Jump to content
IGNORERAD

När dom inser att Sverige inte är ett paradis (reaktion)


niclas

Recommended Posts

Kenneth4618

Birger

Antingen behagar du skämta eller så är det arbetsbefriande bidragen som håller dig kvar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • katten9liv

    5

  • jan53

    5

  • Birger

    5

  • niclas

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag håller med Birger. Sverige har blivit ett skitställe jämfört med vad det en gång var.

Sen är det typiskt...

Jag skrev en gång ett inlägg där jag sade att jag hatar detta land och fick lika patetiska intetsägande svar som han fick.

Säger ni samma sak till era thaiflickvänner/fruar ? Flytta om det inte duger. Eller tillhör ni dem som tycker att thaitjejer skall stanna i Thailand, jobba i bar och ställa upp och k**lla när herrefolket kommer på besök ?

Varför inte istället tala om på vilket sätt det här skitlandet är så jävla bra ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Birger. Sverige har blivit ett skitställe jämfört med vad det en gång var.

Sen är det typiskt...

Varför inte istället tala om på vilket sätt det här skitlandet är så jävla bra ?

En grej är väl att du kan ställa frågan ...

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ju längre tid frugan lever i Sverige, ju mer ser hon vilket skitland Thailand är att leva i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntetider i Sverige är väl ingen höjdare men att klaga på dyr sjukvård i Sverige känns inte rätt.

/ SatanG

Jag opererades för diskbråk här i Thailand 50 000 kronor, Mediciner ca:1000 kronor i veckan i 7 veckor, altså inte thai mediciner, utan mediciner som man kunnde kolla i Fass. Samma operation i Sverige privat 50 000 kronor. Mediciner över 900 kronor = frikort. Så det är nog biligare i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Vist är Sverige ett paradis.

Alla har tak över huvudet, alla har mat mist tre gånger om dagen ingen som fryser ihjäl,

Vi har inte den bästa men ganska bra sjukvård, fyra årstider med vackert fint och rent natur, inga krig eller väpnade konflikter

kanske för många musl...r.

Vad är problem? att jag kan inte byta tv varje år till en tunnare och större??

4årstider och inga krig stämmer ju iaf ganska bra ???

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vad jag tror många vill säga är att det blivit betydligt sämre. Man inser nu att vi har blivit lurade in på bara kroppen av våra folkvalda. Alla dom har blåst oss totalt. Se bara på våra pensioner. Vi vanligt folk har ett system medans våra KÄRA folkvalda har ett annat. Det är självklart att man då blir lite arg. Sedan sätter man sig framför TVn igen. Då är allt glömt och våra kära kan jävlas med oss igen.

HA NU EN BRA TV SÖNDAG

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag tror många vill säga är att det blivit betydligt sämre. Man inser nu att vi har blivit lurade in på bara kroppen av våra folkvalda. Alla dom har blåst oss totalt. Se bara på våra pensioner. Vi vanligt folk har ett system medans våra KÄRA folkvalda har ett annat. Det är självklart att man då blir lite arg. Sedan sätter man sig framför TVn igen. Då är allt glömt och våra kära kan jävlas med oss igen.

HA NU EN BRA TV SÖNDAG

Håller med till fullo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju jättekul! Gårdagens betraktelse skrevs med tre glas vin innanför västen, och var givetvis tillspetsad och avsedd att reta Kalle Banan, han som tycker men sällan tänker. Dock står jag för min uppfattning också i dag! Och jag är lite glad och överraskad över att jag faktiskt fick ett medhåll, det hade jag inte väntat mig.

Men ni som tycker Sverige är ett paradis, skall nog se er om i det övriga västeuropa och se om ni kan hitta något mer land som förföljer så många minoriteter som vad svenskarna gör. Låt mig gärna få veta resultatet! Och gör gärna en jämförelse av t.ex. pensionerna också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Birger

Antingen behagar du skämta eller så är det arbetsbefriande bidragen som håller dig kvar

