Jump to content
IGNORERAD

När dom inser att Sverige inte är ett paradis (reaktion)


niclas

Recommended Posts

Jag tycker det är bra att sverige är ett av de länder i världen som uppvisar mest tolerans när det gäller etnisk härkomst, sexuell läggning, åsikter osv. Det är väl därför en hel del människor upplever sverige som ett "paradis". Även de flesta av våra damer får del av detta genom att det är lätt att flytta hit, de får utbildning och är välkommna på arbetsmarknaden. Att det är ruggigt kallt, totalt utan service osv är förstås smolk i bägaren. Jag och tjejen skulle gärna bo i Thailand som jag tycker är ett bättre land att bo i om man har pengar men nu har vi inte det så då passar Sverige helt förträfflligt.

Har aldrig någonsin upplevt att muslimer i Sverige skulle utgöra ett problem och känner ingen som tycker det heller. Har under många år arbetat i kommunala skolor i Gbg och aldrig märkt att barn med muslimsk bakgrund skulle vara mer strävsamma än andra barn. De problem med gängbildningar och andra sociala problem som uppstår i utsatta stadsområden med hög andel invandrare beror förstås inte på att människorna är muslimer utan på att det sociala välfärdssystemet monterats ner, det fria skolvalet och en fullständigt havererad bostadsmarknad. När girighet har fått ta över skapas problem och det är bland de mest utsatta i samhället som man ser det mest tydligt. Detta är förstås ett hot mot det svenska "paradiset".

Har skrivit det innan men gör det igen eftersom det tydligen finns så historelösa människor som tror att alla terrorister är muslimer. Smaka på IRA, UVF, Red hand defenders, ETA, Röda birgaderna, RAF, De röda cellerna, Action Directe, Japanska RAF,Sternligan, Tamilska tigrarna.

Eller varför inte ta upp de värsta av alla. Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot osv. ledare för statlig terror och massmord i dess mest extrema skala och väldigt långt från Islam.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • katten9liv

    5

  • jan53

    5

  • Birger

    5

  • niclas

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hahaha jadu fasen nu började skratta. Om "man" inte trivs här eller nån annanstans då bör vederbörande byta land så "man" trivs och mår bra

Kul uppfattning Du har där, Tove. Är Du medveten om att det var just så den nazistiske propagandaministern Dr Joseph Goebbels svarade när han 1936 fick frågor av brittiska journalister om judelagstiftningen i Tyskland? Trivs dom inte, kan dom flytta..

Men det kunde dom ju inte, och det kan inte jag heller. Ännu. Men nog är det märkligt vad vissa tankar och tänkesätt är sig lika över årtiondena.

Link to comment
Dela på andra sajter

kul och kul vet jag inte, men det var ju inte judelagstiftningen denna tråd handla de om eller hur? Sen är det det du tar upp inget jag känner till eftersom jag inte studerat detta ämne. Men det går fortfarande att flytta om man har möjlighet

Link to comment
Dela på andra sajter

kul och kul vet jag inte, men det var ju inte judelagstiftningen denna tråd handla de om eller hur? Sen är det det du tar upp inget jag känner till eftersom jag inte studerat detta ämne. Men det går fortfarande att flytta om man har möjlighet

BTT-klass. :D

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom absolut flesta är längst ner i Thailand så dom slipper man. Men eftersom svinen är där nere så är det också mycket oroligt på den platsen. Muslimerna dödar munkar o allt. Det är skrämande siffror. Var dom än är så är det jäkligt oroligt på dom platserna.

Och Thailändare gör ingenting där, de bara sitter och väntar på att bli mördade, de är nog av samma skrot och korn, för mig verkar du ha väldigt stora skygglappar på dina ögon, jag ser dagligen Thailandare vara dåliga människor men missbrukare. Dra inte alla folkslag över en kam.

De största, gnälligaste, idi*tiska folk som finns är Svenskar.

