Jump to content
IGNORERAD

Patetiskt


falukorven

Recommended Posts

Själv så tycker jag ett gammalt urtvättat singhalinné som är inköpt på första chartertrippen till phuket är snäppet värre.lägger man till ett par saggiga shorts, midjebälte, "kardborrs-tofflor" och knähöga strumpor så har vi bland det fulaste som finns :crazy:

Slår till och med stollarna i fiskarbyxor på kaosanRd.

Iof kastar jag kanske sten i glashus nu då jag minns hur risig jag såg ut första resan :not_i: men ett singhalinné kan jag stolt säga att jag aldrig ägt!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 173
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • falukorven

    16

  • noBuzz

    13

  • stefan5300

    11

  • andrejsdenruskige

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack och Hej

Jeans och skjorta har jag på mig idag.

Och du har rätt, man går inte ut på fest för att bedöma andras kläder. Men när någon farang sätter på sig en sådan folkdräktsskjorta så är det i min värld så avvikande från det normala så man kan inte undgå att reflektera över maskeradklädseln.

Ungefär lika avvikande som att Sven Svensson kommer med en turban på skallen. Men det hade så klart inte noterat och tänkt något om.

Skickat från en halvfet helgalkis.

Har du jeans på dig?? vill du vara amerikan? Jeans kommer från Amerika vad patetisk du är.

Du ska ha Sverigedräkt på dig med knätofsar och lackskor. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste medge att jag syndar ibland!

Av svärmor fick jag en gång en Thai Rak Thai-tröja. Hon skickade den i ett packet till Sverige till mig.

Ibland brukar jag ta på mig den för att reta en del thailändska väldigt moderata gultröjor, som bor i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

De där som har thaifolkdräktsstjorta har säkert såna där amuletter med nåt buddagrejs på också, sen har de säkert tatuerat sina namn skrivet med thailändska tecken på höger underarm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett par färgglada skjortor i Thailand som såg fina ut i Thailand men här hemma så är de alldeles för skrikiga i färgen och skulle alldrig dra på mig dom.

Antar att man kan tappa omdömet i Thailand ibland :crazy:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett par färgglada skjortor i Thailand som såg fina ut i Thailand men här hemma så är de alldeles för skrikiga i färgen och skulle alldrig dra på mig dom.

Antar att man kan tappa omdömet i Thailand ibland :crazy:

Häll en hink vatten över skallen och lek SongKran, då passar det perfekt :crazy:

Brukar ta nån lila historia på typ kräftskiva bara för att retas! Sån där med bymotiv på, skitful i Sverige, OK i LOS!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det enda i klädväg som jag tycker är patetiskt är kopior. Snacka om att vilja men inte kunna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är patetiskt med kläder över huvudtaget om det inte var så jävla kallt i det här förbannade landet :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Många goa skratt i denna tråd måste jag säga!

Håller med om att det ser lite lustigt ut när farlangkillar "klär upp sig" i traditionell thaiklädsel.

Men va fanken, man får ju klä sig hur man vill!

Chook dee!

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Att som svensk göra "wai" till höger och vänster, till gamla som unga, til städerskor liksom till busschaufförer är ju patetiskt också men inte ovanligt. Görs detta i sverige iförd thaistjorta så är det ännu värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda i klädväg som jag tycker är patetiskt är kopior. Snacka om att vilja men inte kunna.

När jag var tonåring så gällde levis osv.

Alldrig jag skulle slänga bort pengar på sådant idag när de finns kläder som är lika funktionella och lika bra för en bråkdel av priset.

Vad det råkar stå för märke i kläderna skiter jag i.

På äldre dar så har jag börjat känna på kvaliten.

Ps Jag har ett äkta Boss kostym men det var pga begravning.

Snacka om slakisar när man måste vara märkesbög :y15:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

patetisk

  1. (löjligt) känslosam; gripande

    .enligt wikipedia.

    Hur kan en skjorta te sej gripande? Vet ni vad ni pratar om?