Nej då, jag är hantverkare med egen firma. Min betraktelse över Sverige är inte ekonomisk och bidrag har jag bara hört talas om. Sådana som jag ingår inte i välfärdssystemet, vår uppgift är att skatta ihjäl oss och försörja andra...Men jag klarar mig och min familj bra, det är inte där skon klämmer. Men visst behagar jag skämta! En del MPR-medlemmar är ohyggligt tacksamma att skämta med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru tycker Sverige är ett bra land. Men det är tyvärr för kallt och åt helvete för många muslimer. Så jag, min fru och dotter var så jäkla trötta på alla muslimer så det bidde bara en enkelbiljett ner denna gången. Att min dotter ville flytta ner skulle jag aldrig kunna tänka mig för ett par år sen. Men nu blev helt enkelt för mycket för henne med alla dessa muslimer där vi bor. Så när hon kom till en ny skola så hon ville verkligen bara komma ifrån dessa pack som bar sig så jävligt åt i skolan o i byn. Man fick för fan hämta barnen alltid. Dom ville inte cykla eller gå förbi dessa jävla invandrargäng som bara förstörde, tafsa på tjejerna, våldtog, rånade m.m. m.m. Detta hände för fan var vecka utan att snuten kunde/ville göra något åt det. Det var inte heller lönt o flytta till ett annat ställe för dom har spridit sig som en löpeld.

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha jadu fasen nu började skratta. Om "man" inte trivs här eller nån annanstans då bör vederbörande byta land så "man" trivs och mår bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man född och fostrad i "gnällbältet", spelar det ingen roll var man flyttar.

Man klagar ju ändå.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Dinkel

Det måste väl finnas mer muslimer i Thailand än här i Sverige

Allah akbar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde också att min sambo skulle må pyton när vi var hemma 3 mån julen 2010.Men det var inte det minsta gnäll över kylan mellan

varven med snöskottning.Ändå var det bland dom värre vintrarna i mitt mannaminne.Gnället var det jag som stod för.

Link to comment
Dela på andra sajter

En grej är väl att du kan ställa frågan ...

Var det inte det jag gjorde ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl finnas mer muslimer i Thailand än här i Sverige

Allah akbar

Det finns det säkert! Det är väl också på det viset att det finns bra muslimer och det finns mindre bra och så en del rötägg. På samma vis som med svenskar och thailändare. Senast läste jag att muslimerna kräver att svenska skolor serverar kött slaktat på rätt sätt enligt muslimerna. Till kyrkan ska vi ju inte få gå på skolavslutningar, så det är väl bara rätt att det serveras halal slaktat kött i skolan så att alla får del av det.

Tänk om jag kom till Thailand och sa att thailändarna inte får ha något som påminner om buddismen, utan nu måste dom se till att de anpassar landet efter kristendomen. Vilket gappskratt det skulle bli. Men i Sverige ska vi anpassa oss och vara till lags så att ingen känner sig förfördelad. Det är väl helt naturligt att om vi kommer till Thailand så måste vi anpassa oss efter det som gäller där. Men de som kommer hit bör väl för tusan också anpassa sig till svenska förhållanden

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom orden tackar jag för Wangthong. Alla muslimer är inte terrorister men alla terrorister är muslimer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Det måste väl finnas mer muslimer i Thailand än här i Sverige

Allah akbar

Procentuellt per invånare finns det fler muslimer i Sverige än i Thailand :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Procentuellt per invånare finns det fler muslimer i Sverige än i Thailand :crazy:

Du har fel !

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom absolut flesta är längst ner i Thailand så dom slipper man. Men eftersom svinen är där nere så är det också mycket oroligt på den platsen. Muslimerna dödar munkar o allt. Det är skrämande siffror. Var dom än är så är det jäkligt oroligt på dom platserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är 4 %muslimer i svergie http://spa.118100.se...+sverige/154989

och 4,6 % muslimer i Thailand http://en.wikipedia.ion_in_Thailand

Allah akbar

Om du använder Wikipedia som källa i ena fallet så borde du väl göra det även i det andra. Islamska centret vill nog som dom flesta andra intressegrupper räkna med en glädjekalkyl när det gäller de sina.

Här kan du läsa Wikipedias sida om antalet muslimer i Sverige som där anses vara ca 150.000 = 1,7 % av sveriges befolkning.

http://spa.118100.se...+sverige/154989

Alla araber är inte muslimer och alla muslimer är inte terrorister.

Men nu lämnar jag detta ämne som är OT och kryper till sängs.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...