En gubbe som även ser nackdelar med Thailand

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

[size=3]Det finns nog för- och nackdelar med de flesta länder. [/size]

[size=3]När man [/size][size=3]tycke[/size][size=3]r att Sverige var bättre förr är det då på 1700 talet man menar, när man på söder hade en sjö (Fatbursjön) som var så förorenad att de fick fylla igen den. Utländska diplomater skrev hem till sina länder om vilken misär och fattigdom som rådde i Sverige. Läs gärna Ernst Brunners ”Fukta din aska”. [/size]

[size=3]Eller så kanske man menar epoken 1800 talet med tidigt 1900 tal, då 1,3 miljoner svenskar emigrerade till Amerika? Hur det var för de som bodde kvar i Sverige under den tiden har Fogelström skildrat på ett lysande sett. [/size]

[size=3]Jo innan det hade vi vad man kallar stormaktstiden men det sättet att regera på fick många generationer vara med om att bygga upp igen. [/size]

[size=3]Efter kriget så blev det fart på Sverige men vad var det då som var bättre än vi har det nu? [/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till Topic så skulle jag säga att min fru inte hade inställningen att Sverige var ett paradis till att börja med så det var inte så stor omställning. Kallt och dyrt var väl snarare det hon var inställd på i förhand. Nu efter ett par år så kommenterar hon ofta Sverige i positiva ordalag kopplat till hur vi ändå tar hand om medborgarna, att det finns relger (som oftast följs) som gör att folk inte dör av elchocker eller trafikolyckor och att vi har relativt lite korruption. Men det beror ju säkert på vad man fokuserar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gumman fick sin första lön idag! Stor grattis till henne.

Dock så blev det lite fel med posten så lönespec'en kommer nog imorgon, skall bli intressant att höra hennes kommentar när hon ser summan hon betalat i skatt! :D

Annars tycker jag egentligen inte att hennes inställning till Sverige är annorlunda än de flesta svenskars vanlig klyschor.

"Vi har det egentligen j-la bra, men fan va dyrt allt är... den finns inget som slår den svenska sommarn, men fan va mörkt och tråkigt det är på vintern... fan va man skattar bort mycket pengar, men det är skönt med bra sjukvård... usch vad bensinen är dyr, men det är rent och fint i alla fall... varför är det så krångligt med och dyrt med körtkort, fast det är ju bra att det inte händer så mycket olyckor..."

Sen måste jag bara få tycka lite, utan att jag tänker kommentera ämnet mer (i denna tråd i alla fall), men personligen så tycker jag att Muslim-hetsen på detta forum börjar bli i överkant... Skärp till er för fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Dinkel

Något paradis är inte sverige , men allting fungerar bra här säger frugan , man blir nästan jämt väl bemöt av infödingarna , inte vara rädd för att bli lurad på pengar .

Rent och snyggt och inte skräp överallt .ett bra jobb och nöjd med lönen trotts skatten .

Hon tyckte det var mycket skönt att komma hem till sverige nu efter en månad i Thailand.

Men det första halvåret för sju år sedan minns jag att hon inta tyckte om det här kalla landet med dett omöjliga språket och konstiga människor .

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 10 år i Sverige, älskar min fru att åka till Thailand. Men efter några veckor har hon inga problem att åka hem.

Efter att ha halkat förra vintern,och bruti en arm, har denna blivit ett hatobjekt, men även jag har fått nog av vintrar...

Nu jobbar hon som bäst på att få hit sin syster, för det är den jobbiga biten, familjen långt borta.

Jag kan verkligen hålla med Torsten, ang. en sorts rasism, som framför allt våra svenska kvinnor är duktiga på, dock ej alla.

Men den biten tar hon, för har man vuxit upp i Isaan, så är man redan i underläge, även i thaiarnas ögon...

Det är även viktigt vilket umgänge de hamnar i, man blir inte allt för sällan förvånad, chockad, över vissa saker!

Sedan krävs det väldigt mycket av mannen i fråga, stötta, läxhjälp, myndighets besök mm.

Så det tar några år att landa...

Mvh. borje222

Instämmer fullständigt, men nu börjar frun att så smått att bli mer självständig efter sex år i sverige och mer lik en falang kvinna i sättet :ahh:

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan jämförelse som kommit upp är att om det är fel på en vara i Sverige kan man ofta få byta den eller få pengarna tillbaka. (Nu senast ett par Ecco-stövlar som blev missfärgade av specialkrämen från Ecco som vi köpte samtidigt. Knallade tillbaka till butiken en och en halv månad efter köpet (hade inte använt dem innan) och utan diskussion fick vi ett par nya istället).

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan jämförelse som kommit upp är att om det är fel på en vara i Sverige kan man ofta få byta den eller få pengarna tillbaka. (Nu senast ett par Ecco-stövlar som blev missfärgade av specialkrämen från Ecco som vi köpte samtidigt. Knallade tillbaka till butiken en och en halv månad efter köpet (hade inte använt dem innan) och utan diskussion fick vi ett par nya istället).