Ganska roligt att du faktiskt behövde slå upp "patetisk". Om du dessutom har en thaistjorta på dig så är det till och med patetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Pateiskt att det finns patetiska medlemmar som skapar en så patetisk tråd som denna :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Pust flås å stön,,,,,,,,,Jag skiter i vilket eftersom man kan klä sig som man vill

Vem är det som är patetisk egentligen som sitter å hackar på alla andras klädsel,, känns som skolan när folk hade olika klädesmärken på sig å det vart mobbing

Manchesterbyxor VS Jeans 0-1

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Usch Forden, nu fick jag jobbiga flashbacks från när jag var i 6-7 års åldern och morsan tvinga på mig ett par hemska manchesterbyxor hon hittat på myrorna ellet nåt sånt :angry2:

Man blir ju fan generad bara man tänker på det :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så tycker jag ett gammalt urtvättat singhalinné som är inköpt på första chartertrippen till phuket är snäppet värre.lägger man till ett par saggiga shorts, midjebälte, "kardborrs-tofflor" och knähöga strumpor så har vi bland det fulaste som finns :crazy:

Slår till och med stollarna i fiskarbyxor på kaosanRd.

Iof kastar jag kanske sten i glashus nu då jag minns hur risig jag såg ut första resan :not_i: men ett singhalinné kan jag stolt säga att jag aldrig ägt!!!!

Håller helt med dig att ett Singhalinne är saggigt! Changlinne ska dé va! :ironi:

sen tycker jag nog att svarta ankelsockor passar bättre till uniformen.

Mvh

från en sömnlös

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade faktiskt på mig mina manchesterbyxor häromdagen. :)

Sköna brallor.

Och foppatofflor samtidigt förresten... :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många stillösa faranger. Upp till var och en att ha vilka kläder som helst enligt mig. Men man måste ju räkna med att behandlas som en billig farang om man kommer till fina restauranger i Bangkok iklädd linne, badshorts, och flipflop. Hur man ens kan fundera på att gå till finkrogar i beach wear och sen bli förbannad för att man inte blir insläppt förvånar mig.

Och det gäller väl när man ska försöka ragga på vanliga tjejer i bkk. Smart casual ökar nog möjligheten ordentligt.

Och är det inte lite så att många killar/gubbar går med på allt tjejen säger hur saker ligger till i Thailand, hur man ska klä sig på olika event etc. Den egna tjejens verklighet är hela thailands verklighet.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

De där som har thaifolkdräktsstjorta har säkert såna där amuletter med nåt buddagrejs på också, sen har de säkert tatuerat sina namn skrivet med thailändska tecken på höger underarm.

Snabbt svar:

Buddaamulett: Nej (Inte buddist utan ateist)

Tatuering: Ja, men inte Thai utan en örn. Inte gjort i Thailand ens utan i Köpenhamn.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går jag på "finkalas" typ bröllop i Thailand så gäller Thaiklädsel, d.v.s. inga shorts men gärna Thaikavaj, går jag på fest i Sverige gäller svensk klädsel (utom röjpartyn typ kräftor, då kan det bli både Hawaii o Thaisilk) och så beror det på var, när o hur, man går knappast på after ski i Singhalinne, fast tanken är rätt tilltalande! Och man går knappast på med Thaikavaj på svensk begravning!

Äger själv två Thaikavajer, en orange (nån sorts turfärg) och en riktigt bögrosa, men den har kära hustrun fastnat för så den tvingar hon på mig tätt som oftast (nån gång om året)!

Tycker inte alls det känns patetiskt att gå på bröllop med 2-300 gäster som äter vi dukade bord och där stort sett alla män bär traditionell klädsel, varför skall man som boende här inte anamma deras tradition, kan ju knappast jmf med knätofsbraxer?

Känns mer som intolerans hos TS eller brist på andra aktiviteter eftersom det är så indignerande att se någon på Thaifest med Thaikläder, kanske en ny hobby typ knypplig skulle höja humöret en smula!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...