Jompa Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 Hej alla på MPR. Var igår ute på Thaitemplet på värmdö med frugan för första gången, och vi fick ett riktigt trevligt och gott mottagande. Vi har tidigare varit ute i haninge på templet och sett oss runt.. Men jag har läst lite ang. just templet på värmdö och vad som skrivs är ju inte så bra. Så min fråga är nu. Vilket Tempel anser ni är det bästa mellen dessa två ( Vi bor närmast haninge) när det kommer till evenemang och dylikt. Ser närmast Songkran festen komma. Vad anser era thai fruar om dessa tempel... Mvh Jompa.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 Finns det nåt datum för songkran festen i Haninge? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jompa Inlagd Mars 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 19, 2012 Inte vad jag har sett, men det kommer väl en sådan. men kommer de båda templen att ha en sådan fest??? Mvh Jompa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 Finns det nåt datum för songkran festen i Haninge? 28 April 2012 kl 09.00-18.00 http://www.watsantinivas.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 En som var snabbare C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 tack för infot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Khun Lung Pung Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 Hej alla på MPR. Var igår ute på Thaitemplet på värmdö med frugan för första gången, och vi fick ett riktigt trevligt och gott mottagande. Vi har tidigare varit ute i haninge på templet och sett oss runt.. Men jag har läst lite ang. just templet på värmdö och vad som skrivs är ju inte så bra. Så min fråga är nu. Vilket Tempel anser ni är det bästa mellen dessa två ( Vi bor närmast haninge) när det kommer till evenemang och dylikt. Ser närmast Songkran festen komma. Vad anser era thai fruar om dessa tempel... Mvh Jompa.. Vi har varit till båda templen och min tirak föredrar Värmdö. Jag/vi vet inte vad som skrivits negativt om Värmdö. Kan någon berätta vad som är negativt med Värmdö. Det finns ett buddisttempel i Jakobsberg också, men med munkar från Sri Lanka. Samma inriktning av buddismen som Thailand. Vi besökte det templet i helgen för första gången och tiraken tyckte det var helt ok för hennes del. Bra för oss på norra sidan om man tolererar att det inte är munkar från Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jompa Inlagd Mars 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 19, 2012 Kan inte lägga in bilder,, Men den 17/3 så kommer songkram att äga rum på Värmdö om ni är intresserade.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jompa Inlagd Mars 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 19, 2012 Sorry fel datum av mig.. Buddharam Temple The Buddharam Temple Torsbyvägen 42, 139 51 Värmdö, Sweden Tel. +46 (08) 57 02 49 16, Fax. +46 (08) 57 02 42 13 Sawatdee Pimai Thai 2553! (Happy Thai New Year 2010) The Song Khran Festival in the Buddharam Temple in Värmdö. http://www.buddharam.com/ Buss från Slussen till Kulan: 437, 438, 439, 474 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 Vi har varit till båda templen och min tirak föredrar Värmdö. Jag/vi vet inte vad som skrivits negativt om Värmdö. Kan någon berätta vad som är negativt med Värmdö. Det finns ett buddisttempel i Jakobsberg också, men med munkar från Sri Lanka. Samma inriktning av buddismen som Thailand. Vi besökte det templet i helgen för första gången och tiraken tyckte det var helt ok för hennes del. Bra för oss på norra sidan om man tolererar att det inte är munkar från Thailand. Se min länk ovan! Sedan kan det vara att det är bra där ute nu, jag har inga problem med dom i alla fall! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lung Lennart Inlagd April 12, 2012 Dela Inlagd April 12, 2012 Se min länk ovan! Sedan kan det vara att det är bra där ute nu, jag har inga problem med dom i alla fall! Var finns din länk "ovan"? Bortcensurerad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 12, 2012 Dela Inlagd April 12, 2012 Var finns din länk "ovan"? Bortcensurerad? Verkar inte bättre! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.