit hit till sverige av egen fri vilja?

Och den veliga och mesiga svenska kärringen går gubbarnas Korsfobier till mötes!

- Man får ont i magen och vill bara "through up.

Det är sådana där svenska eftergifter och idi*tiskt missriktade välgärningar som förhindrar assimileringen

av religiösa puckon i Sverige. Det självförnekande krusandet från mjäkiga svenskars sida spär också på islamhatet.

Det är väl själva sjutton att folk inte sätter ner foten.

.

Take it or leave it!

[media=]

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja fy faaaan :31::31: Den svenska kärring borde ha :13:

Passar det inte så flytta hem

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanten tycker Sverige och svenskarna (både män o kvinnor) är bra. Visst finns det mycket att gnälla över men man kan inte få allt - men nästan. Det hade minsann inte gått i Thailand.

Vädret om vintrarna är kanske inte optimalt men ändå är det bättre än högsommarvärmen i Thailand.

Vintrarna är dock väldigt mysiga med allt mörker, tanten tänder lampor överallt, i tid och otid.

Det bästa är dock tystnaden - stillheten + att allt är så rent.

Centraldammsugaren är toppen, slangen ligger mer eller mindre alltid kopplad.

Visst allt är ju så dyrt men svenskar är ju så godtrogna, m.a.o. lätt att tjäna bra pengar på om man är smart.

Apoteken gillar hon dock inte, får inte köpa de mediciner som hon själv vill ha utan recept - tokerier, hon vet väl för f*n vad hon behöver.

Hon tänker ABSOLUT inte flytta tillbaka, men gärna semestra lite då och då + handla upp de medikamenter som hon så "väl" behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

hur reagerar dom när dom bosatt sig här i sverige och inser att sverige inte är ett paradis. hur reagerar dom vad är deras reaktioner mm ?

är bara intresserad av o veta ..

hur reagerar dom när dom bosatt sig här i sverige och inser att sverige inte är ett paradis. hur reagerar dom vad är deras reaktioner mm ?

är bara intresserad av o veta ..

Polarens tjej bodde i Sverige i 3 år, kunde bra Svenska, hade jobb, bodde i hus etc, men sen åkte hon hem på semester i 3 veckor och bestämde sig helt sonika för att inte återvända till Sverige.

Det var väll hennes reaktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarens tjej bodde i Sverige i 3 år, kunde bra Svenska, hade jobb, bodde i hus etc, men sen åkte hon hem på semester i 3 veckor och bestämde sig helt sonika för att inte återvända till Sverige.

Det var väll hennes reaktion.

Hur bor du ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du flytta in eller?

Nej, jag bor redan i hus, derav frågan , du nämnde att din polare med dam bodde i hus?

Det gör flerparten av mäniskorna i Sverige, så varför var detta värd att nämnas ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag bor redan i hus, derav frågan , du nämnde att din polare med dam bodde i hus?

Det gör flerparten av mäniskorna i Sverige, så varför var detta värd att nämnas ?

Det var väll mer i syfte att påpeka att hon hade det jävligt bra rent allmänt, men ändå bestämde hon sig för att inte återvända hit. Sen har jag ingen statestik på hur många som bor i hus respektive lägenhet i Sverige, men du kanske har den statestiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väll mer i syfte att påpeka att hon hade det jävligt bra rent allmänt, men ändå bestämde hon sig för att inte återvända hit. Sen har jag ingen statestik på hur många som bor i hus respektive lägenhet i Sverige, men du kanske har den statestiken?

Hus respektive lägenhet ?

En helt annan fråga en lägenhet finns i ett hus eller ?

Ointeresant. Du tycker att en tjej som bor med en kille som har en villa

skall vara nöjd och bo kvar fast hon mår dårligt och heller bor fattigt (inte i hus)

hemmavid i Thailand.

Grattis till tjejen :14:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hus respektive lägenhet ?

En helt annan fråga en lägenhet finns i ett hus eller ?

Ointeresant. Du tycker att en tjej som bor med en kille som har en villa

skall vara nöjd och bo kvar fast hon mår dårligt och heller bor fattigt (inte i hus)

hemmavid i Thailand.

Grattis till tjejen :14:

Tjejen har definitivt ryggrad, tror att många andra Thaitjejer biter ihop och stannar pga ekonomiska skäl även om dom i grunden hatar landet och tillvaron i sig.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

ni som säger att att era kärringar blir bemötta så måste bo utanför sthlm verkar vara betydligt annorlunda där,fast på 60-70 talet så skrek ofta svenska män åt morsan jävla finn käring

Det finns många fördomar även i Stockholm mot utomeuropeiska invandrare, speciellt inom arbetsmarknaden för mer kvalificerad arbetskraft där en tydlig herarki finns i arbetsgivarnas preferens och svensk man är preferens 1 och asiatisk kvinna ligger klart längre ner, men som "tur" är inte längst ner..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många fördomar även i Stockholm mot utomeuropeiska invandrare, speciellt inom arbetsmarknaden för mer kvalificerad arbetskraft där en tydlig herarki finns i arbetsgivarnas preferens och svensk man är preferens 1 och asiatisk kvinna ligger klart längre ner, men som "tur" är inte längst ner..

Med vänlig hälsning,

hur ser den herarkin ut,du får gärna tala om om du vet ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

hur reagerar dom när dom bosatt sig här i sverige och inser att sverige inte är ett paradis. hur reagerar dom vad är deras reaktioner mm ?

är bara intresserad av o veta ..

Har man en gång kommit hit

blir man aldrig mera fri,

om man slutar här, så slutar man i gropen.

Men om kungen sägs att han är son av solen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Levithicus

Jag trodde också att min sambo skulle må pyton när vi var hemma 3 mån julen 2010.Men det var inte det minsta gnäll över kylan mellan

varven med snöskottning.Ändå var det bland dom värre vintrarna i mitt mannaminne.Gnället var det jag som stod för.

Hade min tjej här vintern 2010. Hon klagade inte heller på kylan. Men hon fick problem med huvudvärk och kraftig hemlängtan. Snöskottning verkade hon dock gilla, när jag kom hem efter jobbet hade hon skottat hela min stora uppfart hemma :-)

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...