Betalar man för kvalitet så brukar det gå att byta i Thailand också för den delen (typ ett par Ecco-stövlar som kostar marginellt mindre i BKK än STHLM) . Men de har ju ingen tvingande konsumentlagstiftning så det förekommer ju mer skräp helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan byta i alla dom stora butikerna i Thailand och Sverige. Kärringen kan byta man i både Sverige och Thailand. Men i vissa länder kan inte kvinnan byta man utan att bli stenad eller dödad på annat sätt. Så alltså är Thailand och Sverige mycket bra länder för tanterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bra att sverige är ett av de länder i världen som uppvisar mest tolerans när det gäller etnisk härkomst, sexuell läggning, åsikter osv. Det är väl därför en hel del människor upplever sverige som ett "paradis". Även de flesta av våra damer får del av detta genom att det är lätt att flytta hit, de får utbildning och är välkommna på arbetsmarknaden. Att det är ruggigt kallt, totalt utan service osv är förstås smolk i bägaren. Jag och tjejen skulle gärna bo i Thailand som jag tycker är ett bättre land att bo i om man har pengar men nu har vi inte det så då passar Sverige helt förträfflligt.

Har aldrig någonsin upplevt att muslimer i Sverige skulle utgöra ett problem och känner ingen som tycker det heller. Har under många år arbetat i kommunala skolor i Gbg och aldrig märkt att barn med muslimsk bakgrund skulle vara mer strävsamma än andra barn. De problem med gängbildningar och andra sociala problem som uppstår i utsatta stadsområden med hög andel invandrare beror förstås inte på att människorna är muslimer utan på att det sociala välfärdssystemet monterats ner, det fria skolvalet och en fullständigt havererad bostadsmarknad. När girighet har fått ta över skapas problem och det är bland de mest utsatta i samhället som man ser det mest tydligt. Detta är förstås ett hot mot det svenska "paradiset".

Har skrivit det innan men gör det igen eftersom det tydligen finns så historelösa människor som tror att alla terrorister är muslimer. Smaka på IRA, UVF, Red hand defenders, ETA, Röda birgaderna, RAF, De röda cellerna, Action Directe, Japanska RAF,Sternligan, Tamilska tigrarna.

Eller varför inte ta upp de värsta av alla. Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot osv. ledare för statlig terror och massmord i dess mest extrema skala och väldigt långt från Islam.

Neil

Om nu islam är så jävla bra som du beskriver och har svaret på alla livets gåtor föreslår jag att du snarast bosätter dig i valfritt muslimskt land, finns en del stater att välja på såsom Iran, Saudi-Arabien eller varför inte Pakistan eller Afghanistan. Då får vi se hur tolerant muhammedanerna är mot din thailändska fru. Lycka till med flytten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska ta seden dit man kommer. Det vet alla utom muslimerna. Muslimerna sticker inte under stol med att dom vill ta över världen precis som Mr Hitler.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Gumman fick sin första lön idag! Stor grattis till henne.

Dock så blev det lite fel med posten så lönespec'en kommer nog imorgon, skall bli intressant att höra hennes kommentar när hon ser summan hon betalat i skatt! :D

Annars tycker jag egentligen inte att hennes inställning till Sverige är annorlunda än de flesta svenskars vanlig klyschor.

"Vi har det egentligen j-la bra, men fan va dyrt allt är... den finns inget som slår den svenska sommarn, men fan va mörkt och tråkigt det är på vintern... fan va man skattar bort mycket pengar, men det är skönt med bra sjukvård... usch vad bensinen är dyr, men det är rent och fint i alla fall... varför är det så krångligt med och dyrt med körtkort, fast det är ju bra att det inte händer så mycket olyckor..."

Sen måste jag bara få tycka lite, utan att jag tänker kommentera ämnet mer (i denna tråd i alla fall), men personligen så tycker jag att Muslim-hetsen på detta forum börjar bli i överkant... Skärp till er för fan.

Dom faligaste rasisterna är dom som inte vågar ta debatten..

mvh

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Dinkel

Kan vi inte starta en egen tråd för Muslimofobi och andra fobier , istället för att förstöra den här intressanta tråden :y16:

Allah akbar

Ändrades av Dinkel
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte starta en egen tråd för Muslimofobi och andra fobier , istället för att förstöra den här intressanta tråden :y16:

Allah akbar

Helt rätt.

