Jump to content
IGNORERAD

Ett litet projekt jag höll på med


Inaktiv Medlem

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Inaktiv Medlem

    23

  • keppe

    8

  • Odin

    6

  • audirs2

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inaktiv Medlem

fan ni är duktiga mr shelby king of the road

Jag köpte en lätt krockad Shelby GT 350 GT och gjorde iordning och körde med ett par år. Inte den på bilden nedan men en precis likadan. DEN hade gärna fått vara kvar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Shellby och Hemi Darten var riktiga killers på 60 talet! :thumbsup: Corvetten osså med 427!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Shellby och Hemi Darten var riktiga killers på 60 talet! :thumbsup: Corvetten osså med 427!

Ja det är fina bilar. GT 350 som jag hade var nog den enda i Sverige och ovanlig även i USA. Men den hade bara en 302a original (fast beteckningen var 350) och

kunde inte mäta sig med Chrysler Hemi och Chevy 427. Det passerade även lite andra roliga USA bilar i garaget under med lite mer pulver i under den perioden men det kan få bli en ny tråd om det vid tillfälle.

Ändrades av r1000
Link to comment
Dela på andra sajter

så e livet här i världen har åkt king of the road

Rååute 66? :wink:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är fina bilar. GT 350 som jag hade var nog den enda i Sverige och ovanlig även i USA. Men den hade bara en 302a original (fast beteckningen var 350) och

kunde inte mäta sig med Chrysler Hemi och Chevy 427. Det passerade även lite andra roliga USA bilar i garaget under med lite mer pulver i under den perioden men det kan få bli en ny tråd om det vid tillfälle.

Jag hade en 302 Boss i en gammal Cougar, å den gick av bara h-e.

Fast va 302:an original i Shelbyn??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Ja det satt en 250 hp 302a med DP 4-portare original i 350-modellen. Nästan så att man kände sig lite lurad :ahh: Den fanns även in en kompressorversion. I min bil som var en cabb satt en 3-stegad automatlåda. Med dåtidens referenser som t.ex. Volvo 140 var förstås Shelbyn ett spjut och hade bra väghållning. Prestanda låg på knappt 15s på kvartsmilen och idag kör väl en hyfsad Corvette och liknande 11or direkt från fabrik. Det som talar för gamla Shelby idag är att de är vackra och har mycket känsla.

Lite info om 302an som jag hittade nu på nätet.http://www.mustangre...8shelbgt350.htm

Det byggdes ca 400 -68 cabbar http://mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=CH1009-84998

Var det en Cougar Eliminator med vinge? Provade en sådan vid ett tillfälle.

Ändrades av r1000
Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt så vet jag inte, men ja den hade vinge.

Bilen i sig va ett upprostat lik som bilhandlaren senare tog tillbaka för att han skämdes över hur rostig den var... Och jag bytte den (och lite pengar) mot en -69 Mustang Cab med en 351 Cleavland 4V

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

PP70Cougar22.jpg

Ja den såg ut så här, fast fuskbreddad och i mycket sämre skick... Jag hade den bara i några månader...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Ärligt så vet jag inte, men ja den hade vinge.

Bilen i sig va ett upprostat lik som bilhandlaren senare tog tillbaka för att han skämdes över hur rostig den var... Och jag bytte den (och lite pengar) mot en -69 Mustang Cab med en 351 Cleavland 4V

Antar att du inte har kvar -69an? Fin bil i vilket fall.

Min Shelby hade rykte om sig att vara grymt snabb (vilket den egentligen inte var med bara 250 hp). Många hade sett den lägga däcksrök runt det lokala torget. En dag blev jag utmanad av en kille med en Mustang -67 som han hade trimmat och killen var förmodligen inte borta på området. Den bilen hade 4vx manuell låda och det visade sig att bilarna var jämna :ahh: . Det skiljde inte mer än en knapp billlängd till min fördel i slutet på en lång raka. Det blev dödsstöten för den mycket fina Shelbyn som såldes till en handlare (med god vinst). På den tiden kunde man bara ha ett fordon i taget och som dessutom utgjorde bruksfordon.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha jaa när jag köpte Mussen så va motorn ganska trött, men det ändrades jäkligt snabbt efter att ha blivit frånåkt av en Kadett. (med V8 men ändå)..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...