Jump to content
IGNORERAD

Skrev ett par rader till IKEA angående maten.


Tommy

Recommended Posts

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tarmbakterier-i-ikeas-chokladkakor

 

Börjar det straffa sig med vinstmaximeringen? Jag köper bara Marabou.

Ja men inte ens deras chokladkaka smakar likadant längre och stycksaker som tidigare vägde 70 gram är nu nere i under 40 gram och sjunker i vikt by the hour.

Börjar bli löjeväckande det hela.

Marabou är ju bara namnet på paketet, inte luktar det choklad och socker i sumpan längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    14

  • svampen

    9

  • Sam sip sam

    9

  • Wangthong

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Glenn Phuket
Marabuo är KRAFTS food numera och chokladen (kakaon kommer från tyskland)

Och sen när har Tyskland börjat odla kakao, frågas ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Och sen när har Tyskland börjat odla kakao, frågas ?

Det får du ta reda på själv ,jag har lastat det i tyskland lossat på kraft foods i upplands-väsby

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men inte ens deras chokladkaka smakar likadant längre och stycksaker som tidigare vägde 70 gram är nu nere i under 40 gram och sjunker i vikt by the hour.

Börjar bli löjeväckande det hela.

Marabou är ju bara namnet på paketet, inte luktar det choklad och socker i sumpan längre.

 

Vet inte hur det är med produktionen i sumpan. Däremot tycker jag att Marabou smakar som den alltid gjort, favoriten är mandel & frukt. Även mjölkchokladen går inte av för hackor, inte ens jämfört med många Belgiska chokladprodukter

 

Du har rätt i att förpackningarna minskar, till exempel har det kommit nya smaker i 180 gram förpackning till minst samma pris som 200 gram. Enkel metod att öka vinsten drygt 20%.  Hmm..vägrar köpa dessa 180 grammare.   

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Vet inte hur det är med produktionen i sumpan. Däremot tycker jag att Marabou smakar som den alltid gjort, favoriten är mandel & frukt. Även mjölkchokladen går inte av för hackor, inte ens jämfört med många Belgiska chokladprodukter

 

Du har rätt i att förpackningarna minskar, till exempel har det kommit nya smaker i 180 gram förpackning till minst samma pris som 200 gram. Enkel metod att öka vinsten drygt 20%.  Hmm..vägrar köpa dessa 180 grammare.   

Tillverkningen i sumpan är noll ,flyttat till upplands-väsby för länge sedan

Link to comment
Dela på andra sajter



Börjar bli löjeväckande det hela.

Marabou är ju bara namnet på paketet, inte luktar det choklad och socker i sumpan längre.

 

Om du inte vet de så ligger fabriken i Upplands Väsby, å där luktar det..

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Som sagt var på IKEA i Bkk igår, matsortimentet var bedrövligt.

"Vi var på IKEA i Bangkok igår, fantastiskt!

En stor bit av Sverige mitt i Thailand, jag och frugan (som är Thai) kände igen oss överallt i varuhuset, och shoppade loss lite grann, trots att vi har nära till 2st IKEA i Göteborg där vi bor, vem kan motstå en väggklocka för 39 Bath tex?

Vad som, tyvärr var lätt att motstå var utbudet av "Svensk" mat som såldes, inget var rätt och det var tragiskt att se "Euroshopper-Chokladen" istället för Marabou, Dajm-kopian smakar inget vidare, Mjölkchokladen är vidrig.

Kaviar kunde jag inte hitta "Smoked salted fish roe", låter förresten inget vidare, klart att ingen köper det.

"Kalles Kaviar" med en blond yngling på tuben, lockar nog till att fler nyfikna handlar på prov för att sedan kanske återkomma.

Just Dajm och Kalles är förresten produkter som jag av erfarenhet vet att Thailändare gillar, men i trista Oranga förpackningar med tveksam kvalité så trist att ingen Svensk köper det, så tvivlar jag på att ni får sålt så mycket.

Om ni hade Svenska kunder som shoppade mat i era butiker, så skulle fler Thai också göra det, Igår var det ingen som köpte nåt på IKEAs mat avdelning i "Mega Bagna".

Kycklingkorven i bröd var hyfsad, men korven i Sverige är bättre, och där kanske man kan få "Slotts" senap till, fortfarande?

Jag förstår att det lät som en bra idé att sälja IKEA-mat, men sortimentet är tristare än Kosums "Blå-Vita" varor, lika dåligt som "Euroshopper", som verkar vara var chokladen heter egentligen.

Från att ha varit en mötesplats för svenskar utomlands (jag har köpt tex Kalles i Spanien, Frankrike, Singapore och ett par platser i USA) så har er matförsäljning fått Svenskar att sky IKEA, tråkigt.

Bara att kunna köpa ett Par "Mariestad" pilsner i Singapore eller Julöl i Barcelona, hjälpte till att lätta på hemlängtan.

Att köpa in varor till en Midsommarfest på IKEA i USA, var också trevligt, men det kommer tyvärr aldrig hända igen om ni inte ändrar er.

MVH Tommy"

Om ni vill skriva nåt liknande, kanske de ändrar sej?

http://www.ikea.com/...rack_email.html

MVH Tommy

 

Hur var möblerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

bangkokbusen

Jag besökte också Ikea nyligen och maten var så dålig att varken jag eller familjen vill äta där mer.Möbler och alla småsaker lockar däremot så fler besök lär det bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag besökte också Ikea nyligen och maten var så dålig att varken jag eller familjen vill äta där mer.Möbler och alla småsaker lockar däremot så fler besök lär det bli.
Prövade du IKEAs nya köttbullar utan hästkött som släpptes nyligen?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag besökte också Ikea nyligen och maten var så dålig att varken jag eller familjen vill äta där mer.Möbler och alla småsaker lockar däremot så fler besök lär det bli.

 

Ja, det finns andra, betydligt bättre, restaurangalternativ i Mega Bagna. Holy shit vilket stort köpcentrum IKEA är en del av!

De frysta princessbakelserna är det enda som jag köpt på IKEA i Bangkok som jag tycker smakar riktigt bra.

Äppelcidern från Kopparbergs är det minst prisvärda, 180 baht för en 50 cl... Den är maskerad som äppeldryck med kanelsmak.

 

Förresten, är inte IKEA i Bangkok, ett franschiseföretag?

Kan det vara bättre på ställen där IKEA styr ruljansen helt själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...