Fobier är en sak, men personer som har fobier visar det sällan.

Därför blir det ingen tråd startad.

Personer som inte tycker något själv, gömmer sig ofta bakom andras åsikter.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

De öppet intoleranta gubbarna som så gärna vill fly landet är en av de saker som jag har i särklass svårast för i Sverige. De flyttar från landet jag inte pallade med efter 6 års boende där och jag och min familj stannar i Sverige, win - win. Särskilt då min fru är en ondsint illasinnad thaitaliban eller som en medlem så elegant uttryckte sig ''as'' och därmed bidrar till att ''befläcka'' Sverige - vilket aktivt borde bidra till deras längtan bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu islam är så jävla bra som du beskriver och har svaret på alla livets gåtor föreslår jag att du snarast bosätter dig i valfritt muslimskt land, finns en del stater att välja på såsom Iran, Saudi-Arabien eller varför inte Pakistan eller Afghanistan. Då får vi se hur tolerant muhammedanerna är mot din thailändska fru. Lycka till med flytten!

Du kan inte se att det finns någon skillnad på muslimska land och muslimer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska ta seden dit man kommer. Det vet alla utom muslimerna. Muslimerna sticker inte under stol med att dom vill ta över världen precis som Mr Hitler.

Undrar om ryssarna i Pattaya är muslimer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bra att sverige är ett av de länder i världen som uppvisar mest tolerans när det gäller etnisk härkomst, sexuell läggning, åsikter osv. Det är väl därför en hel del människor upplever sverige som ett "paradis". Även de flesta av våra damer får del av detta genom att det är lätt att flytta hit, de får utbildning och är välkommna på arbetsmarknaden. Att det är ruggigt kallt, totalt utan service osv är förstås smolk i bägaren. Jag och tjejen skulle gärna bo i Thailand som jag tycker är ett bättre land att bo i om man har pengar men nu har vi inte det så då passar Sverige helt förträfflligt.

Har aldrig någonsin upplevt att muslimer i Sverige skulle utgöra ett problem och känner ingen som tycker det heller. Har under många år arbetat i kommunala skolor i Gbg och aldrig märkt att barn med muslimsk bakgrund skulle vara mer strävsamma än andra barn. De problem med gängbildningar och andra sociala problem som uppstår i utsatta stadsområden med hög andel invandrare beror förstås inte på att människorna är muslimer utan på att det sociala välfärdssystemet monterats ner, det fria skolvalet och en fullständigt havererad bostadsmarknad. När girighet har fått ta över skapas problem och det är bland de mest utsatta i samhället som man ser det mest tydligt. Detta är förstås ett hot mot det svenska "paradiset".

Har skrivit det innan men gör det igen eftersom det tydligen finns så historelösa människor som tror att alla terrorister är muslimer. Smaka på IRA, UVF, Red hand defenders, ETA, Röda birgaderna, RAF, De röda cellerna, Action Directe, Japanska RAF,Sternligan, Tamilska tigrarna.

Eller varför inte ta upp de värsta av alla. Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot osv. ledare för statlig terror och massmord i dess mest extrema skala och väldigt långt från Islam.

Neil

Du glömde judejävlarna! :crazy: Jag gillar ingen, inte ens min katt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu islam är så jävla bra som du beskriver och har svaret på alla livets gåtor föreslår jag att du snarast bosätter dig i valfritt muslimskt land, finns en del stater att välja på såsom Iran, Saudi-Arabien eller varför inte Pakistan eller Afghanistan. Då får vi se hur tolerant muhammedanerna är mot din thailändska fru. Lycka till med flytten!

Var har jag påstått att Islam skulle vara så jävla bra och att Islam har svaret på alla livets gåtor? Däremot är Islam och muslimer lika goda och onda människor som alla andra

Nej jag vill inte alls flytta till dessa länder men för att det finns andra som är intoleranta så behöver inte vi vara det. Om Sverige skulle hindra att alla människor från muslimska länder skulle komma hit så är steget nära att hindra alla andra invandrare också, inklusive alla thaitjejer.

Skulle mycket väl kunna tänka mig att bo i t.ex. Turkiet, Malaysia, Marocko och Indonesien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda krav jag har på bosättningsland är att jag får köpa och dricka mina pilsner när det passar mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...